دسته ها

معرفی زیباترین گربه‌های جهان

زیباترین گربه جهان
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

همه گربه‌ها زیبا و دوست‌داشتنی هستند. اما به‌دلیل داشتن ظاهر زیبا و برخی از ویژگی‌های خاص، بعضی از نژادها در دنیا شناخته‌تر هستند و جز زیباترین گربه‌ها طبقه‌بندی می‌شوند؛ البته زیبایی امری سلیقه‌ای است. زیباترین گربه در ایران پرشین است که در کل دنیا شناخته شده است. در ادامه به معرفی زیباترین گربه‌های جهان خواهیم پرداخت.

1. گربه جنگلی نروژ یا Norwegian forest

این گربه دوست‌داشتنی‌ترین چهره‌ها را در بین گربه‌ها دارد. گربه‌های Norwegian forest گربه‌هایی با بدن عضلانی و جثه بزرگ هستند. این گربه‌ها بین ۴ تا ۷ کیلوگرم وزن و همچنین سر و گوش مثلثی شکل، دمی پرپشت و چشم‌های بادامی زیبایی دارند. رنگ چشم‌ها معمولاً سبز، طلایی یا مسی است. این ویژگی‌ها اغین گربه را به زیباترین گربه پرشین جهان تبدیل کرده است. این گربه‌ها در رنگ‌های متنوعی از جمله سفید، سیاه، کرمی و قهوه ای دیده می‌شوند.

رایج‌ترین ترکیب رنگ قهوه‌ای و سفید است. آن‌ها علاقه‌ای به جلب توجه ندارند، ولی در عین حال از حضور صاحبشان در کنار خود خوشحال می‌شوند. این نژاد گربه‌هایی بزرگ و مو بلند و بومی کشور نروژ هستند. آن‌ها پوشش ضخیم و دو لایه‌ای دارند که کمک می‌کند در زمستان‌های سرد در نروژ مقاوم باشند. موهای بلند آن‌ها براق و ضد آب و برای زمستان‌های سرد نروژ مناسب است. پاهای عقب این گربه‌ها از پاهای جلویی آن‌ها بلندتر است و این ویژگی سبب می‌شود آن‌ها کوهنوردان خوبی باشند و به‌سرعت در میان گیاهان بدوند.

گربه‌های Norwegian forest رفتار ملایم و مهربانی دارند. این گربه‌ها با سبک‌های زندگی متفاوت سازگار هستند و به طور کلی رفتار خوبی با کودکان و سایر حیوانات دارند. طول عمر آن‌ها می‌تواند به 14 تا 16 سال یا حتی بیشتر برسد. بدیهی است طول عمر این گربه که یکی از زیباترین گربه در دنیاست در صورت نگهداری و تغذیه مناسب با غذاهای با کیفیت مانند غذای گربه رویال کنین بیشتر خواهد بود.

زیباترین گربه نروژ

2. راشن بلو

راشن بلوها گربه‌هایی بسیار محبوب و شناخته‌شده هستند. منشأ این نژاد شمال روسیه است و زمانی تقریباً منقرض شده بود، اما در دهه 1960، آمریکایی‌ها به این نژاد گربه علاقه پیدا کرده و شروع به واردات آن‌ها از اسکاندیناوی برای پرورش کردند. این گربه‌ها پوشش دو لایه‌ای با رنگ نقره‌ای و خاکستری آبی و چشم‌های زمردی دارند.

شکل گوه‌ای سر و صورت حالتی جذاب به گربه‌های راشن بلو می‌دهد و به نظر می‌رسد این گربه‌ها همیشه در حال لبخند زدن هستند. راشن بلو علاوه بر اینکه جزء زیباترین گربه‌ها در دنیاست، یکی از باهوش‌ترین و بازیگوش‌ترین نژادها نیز به شمار می‌آید. راشن بلوها بسیار وفادار و حیوانات خانگی بسیار خوبی برای خانواده هستند. برای تغذیه این گربه‌ها علاوه بر غذای خشک می‌توانید از غذای کنسرو گربه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  میزان غذای گربه در روز چقدر است؟

3. گربه حبشی یا Abyssinian

طبق افسانه‌ها نژاد Abyssinian زمانی متعلق به فراعنه مصر بود. این گربه نژادی با جثه‌ای متوسط و موهای کوتاه است که در رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی وجود دارد. آن‌ها گربه‌هایی چابک با بدنی لاغر و عضلانی، دمی بلند و باریک، پاهای کشیده و سرهای گرد و گوه‌ای شکل و موهای بلند در نوک گوش‌هایشان هستند.

همچنین دوست دارند در کنار انسان‌ها باشند و تا حد زیادی به صاحبان خود وابسته می‌شوند. این گربه‌ها بسیار باهوش بوده و به محیط اطراف خود بسیار کنجکاو هستند. آن‌ها به‌دلیل داشتن گوش‌های بزرگ، صورت کوچک و چشمان بزرگ خود جزء زیباترین گربه‌ها در دنیا هستند. این گربه‌ها علاوه بر ظاهر به‌دلیل شخصیت وفادار و دوست داشتنی خود محبوب هستند.

Abyssinian  ها برخلاف بسیاری از نژادهای گربه‌های اهلی بسیار فعال و بازیگوش است. رفتار گربه‌های این نژاد با کودکان و سایر حیوانات خانگی دوستانه است. آن‌ها بسیار اجتماعی هستند و اگر برای مدت طولانی تنها بمانند ممکن است افسرده شوند.

4. گربه مین کون یا Maine coon

مین کون‌ها گربه‌هایی عظیم‌الجثه با بدنی قدرتمند و عضلانی و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و زیباترین گربه‌ها در دنیا هستند. موی آن‌ها بلند و ضخیم و از دو لایه تشکیل شده است که لایه بالایی براق و ضد آب است. همچنین دارای موهای بلندی روی گوش‌ها و پنجه‌ها هستند. گوش‌های این گربه‌ها بلند و نوک تیز است. آن‌ها بسیار باهوش و بازیگوش هستند و حتی می‌توان این گربه‌ها را با کمک تشویقی گربه آموزش داد. این گربه‌ها برخلافه بقیه گربه‌ها از بودن در آب لذت می‌برند. گربه Maine coon دم پرپشت و بلندی دارد. این نژاد اصیل آمریکایی به‌خاطر شخصیت مهربان خود شناخته شده است.

گربه مین کون

5. گربه بمبئی یا Bombay

پرورش‌دهندگان در اواسط قرن بیستم با تلاقی گربه‌های برمه‌ای و گربه‌های سیاه مو کوتاه آمریکایی گربه بمبئی را ایجاد کردند. این گربه‌ موی مشکی براق با چشمان سبز زیبایی دارد که آن را به زیباترین گربه در بین نژادهای دیگر تبدیل کرده است. سر و گوش‌های این گربه‌ها گرد بوده و پوزه پهن و جثه متوسطی دارد. گربه‌های بمبئی معمولاً بین 8 تا 15 پوند وزن دارد. نرها معمولاً بزرگ‌تر از ماده‌ها هستند. آن‌ها بسیار بازیگوش، مهربان و کنجکاو به شمار می‌آیند. برای تغذیه این گربه‌ها می‌توانید از غذای گربه جوسرا استفاده کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

6. گربه کورنیش رکس

در سال 1950 در کورنوال انگلستان اولین بچه گربه کورنیش رکس متولد شد. او نتیجه جهشی خود به خود بود و از یک گربه انباری و یک پدر ناشناس متولد شد. کورنیش رکس با بدن بلند و باریک، چشم‌های درشت و گوش‌های بزرگ خود شناخته می‌شوند. کورنیش رکس‌ها موهای کوتاه، مجعد و نرم مخمل مانندی دارند. همچنین برخلاف ظاهر لاغر و نحیف خود گربه‌هایی قوی و پرانرژی هستند. سر کوچک آن‌ها تخم‌مرغی شکل است و صورت لاغر و مثلثی شکلی دارند.

کورنیش رکس نژادی فوق‌العاده کنجکاو و پرانرژی است. آن‌ها به‌دلیل داشتن موهای کوتاه و مجعد کمتر از نژادهای دیگر ریزش مو دارد. تغذیه این گربه‌ها با غذای خشک گربه با کیفیت نیز تأثیر چشمگیری در کاهش ریزش موی آن‌ها دارد.

7. گربه اوسی کت یا Ocicat

Ocicat  ها  گربه‌های خانگی با ظاهر وحشی هستند که از ترکیبی از نژادهای مو کوتاه Abyssinian، سیامی و آمریکایی پرورش داده شده‌اند. نام‌گذاری آن‌ها به‌دلیل شباهت بسیار زیادشان به گربه وحشی اوسلوت است. این گربه ها جزء زیباترین گربه در دنیا هستند. این نژاد دارای جثه متوسط ​​تا بزرگ و بدنی عضلانی با ساختار استخوانی قوی و متراکم است که سبب می‌شود به‌طور شگفت‌انگیزی در مقایسه با جثه‌شان سنگین باشند.

این نژاد معمولاً کمی بزرگتر از گربه خانگی معمولی است. در سراسر بدن این گربه‌ها خال‌هایی دیده می‌شود. موهای این گربه‌ها کوتاه و براق است. این گربه‌ها در ده‌ها رنگ متنوع از جمله قهوه‌ای، شکلاتی، دارچینی و حنایی وجود دارند. Ocicat  ها سرهای گوه‌ای شکل، پنجه‌های بیضی شکل بزرگ و گوش‌های مثلثی دارند که با زاویه 45 درجه روی سر آن‌ها قرار گرفته‌اند.

Ocicat ها بسیار باهوش، اجتماعی و عاشق تعامل با اعضای خانواده هستند. آن‌ها فوق‌العاده فعال‌اند و می‌توانند به نقاط بلند بروند. از آنجا که آن‌ها بسیار باهوش و کنجکاو هستند قابلیت آموزش دادن دارند و با کمک بستنی گربه و تشویقی می‌توان آن‌ها را آموزش داد.

زیباترین گربه اوسی کت

8. گربه سیامی

سیامی‌ها به‌دلیل داشتن رفتار مهربان و ظاهر منحصر‌به‌فرد و زیبای خود یکی از شناخته‌شده‌ترین و زیباترین گربه‌ها در بین نژادهای جهان هستند. همچنین یکی از قدیمی‌ترین نژادهای روی کره زمین محسوب می‌شوند و اعتقاد بر این است که در قرن چهاردهم متولد شده‌اند. بسیاری از گربه‌های سیامی رنگ خاکستری با چشم‌های آبی بادامی شکل و دم بلند و باریک دارند. موهای آن‌ها نیز کوتاه و ظریف است. صورت، گوش‌ها، پاها و دم در این نژاد از سایر قسمت‌های بدن تیره‌تر است.

آن‌ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند که از تنهایی لذت نمی‌برند و به همین دلیل اغلب به‌صورت جفت نگهداری می‌شوند. این گربه‌ها بسیار باهوش هستند. اگر برای تغذیه گربة سیامی خود از یک غذا با کیفیت متوسط مانند غذای گربه رفلکس استفاده می‌کنید حتماً مکمل‌های مورد نیاز را با مشورت دامپزشک به این حیوان بدهید.

بیشتر بخوانید:  بهترین برند شامپو گربه کدام‌اند؟

9. گربه پرشین

پرشین یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نژادهای گربه در جهان است و از نظر همه ایرانی‌ها شاید زیباترین گربه پرشین باشد. پرشین‌ها ممکن است چهره‌ای عبوس داشته باشند، اما بسیار شیرین و دوست‌داشتنی هستند. آن‌ها جثه‌ای متوسط تا بزرگ، سر گرد و پهن، چشم‌های گرد بزرگ و پوزه کوتاه دارند. رنگ چشم آن‌ها نیز معمولاً با توجه به رنگ موهایشان متفاوت است. رایج‌ترین رنگ چشم در گربه‌های ایرانی قهوه‌ای و طلایی است. پرشین‌ها گوش‌هایث کوچک و پهن و دمی کوتاه و پرپشت دارند. موهای آن‌ها بلند، ضخیم و متراکم است.

رنگ‌های سفید، کرم، مشکی رایج‌ترین رنگ در گربه پرشین است. پرشین‌ها خلق و خوی آرامی دارند. همچنین حیوانات بسیار مهربانی هستند که دوست دارند در کنار صاحبانشان باشند و بازیگوشی خود را تا زمان بلوغ حفظ می‌کنند. تغذیه این گربه‌ها با غذای گربه جوسرا سبب حفظ سلامتی و دفع گلوله‌های مویی تشکیل شده در معده آن‌ها خواهد شد.

گربه پرشین

10.  گربه ترکیش آنگورا

برخلاف بسیاری از نژادهای گربه که ساخته دست انسان هستند، ترکیش آنگورا نژادی طبیعی است که در قرن پانزدهم در ترکیه به وجود آمد. اعتقاد بر این است که آنگورا از نوادگان گربه وحشی آفریقایی است و موهای بلند و ابریشمی آن‌ها ممکن است نتیجه جهشی خود به خودی یا یک سازگاری تکاملی با آب و هوای سرد و برفی در آنکارا (آنگورای‌سابق) باشد. گربه ترکیش آنگورا جثه‌ای متوسط ​​دارد.

موهای ترکیش آنگورا بلند و بسیار نرم است و در رنگ‌ها و تنوع‌های بسیار متنوعی دیده می‌شود. رنگ سفید محبوب‌ترین و تنها رنگی است که در باغ‌وحش آنکارا وجود دارد، اما این گربه‌ها را می‌توان در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و خاکستری یافت. سر آن‌ها کوچک و گرد است و گوش‌های پهن و چشم‌های بزرگ و بادامی‌شکل دارند، رنگ چشم‌ها می‌تواند کهربایی، سبز، آبی یا هتروکروماتیک (آبی/ کهربایی یا آبی/ سبز) باشد. ترکیش آنگورا رفتاری دوستانه و اجتماعی دارد. همچنین نژادی فعال و پرانرژی است و از همراهی مداوم صاحب خود خوشحال می‌شون و دوست ندارد تنها بماند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

سمیه برازنده
سمیه برازنده

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *