دسته ها

آشنایی با غذای سگ فاکس تریر

غذای سگ فاکس تریر
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

انتخاب بهترین غذای سگ فاکس تریر می‌تواند برای بسیاری از صاحبان این نژاد مسأله‌ای مهم باشد. با توجه به انرژی فراوان و نشاط بالای این سگ‌ها، تأمین تغذیه مناسب و متعادل برای آن‌ها ضروری است. بهترین غذا برای سگ این نژاد، غذاهای با پروتئین و حاوی مواد مغذی اصلی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین، تغذیه با غذاهای بازیافت‌پذیر و بدون مواد افزودنی اهمیت زیادی دارد، زیرا این نژاد ممکن است به حساسیت‌های غذایی دچار شوند. با در نظر گرفتن این نکات، انتخاب بهترین غذا برای سگ نژاد فاکس تریر می‌تواند به سلامتی و رفتار مثبت آن‌ها کمک کند.

معرفی نژاد سگ فاکس تریر

فاکس تریرها اواخر قرن 18 در انگلستان به وجود آمدند و دو نوع هستند: فاکس تریرها با موی صاف و فاکس تریرهای وایر (مو سیمی) که موهایشان مجعد است.

فاکس تریر مو صاف

فاکس تریرهای مو صاف در انگلستان برای شکار روباه پرورش یافتند. شکارچیان روباه سگ‌هایی را می‌خواستند که بتوانند به لانه روباه‌ها بروند و این حیوانات را تعقیب کنند. فاکس تریر مو صاف احتمالاً از بول تریرها، تازی‌ها و بیگل‌ها منشأ گرفته‌اند. این سگ‌ها فداکار و مهربان هستند و رفتار دوستانه‌ای دارند. آن‌ها نگهبان خوبی هستند و اگر احساس کنند یکی از اعضای خانواده‌شان در خطر است از او محافظت می‌کنند. فاکس تریر مو صاف به‌خوبی با کودکان ارتباط برقرار می‌کند و حیوان خانگی ایده‌آلی برای خانواده محسوب می‌شود.

غذای سگ فاکس تریر

فاکس تریر مو سیمی

فاکس تریرهای مو صاف و وایر قبلاً نژادی با دو گونه در نظر گرفته می‌شدند. تفاوت‌های اصلی آن‌ها در پوشش مویی و شکل سر است. با این حال، اصل و نسب آن‌ها نیز متفاوت است. مو سیمی‌ها احتمالاً از نوادگان تریرهای سیاه و خرمایی هستند. هر دو گونه سگ‌هایی با ظاهری سرزنده و پوزه‌های مخروطی و گوش‌های V شکل تاشده هستند. ارتفاع آن‌ها حدود 15 اینچ (38 سانتی‌متر) و وزن آن‌ها 16 تا 18 پوند (7 تا 8 کیلوگرم) می‌باشد. این سگ‌ها عمدتاً سفید با لکه‌های سیاه یا قهوه ای هستند. فاکس تریرها به‌خاطر داشتن رفتاری جسورانه و پرانرژی معروف هستند.

آن‌ها عاشق تعقیب و گریز هستند و به همین دلیل باید در محیطی کاملاً حصارکشی شده نگه‌داری شوند. فاکس تریرها باهوش هستند، اما می‌توانند مانند بیشتر تریرها کمی سرسخت باشند. آموزش آن‌ها نسبتاً آسان است. آن‌ها عاشق پارس کردن و حفاری هستند؛ بنابراین باید آموزش ببینند تا این اقدامات را با فرمان صاحبشات متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:  مقدار غذای سگ و زمان غذا دادن به‌ آن در نژادهای مختلف

بیماری‌های رایج در نژاد فاکس تریر

سگ‌های نژاد فاکس تریر مستعد یک سری بیماری‌ها هستند. برخی از این بیماری‌ها را می‌توان با داشتن تغذیه متعادل و باکیفیت مدیریت کرد. در ادامه به توضیح این دسته از بیماری‌های رایج در سگ‌های فاکس تریر خواهیم پرداخت.

چاقی

فاکس تریرها سگ‌های پرانرژی و پر جنب و جوشی هستند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند. با این حال اگر غذای سگ فاکس تریر کالری بیشتری از نیاز او داشته باشد، به‌راحتی می‌توانند دچار اضافه وزن یا چاقی شوند. همچنین مصرف بیش از اندازه تشویقی سگ نیز کالری دریافتی روزانه فاکس تریرها را افزایش می‌دهد و سبب چاقی می‌شود. چاقی می‌تواند یک مشکل سلامتی قابل‌توجه در سگ‌های فاکس تریر باشد. چاقی ممکن است سبب ایجاد یا وخیم‌تر شدن مشکلات مفصلی،  دیابت، اختلالات متابولیک و گوارشی و بیماری‌های قلبی شود.

دیسپلازی مفصل ران و آرنج

سگ‌های فاکس تریر مستعد دیسپلازی مفصل لگن و آرنج هستند. دیسپلازی ران و آرنج سبب رشد نامناسب مفاصل و درنتیجه آرتریت می‌شود. به یاد داشته باشید سگ‌های دارای اضافه وزن ممکن است زودتر از سگ‌هایی با وزن طبیعی به آرتروز مبتلا شوند؛ بنابراین غذای سگ فاکس تریر باید متعادل و مناسب باشد. همچنین غذای سگ فاکس تریر باید حاوی مواد تقویت کننده مفاصل باشد.

بیماری قلبی

نارسایی قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان سگ‌های فاکس تریر در سنین پایین است. بیشتر بیماری‌های قلبی در سگ‌ها به‌دلیل ضعیف شدن یا تغییر شکل آهسته دریچه‌های قلب ایجاد می‌شود به‌طوری‌که دیگر محکم بسته نمی‌شوند. سپس خون به اطراف این دریچه‌های ضعیف نشت می‌کند و قلب را تحت فشار قرار می‌دهد. اسیدهای چرب ضروری موجود در غذای سگ فاکس تریر می‌تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. کنترل وزن نیز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به این مشکل کمک کند.

مشکلات دندانی

بیماری‌های دندانی با تجمع جرم روی دندان شروع و به عفونت لثه و ریشه دندان‌ها تبدیل می‌شود. سگ‌های نژاد فاکس تریر بیشتر از سگ‌های دیگر مستعد مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند. تغذیه آن‌ها با غذای خشک سگ که به سلامت دندان‌ها کمک می‌کنند یا دادن تشویقی دنتال به آن‌ها می‌تواند به حفظ بهداشت دهان و دندان آن‌ها کمک کند.

حساسیت غذایی

آلرژی به غذا مشکلی رایج در فاکس تریرهاست و می‌تواند در هر سنی دیده شود، اما در سگ‌های بالغ و جوان شایع‌تر است. علائم می‌تواند شامل خارش پوست، عفونت‌های مکرر گوش و استفراغ یا اسهال مزمن باشد. آلرژن‌های رایج غذایی شامل گوشت گاو، مرغ، غلات و محصولات لبنی می‌باشد. اگر فاکس تریر شما علائم آلرژی غذایی مانند خارش، مشکلات گوارشی یا مشکلات پوستی را نشان می‌دهد، مهم است که با دامپزشک برای شناسایی و حذف مواد آلرژن از غذای سگ فاکس تریر خود مشورت کنید.

حساسیت غذایی در سگ فاکس تریر

غذای سگ فاکس تریر

غذا نقش اساسی در سلامت و تندرستی سگ‌ها ایفا می‌کند. صرف نظر از نژاد، هر سگی برای داشتن زندگی سالم و طولانی به وعده‌های غذایی متعادل نیاز دارد. غذا تنها برای رفع گرسنگی سگ شما نیست. برای عملکرد دقیق بدن، فاکس تریر شما به وعده‌های غذایی سالم نیاز دارد.

غذای سگ فاکس تریر سالم و کامل به سگ شما برای رشد عضلات، داشتن استخوان‌های محکم، سلامت دهان و دندان، داشتن پوشش مویی سالم و داشتن سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند. عوامل مؤثر بر نیازهای غذایی از یک نژاد به نژاد دیگر متفاوت است. عوامل کلی که نیازهای تغذیه ای سگ را تنظیم می‌کنند عبارتند از: سن، وزن، سطح فعالیت، وضعیت سلامتی و عوامل محیطی.

یک رژیم غذایی متعادل برای فاکس تریر شما باید حاوی مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و مواد معدنی باشد. پروتئین باید بیشترین مقدار را در بین مواد تشکیل دهنده غذای سگ فاکس تریر داشته باشد. پروتئین برای رشد و ترمیم بافت‌ها و عضلات ضروری هستند. این نژاد فعالیت زیادی دارد و پروتئین دریافتی به تقویت عضلات آن‌ها کمک می‌کنند. پروتئین موجود در غذای سگ فاکس تریر باید کیفیت بالا و قابلیت هضم آسان داشته باشد و از منابع حیوانی تهیه شود. غذای سگ رویال کنین دارای پروتئین‌های با کیفیت است.

کربوهیدرات‌ها برای تأمین فیبر و انرژی مورد نیاز مهم هستند. فیبرها نیز به سلامتی و عملکرد بهتر دستگاه گوارش سگ‌ها کمک می‌کنند. بهتر است کربوهیدرات‌های موجود در غذای سگ فاکس تریر، کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج قهوه‌ای و سیب زمینی شیرین باشد؛ زیرا انرژی مورد نیاز سگ فاکس تریر را برای مدت زمان طولانی‌تری تأمین می‌کند. کربوهیدرات‌ها به‌خصوص کربوهیدرات‌های ساده باید در مقادیر کمتر در غذای سگ وجود داشته باشند؛ زیرا می‌توانند سبب چاقی و اضافه وزن در آن‌ها شوند.

بیشتر بخوانید:  مناسب‌ترین غذای پروتئین‌دار برای سگ چیست؟

وجود چربی‌ها به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6، در غذای سگ فاکس تریر ضروری هستند. چربی‌ها در تأمین انرژی، حمایت از عملکرد مغز، سالم بودن پوست و پوشش مویی نقش دارند. منابع چربی‌های ضروری شامل روغن ماهی، بذر کتان، چربی مرغ و… است. اسید چرب‌های ضروری برای سلامتی قلب و کاهش التهاب مفاصل مفید هستند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت فاکس تریرها ضروری هستند. غذای سگ فاکس تریر باید دارای ویتامین‌های ضروری مانند  A، B، C، D، E و K و مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، روی، منیزیم و آهن باشد. همچنین غذای سگ فاکس تریر باید دارای مواد تقویت کننده مفاصل مانند گلوکزامین و کندرویتین باشد. غذای تجاری سگ برای بسیاری از صاحبان سگ راحت‌ترین گزینه است. غذای تجاری سگ به اشکال مختلفی مانند غذای خشک سگ و غذای مرطوب وجود دارد.

هنگامی که غذای سگ فاکس تریر را انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید غذای انتخاب‌شده نیازهای تغذیه ای سگ را برآورده می‌کند. غلات می‌توانند برای سگ‌ها هم مفید و هم مضر باشند. اگر بیشتر از غذای سگ تجاری استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود غذاهای بدون غلات مصرف کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ فاکس تریر به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

فواید غذای خشک در غذای سگ فاکس تریر

غذای خشک یکی از گزینه‌های مورد علاقه صاحبان سگ‌هاست؛ زیرا مقرون به صرفه بوده و در عین حال حاوی مواد مغذی ضروری است. غذای خشک کامل سگ مانند غذای سگ رفلکس حاوی تمام کالری و مواد مغذی مورد نیاز سگ شما در هر وعده است. علاوه بر آن، غذای خشک سگ برای سلامت دستگاه گوارش و سلامت دهان سگ بسیار مفید است. غذای خشک به‌دلیل بافت سفتی که دارد به از بین بردن پلاک روی دندان‌ها کمک می‌کند.

اگرچه مسواک زدن روزانه برای سگ‌ها پیشنهاد می شود، ممکن است صاحبان سگ‌ها نتوانند روزانه دندان‌های سگشان را مسواک بزنند. پلاک می‌تواند در سه روز کلسیفیه شود و آسیب بیشتری به دندان‌ها و لثه‌ها وارد کند؛ بنابراین دندان‌های سگ باید مکرر تمیز شوند. مصرف روزانه غذای خشک نیز می‌تواند از تشکیل پلاک و جرم روب دندان‌های سگ فاکس تریر جلوگیری کند.

بافت غذای خشک سگ را وادار می‌کند قبل از بلعیدن غذا آن را کامل بجود و این امر سبب بهبود هضم شده و از مشکلات گوارشی پیشگیری می‌کند. همچنین از غذای خشک می‌توان به‌عنوان تشویقی استفاده کرد و یا آن را در اسباب بازی‌های مخصوص پنهان کرد. با این کار می‌توان سگ را به تحرک واداشت و او را سرگرم کرد. همچنین غذاهای خشکی وجود دارند که برای نژادهای خاص فرموله شده‌اند؛ زیرا هر نژاد ممکن است نیازهای غذایی متفاوتی داشته باشد. از آنجا که غذای خشک حاوی تنها 5 تا 12 درصد رطوبت است، مهم است که برای سگ خود، آب تازه تهیه کنید.

کنسرو سگ نیز فوایدی برای سگ‌های فاکس تریر دارد. کنسرو اشتهای فاکس تریر شما را افزایش می‌دهد و آب بدن سگ را تأمین می‌کند. استفاده از هر دو غذای خشک و کنسرو باعث می‌شود فاکس تریر شما از فواید هر دو گزینه بهره‌مند شوند.

غذای خشک سگ فاکس تریر

در انتخاب غذای سگ فاکس تریر خود دقت کنید

انتخاب غذای با کیفیت ممکن هزینه بیشتری داشته باشد ولی برای سلامتی و طول عمر سگتان لازم است. غذاهای خارجی با کیفیت مانند رویال کنین، هیلز و .. از مواد با کیفیت ساخته می‌شوند و نظارت دقیقی بر مقادیر مواد مغذی تشکیل دهنده آن‌ها وجود دارد. البته شما می‌توانید غذاهای سگ ایرانی مانند غذای سگ مفید برای حیوان خانگیتان تهیه کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

سمیه برازنده
سمیه برازنده

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *