دسته ها

بهترین رژیم غذای سگ لابرادور چیست؟

غذای سگ لابرادور
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌های نژاد لابرادور چهره‌ای شیرین و دوست‌داشتنی دارند و یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ در آمریکا به شمار می‌آیند. لابرادور ساختار استخوانی متوسط تا بزرگی دارد. آن‌ها می‌توانند بین 25 تا 35 کیلوگرم وزن داشته باشد. این نژاد دارای پوزه و سر و گردن پهن است. گوش‌ها مثلثی شکل و روی هم جمع شده‌اند. چشم‌ها معمولاً به رنگ بلوطی یا قهوه‌ای است. پوشش انعطاف‌پذیر و دم سمور مانند لابرادورها از ویژگی‌هایی است که به بهبود مهارت شنای این شناگران ماهر کمک می‌کند. پوشش متراکم، کوتاه و دولایه‌ای دارند. پوشش مویی این نژاد می‌تواند در رنگ‌های کرمی، مشکی و شکلاتی باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ کوکر اسپانیل

لابرادورها امروزه به‌عنوان حیوان خانگی شناخته می‌شوند، ولی در گذشته آن‌ها سگ‌هایی مفید برای کارکردن بودند. لابرادورها در گذشته بیشتر برای کمک به ماهیگیران پرورش داده می‌شدند و کارهایی مانند کشیدن تور و آوردن طناب را انجام می‌دادند. لابرادورهای امروزی مانند اجداد خود خو‌ش‌اخلاق و سخت‌کوش هستند. نژاد لابرادور بسیار باهوش و قابل آموزش هستند؛ به همین دلیل امروزه لابرادورها به‌عنوان سگ‌های کمکی، سگ‌های جست‌وجو و نجات نیز به کار گرفته می‌شوند. آن‌ها سگ‌هایی با رفتاری دوستانه هستند. لابرادورها اغلب به‌عنوان یکی از خانواده دوست‌ترین نژادهای سگ توصیف می‌شوند و می‌توانند برای کودکان حیوان خانگی عالی باشد. لابرادورها در عین حال که شخصیت آرامی دارند، پرانرژی و فعال هستند. آن‌ها باید منظم ورزش کنند و تحرک داشته باشند. همچنین از فعالیت‌هایی مانند شنا، بازی و پیاده‌روی لذت می‌برند.

چاقی: سگ‌های لابرادور عاشق غذا هستند؛ به همین دلیل در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند. درواقع، چاقی یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی در سگ‌های لابرادور است. اضافه وزن خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، از جمله:

  • دیابت
  • سرطان
  • فشار خون
  • بیماری قلبی
  • آرتریت و مشکلات مفصلی
  • سنگ مثانه

سگ‌های دارای اضافه وزن تا 2.5 سال کمتر از سگ‌های با وزن مناسب عمر می‌کنند. مشکل چاقی در سگ‌های لابرادور تا حد زیادی به ژنتیک آن‌ها بستگی دارد، اما تغذیه با رژیم غذایی متعادل، کنترل مقدار غذا، داشتن فعالیت و به حداقل رساندن مصرف تشویقی‌های پرکالری به لابرادورها به داشتن وزن ایده‌آل و جلوگیری از اضافه وزن کمک می‌کند.

برای مثال شما ممکن است برای آموزش دستشویی در خاک سگ به این حیوان تشویقی بدهید. دقت داشته باشید در استفاده از تشویقی سگ برای لابرادورها زیاده روی نکنید؛ زیرا سبب افزایش کالری دریافتی در طول روز خواهد شد.

بهترین رژیم غذای سگ لابرادور چیست؟

مشکلات مفصلی: لابرادورها مانند اغلب سگ‌های نژاد بزرگ، مستعد ابتلا به مشکلات مفصلی مانند دیسپلازی مفصل ران و آرنج هستند؛ از این‌رو داشتن رژیم غذایی که مفاصل را تقویت کند، می‌تواند به مدیریت و کاهش خطر ابتلا به مشکلات مفصلی کمک کند. رژیم غذایی تقویت‌کننده مفاصل باید شامل گلوکزامین، کندرویتین و اسیدهای چرب امگا 3 باشد.

همچنین برای جلوگیری از این مشکل به لابرادور خود در سنین تولگی باید غذای مخصوص توله سگ‌های نژاد بزرگ بدهید. این غذاها برای رفع نیازهای تغذیه‌ای توله‌های نژاد بزرگ ساخته شده است و به رشد مناسب و تقویت و رشد ماهیچه‌ها و مفاصل کمک می‌کند. همچنین آن‌ها در زمان تولگی نباید تحرک بیش‌ازحد و فعالیت‌های سنگین انجام بدهند. ورزش بیش از اندازه لابرادورها قبل از رشد کامل می‌تواند عاملی در ایجاد دیسپلازی هیپ باشد. در این میان، چاقی سبب می‌شود فشار بیشتری بر مفاصل سگ شما وارد شود. این امر می‌تواند به دیسپلازی مفصل ران بینجامد یا اگر از قبل مفصل دچار دیسپلازی شده باشد، آن را بدتر کند.

آلرژی یا حساسیت غذایی: لابرادورها می‌توانند دچار آلرژی یا حساسیت غذایی شوند. آلرژی غذایی در نژاد لابرادور می‌تواند سبب بروز علائم زیر شود:

  • التهاب گوش
  • مشکلات گوارشی
  • خارش
  • گاز گرفتن پنجه
  • اسهال
  • مشکلات پوستی

آلرژن‌های رایج برای سگ‌ها شامل موادی مانند گوشت گاو، مرغ، گندم، سویا و لبنیات هستند؛ بنابراین برای تغذیه لابرادورهایی که دچار این مشکل هستند، خرید غذای سگ لابرادور بدون آلرژن‌ها را جدی بگیرید.

کاردیومیوپاتی: کاردیومیوپاتی یک بیماری قلبی است که ممکن است لابرادورها با خوردن غذای سگ بدون غلات یا غذاهای سرشار از عدس و نخود به آن مبتلا شوند. کاردیومیوپاتی سبب گشاد شدن قلب و ناتوانی در عملکرد صحیح می‌شود. ثابت شده است که کمبود تورین نقشی بسیار مهمی در ایجاد این بیماری دارد. با استفاده از یک غذای سگ لابرادور با کیفیت که دارای مقادیر مناسبی غلات، تورین و اسیدهای چرب امگا ۳ است می‌توان تا حد زیادی از این بیماری در لابرادورها پیش‌گیری کرد.

پانکراتیت: لابرادورها می‌توانند مستعد ابتلا به پانکراتیت باشند که به معنای التهاب پانکراس است. تغذیه با غذای سگ لابرادور کم‌چرب و پرهیز از غذاهای پرچرب می‌تواند به مدیریت و پیشگیری از پانکراتیت کمک کند.

بهترین رژیم غذای سگ لابرادور چیست؟

غذای سگ لابرادور باید متعادل و متناسب با مرحله زندگی و نیاز انرژی این حیوان باشد.

توله‌های لابرادور باید با سرعت مناسب رشد کنند. ماهیچه و استخوان باید هم‌زمان رشد کنند. رشد سریع می‌تواند بر استخوان‌ها و مفاصل در حال رشد فشار وارد کند و منجر به ناهنجاری‌های اسکلتی شود. استخوان‌هایی که خیلی سریع رشد می‌کنند، تراکم کمتری دارند و اسکلت و مفاصل را ضعیف می‌کنند. تحت تأثیر سرعت رشد، بیماری ارتوپدی در سگ‌های نژاد بزرگ شایع‌تر است و اختلالات استخوان و مفاصل مانند دیسپلازی مفصل ران بسیاری از سگ‌های نژاد بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهند. رشد تصاعدی همراه با افزایش وزن بدن، استخوان‌ها و مفاصل را تحت فشار قرار می‌دهد. پس توله‌ها نباید خیلی چاق شوند؛ بنابراین مهم است که توله سگ‌ها با غذای بسیار غنی از انرژی تغذیه نشوند تا خیلی سریع رشد نکنند. با وجود این توله سگ‌های لابرادور برای رشد مطلوب به مقدار قابل توجهی مواد مغذی نیاز دارند؛ زیرا در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی به وزن حدودی 35 کیلوگرم می‌رسند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ لابرادور به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

برای اینکه توله‌های لابرادور بهترین رشد را داشته باشند، باید مطمئن شوید غذای سگ لابرادور نسبت‌های مناسب و متعادلی از کالری، مواد معدنی، عناصر کمیاب و ویتامین‌ها را دارد. لابرادورها تا سن 18 تا 24 ماهگی رشد می‌کنند. در طول این مدت، ساختار استخوان و مفاصل آن‌ها هنوز در حال رشد است و مقدار مناسب کلسیم و مواد مغذی در رژیم غذایی آن‌ها بسیار مهم است. بعد از 18 ماهگی که لابرادور به‌طور کامل رشد کرد، رژیم غذایی باید به غذای سگ‌های بالغ تغییر یابد. غذای سگ لابرادور باید شامل موارد زیر باشد:

بهترین برندهای غذا برای سگ‌های لابرادور

پروتئین حیوانی با کیفیت بالا: لابرادورها سگ‌های فعالی هستند که نیاز به انرژی بالایی دارند. غذای سگ لابرادور که حاوی منابع پروتئین حیوانی با کیفیت بالا مانند مرغ، گوشت گاو یا ماهی باشد انتخابی مناسب خواهد بود. غذای سگ لابرادور باید دارای پروتئین کافی باشد. پروتئین موجود در غذا به رشد، ترمیم و تقویت عضلات این نژاد پرتحرک کمک خواهد کرد.

کربوهیدرات‌ها 

وجود مقدار کمی کربوهیدرات از منابع گیاهی در غذای سگ لابرادور عملکردهای مهمی در بدن سگ دارد. کربوهیدرات‌ها به تأمین انرژی مورد نیاز لابرادورها کمک می‌کنند. سبزی‌ها و میوه‌ها علاوه بر کربوهیدرات دارای فیبر، پری‌بیوتیک و آنتی‌اکسیدان هستند. فیبرها به هضم راحت غذا کمک می‌کنند. همچنین سبب ایجاد احساس سیری در لابرادورها شده و از پرخوری آن‌ها جلوگیری می‌کنند. پری‌بیوتیک‌های موجود در غذای سگ لابرادور سبب تعادل در فلور طبیعی روده و سلامت دستگاه گوارش می‌شوند. مقدار کربوهیدرات در غذای سگ لابرادور نباید زیاد باشد؛ زیرا سبب چاقی خواهد شد.

چربی‌ها

وجود مقادیر متوسط و کنترل‌شده چربی در غذای سگ لابرادور ضروری است. اسیدهای چرب امگا 6 و 3 به تقویت پوست و پوشش مویی کمک می‌کنند. لابرادورها با دریافت این اسیدهای چرب دچار مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن و خارش پوست نخواهند شد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

غذای سگ‌های لابرادور باید دارای نسبت‌های متعادلی از کلسیم و فسفر و ویتامین‌های ضروری از جمله  D، E،A و B-complex باشد.

مکمل‌ها

وجود یک سری مکمل‌ها و مواد مغذی در غذای سگ لابرادور ضروری است. سگ‌های نژاد لابرادور مستعد چاقی هستند؛ بنابراین غذای سگ لابرادور باید دارای مکمل‌هایی باشد که به حفظ وزن ایده‌آل کمک می‌کنند. از جمله این مکمل‌ها ال کارنیتین است که به افزایش متابولیسم و حفظ وزن مناسب کمک می‌کند. از آنجا که سگ‌های لابرادور مستعد مشکلات مفاصل هستند وجود مکمل‌های تقویت‌کننده مفاصل مانند کندرویتین و گلوکزامین در غذای سگ لابرادور ضروری است.

بهترین برندهای غذا برای سگ‌های لابرادور

بهترین برندهای غذا برای سگ‌های لابرادور

برای خرید غذای سگ با توجه به اطلاعاتی که در بالا ذکر شد می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه چند مورد از بهترین غذای سگ لابرادور را معرفی خواهیم کرد.

غذای خشک رویال کنین مخصوص سگ‌های لابرادور بالغ: این غذا برای سگ‌های لابرادور با سن ۱۵ ماه و بیشتر طراحی شده است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

فواید این غذا

شکل مخصوص دانه‌ها: لابرادورها سگ‌هایی هستند که معمولاً بدون جویدن، غذای خود را می‌بلعند. دانه‌های دوناتی شکل این غذای سگ لابرادور به کاهش سرعت بلع و همچنین تشویق لابرادور به جویدن غذا کمک می‌کنند.

حفظ وزن ایده‌آل: مقدار دقیق کالری و چربی این غذا به جلوگیری از چاقی لابرادورها کمک می‌کند.

سلامت استخوان و مفاصل

لابرادورها سگ‌هایی ورزشکار و با تحرک زیادی هستند. این نژاد مستعد مشکلات مفصلی است. مواد مغذی موجود در این غذای سگ از جمله  EPA، DHA و گلوکزامین از سلامت استخوان و مفاصل حمایت می‌کند.

پوست و پوشش سالم

موهای کوتاه و ضخیم، پوششی عایق و مقاوم در برابر آب را برای لابرادورها فراهم می‌کند. تغذیه نیز نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و پوشش دارد. این غذای رویال کنین غنی‌شده از EPA و DHA است و با کمک این مواد مغذی سبب تقویت پوست و پوشش لابرادورها می‌شود.

غذای خشک رویال کنین مخصوص توله سگ‌های لابرادور

غذای خشک رویال کنین مخصوص توله سگ‌های لابرادور

این غذای خشک برای رفع نیازهای تغذیه‌ای لابرادورها با سن 8 هفته تا 15 ماه فرموله شده است. این غذا با مواد مغذی خاصی برای کمک به رشد توله سگ لابرادور شما فرموله شده است.

فواید این غذا

شکل دانه‌ها: دانه‌های این غذا به شکل دونات است. این شکل دانه از غذا خوردن سریع در توله‌های لابرادور جلوگیری کرده و آن‌ها را به جویدن غذا ترغیب می‌کند. همچنین بافت و اندازه دانه‌ها متناسب با فک کوچک توله سگ‌های لابرادور است.

تقویت سیستم ایمنی: هم‌زمان با رشد توله سگ‌ها سیستم ایمنی آن‌ها نیز تکامل پیدا می‌کند. غذای توله سگ لابرادور با داشتن مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله ویتامین E به تقویت سیستم دفاعی توله سگ شما کمک می‌کند.

رشد و وزن متعادل: نسبت‌های دقیق کلسیم و فسفر این غذا سبب حمایت از رشد استخوان‌ها و مفاصل می‌شود.

سلامت دستگاه گوارش: این غذا حاوی پروتئین با کیفیت بالا و پری‌بیوتیک‌هاست. پروتئین‌هایی که کیفیت بالایی دارند هضم آسان‌تری دارند. همچنین با کمک به سلامت گوارش و ایجاد تعادل در فلور روده، به کیفیت مطلوب مدفوع کمک می‌کنند. وقتی توله سگ شما به سن بالای ۱۵ ماهگی رسید، غذای او را به غذای رویال کنین ویژه لابرادورهای بالغ تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:  بهترین برند برای غذای سگ جک راسل چیست

غذای مرطوب رویال کنین برای سگ‌های لابرادور بالغ

غذای مرطوب رویال کنین برای لابرادورها با سن 15 ماه و بیشتر ساخته شده است. غذای مرطوب رویال کنین مخصوص نژاد لابرادور با مواد مغذی خاصی برای رشد آن‌ها فرموله شده است. این غذای کامل و متعادل دارای بافتی لطیف و نرم است تا اشتهای لابرادور شما را تحریک کند. مقدار دقیق انرژی موجود در این غذا به حفظ وزن لابرادور شما کمک می‌کند. همچنین مواد مغذی مانند  EPA، DHA و گلوکزامین که در این غذا گنجانده شده‌اند از سلامت استخوان و مفاصل حمایت می‌کنند. می‌توانید این غذای مرطوب را با غذای خشک سگ رویال کنین مخصوص نژاد لابرادور مخلوط کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *