دسته ها

بررسی انواع غذای سگ پاگ

غذای سگ پاگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

پاگ‌ها از سگ‌های نژاد کوچک هستند که احتمالاً در اواخر قرن هفدهم توسط بازرگانان هلندی از چین به انگلستان آورده شدند. پاگ‌ها پوزه کوتاه و دم پیچ‌خورده دارند. آن‌ها سگ‌هایی با بدن عضلانی مربعی‌شکل و سر بزرگ، چشمان تیره برجسته و گوش‌های افتاده کوچک هستند. وزن آن‌ها در زمان بلوغ حدود 14 تا 18 پوند (6 تا 8 کیلوگرم) است. پوشش مویی پاگ‌ها کوتاه و براق است و سگ‌های پاگ وفادار و هوشیار هستند.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ مالینویز چیست؟

مشکلات و بیماری‌های شایع در نژاد پاگ

تومورهای دهان عامل اصلی مرگ و میر پاگ‌هاست. تومورهای ماست سل درواقع نوعی سرطان پوست بوده که در سگ‌های میان‌سال تا مسن شایع هستند. پاگ‌ها سگ‌های بسیار حساسی هستند و اغلب آلرژی دارند که این بیماری به شکل مشکلات پوستی ظاهر می‌شود. همچنین ممکن است دررفتگی کشکک و هیپ دیسپلازی در پاگ‌ها صورت بگیرد؛ به همین دلیل باید از اضافه وزن در آن‌ها جلوگیری کرد تا فشار مضاعف بر مفاصل وارد نشود.

افزون بر این، پاگ‌ها مستعد ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله عفونت‌های چشم، گوش، پوست و مشکلات تنفسی هستند؛ بنابراین آن‌ها باید از تغذیه سالمی داشته باشند و استحمام منظم و تمیز کردن گوش برای آن‌ها انجام شود. همچنین به‌طور مرتب توسط دامپزشک چکاپ شوند.

رژیم غذایی مناسب و متعادل برای سگ پاگ باید شامل چه چیزی باشد؟

  1. پروتئین از منابع گوشتی باکیفیت
  2. اسیدهای چرب ضروری و امگا 3 و 6
  3. مقادیر کمی کربوهیدرات شامل سبزی/ گیاهان/ توت‌ها
  4. ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی از استخوان و منابع گیاهی
  5. آب آشامیدنی و رطوبت موجود در غذاها

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

انواع غذای سگ پاگ

رژیم غذایی سالم برای سلامت سگ ضروری است. پاگ‌ها از نظر ژنتیکی مستعد چاقی و اضافه وزن هستند. همچنین حیواناتی خوش‌اشتها و پرخوری محسوب می‌شوند؛ بنابراین برای جلوگیری از افزایش وزن، مقدار روزانه غذای سگ پاگ خود را به دو وعده تقسیم کنید. اندازه دقیق وعده غذایی به نوع غذایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. برای اطلاع از مقدار مناسب غذا برای سگ خود به جدول راهنمای روی بسته‌بندی مراجعه کنید. در ادامه به انواع غذاهای سگ پاگ اشاره می‌کنیم:

غذای خشک برای پاگ

پاگ‌ها می‌توانند از غذای خشک برای سگ که برای نژادهای کوچک فرموله شده است، استفاده کنند. یک غذای خشک خوب به‌عنوان غذای سگ پاگ باید شامل منبع باکیفیت پروتئین مانند مرغ، گوشت گاو یا بره، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم، فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری و حاوی میوه‌ها و سبزی‌ها باشد. این مواد منابع طبیعی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن سگ‌ها ضروری به شمار می‌آیند.

روغن ماهی نیز برای سگ‌ها بسیار ضروری است. این ماده منبع اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) است که رشد مغز و چشم و پوست، پوشش مویی، مفاصل و سلامت ایمنی را تقویت می‌کنند. گلوکزامین و کندرویتین سولفات موجود در غذا نیز سبب تقویت مفاصل می‌شود.

از سوی دیگر پری‌بیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌های موجود در غذای سگ پاگ سبب تعادل فلور طبیعی روده و هضم کامل غذا می‌شوند؛ در نتیجه مدفوع کم‌حجم و کم‌بو خواهد بود. تائورین موجود در غذای خشک نیز از سلامت قلب و عروق، چشم و مغز، عملکرد سیستم ایمنی و بسیاری از عملکردهای دیگر بدن حمایت می‌کند.

انواع غذای سگ پاگ

ال-کارنیتین موجود در غذا به متابولیسم چربی‌ها کمک می‌کند؛ از این‌رو وجود این ماده در غذای سگ‌های پاگ که مستعد اضافه وزن هستند ضروری است. برای تغذیه پاگ ها به‌هیچ‌عنوان از غذاهای خشکی که برای نژادهای بزرگ فرموله شده است استفاده نکنید. از بهترین غذاهای خشک می‌توان به غذای سگ پاگ رویال کنین، بلو بوفالو و غذای سگ رفلکس اشاره کرد.

غذای مرطوب سگ پاگ

کنسروها پروتئین زیادی دارند که این پروتئین‌ها از گوشت که جز اصلی کنسروهاست تأمین می‌شود. این گوشت می‌تواند گوشت خوک، گاو، بره، مرغ یا بوقلمون باشد. همچنین کنسروها حاوی سبزی‌ها، غلات و ویتامین‌ها هستند. کنسروها رطوبت زیادی دارند و برای سگ‌های پاگی که به هر دلیلی از نوشیدن آب کافی خودداری می‌کنند، مناسب هستند. کنسروها باید بدون رنگ مصنوعی، طعم‌دهنده یا مواد نگه دارنده باشند. خوردن کنسروها برای سگ‌ها بسیار لذت‌بخش است. اگر می‌خواهید به پاگ خود غذای کنسروشده بدهید، توجه داشته باشید غذاهای کنسروشده یا مرطوب می‌توانند کالری و چربی اضافی داشته باشند و سبب چاقی پاگ شما شوند. برخی از پاگ‌ها به‌دلیل شکل و اندازه دهانشان در برداشتن و جویدن غذای خشک مشکل دارند؛ بنابراین غذای مرطوب سگ پاگ انتخاب مناسبی برای آن‌ها خواهد بود. از غذای سگ پاگ کنسروشده معتبر و باکیفیت می‌توان به کنسروهای رویال کنین، گورمت، هیلز، دکتر کلادرز و شایر که یک برند ایرانی موفق است، اشاره کرد.

رژیم غذایی خام

غذای خام برای سگ پاگ یک رژیم غذایی طبیعی و کامل است که به سلامت و شادابی سگ شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند از بیماری‌های رایج در پاگ ها مانند چاقی، مشکلات مفاصل، دندان و گوارشی و علائم رایج آلرژی مانند خارش و پوست بیش از حد جلوگیری کند.

رژیم غذایی پاگ‌ها باید متعادل و متناسب با مرحله زندگی و نیازهای انرژی آن‌ها باشد. در این رژیم باید ترکیبی از پروتئین‌های باکیفیت، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر از سبزی‌ها و انواع میوه‌ها وجود داشته باشد.

فواید تغذیه با رژیم خام

بوی کمتر مدفوع و بدن

با یک رژیم غذایی خام و غذای سگ پاگ مدفوع سگ شما سفت‌تر و کم‌بو خواهد شد. همچنین گاز دفعی آن‌ها بوی بدی نخواهد داشت. وقتی سگی مواد غذایی ناسالم مصرف کند در بدنش سموم زیادی خواهد داشت و بدنش این سموم را از طریق پوست دفع خواهد کرد؛ به همین دلیل پوست بدن آن‌ها بدبو خواهد شد. هنگامی که سگ از یک رژیم خام طبیعی تغذیه می‌کند، سموم دفعی بدنش بسیار کمتر خواهد شد؛ بنابراین بوی بد بدنش نیز بسیار کمتر می‌شود.

دندان‌های تمیز و سالم

خوردن استخوان‌های خام سبب می‌شود پاگ شما دندان‌های تمیز و سالمی داشته باشد. جویدن و پاره کردن گوشت و استخوان‌های خام، دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کند و سبب سفیدتر شدن دندان‌ها و جلوگیری از تجمع پلاک‌های دندانی می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

تغذیه با غذاهای طبیعی و عاری از مواد شیمیایی و اکسیدان‌ها سبب تقویت سیستم ایمنی پاگ شما خواهد شد؛ درنتیجه آن‌ها کمتر بیمار می‌شوند. به علاوه غذای سگ پاگ و تقویت سیستم ایمنی سبب خواهد شد آلرژی غذایی در آن‌ها کمتر شود. به علاوه چون این سگ‌ها مستعد تومورهای دهانی هستند، داشتن سیستم ایمنی قوی در جلوگیری از ایجاد این تومورها به آن‌ها کمک خواهد کرد.

غذای خشک برای پاگ

داشتن پوست و پوشش مویی زیبا

یک رژیم غذایی متشکل از مواد غذایی خام طبیعی سبب درخشش پوشش مویی و پوست پاگ شما می‌شود؛ از این‌رو داشتن پوششی سالم مستلزم داشتن تغذیه سالم است. پاگ شما با خوردن غذای سگ پاگ طبیعی از پوستی سالم و در نتیجه پوشش زیبایی برخوردار خواهد شد. پوست سالم نیز سبب زیبایی پوشش مویی خواهد شد.

کنترل وزن

خوردن مقدار مناسب، طبیعی و سالم از غذای سگ پاگ سبب کنترل وزن و درنتیجه سلامتی پاگ شما خواهد شد. پاگ‌ها معمولاً مشکل تنفسی دارند. کاهش وزن سبب خواهد شد فشار کمتری به تنفس آن‌ها وارد شود. پاگ‌ها به‌دلیل صاف بودن صورتشان مستدع ابتلا به سندرم BAS هستند. اضافه وزن نیز می‌تواند به طور جدی مشکلات تنفسی مرتبط با این بیماری را تشدید کند. همچنین خطر ابتلا به گرمازدگی را در این نژاد افزایش می‌دهد.

به سگ پاگ غذای خشک دهیم یا غذای مرطوب؟

در بیشتر موارد، بهتر است به پاگ غذای خشک داده شود؛ زیرا برای دندان‌ها بسیار بهتر است؛ از این‌رو غذای سگ پاگ کنسروشده می‌تواند منجر به افزایش رطوبت در مدفوع شود. البته استثنائاتی نیز وجود دارد. اگر دندان‌های پاگ از دست رفته باشد یا نتواند یک وعده غذایی کاملاً خشک استفاده کند، می‌توان کمی غذای کنسروشده را با آن مخلوط کرد. با این حال، می‌توان از روش‌های دیگر مانند افزودن کمی آب مرغ یا گوشت گاو یا فقط آب به غذای خشک استفاده کرد. اجازه دهید حدود 10 دقیقه غذای خشک با این افزودنی‌ها خیس بخورد و سپس غذا را در اختیار پاگ خود قرار دهید.

غذای خانگی برای سگ پاگ

اگر وقت کافی دارید سگ خود را با غذای سگ پاگ خانگی تغذیه کنید. می‌توانید گوشت مرغ، بوقلمون و… را با کربوهیدرات‌هایی مانند سیب‌زمینی پخته و سبزی‌ها مثل بروکلی و هویج ترکیب کنید. همیشه غذای خانگی برای سگ پاگ را در فریزر نگهداری و قبل از مصرف غذا را یخ‌زدایی کنید. در غیر این صورت ممکن است غذا خراب شود و پاگ شما را بیمار کند. غذای خانگی سالم باید از مواد اولیه تازه و باکیفیت تهیه شود. قبل از تهیه غذا برای پاگ خود، درباره نیازهای غذایی که سگتان برای رشد نیاز دارد اطلاعات کسب کنید.

فواید غذای سگ پاگ خانگی

* ایجاد عادات غذایی سالم

* کنترل کیفیت

* مقرون به‌صرفه‌تر

* سالم و بدون نگه‌دارنده

* استفاده از مواد تازه

غذای خانگی مزایای قابل‌توجهی از جمله مدیریت رژیم غذایی، جلوگیری از چاقی، پوست و پوشش سالم، جلوگیری از پانکراتیت، جلوگیری از دیابت، کاهش آلرژی و… دارد.

به سگ پاگ غذای خشک دهیم یا غذای مرطوب

خطرات غذای سگ خانگی برای پاگ‌ها

  1. درک نکردن نیازهای تغذیه‌ای پاگ‌ها
  2. استفاده از دستورالعمل‌های ناکافی و نامناسب
  3. تهیه نکردن یک وعده غذایی متعادل
  4. استفاده از مواد ناسالم یا مضر
  5. درک نکردن تأثیر غذا و تغییرات رژیم غذایی
  6. نادیده گرفتن شرایط سلامتی سگ
  7. درک نکردن نیازهای تغذیه‌ای مراحل زندگی سگ خود (توله‌سگ‌ها، سگ‌های بالغ و سگ‌های پیر).
بیشتر بخوانید:  تفاوت رفلکس مولتی کالر با رفلکس پلاس گورمت

نکاتی درباره غذای خانگی برای پاگ‌ها

  1. لازم نیست هر روز آشپزی کنید.البته درصورت تمایل می‌توانید وعده‌های غذایی را روزانه تهیه کنید یا یک یا دو بار در هفته غذا بپزید. همچنین غذا را در یخچال به مدت (3 تا 5 روز) یا در فریزر (تا 3 ماه) نگهداری کنید.
  2. می‌توانید وعده‌های غذایی متنوع تهیه کنید. هر بار که برای پاگ غذای خانگی خود تهیه می‌کنید، دستور غذایی جدیدی را می‌توانید امتحان کنید یا همیشه از دستوری که به نظر می‌رسد سگ شما واقعاً دوست دارد، استفاده کنید.
  3. بیشتر سگ‌ها به مکمل‌های ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌صورت روزانه نیز نیاز دارند. می‌توانید مکمل‌های پودری را روی غذایی که برای سگ خود پخته‌اید اضافه کنید.

تشویقی‌ها

تشویقی‌هایی مثل استخوان قلم گاو برای پاگ شما مفید و سرگرم‌کننده خواهد بود. تشویقی‌های مختلفی به‌صورت تجاری در فروشگاه‌ها موجود است که می‌توانید برای سگ‌های خود تهیه کنید. یک تشویقی مناسب و خوب باید بدون مواد نگهدارنده مصنوعی، رنگ‌های مصنوعی، طعم‌دهنده مصنوعی، سویا، ذرت یا گوشت‌های ژنریک باشد.

اگر به دلیل مشکلات مربوط به افزایش وزن، باید کالری دریافتی پاگ شما به دقت مدنظر قرار بگیرد، نیاز است غذای تشویقی سگ کم‌کالری انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از میوه‌ها و سبزی‌ها، مانند هویج، لوبیاسبز و سیب‌زمینی، به‌عنوان تشویقی برای سگ‌های خود استفاده کنید که می‌توانند برای سگ شما مفید باشند. میوه‌هایی مانند انگور و مویز و همچنین هسته‌های هلو، آلو یا گیلاس می‌توانند برای پاگ شما مضر باشند و سبب ایجاد انواع مشکلات سلامتی شوند. آووکادو، قارچ، سیر، پیاز، گوجه‌فرنگی سبز و سیب‌زمینی خام نیز می‌توانند مضر باشند. هرگز به پاگ خود اجازه خوردن قهوه، شکلات و سایر غذاهای حاوی کافئین را ندهید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *