دسته ها

غذای سگ تبتی چیست؟

غذای سگ تبتی
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

یک نژاد سگ کمیاب از تبت است و دارای جثه بزرگ و قد بلندی می‌باشد. گفته می شود که این نژاد به اندازه یک شیر باشکوه و با ابهت است. ماستیف‌های تبتی سگ‌هایی با ابهت و هستند و بین ۶۰ تا ۹۰ کیلوگرم وزن دارند سگ های تبتی سر پهن، گوش‌های بلند و V شکل و چشم‌های قهوه‌ای رنگ دارند. آن‌ها در گذشته برای نگهبانی در زمین‌های سخت هیمالیا استفاده می‌شدند. این سگ ها دارای یک پوشش دوگانه ضخیم و متراکم هستند. رنگ‌ پوشش ماستیف تبتی می‌تواند سیاه، طلایی و قهوه‌ای باشد. این پوشش متراکم بلند بوده و یک یال مانند در اطراف گردن و شانه ها وجود دارد که در سگ های نر واضح تر است. این پوشش ویژه عایق مناسبی در برابر هوای سرد می‌باشد. جثه بزرگ و قدرتمند آن ها کمک می کند تا به راحتی در زمین های ناهموار حرکت کنند. ماستیف های تبتی به دلیل غریزه محافظتی خود شناخته می شوند. توانایی این سگ ها برای تحمل محیط کم اکسیژن و آب و هوای سرد، آنها را به بهترین انتخاب برای محیط های با ارتفاع بالا و کوه ها تبدیل می کند. این ویژگی ها برای محافظت از دام ها در مناطق کوهستانی ضروری بودند. امروزه نیز این سگ ها به انجام وظایف اجدادی خود به عنوان نگهبان ادامه می دهند. غریزه نگهبانی این نژاد در شب افزایش می‌یابد، که می‌تواند باعث پارس بلند و بیش از حد در ساعات شب شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین رژیم غذای سگ لابرادور چیست؟

بیماری های رایج در نژاد تبتی:

سگ‌های تبتی به طور سگ هایی قوی هستند، اما آنها مستعد ابتلا به مشکلات خاصی نیز هستند. آگاهی از این مشکلات و اینکه چگونه یک غذای سگ تبتی مناسب می تواند به پیشگیری و کاهش این مشکلات کمک کند برای صاحبان سگ های تبتی حیاتی است. در ادامه به توضیح این بیماری ‌ها و راهکارهای مدیریت آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱دیسپلازی مفاصل:

یکی از مشکلات رایج در سگ های تبتی، مشکلات مفصلی از جمله دیسپلازی مفصل ران و دیسپلازی آرنج است. این مشکلات می توانند باعث درد مفاصل، لنگش و کاهش تحرک شوند. یک غذای سگ تبتی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، گلوکزامین و کندرویتین می تواند از سلامت مفاصل حمایت کرده و التهاب را کاهش دهد. حفظ وزن مناسب سگ های تبتی از طریق داشتن یک رژیم غذایی متعادل نیز برای کاهش فشار وارده بر مفاصل آن‌ها و پیشگیری از این مشکلات بسیار مهم است.

۲چاقی:

سگ های نژاد تبتی مستعد چاقی هستند. خصوصا اگر بیش از حد غذا بخورند یا ورزش کافی نداشته باشند. چاقی می تواند مشکلات مفصلی را تشدید کند. داشتن اضافه وزن همچنین منجر به دیابت و بیماری های قلبی می‌شود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، کنترل کالری دریافتی و ورزش منظم برای حفظ وزن ایده آل بسیار مهم است. غذای تشویقی سگ معمولا کالری زیادی دارند و می‌توانند باعث چاقی شوند بنابراین از استفاده بیش از حد از تشویقی ها برای تبتی خود پرهیز کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ تبتی به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

۳پیچ خوردگی معده:

پیچ خوردگی معده یا نفخ، یک وضعیت تهدید کننده به ویژه برای نژادهای بزرگ مانند سگ های تبتی می‌باشد. نفخ زمانی اتفاق می افتد که معده با گاز پر می شود و به دور خود می‌پیچد. تغذیه با چند وعده غذایی کوچکتر در طول روز، جلوگیری از سریع غذا خوردن و پرهیز از فعالیت شدید بلافاصله بعد از خوردن غذا می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. استفاده از یک غذای سگ تبتی که به راحتی هضم شود و گاز زیادی تولید نکند نیز در جلوگیری از بروز این وضعیت مفید می‌باشد.

غذای سگ تبتی چیست

۴مشکلات پوستی و پوشش مویی:

سگ‌های تبتی می توانند دچار حساسیت های پوستی و وضعیت نامناسب پوشش مویی شوند. رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب ضروری، به ویژه امگا 3 و امگا 6 می تواند به سلامت پوست کمک کنند و پوششی مویی سالم و براقی را برای این سگ ‌ها فراهم کنند.

۵بیماری های قلبی:

بیماری قلبی های از جمله کاردیومیوپاتی در سگ‌های تبتی رایج است. غذای سگ تبتی کم سدیم و غنی از مواد مغذی مفید برای قلب، مانند تورین و ال کارنیتین می تواند از عملکرد قلب حمایت کند.

۶دیابت:

دیابت می تواند با رژیم غذایی نامناسب و چاقی ایجاد شود. رژیم غذایی کم چرب و دارای کربوهیدرات های ساده، فیبر زیاد و کالری متعادل می تواند به مدیریت سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

۷آلرژی:

سگ ‌های تبتی توانند دچار آلرژی غذایی باشند. آلرژی غذایی منجر به مشکلات پوستی و گوارشی می شود. شناسایی و حذف آلرژن ها از رژیم غذایی بسیار مهم است. آلرژن های رایج برای سگ ها شامل موادی مانند گوشت گاو، مرغ، گندم، سویا و لبنیات است. غذای سگ تبتی هیپوآلرژنیک یا تغذیه از منابع پروتئینی جدید می تواند برای سگ های مبتلا به آلرژی غذایی مفید باشد.

۸پانوستیت :

پانوستیت التهاب دردناک سطح خارجی استخوان های بلند در سگ ها است. پانوستیت استخوان های بلند سگ های جوان از جمله سگ های تبتی را درگیر می کند. این بیماری می تواند تحت تاثیر رژیم غذایی باشد.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل که از رشد مناسب سگ های تبتی حمایت می‌کند و اجتناب از مصرف بیش از حد مکمل کلسیم در مرحله تولگی می‌تواند به کاهش خطر پانوستیت کمک کند.

غذای سگ تبتی چیست؟ و نیاز های سگ تبتی شامل چه مواردی است؟

یک رژیم غذایی ایده آل برای سگ های تبتی نیازهای تغذیه ای منحصر به فرد آنها را برآورده می کند و به جلوگیری از مشکلات رایج سلامتی مخصوص این نژاد کمک می کند. رژیم غذایی آن ها باید نیازهای جثه بزرگ و انرژی بالای مورد نیاز آن‌ها را تأمین کند. برای سگ تبتی خود غذای مخصوص نژاد های غول پیکر را انتخاب کنید. همچنین هنگام خرید غذای سگ حتماً سن سگ خود را در نظر بگیرید و غذایی را انتخاب کنید که متناسب با مرحله زندگی او ( توله سگ، بالغ، سال‌خورده) باشد. توله سگ های تبتی نیازهای غذایی متفاوتی نسبت به سگ های بالغ دارند. آنها برای رشد و تکامل سریع خود به کالری و مواد مغذی بیشتری نیاز دارند. با افزایش سن سگ های تبتی، نیازهای غذایی آنها نیز تغییر می کند. سگ‌های سالخورده ممکن است به رژیم‌های غذایی با کالری کمتر اما حاوی فیبر و مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان‌ها نیاز داشته باشند.

نیاز های سگ تبتی شامل چه مواردی است

به طور کلی غذای سگ تبتی باید دارای مقادیر متعادل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، مواد معدنی باشد.

پروتئین در رژیم غذایی سگ های تبتی برای تقویت و حفظ توده عضلانی ضروری است. منابع باکیفیت مانند مرغ، گوشت گاو، ماهی و تخم مرغ اسیدهای آمینه ضروری را برای آن ها فراهم می کنند. برای سگ های که دچار آلرژی غذایی هستند از منابع پروتئینی جایگزین مانند گوشت بره یا ماهی می‌توانید استفاده کنید.

چربی ها برای ماستیف ها ضروری هستند زیرا انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین می کنند و پوست و پوشش مویی را تقویت می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در منابعی مانند روغن ماهی و بذر کتان وجود دارند. این اسید های چرب همچنین به کاهش التهاب مفاصل و حمایت از عملکرد قلب کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که از آن‌جایی که این سگ ها مستعد چاقی هستند میزان چربی غذای آن‌ها باید به دقت کنترل شود.

کربوهیدرات ها دارای انرژی و فیبر هستند.فیبرهای موجود در غذای سگ تبتی به سلامت دستگاه گوارش این سگ‌ها کمک می‌کند. منابعی مانند برنج قهوه‌ای، سبزیجات و برخی میوه‌ها، کربوهیدرات‌ها و فیبرهای سالمی را فراهم می‌کنند. با این حال مصرف کربوهیدرات نیز باید برای حفظ وزن ایده آل کنترل شود.

یک رژیم غذایی متعادل برای سگ های تبتی باید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی باشد. این مواد مغذی به عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان ها و فرآیندهای متابولیسم بدن کمک می کنند. به عنوان مثال کندرویتین و گلوکزامین که باعث استحکام و تقویت استخوان ها می شود. غذاهای تجاری سگ با کیفیت بالا معمولاً شامل این مواد مغذی ضروری هستند.

چه از غذای خشک برای سگ خود استفاده کنید چه از غذای مرطوب و چه ترکیبی از هر دو ، بنابر مطالبی که ذکر شده بهترین غذای سگ تبتی غذایی است که ویژگی های فوق را داشته باشد.

چند نمونه از بهترین برندهای غذای سگ تبتی:

۱غذای خشک توله سگ رویال کنین Giant :

برای توله سگ های تا سن 8 ماهگی که وزن زمان بلوغشان بیش از 100 پوند(۵۰ کیلوگرم) می‌باشد، ساخته شده است.

ویژگی ها و فواید این غذا:

تقویت سیستم ایمنی:

با داشتن آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین E و C از تکامل سیستم ایمنی سالم توله سگ پشتیبانی می کند.

غذای خشک توله سگ رویال کنین Giant

حاوی میکروبیوم:

ترکیبی از پری بیوتیک ها و پروتئین های بسیار قابل هضم برای کمک به تعادل باکتری های روده و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

تأمین نیاز های انرژی به صورت کنترل شده در مرحله رشد:

این غذای سگ نیازهای غذایی منحصر به فرد توله سگ نژاد غول پیکر شما را از سن 2 تا 8 ماهگی تأمین می کند و به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

۲غذای خشک سگ رویال کنین Giant junior:

GIANT Junior برای برآوردن نیازهای غذایی منحصر بفرد توله سگ های نژاد غول پیکر (با وزن زمان بلوغ بیش از ۱۰۰ پوند) از سن 8 ماهگی تا 18 الی24 ماهگی فرموله شده است.

سگ های در حال رشد مستعد مشکلات گوارشی از جمله شل شدن مدفوع هستند. GIANT Junior از طریق داشتن پری‌بیوتیک‌ها و فیبر ها به تعادل جمعیت میکروفلور مفید روده و در نتیجه به بهبود سلامت گوارش کمک می‌کند.

مرحله رشد توله‌های نژاد غول‌پیکر تا دو سال طول می‌کشد، و بسیار مهم است که آنها مواد مغذی مورد نیاز خود را در مقادیر مناسب دریافت کنند تا از رشد مناسبی برخوردار شوند. GIANT Junior از طریق داشتن مقادیر بالای پروتئین، گلوکزامین، کندرویتین، ال کارنیتین و سایر مواد مغذی به رشد و تقویت ماهیچه ها و استحکام مفاصل کمک می‌کند.

سگ های نژاد غول پیکر فشار شدیدی بر مفاصل حساس وارد می کنند و مفاصل آن ها مستعد التهاب و آرتریت می می‌شود.

این غذا با داشتن مقادیر مناسب کلسیم و فسفر، گلوکزامین و کندرویتین همراه با اسیدهای چرب امگا 3 (EPA و DHA) به تقویت مفاصل شکننده توله‌های نژاد غول پیکر کمک کرده و التهاب را کاهش می دهد.

در مرحله بحرانی رشد، سیستم ایمنی توله سگ آسیب پذیر است. این غذای سگ رویال کنین با داشتن مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها، شامل ویتامین های C و E، لوتئین و تورین، به خنثی کردن رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی توله سگ کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ کوکر اسپانیل

۳غذای خشک سگ بالغ رویال کنین Giant:

غذای سگ خشک سگ های بالغ رویال کنین جاینت به طور خاص برای سگ های نژاد فوق العاده بزرگ با سن 2 سال و بالاتر و با وزن بیش از ۱۰۰ پوند(۵۰ کیلوگرم) ساخته شده است.

ویژگی ها و فواید این غذا:

تقویت استخوان و مفاصل:

این غذای سگ حاوی گلوکزامین، کندرویتین و EPA/DHA است و به تقویت استخوان ها و استحکام مفاصل سگ‌های نژاد غول‌پیکر کمک می‌کند. مفاصل در این نژاد به دلیل وزن بالای بدن تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند.

تقویت سیستم ایمنی:

این غذای سگ رویال کنین حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و سلامت سلول ها است.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *