دسته ها

آشنایی با ویژگی‌های نژاد سگ دالمیشن یا دالماسین

سگ دالمیشن
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

از ویژگی‌های نژاد سگ دالمیشن یا دالماسین می‌توان به هوش بالا و طول عمر زیاد در صورت نگهداری درست اشاره کرد. طبق آزمایش‌های‌ صورت‌گرفته، قد آن‌ها بین ۴۸ تا ‌۶۱ سانتی‌متر است و وزن آن‌ها بین۲۰ تا ۳۲ ‌کیلوگرم است و طول عمر آن‌ها از ۱۱ تا ۱۳ سال است. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که طول عمر این سگ‌ها به تغذیه‌ی آن‌ها هم بستگی دارد و با خوردن تغذیه‌ی مناسب می‌توانند عمر خود را افزایش دهند. این سگ‌ها از انرژی بالایی برخوردار هستند و می‌توانند فعالیت‌های زیادی در طول روز انجام دهند. هم‌چنین، استقامت بالایی دارند که می‌توانند یک شبانه‌روز به‌صورت دائمی فعالیت داشته باشند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های این سگ‌ها این است که بعضی از آن‌ها همیشه توله‌سگ باقی می‌مانند و علاقه‌ی زیادی به بازیگوشی دارند و صاحبان‌شان در طول روز باید بازی‌های‌ مختلفی همراه اسباب‌بازی‌های سگ با او انجام دهند که سرگرم شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های این سگ‌ها این است که از هوش و استعداد زیادی برخوردار هستند و با تکرار و تمرین می‌توانند کارهای زیادی مانند گله‌داری و غیره انجام دهند. هیچ نژادی در سگ‌ها مثل دالمیشن پیشینه‌ی قابل‌توجهی ندارد. علاوه‌بر این‌که استعداد بسیار خوبی در یادگیری دارند، بسیار سریع‌تر از دیگر سگ‌ها رشد کرده و بزرگ می‌شوند. این سگ‌ها از مقاومت بدنی خوبی برخوردار هستند که می‌توانند در شرایط مختلف آب‌وهوایی به‌خوبی رشد کنند.

ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات رفتاری سگ دالمیشن

این سگ‌ها سری متناسب با بدنشان دارند و هم‌چنین پوست سفت و بدنی با اندازه‌ی متوسط دارند. علاوه‌بر این‌ها، گوش‌های نازک اما تیزی دارند و از قدرت شنوایی خوبی برخوردار هستند. پاهای دالمیشن‌ها بسیار قوی و قابل‌انعطاف است و می‌توانند مسافت زیادی را در یک روز بدوند. نژاد سگ‌ دالمیشن یا نژاد سگ دالماسین سگ‌های باهوش و دارای قدرت حافظه‌ی بالایی هستند که می‌توانند خاطرات قدیمی را بسیار عالی و خوب به یاد بیاورند. این سگ‌ها اگر در طول روز فعالیت موردنظرشان را انجام ندهند، بسیار کسل و پرخاشگر می‌شوند و حتماً باید در طول روز فعالیت داشته باشند تا دچار اختلالات نشوند‌. اگر سگ خانگی‌تان پرخاشگر یا ناراحت بود، حتماً فکری به حال سرگرمی و فعالیت او در طول روز بکنید. چون در طول زمان ممکن است خلق‌وخوی آن‌ها تغییر کند.

زمانی‌که این سگ‌ها با ریزش موی فصلی مواجه شدند، حتماً به نظافت آن‌ها رسیدگی کنید. دائماً موهای بدنشان را شانه کنید و آن‌ها را به حموم ببرید. زیرا این سگ‌ها بسیار به نظافتشان اهمیت می‌دهند. سگ‌های دالمیشن خیلی به صاحبان‌شان و دوستان‌شان وفادار هستند و اگر احساس کنند که در خطر هستند، حاضر هستند به‌خاطر آن‌ها از جان خود بگذرند. هم‌چنین، دالمیشن‌ها ‌رابطه‌ی خیلی خوبی با اسب‌ها دارند و گاهی اوقات برای محافظت‌کردن از گروه اسب‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  دلایل ریزش موی سگ و راه‌های درمان آن

معرفی نژاد سگ دالماسین

نژاد سگ‌ دالمیشن، سگ‌های جالبی هستند که نوع پوست آن‌ها خال‌خالی و رنگ پوست آن‌ها سیاه و سفید است. بنابر تحقیقات صورت‌گرفته، می‌توان وظایفی بر عهده‌ی آن‌ها گذاشت که قادر به انجام‌دادن آن هستند و با همین وظایفی که انجام می‌دهند، شناخته شده‌اند. در گذشته از سگ‌های دالمیشن برای مسافرت‌رفتن و تأمین امنیت در سفر، محافظت از مرزها و در کارهایی‌ از‌ این قبیل، استفاده می‌کردند. سگ‌های دالمیشن در طول تاریخ حرکت‌های درخشانی انجام داده‌اند که از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود. برخی از بزرگان و ثروتمندان زمان قدیم از دالمیشن‌ها به‌عنوان همراه استفاده می‌کردند و ‌گذشته‌ی درخشانی دارند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که نژاد سگ‌ دالمیشن در زندگی انسان‌ها می‌توانند بسیار مفید و مؤثر باشد و در برخی از کارها که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد‌.

غذای سگ دالمیشن چیست؟ 

غذای سگ دالمیشن چیست؟ 

دالمیشن‌ها به‌خاطر آلرژی و سنگ ادراری که با بی‌دقتی و در استفاده‌ی نادرست از غذاها به آن مبتلا می‌شوند، باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشند. این سگ‌ها باید غذای کم‌پروتئین، آب زیاد و ورزش دائمی داشته باشد تا از بیماری‌هایی که در مرز مبتلاشدن به آن‌ها هستند، دوری کنند. غذاهایی که مخصوص این نوع نژاد است، معمولاً غذای خشک و کنسرو سگ هستند. غذایی که مصرف می‌کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا مصرف غذای سالم علاوه‌بر این‌که آن‌ها را از بیماری‌ها دور می‌کند، سیستم دفاعی‌شان را نیز می‌تواند بسیار تقویت کند. برای نژاد سگ‌ دالمیشن غذاهایی نظیر گوشت خام، تخم‌‌مرغ خام، انگور، کشمش، چای، قهوه، سیر، پیاز، شکلات و الکل‌ بسیار مضر است. این خوراکی‌هایی که نام بردیم، به‌خاطر پروتئین بالایی که دارند، برای آن‌ها مضر و کشنده هستند و باید به‌شدت از استفاده‌کردن از این‌گونه خوراکی‌ها پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید:  12 غذای ممنوعه و مضر که سگ ها هرگز نباید بخورند!

به‌هیچ‌عنوان برای صرفه‌جویی در مصرف پول به سگ‌هایتان غذاهای با کیفیت پایین ندهید. زیرا این کار باعث عوارض بدی از جمله نابودی سیستم دفاعی و مبتلاشدن به بیماری سنگ ادرار در سگ‌تان می‌شود. اگر دیدید سگ‌تان با غذایی سازگاری ندارد، فوراً آن غذا را عوض کنید. هم‌چنین باید توجه داشته باشید که غذاهای رده‌های سنی با هم متفاوت است و هر رده‌ی سنی غذاهای مخصوص به خودش را دارد. هم‌چنین غذایی که می‌خورند، باید با نژاد آن‌ها سازگاری داشته باشد و مواد معدنی و مغذی باید در محتوای غذایی که می‌خورند، وجود داشته باشد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع کنسرو و سوپ سگ
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات رفتاری سگ دالمیشن

از ویژگی‌های اخلاقی نژاد سگ دالماسین می‌توان‌ به شخصیتی محکم، استوار و دارای ثبات اشاره کرد. این سگ‌ها بسیار شجاع، وفادار و قابل‌اعتماد هستند و در عین حال می‌توانند شخصیتی لوس، شوخ‌طبع و بازیگوش داشته باشند. رفتار این سگ‌ها با کودکان بسیار خوب است و رابطه‌ی خوبی با کودکان دارند. به این سگ‌ها می‌توان مثل عضوی از خانواده نگاه کرد. سگ‌های بازیگوش، مهربان و قوی به‌خوبی می‌توانند نظر همگان را به خود جلب کنند. باید در نظر داشته باشید که این سگ‌ها رابطه‌ی خوبی با تنهایی ندارند و به‌سرعت در تنهاماندن دچار افسردگی می‌شوند. این سگ‌ها برخلاف ظاهرشان بسیار احساساتی و عاطفی هستند. خیلی باید مراقب احساسان و عواطف این سگ‌ها باشید. شما می‌توانید به‌راحتی با بازی‌کردن و تشویق‌کردن، نظر این سگ‌ها را به خود جلب کنید. دالمیشن‌های دوست‌داشتنی می‌خواهند که مرکز توجه باشند و برای محبوبیت و جلب‌ توجه شما تلاش می‌کنند.

بیماری‌های رایج نژاد سگ دالمیشن

بیماری‌های رایج نژاد سگ دالمیشن

یکی از بیماری‌های رایج در نژاد سگ‌ دالمیشن، بیماری‌های عفونی است که از طریق خون و هوای آلوده وارد بدن این سگ‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید که حیوان خانگی‌تان مبتلا به این بیماری‌ها نشود، باید به‌خوبی از بهداشت او مراقبت کنید و دقت کنید که وسایل مشترک نداشته باشد و در محل‌های آلوده که حشرات زیادی در آن‌جا هستند، قرار نگیرد. اگر زخمی روی بدنش وجود دارد، نباید زخمش باز باشد که به بیماری‌های عفونی مبتلا نشود. یکی دیگر از بیماری‌های رایج در این سگ‌ها، ویروس سگی است که غالباً در روده‌ی سگ‌ها به وجود می‌آید‌.

درمان این بیماری با خوردن مایعات زیاد و مشورت با پزشک برطرف می‌شود. آنفولانزای سگ یک بیماری است که از طریق تنفس آلوده وارد بدن او می‌شود. در چنین شرایطی باید خیلی مراقبت کرد. به دلیل این‌که سگ شما به‌راحتی با سرفه و عطسه می‌تواند بیماریاش را انتقال دهد. یک بیماری دیگر که حیوان شما می‌تواند به آن گرفتار شود، هاری سگ  است. اگر سگ شما توسط حیوان دیگری زخمی شد، فوراً آن را پیش پزشک ببرید که دچار بیماری هاری نشود.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *