دسته ها

بهترین برند برای غذای سگ جک راسل چیست

غذای سگ جک راسل
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌های نژاد جک راسل سرزنده، مستقل، باهوش، جذاب و دوست‌داشتنی هستند. این نژاد به‌دلیل سرسختی، شجاعت، انرژی زیاد و غریزه قوی شکار مورد توجه قرار گرفته است. جک راسل‌ها  200 سال پیش در انگلستان برای شکار روباه پرورش داده می‌شدند. نام این نژاد از نام کشیش جان راسل، شکارچی مشتاقی گرفته شد که این نژاد را ایجاد کرد. به‌طور دقیق مشخص نیست که او چه نژادهایی را آمیخته است، ولی اعتقاد بر این است که بول تریر و بیگل از جمله این نژادها بودند.

این سگ دوست‌داشتنی ممکن است انتخاب خوبی برای حیوان خانگی و نگه‌داری در آپارتمان به نظر برسد، ولی این سگ‌ها فوق‌العاده پرانرژی هستند و به تحرک و فعالیت زیاد نیاز دارند؛ در غیر این صورت ممکن است رفتارهای ناهنجاری مانند پارس کردن و جویدن اشیاء را بروز دهند.

جک راسل دارای یک پوشش دو لایه عمدتاً سفید با لکه‌های سیاه، خرمایی یا هر دو است.  قد نژاد جک راسل تقریباً  33 تا 36 سانتی‌متر و وزن آن‌ها 6 تا 8 کیلوگرم است. این سگ‌ها بدنی مستطیل‌شکل، چشم‌های تیره و بادامی‌شکل و گوش‌های V شکل دارند. جک راسل از هر لحاظ نژادی عالی است، اما ممکن است برای کسانی که فعالیت کمتری دارند یا سبک زندگی آرامی را ترجیح می‌دهند، انتخاب مناسبی نباشد.

بیشتر بخوانید:  مناسب‌ ترین غذای سگ باکسر چیست؟

نیازهای غذایی نژاد جک راسل

جک راسل سگی پرانرژی و فعال است که برای تأمین انرژی خود به رژیم غذایی غنی از مواد مغذی نیاز دارد. تغذیه مناسب برای حفظ سلامت و حمایت از سبک زندگی فعال این سگ‌ها مهم است. غذای سگ جک راسل باید شامل پروتئین‌های با کیفیت بالا، چربی‌های ضروری، کربوهیدرات‌های آسان‌هضم و ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. هریک از این مواد نقش مهمی در سلامتی سگ دارند.
پروتئین‌ها برای حفظ و تقویت عضلات جک راسل بسیار مهم هستند. غذای سگ جک راسل باید دارای پروتئین  حیوانی مانند مرغ، گوشت گاو یا ماهی باشد. منابع پروتئینی باید اولین ماده در فهرست مواد سازنده غذا باشند. وجود پروتئین کافی در غذای سگ جک راسل به تحرک زیاد  آن‌ها و ترمیم و رشد عضلات نیز کمک می‌کند.

وجود چربی‌ها، به‌ویژه اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، در غذای سگ جک راسل ضروری هستند. این مواد مغذی در  تأمین انرژی، حمایت از عملکرد مغز و براق بودن پوست و سلامت پوست نقش دارند. منابع چربی‌های ضروری غذای سگ جک راسل می‌توانند شامل روغن ماهی، بذر کتان و چربی مرغ باشند.

غذای سگ جک راسل باید حاوی کربوهیدرات‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز در طول روز باشد. کربوهیدرات‌های پیچیده مانند سیب‌زمینی شیرین، برنج قهوه‌ای و جو منابع بهتری برای کربوهیدرات‌ها هستند؛ زیرا انرژی را برای مدت طولانی‌تر تأمین می‌کنند و به‌دلیل داشتن فیبر به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کنند. از مصرف غذای سگ جک راسل دارای کربوهیدرات‌های ساده بیش‌ازحد  خودداری کنید؛ زیرا سبب افزایش وزن می‌شوند.

طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت کلی جک راسل ضروری است. غذای سگ جک راسل که  با ویتامین‌های ضروری مانند A، D، E و B-complex و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر غنی شده باشد انتخاب مناسبی خواهد بود. این مواد مغذی برای حمایت از عملکردهای مختلف بدن و سلامت کلی بدن ضروری هستند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ جک راسل به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بهترین برنامه غذایی برای سگ جک راسل

جک راسل به‌دلیل جثه کوچک خود درصورت کنترل نشدن رژیم غذایی می‌تواند دچار اضافه وزن شود. تغذیه دو تا سه وعده غذایی کوچک در روز می‌تواند به مدیریت وزن آن‌ها کمک کند. همچنین تقسیم جیره روزانه به دو یا سه وعده غذایی در روز سبب هضم مناسب غذا می‌شود. فعالیت منظم و رژیم غذایی کنترل‌شده برای حفظ وزن ایده‌آل آن‌ها بسیار مهم است

انتخاب بین غذای مرطوب و خشک به ترجیح سگ  و نیازهای او بستگی دارد. غذای خشک می‌تواند برای سلامت دندان مفید باشد، بافت ترد غذای خشک سبب کاهش تجمع پلاک و جرم روی دندان‌ها می‌شود. تجمع  پلاک و جرم به ایجاد مشکلات دندانی برای  سگ جک راسل شما می‌انجامد. غذای مرطوب آب بیشتری دارد و خوش‌طعم‌تر است. غذای سگ جک راسل کنسروشده منبعی غنی از چربی و پروتئین است و انتخاب مناسبی برای سگ‌هایی است که به انرژی و تقویت عضلات نیاز دارند. با استفاده از ترکیب هر دو می‌توان از مزایای آن‌ها بهره جست. البته توصیه می‌شود غذای  سگ جک راسل حاوی حداقل 75 درصد غذای خشک باشد.
به جز غذای خشک و مرطوب در برنامه غذایی سگ جک راسل تشویقی نیز قرار دهید. تشویقی‌های طبیعی و کم‌کالری مانند هویج یا تکه‌های سیب انتخاب‌های خوبی هستند.  غذای تشویقی سگ فقط باید بخش کوچکی از کالری دریافتی روزانه آن‌ها را تشکیل دهد.

بهترین برنامه غذایی برای سگ جک راسل

تغییر رژیم قبلی به یک رژیم غذایی جدید

هنگام تغییر رژیم جک راسل، باید این کار را به‌تدریج و در طول یک هفته انجام دهید تا از مشکلات گوارشی پیشگیری کنید. با مخلوط کردن مقدار کمی از غذای جدید با غذای قبلی شروع کنید. به‌تدریج غذای جدید را افزایش دهید و غذای قدیمی را کم کنید.

کالری مورد نیاز سگ‌های جک راسل

سگ‌های جک راسل معمولاً بین 6 تا 8 کیلوگرم وزن دارند. سگ‌هایی با این اندازه به 450 تا 650 کالری در روز بسته به سطح فعالیت نیاز دارند. توله سگ‌ها نیز برای رشد مناسب به حدود 800 تا 900 کالری نیاز دارند. البته این کالری مناسب توله‌ها تا سن ۱ سالگی است.

جک راسل مستعد ابتلا به چه بیماری‌هایی است و چگونه یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند کمک‌کننده باشد؟

جک راسل‌ها سگ‌هایی  سرزنده و قوی محسوب می‌َ‌شوند، اما مانند همه نژادها مستعد بیماری‌های خاصی هستند. رژیم غذایی مناسب در پیشگیری و مدیریت این مشکلات سلامتی بسیار مهم است.

چاقی: متأسفانه جک راسل نژادی مستعد اضافه وزن است. چاقی منجر به مشکلات مفاصل و دیابت می‌شود. کنترل کالری غذای سگ جک راسل و مصرف غذا با فیبر بالا می‌تواند به سیر نگه داشتن آن‌ها و جلوگیری از پرخوری و افزایش وزن کمک کند.

دررفتگی کشکک: جک راسل مستعد ابتلا به مشکلات مفصلی مانند دررفتگی کشکک است. رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، گلوکزامین و کندرویتین از سلامت مفاصل حمایت می‌کند. همچنین حفظ وزن مناسب، فشار روی مفاصل را به حداقل می‌رساند.

آلرژی و حساسیت‌های پوستی

آلرژی غذایی منجر به درماتیت آتوپیک سگ می‌شوند. در این حالت پوست سگ دچار خارش می‌شود و آن قسمت‌ها را می‌لیسد، خراش می‌دهد و گاز می‌گیرد. در سگ جک راسل، درماتیت معمولاً روی پاها، شکم و گوش‌ها ایجاد می‌شود، اما خارش می‌تواند در نواحی دیگر نیز ظاهر شود. رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب ضروری، به‌ویژه امگا 3 و امگا 6، سبب تقویت پوست و پوشش مویی می‌شوند. به‌علاوه رژیم‌های غذایی که کمتر آلرژی‌زا هستند و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها محدود هستند به شناسایی و اجتناب از آلرژن‌ها کمک می‌کنند.

مشکلات دندان: سلامت دندان برای جک راسل که مستعد مشکلات دندانی است بسیار مهم است. غذای خشک به خراشیدن پلاک و جرم‌های دندان کمک می‌کند می‌تواند خطر مشکلات دندانی را کاهش دهد. همچنین اگر غذای سگ جک راسل دارای پلی فسفات سدیم باشد، کلسیم موجود در بزاق را به دام انداخته و از تشکیل پلاک روی دندان ممانعت می‌کند.

مشکلات چشمی: جک راسل‌ها مستعد مشکلات چشمی از جمله آب مروارید و دررفتگی عدسی هستند. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و C و مواد مغذی مانند لوتئین و بتاکاروتن موجود در غذای سگ جک راسل می‌توانند از سلامت چشم حمایت کنند. استفاده از غذاهایی که حاوی این مواد مغذی هستند  به تقویت و حفظ بینایی سگ‌ها کمک می‌کند.

مشکلات گوارشی:  نژاد جک راسل ممکن است مشکلات گوارشی داشته باشند. غذای سگ جک راسل باید سرشار از فیبر و پروتئین‌های قابل هضم باشد تا به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند. پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها  فلور طبیعی روده را تقویت و به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کنند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی از طریق تغذیه: بیماری قلبی، از جمله شرایطی مانند بیماری دریچه میترال می‌تواند بر  زندگی سگ جک راسل تأثیر بگذارد. رژیم غذایی دارای  سدیم کم و غنی از مواد مغذی مانند تورین و اسیدهای چرب امگا 3 که از عملکرد قلب حمایت می‌کنند، می‌تواند مفید باشد.

بهترین برند برای غذای سگ جک راسل چیست؟

بهترین برند برای غذای سگ جک راسل چیست؟

با استفاده از مطالبی که گفته شد شما می‌توانید بهترین برند غذای را برای سگ جک راسل خود انتخاب کنید. غذای سگ جک راسل باید متناسب با سن او باشد و تمام نیازهای غذایی و انرژی روزانه آن‌ها را برآورده کند. جک راسل‌ها معمولاً سگ‌های کوچک تا متوسط هستند؛ بنابراین هنگام انتخاب غذای خشک مطمئن شوید اندازه دانه‌ها با اندازه دهان و فک آن‌ها مناسب است تا جویدن و هضم غذا برای سگ راحت باشد.

در ادامه به معرفی و توضیح چند نمونه از بهترین غذاهای سگ جک راسل می‌پردازیم.

غذای خشک رویال کنین جک راسل بالغ: این غذا برای  رفع نیازهای غذایی جک راسل‌های بالای 10 ماه طراحی شده است. جک راسل سگ کوچک، اما قدرتمند و پرانرژی است و فعالیت زیادی دارد. این سگ‌ها باید  از رژیم غذایی مناسب برای کمک به حفظ و تقویت عضلات، محافظت از پوست و پوشش مویی و کمک به مراقبت از دندان برخوردار باشند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

این رژیم غذایی دارای مواد مغذی خاصی است که به رشد سگ‌های  نژاد جک راسل کمک می‌کند. دانه‌های این غذای خشک برای آرواره‌های مستطیلی و قوی جک راسل  شما طراحی شده است و جویدن غذا را برای آن‌ها آسان می‌کند. پروتئین با کیفیت و آنتی‌اکسیدان‌ها به شادابی و حفظ عضلات کمک می‌کنند. مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B، اسیدهای آمینه، اسید چرب‌های  EPA و DHA موجود در روغن ماهی به حفظ سلامت و تقویت پوست کمک می‌کنند. سگ‌های جک راسل  مستعد تشکیل پلاک و بیماری‌های دندان هستند. این غذا به‌دلیل  بافت، شکل و اندازه مناسب دانه‌ها به کاهش تجمع جرم و سلامت دهان و دندان جک راسل شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای غذای سگ آکیتا با کیفیت

غذای خشک رویال کنین مخصوص توله سگ جک راسل

غذای سگ مخصوص توله سگ جک راسل برای توله سگ‌های  8 هفته تا 10 ماهه مناسب است. فواید این غذا شامل موارد زیر است:

اندازه مناسب دانه: اندازه دانه‌های این غذای خشک مناسب با فک توله سگ جک راسل ساخته شده است و خوردن و جویدن آن برای توله سگ‌ها آسان است.

کمک به رشد بهتر: توله سگ جک راسل دارای دوره رشد کوتاه‌مدتی است و در همین دوره کوتاه رشد زیادی دارد. این غذا  با داشتن مقادیر دقیق پروتئین، سطح کلسیم و فسفر متعادل برای حمایت از رشد و نمو سالم در این نژاد فعال فرموله شده است

تقویت سیستم ایمنی: با رشد توله سگ‌ها سیستم ایمنی آن‌ها نیز به‌تدریج تکامل پیدا می‌کند. این غذا با داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله ویتامین E به تقویت  سیستم ایمنی توله سگ کمک می‌کند.سلامت دستگاه گوارش: این غذای سگ جک راسل دارای پروتئین با کیفیت بالا و پری‌بیوتیک‌هاست. این مواد  سبب تقویت سلامت گوارش و تعادل فلور طبیعی روده می‌شوند. زمانی که توله سگ شما به سن بالای ۱۰ ماهگی رسید، غذای او را به غذای سگ بالغ رویال کانین جک راسل تغییر دهید.

غذای خشک رویال کنین مینی ادالت:  رویال کنین مینی ادالت غذایی کامل برای سگ‌هاست  و نیازهای سگ بالغ نژاد کوچک شما را تأمین می‌کند. این غذا مناسب سگ‌های نژاد کوچک بالغ با وزن بین 1 تا 10 کیلوگرم و در سن بالای 10 ماهگی است. مزایای این غذا شامل موارد زیر است:
تأمین انرژی: نیازهای انرژی بالای سگ‌های نژاد کوچک را تأمین می‌کند و در عین حال به حفظ وزن مناسب آن‌ها کمک می‌کند. این غذا حاوی ال کارنیتین است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند.

طعم خوب: این غذا با داشتن  طعم‌دهنده‌های مخصوص، اشتهای سگ‌های نژاد کوچک را تحریک می‌کند.

تقویت پوست و پوشش: این غذا با مواد مغذی از جمله EPA و DHA غنی شده است. این مواد به تقویت پوست و پوشش مویی کمک می‌کنند.

غذای مرطوب رویال کنین مینی ادالت: این غذا مناسب سگ‌های نژاد کوچک بالغ تا وزن 10 کیلوگرم و از 10 ماهگی تا 12 سالگی است. این غذای مرطوب رویال کنین مطابق با نیازهای غذایی سگ نژاد کوچک  شما طراحی شده است و همراه با غذای خشک رویال کنین مینی ادالت ترکیبی عالی خواهد بود.
ترکیب غذای خشک با این غذای مرطوب به تأمین آب بدن و سلامت مجاری ادراری کمک می‌کند. این غذای مرطوب با کیفیت عالی و  داشتن کالری و انرژی به میزان مناسب، به حفظ وزن مناسب سگ‌ها کمک می‌کند.

غذای مرطوب رویال کنین با اسیدهای چرب امگا 3 ( EPA و DHA) برای تقویت پوست و پوشش مویی غنی شده است. همچنین با داشتن پری‌بیوتیک‌ها سبب تعادل باکتری‌های طبیعی روده و  سلامت گوارش می‌شود.
علاوه بر غذاهایی که معرفی شد غذاهای برندهایی مانند هیلز، ادوانس، بلو بوفالو نیز غذاهای مناسبی برای سگ‌های جک راسل هستند. البته این غذاها در ایران به‌سختی در دسترس هستند؛ به همین دلیل شما می‌توانید از غذاهای سگ ایرانی مانند غذای سگ رفلکس، نوتری و غیره استفاده کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *