دسته ها

آشنایی با غذای سگ جاپانیز چاین

غذای سگ جاپانیز چاین
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و نیازهای تغذیه‌ای خاص، انتخاب بهترین غذا برای سگ‌های نژاد جاپانیز چاین یک مسئله مهم برای صاحبان این نژاد است. این سگ‌ها با ویژگی‌های فیزیکی و رفتاری خود، از جمله انرژی بالا، هوش فراوان و حساسیت‌های گوناگون، نیازمند تغذیه مناسبی هستند. بهترین غذای سگ جاپانیز چاین شامل غذاهای با پروتئین و مواد مغذی اساسی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی است. با انتخاب مناسب‌ترین غذا برای آن‌ها، می‌توان به سلامتی، رشد صحیح و رفتار متعادل سگ‌های نژاد جاپانیز چاین کمک کرد.

معرفی نژاد سگ جاپانیز چاین

جاپانیز چاین نژادی باستانی است که احتمالاً از امپراتوری چین سرچشمه گرفته است. در آن زمان سگ جاپانیز چاین بسیار ارزشمند بود و در بیشتر موارد به‌عنوان هدیه برای فرستادگان سرزمین‌های دیگر ارسال می‌شد. هنگامی که این سگ‌ها به ژاپن رسیدند بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. آن‌ها به اندازه‌ای کوچک بودند که در آستین‌های کیمونوی گشاد خانم‌های سلطنتی و اشراف‌زاده جای می‌گرفتند. در این میان، تنها اشراف مجاز بودند از این سگ‌ها نگهداری کنند و سرقت یک جاپانیز چاین نیز می‌توانست مجازات اعدام را در پی داشته باشد. نژاد جاپانیز چاین برای قرن‌ها در خارج از ژاپن و تا زمانی که بازرگانان پرتغالی این نژاد را به کشورهای دیگر ببرند، ناشناخته بود.

جاپانیز چاین نژادی کوچک، زیبا، اشرافی با موهای پرپشت، فراوان، نرم، ابریشمی و بلند و صاف است. ارتفاع این سگ‌ها حدود 7 تا 11 اینچ (18 تا 28 سانتی‌متر) و وزن آن‌ها 4 پوند (2 کیلوگرم) تا 15 پوند (7 کیلوگرم) است. جاپانیز چاین‌ها ظاهری منحصر به فرد و جذاب دارند. آن‌ها دارای چشم‌های درشت، گرد و تیره رنگ و گوش‌های کوچک و V شکل هستند.

گوش‌ها نیز به‌خوبی با مو پوشیده شده‌اند و قد و طول بدن تقریباً یکسان است. دم آن‌ها نیز در بالای بدن و به‌صورت قوس‌دار قرار گرفته است. جاپانیز چاین‌هایی که سفید هستند روی بدنشان لکه‌های رنگی دارند. لکه‌ها بیشتر سیاه هستند، اما می‌توانند قهوه‌ای مایل به زرد نیز باشند. جاپانیز چاین‌ها سگ‌هایی کوچک، شاد، سرزنده، دوست‌داشتنی، باهوش و مهربان هستند. آن‌ها رفتار خوبی با سایر سگ‌ها و حیوانات خانگی دارند و دوست دارند در مرکز توجه باشند.

معرفی سگ جاپانیز چاین

بیماری‌های رایج در سگ‌های نژاد جاپانیز چاین

 چاقی

از بزرگ‌ترین دلایل چاقی در سگ‌های جاپانیز چاین تغذیه نامناسب و بیش‌ازحد است. جاپانیز چاین‌ها به کربوهیدرات زیادی در رژیم غذایی خود نیاز ندارند. کربوهیدرات‌های فراوان و فرآوری‌شده دقیقاً همان چیزی است که سگ شما را چاق می‌کند. جاپانیز چاین شما برای رشد به رژیم غذایی سرشار از پروتئین، چربی متوسط و کربوهیدرات کم نیاز دارد. چاقی می‌تواند به مشکلات سلامتی مختلفی از جمله مشکلات مفصلی، دیابت و بیماری‌های قلبی منجر شود. همچنین دقت کنید که به جاپانیز چاین‌ها بیش از حد تشویقی سگ ندهید؛ زیرا موجب افزایش کالری دریافتی و چاقی آن‌ها خواهد شد.

 آلرژی

جاپانیز چاین‌ها بیشتر از سایر نژادهای سگ مستعد ابتلا به آلرژی هستند و البته تغذیه در این مورد نقش مهمی دارد.

بیشتر غذاهای تجاری مخصوص سگ‌ها حاوی مواد مصنوعی، مواد نگهدارنده و رنگ هستند که می‌توانند سبب واکنش‌های آلرژیک در سگ شما شوند. همچنین برخی از جاپانیز چاین‌ها ممکن است به برخی مواد غذایی مانند غلات، مرغ یا گوشت گاو حساسیت داشته باشند. اگر سگ شما علائم آلرژی مانند خارش، مشکلات گوارشی یا مشکلات پوستی را نشان می‌دهد سعی کنید آلرژن‌های موجود در غذای سگ جاپانیز چاین را شناسایی کرده و آن‌ها را از رژیم غذایی سگتان حذف کنید.

بیشتر بخوانید:  ایده آل ترین غذای سگ بیچون فرایز

پانکراتیت

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که لوزالمعده ملتهب می‌شود. پانکراتیت بیشتر به‌دلیل داشتن رژیم غذایی پرچرب ایجاد می‌شود و سگ‌های جاپانیز چاین در معرض پانکراتیت هستند؛ بنابراین بسیار مهم است که غذای سگ جاپانیز چاین کم‌چرب باشد.

مشکلات گوارشی

برخی از غذاهای سگ نه تنها دارای کربوهیدرات زیادی هستند، بلکه در آن‌ها کربوهیدرات‌های با کیفیت پایین شامل ذرت، گندم و سویا نیز وجود دارد. از این مواد به‌دلیل ارزان بودن در تولید غذای سگ استفاده می‌شود که این مواد عملکرد سیستم گوارشی سگ شما را دچار مشکل می‌کنند. یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به رفع این مشکل در سگ جاپانیز چاین شما کمک می‌کند. غذای سگ مفید یک برند ایرانی و ارزان‌قیمت است و ممکن است دارای کربوهیدرات‌های بی‌کیفیت باشد؛ بنابراین استفاده از این غذاها برای نژادهای حساسی مثل جاپانیز چاین توصیه نمی‌شود.

مشکلات تغذیه سگ جاپانیز چاین

غذاهای مناسب سگ جاپانیز چاین

شما می‌توانید برای تغذیه سگ جاپانیز چاین خود از غذای خانگی یا تجاری استفاده کنید. غذاهای خانگی معمولاً از نظر مواد مغذی کامل نیستند و تغذیه مطلق و همیشگی با غذای خانگی توصیه نمی‌شود. غذاهای تجاری شامل کنسرو سگ و غذاهای خشک می‌شود. استفاده از هرکدام از این غذاها معایب و مزایایی خواهد داشت.

غذای سگ جاپانیز چاین باید پرکالری باشد. مقدار غذای این حیوانات خانگی نباید زیاد باشد، اما باید کالری کافی داشته باشد. از آنجا که جاپانیز چاین‌ها سگ‌های فعالی هستند، باید انرژی کافی برای رفع نیازهای خود داشته باشند. مهم‌ترین نکته این است که شما با نیازهای سگ خود آشنا باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای او باشند. در ادامه به توضیح نیازهای غذایی سگ جاپانیز چاین خواهیم پرداخت.

پروتئین

غذای سگ جاپانیز چاین باید حاوی مقادیر زیادی پروتئین با کیفیت از منابع حیوانی باشد. در انتخاب غذای خشک سگ برای جاپانیز چاین خود غذایی را انتخاب کنید که دارای منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، بره، اردک، تخم مرغ و ماهی باشد.

پروتئین حیاتی‌ترین ماده مغذی در غذای سگ جاپانیز چاین است. پروتئین ماده مغذی ضروری است که به کارایی تمام سلول‌ها، سیستم‌ها و عملکردهای بدن کمک می‌کند. پروتئین در ترمیم و ساخت عضلات نیز نقش دارد. تمام هورمون‌ها و آنزیم‌های بدن از پروتئین‌ها ساخته شده‌اند. پروتئین‌ها حتی در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 اسیدهای چرب ضروری

چربی دومین ماده مغذی مهم در غذای سگ جاپانیز چاین است. چربی‌ها برای سلامت بدن ضروری هستند و همچنین انرژی مورد نیاز سگ‌ها را تأمین می‌کنند. به چربی موجود در غذا تری‌گلیسیرید گفته می‌شود. دو نوع تری‌گلیسیرید یا چربی در غذا وجود دارد: چربی اشباع‌شده و غیر اشباع. وجود هر دوی این‌ها در غذای سگ جاپانیز چاین مهم است، اما باید در مقادیر متعادل و مناسب در غذا وجود داشته باشند. چربی‌های اشباع شده در منابع حیوانی وجود دارند. این دسته از چربی‌ها طعم و بافت غذای سگ شما را بهبود می‌بخشند و به جذب ویتامین‌های محلول در چربی از جمله  A، D، E و K کمک می‌کنند.

اسیدهای چرب ضروری در واقع چربی‌های غیراشباع مانند امگا 3، امگا 6 و 9 هستند. این اسیدهای چرب برای سلامتی و عملکرد صحیح پوست، چشم، سیستم عصبی و رشد مغز ضروری هستند. همچنین این اسیدهای چرب نقش مهمی در کاهش التهاب دارند؛ بنابراین در سگ‌هایی مانند جاپانیز چاین که مستعد دررفتگی کشکک زانو و التهاب مفاصل هستند، وجود اسیدهای چرب ضروری موجود در غذا به کاهش این مشکلات کمک خواهد کرد.

کربوهیدرات

اگرچه کربوهیدرات ماده‌ مغذی ضروری برای سگ‌هاست، مقدار کمی کربوهیدرات از منابع گیاهی عملکرد مهمی در بدن سگ‌ها دارد. کربوهیدرات‌های موجود در غذای سگ جاپانیز چاین فیبر، پری بیوتیک‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی را فراهم می‌کنند که در گوشت وجود ندارد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

یک غذای سگ جاپانیز چاین خوب باید حاوی ویتامین‌ها و مقادیر مناسبی از مواد معدنی از جمله کلسیم و فسفر باشد. این مواد به رشد و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کنند. غذاهای تجاری سگ با کیفیت بالا، مانند غذای سگ رویال کنین دارای این مواد مغذی ضروری در مقادیر متعادل هستند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ جاپانیز چاین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

فواید غذای خشک در غذای سگ جاپانیز چاین

غذای خشک، گزینه غذایی محبوبی برای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی است. یک غذای خشک با کیفیت از نظر تغذیه‌ای متعادل و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم است. یکی از فواید غذای خشک این است که ترد بوده و به‌دلیل شکل و لبه‌های تیزی که دارد می‌تواند هنگام جویده شدن توسط سگ مانند مسواک عمل کند؛ بنابراین به کاهش تجمع پلاک و جرم دندان و داشتن تنفس بهتر و لثه‌های سالم‌تر کمک می‌کند.

همچنین بافت غذای خشک موجب می‌شود سگ‌ها قبل از بلع غذای خود را کامل بجوند که این امر به هضم بهتر غذا خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای غذای خشک سگ داشتن اندازه دانه‌های متفاوت و مناسب با اندازه سگ است. دانه‌هایی که اندازه معمولی دارند برای سگ‌های بزرگ‌تر و دانه‌های کوچک برای سگ‌های مینیاتوری مناسب هستند.

همچنین سگ‌های کوچک شکم کوچک‌تری نیز دارند. این بدان معنی است که آن‌ها ممکن است ظرفیت خوردن یک وعده کامل غذایی را برای تأمین نیازهایشان نداشته باشند؛ بنابراین سگ‌های کوچک به تراکم مواد مغذی بیشتری نیاز دارند و غذای خشک دارای این ویژگی است. غذاهای خشک با کیفیت و معتبر مملو از پروتئین و کربوهیدرات و چربی در مقادیر مناسب هستند.

خیساندن غذای خشک باعث نرم شدن غذا می‌شود و برای توله سگی که در حال از شیر گرفتن است یا سگ مسنی که مشکلات دندانی دارد مفید خواهد بود. همچنین اگر از آب گرم برای خیس کردن غذای خشک استفاده کنید، بوی گوشتی که سگ‌ها جذب آن می‌شوند، ظاهر می‌شود. با توجه به اندازه غذای خشک سگ، به‌راحتی می‌توان آن را در اسباب بازی‌ها پنهان کرد و این می‌تواند سبب تحریک و سرگرمی حیوان خانگی شما شود.

غذای خشک سگ جاپانیز چاین

جاپانیز چاین‌ها روزانه به چه مقدار غذا نیاز دارند؟

مقدار توصیه شده روزانه 1/4 تا 1/2 فنجان غذای خشک باکیفیت است که به دو وعده تقسیم می‌شود. مهم است که وقتی به جاپانیز چاین خود غذا می‌دهید، غذایی را انتخاب کنید که مقادیر بالایی فیبر داشته باشد. اگر غذای سگ جاپانیز چاین فیبر غذایی ندارد، جاپانیز چاین شما ممکن است دچار مشکلات غدد مقعدی شود.

اینکه سگ بالغ شما چقدر غذا می‌خورد به اندازه، سن، هیکل، متابولیسم و سطح فعالیت او بستگی دارد. همه سگ‌ها مقدار مشابهی غذا نیاز ندارند. یک سگ فعال بیشتر از سگ کم‌تحرک به غذا نیاز خواهد داشت. کیفیت غذای سگی که خریداری می‌کنید نیز تفاوت ایجاد می‌کند. هرچه کیفیت غذای سگ بهتر باشد، بیشتر نیازهای تغذیه‌ای و انرژی مورد نیاز سگ شما را تأمین می‌کند و سگ شما نیاز به پرخوری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  مقدار غذای سگ و زمان غذا دادن به‌ آن در نژادهای مختلف

بهترین غذای سگ جاپانیز چاین

با توجه به مطالبی که گفته شد شما می‌توانید بهترین غذای سگ جاپانیز چاین را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین‌های غذای سگ جاپانیز چاین خواهیم پرداخت.

  1. غذای خشک رویال کنین ایکس اسمال

این غذا برای سگ‌های نژاد مینیاتوری بین 10 ماه تا 8 سال و با وزن کمتر از 8 پوند طراحی شده است.

فواید و ویژگی‌های غذای خشک ایکس اسمال رویال کنین

دانه‌های خوش‌طعم و کوچک

دانه‌های این غذا با اندازه کوچک و سازگار با فک مینیاتوری سگ‌های زیر 8 پوند ساخته شده‌اند؛ بنابراین این غذا می‌تواند انتخاب مناسبی به‌عنوان غذای سگ جاپانیز چاین باشد. این غذای خوش‌طعم و منحصر به فرد همچنین به تحریک اشتها در سگ‌های نژاد کوچک بد غذا کمک می‌کند.

هضم آسان

پروتئین‌های بسیار قابل هضم و مقادیر دقیق فیبرهای مختلف موجود در این غذا به تنظیم و سهولت عملکرد روده کمک می‌کنند.

بهبود وضعیت پوست و پوشش سگ

این غذا حاوی مقادیر دقیقی از اسیدهای چرب از جمله EPA و DHA است و به سلامتی پوشش و پوست سگ‌های کوچک کمک می‌کند.

تأمین انرژی

این غذای خشک برای رفع نیازهای انرژی بسیار بالا در سگ‌های بالغ کوچک طراحی شده است.

  1. غذای سگ رفلکس نژاد کوچک

اگر به دنبال غذای باکیفیت و با قیمت معقول هستید، برند رفلکس انتخاب مناسبی خواهد بود. غذای رفلکس نژاد کوچک غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و دارای اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا ۳ و امگا ۶ است. همچنین این غذای رفلکس به کاهش بوی مدفوع سگ‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

غذای سگ پروتئین دار برای سگ

سخن پایانی

سگ جاپانیز چاین از جمله نژادهای در اندازه کوچک و جذاب است که به دلیل بیماری‌های رایج مانند آلرژی، چاقی و حساسیت غذایی که دارند باید دارای تغذیه مناسب باشند. به همین دلیل غذای سگ جاپانیز چاین بهتر است سرشار از مواد مغذی، پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی لازم باشد تا بتواند نیازهای آنها را برطرف کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

سمیه برازنده
سمیه برازنده

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *