دسته ها

آشنایی با غذای سگ بول تریر

غذای سگ بول تریر
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

بول تریرها نژادی پرانرژی هستند که از وضعیت جسمانی مناسب و عضلانی برای شکار برخوردار هستند. غذای سگ بول تریر باید از اهمیت و توازن تغذیه‌ای بالایی برخوردار باشد تا از سلامتی و فعالیت آنها حمایت کند. با توجه به سطح فعالیت این سگ‌ها، غذاهای حاوی پروتئین بالا و اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6 برای حفظ عضلات و پوست سالم بسیار مهم هستند. همچنین، می‌توان از غذاهایی که حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم مانند ویتامین‌های A، D و E هستند، برای حفظ سلامتی آنها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ بدلینگتون تریر

معرفی نژاد سگ بول تریر

نژاد سگ بول تریر در قرن 19 در انگلستان به‌منزله جنگجویی شجاع برای گودال‌های مبارزه با سگ‌ها پرورش یافته بود. بول تریر سگی عضلانی است و موهای کوتاهی دارد. دم مخروطی، گوش‌های برافراشته، چشم‌های کوچک، پوشش مویی صاف و براق و سر، تخم‌مرغی شکل یا محدب از ویژگی‌های ظاهری بول تریرهاست. قد آن‌ها بین 21 تا 22 اینچ (53 تا 56 سانتی‌متر) و وزنشان حدود 50 تا 70 پوند (23 تا 32 کیلوگرم) است. بول تریر مینیاتوری که نژادی جداگانه شناخته می‌شود، 10 تا 14 اینچ (25 تا 35 سانتی‌متر) و 24 تا 33 پوند (11 تا 15 کیلوگرم) وزن دارد.

بول تریرها سگ‌هایی فعال، وفادار و بازیگوش هستند. این نژاد به تعامل زیاد با صاحب خود و بازی، آموزش و پیاده‌روی با قلاده نیاز دارد. آن‌ها می‌توانند با حیوانات ناآشنا رفتار تهاجمی داشته باشند. بول تریرها نه تحمل سرمای شدید را دارند و نه تحمل گرمای بیش از حد. بول تریرها به‌خصوص آن‌هایی که پوشش مویی سفید دارند مستعد مشکلات شنوایی هستند. در بول تریرها با رنگ‌های دیگر ناشنوایی معمولاً به یک گوش محدود می‌شود.

بول تریرها در رنگ‌های مختلف وجود دارند که رایج‌ترین آن‌ها سفید است که بیشتر لکه‌های رنگی روی گوش و چشم آن‌ها وجود دارد. باید بدانید بول تریرها مستعد ابتلا به چه مشکلات سلامتی هستند و چگونه یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند کمک کند.

بول تریرها مستعد ابتلا به چندین مشکل سلامتی هستند. آشنایی با این مشکلات و اینکه چگونه یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به آن‌ها کمک کند برای صاحبان بول تریر بسیار مهم است. در ادامه به بررسی مشکلات رایج سلامتی در بول تریر و اینکه چگونه رژیم غذایی در مدیریت این شرایط نقش دارد می‌پردازیم.

مشکلات سلامتی سگ بول تریر

آلرژی‌های پوستی

بول تریرها مستعد ابتلا به حساسیت‌های پوستی هستند. رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می‌تواند سلامت پوست و کیفیت پوشش مویی را بهبود بخشد. اجتناب از آلرژن‌های رایج در مواد غذایی مانند ذرت، گندم و سویا و انتخاب مواد طبیعی و ضد حساسیت نیز بسیار مهم است.

بیماری‌های مفاصل

مشکلات مفصلی مانند دیسپلازی مفصل ران و دررفتگی کشکک در بول تریرها رایج است. غذای سگ بول تریر حاوی گلوکزامین و کندرویتین از سلامت مفاصل حمایت کرده و می‌تواند به پیشگیری و مدیریت آرتریت کمک کند. حفظ وزن ایده در کاهش مشکلات مفصلی نقش مهمی دارد.

چاقی

بول تریرها مستعد چاقی هستند که می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی مانند دیابت و بیماری قلبی شود. تغذیه با غذای سگ بول تریر غنی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی کم و داشتن تحرک و فعالیت منظم در کنترل وزن سگ‌های بول تریر نقش مهمی دارد. استفاده بیش از حد از تشویقی سگ نیز موجب چاقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ویژگی های غذای سگ مریض چیست

 مشکلات قلبی

برخی از بیماری‌های قلبی مانند بیماری دریچه میترال و کاردیومیوپاتی در بول تریرها رایج است. غذای سگ بول تریر باید کم‌سدیم و غنی از مواد مغذی مانند تورین و ال کارنیتین باشد تا بتواند از سلامت قلب حمایت کند.

مشکلات گوارشی

بول تریرها دستگاه گوارش حساسی دارند که به مشکلاتی مانند نفخ و اسهال منجر می‌شود. غذای سگ بول تریر باید دارای پروتئین‌های بسیار قابل هضم و مقادیر مناسبی از فیبرها باشد تا به سلامت و عملکرد مناسب دستگاه گوارش آن‌ها کمک کند. پروبیوتیک‌ها برای حفظ تعادل فلور طبیعی روده مفید هستند. غذای سگ رفلکس دارای پروبیوتیک‌ها و فیبرهای مفید برای سگ‌هاست.

بیماری‌های چشمی

بول تریرها می‌توانند مستعد مشکلات چشمی مانند دررفتگی لنز باشند. رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله ویتامین‌های A و E از سلامت چشم حمایت می‌کند. جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد نیز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی ضروری است.

مشکلات دستگاه ادراری

سگ‌های بول تریر مستعد ابتلا به مشکلات کلیه هستند. حفظ سلامت کلیه و دستگاه ادراری در بول تریر ضروری است. رژیم غذایی کم فسفر و نوشیدن آب فراوان می‌تواند از مشکلات ادراری جلوگیری کند.

غذای پروتئین دار سگ بول تریر

ویژگی‌های غذای سگ بول تریر

غذای سگ بول تریر می‌تواند به‌صورت کنسرو سگ یا غذای خشک باشد. انتخاب بین غذای خشک و غذای مرطوب برای بول تریرها به نیازها و ترجیحات فردی بستگی دارد. غذای خشک می‌تواند برای سلامت دندان مفید باشد. غذای مرطوب برای برخی از سگ‌ها خوش طعم‌تر است و آب مورد نیاز بدن سگ‌ها را تأمین می‌کند؛ درنتیجه به سلامت دستگاه ادراری نیز کمک می‌کند. برخی از صاحبان سگ‌های بول تریر ترکیبی از هر دو را انتخاب می‌کنند.

رژیم غذایی ایده‌آل برای بول تریرها باید نیازهای تغذیه‌ای خاص آن‌ها را برآورده و همچنین به جلوگیری از مشکلات رایج در این نژاد کمک کند. غذای سگ بول تریر باید دارای پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی باشد. رژیم غذایی آن‌ها نیز باید انرژی مورد نیازشان را تأمین و به تقویت عضلات آن‌ها کمک کند.

پروتئین با کیفیت بالا حیاتی‌ترین مورد در غذای سگ بول تریر است. منابع پروتئینی مانند مرغ، گوشت گاو، ماهی و تخم مرغ آمینو اسیدهای ضروری برای رشد و ترمیم عضلات را فراهم می‌کنند. غذای سگ رویال کنین از پروتئین‌های با کیفیت بالا و با قابلیت هضم مناسب برای جلوگیری از مشکلات گوارشی ساخته شده است. برای سگ‌هایی که آلرژی دارند منابع پروتئینی مانند گوشت اردک و یا گوزن می‌توانند جایگزین‌های مناسبی باشند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ بول تریر به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

چربی‌ها به ویژه اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای حفظ پوشش براق بول تریرها و تأمین انرژی مورد نیاز آن‌ها ضروری هستند. منابع اسیدهای چرب ضروری شامل روغن ماهی و بذر کتان است. چربی‌ها همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز سگ‌های بول تریر نقش مهمی دارند. کربوهیدرات‌های موجود در غذای سگ بول تریر برای تأمین انرژی آن‌ها ضروری هستند. کربوهیدرات‌ها از غلات کامل، سبزی‌ها و میوه‌های خاص تأمین می‌شوند. همچنین این منابع فیبر لازم برای هضم و عملکرد مناسب دستگاه گوارش را تأمین می‌کنند.

غذای سگ بول تریر باید شامل مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کمک به عملکردهای مختلف بدن باشد. سلامت سیستم ایمنی، استحکام استخوان‌ها و فرآیندهای متابولیک وابسته به این مواد هستند. مواد مغذی مانند گلوکزامین و کندرویتین برای سلامت مفاصل مهم هستند. غذاهای سگ با کیفیت بالا معمولاً با این مواد مغذی ضروری غنی شده اند. اگر برای تغذیه سگ بول تریر خود از غذاهایی با کیفیت معمولی مانند غذای سگ مفید استفاده می‌کنید حتماً برای او مکمل‌های مورد نیاز را با مشورت دامپزشک تهیه کنید.

غذای خشک سگ بول تریر

تغذیه توله سگ‌ها و سگ‌های مسن بول تریر

توله سگ‌های بول تریر نیازهای غذایی متفاوتی از سگ‌های بالغ دارند. آن‌ها برای رشد سریع خود به کالری و مواد مغذی بیشتری نیاز دارند. برای تغذیه توله سگ‌ها از غذاهای مخصوص توله سگ‌ها استفاده کنید. این غذاها سرشار از مواد مغذی و مناسب برای رشد آن‌ها هستند.

با افزایش سن، نیازهای غذایی بول تریرها تغییر می‌یابد. سگ‌های مسن برای جلوگیری از افزایش وزن به کالری کمتر، فیبر بیشتر و مکمل‌های خاص برای حمایت از سلامت مفاصل نیاز دارند. غذای خشک سگ مخصوص سگ‌های مسن می‌تواند این نیازها را برطرف کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

سمیه برازنده
سمیه برازنده

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *