دسته ها

اسباب بازی سگ چیست؟ | پرطرفدارترین اسباب‌بازی‌های سگ و نحوه بازی با آن‌ها

اسباب بازی سگ چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ها موجودات بسیار باهوش و دوست‌داشتنی هستند و اسباب‌بازی مخصوص برای آن‌ها نه‌تنها می‌تواند سگ‌ها را هیجان‌زده کند، بلکه باعث می‌شود تا مهارت‌های آن‌ها در یادگیری نیز بهتر شود. همچنین این اسباب‌بازی‌ها سگ شما را تا مدت طولانی سرگرم می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت به کارهای‌تان برسید. حال شاید برای‌تان سوال پیش آید که اسباب بازی سگ چیست و پرطرفدارترین آن‌ها شامل چه اسباب‌بازی‌هایی می‌‌شود؟!

توله‌سگ‌ها در زمان رویش دندان‌هایشان علاقه زیادی به گاز گرفتن اشیاء مختلف پیدا می‌کنند و گاهی اوقات صاحبان آن‌ها کمربند یا لباس‌های قدیمی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا با آن‌ها سرگرم شوند؛ اما این موضوع باعث می‌شود بعدها که سگ شما بزرگ‌تر می‌شود نتواند فرق میان لباس‌های کهنه و نو را متوجه شود و ناخواسته خرابکاری کند؛ بنابراین بهتر است که از همان ابتدا اسباب‌بازی مناسبی در اختیار او قرار دهید. اگر می‌خواهید بدانید اسباب‌ بازی سگ چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

پرطرفدارترین اسباب‌بازی ‌های سگ کدامند

  • توپ‌ها

توپ‌ها جزء پرطرفدارترین اسباب‌بازی سگ‌ها هستند. درواقع در پاسخ به سوال اسباب ‌بازی سگ چیست؟ اولین گزینه‌ای که به ذهن هر فردی می‌رسد، همین توپ است. سگ‌ها عاشق بازی کردن با این توپ‌ها هستند و می‌توانند ساعت‌های زیادی با آن سرگرم شوند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این توپ‌ها مهارت‌های جدیدی را به سگ خود بیاموزید و با آن‌ها بازی کنید.

اگر سگ شما نوجوان و کوچک است، توپ نرم و مخملی می‌تواند برای او مناسب باشد، اما اگر سگ بزرگی دارید، بهتر است توپ‌هایی با بدنه سفت‌وسخت تهیه کنید. در هنگام تهیه اسباب‌بازی فقط دانستن این که اسباب ‌بازی سگ چیست کافی نخواهد بود و شما باید هر اسباب‌بازی را متناسب با سن و اندازه سگ خود انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال باید توپی با اندازه بزرگ برای سگ کوچک خود انتخاب کنید تا به‌طور اتفاقی هنگام بازی توپ را نبلعد.

  • دیسک‌ها و اسباب‌بازی‌های پس گرفتنی

این نوع از اسباب‌بازی‌ها برای سگ‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند. سگ‌ها دوست دارند شما برایشان این اسباب‌بازی‌ها را پرتاب کنید تا بروند و آن را برای شما بیاورند. دیسک‌ها نه‌تنها برای سرگرم کردن سگ‌ها، بلکه برای ورزش کردن آن‌ها هم می‌توانند مناسب باشند.

 تفاوت دیسک با توپ آن است که توانایی جهت‌دهی دارند و شما می‌توانید با پرتاب دیسک‌ها به آن‌ها سرعت ببخشید که این موضوع برای سگ‌ها چالش‌برانگیز و خوشایند است. درواقع این‌گونه بازی‌ها باعث جنب‌وجوش بیشتر سگ شما می‌شود و از افسردگی و کسالت او جلوگیری می‌کند.

  • اسباب‌بازی طنابی

این اسباب‌بازی دارای طنابی در انتهای خود است که سگ‌ها علاقه زیادی به بازی کردن و گاز گرفتن آن دارند. همچنین شما می‌توانید سر دیگر اسباب‌بازی را نگه دارید و با سگ خود مدت طولانی مشغول بازی شوید.

پرطرفدارترین اسباب‌بازی ‌های سگ

  • اسباب‌بازی‌های پرشده

اسباب‌بازی پرشده درواقع اسباب‌بازی‌های نرمی هستند که مناسب برای سگ‌های نوجوان در نظر گرفته می‌شوند، زیرا خطری ندارند و هنگام بازی از زخمی شدن دهان سگ شما جلوگیری می‌کنند. این نوع از اسباب‌بازی‌ها تنوع بسیار زیادی در رنگ، طرح و اندازه دارند و سگ‌ها علاقه زیادی به آن‌ها نشان می‌دهند.

البته توجه داشته باشید سگ شما ممکن است لحظه‌ای آرام با این اسباب‌بازی‌ها بازی کند و لحظه‌ای دیگر آن‌ها را مانند طعمه پاره کند، بنابراین باید در این مواقع مراقب سگ خود باشید تا مواد داخل این اسباب‌بازی‌ها را وارد دهانش نکند، زیرا مواد درون اسباب‌بازی می‌توانند در بعضی شرایط موجب انسداد در دستگاه گوارش سگ شود.

  • اسباب‌بازی‌های جویدنی

در هنگام رویش دندان‌ها و همچنین بعد از رشد کامل آن‌ها، سگ‌ها علاقه زیادی به در دهان قرار دادن و گاز گرفتن اشیاء دارند. در این شرایط تهیه یک اسباب‌بازی مناسب برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اسباب‌بازی‌های جویدنی بهترین راه‌حل برای شما خواهند بود. مزیت تهیه این اسباب‌بازی‌ها این است که از گاز گرفتن و خراب کردن وسایل شما توسط سگ‌تان جلوگیری می‌کنند و همچنین وسیله‌ای کاملا بی‌خطر در اختیار سگ شما قرار می‌گیرد تا نیازهای او برطرف شود.

اسباب‌بازی‌های جویدنی در اشکال مختلف و متنوعی برای شما موجود هستند، مثلا به‌صورت استخوان، چوب، طناب و یا به شکل حیوانات مختلف. از طرفی سگ‌ها قدرت‌های متفاوتی در جویدن دارند، برای مثال بعضی از آن‌ها قدرت زیادی دارند، درحالی‌که بعضی دیگر ضعیف‌تر هستند؛ بنابراین این اسباب‌بازی‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دوام‌های مختلفی متناسب با قدرت جویدن و گاز گرفتن سگ شما داشته باشند.

  • اسباب‌بازی‌های تشویقی

این‌گونه اسباب‌بازی‌ها محفظه‌ای دارند که شما می‌توانید برای تشویق کردن سگ خود از آن استفاده کنید. برای مثال آن را با وسایل یا غذای سگ تشویقی موردعلاقه اش پر کنید. این اسباب‌بازی باعث بالا رفتن مهارت سگ شما می‌شود و حس کنجکاوی را در او به وجود می‌آورد تا تلاش کند و در آن را باز کند و به هدف خود برسد. یکی از مزیت‌های این اسباب‌بازی این است که مدت طولانی سگ شما را سرگرم می‌کند و شما زمان کافی برای رسیدگی برای کارهای‌تان را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید مولتی ویتامین و مکمل سگ | ویتامین‌های ضروری برای انواع نژاد سگ کدامند؟
  • اسباب‌بازی‌های پازلی

پازل‌ها بهترین نوع اسباب‌بازی هستند که باعث تقویت مهارت‌های سگ و توانایی فکر کردن آن‌ها می‌شوند. این‌گونه اسباب‌بازی‌ها بسیار سرگرم‌کننده و آموزنده هستند و شما می‌توانید مواد غذایی را داخل آن‌ها پنهان کنید تا سگ شما تلاش کند و راه رسیدن به آن را از طریق حل پازل پیدا کند.

نحوه بازی با اسباب‌بازی‌ها

در قسمت بالا درباره این که اسباب ‌بازی سگ چیست کاملا توضیح دادیم. حال این نکته مهم است که نحوه بازی کردن با آن‌ها را به سگ خود آموزش دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش نحوه بازی با اسباب‌بازی‌ها این است که ابتدا خودتان با آن اسباب‌بازی‌ها بازی کنید تا سگ شما را ببیند و یاد بگیرد. حتی شما می‌توانید تا مدتی با سگ خود بازی کنید تا کامل بیاموزد که نحوه بازی با اسباب‌بازی‌ها چگونه است.

ویژگی‌‌های اسباب‌ بازی سگ مناسب

چه نکاتی را در خرید اسباب‌بازی‌های سگ باید رعایت کرد

همان‌طور که درباره این که اسباب ‌بازی سگ چیست مطالعه کردید، باید درباره انتخاب اسباب‌بازی مناسب هم نکاتی را رعایت کنید. یکی از این نکات این است که باید اسباب‌بازی را متناسب با سن و اندازه سگ خود انتخاب کنید. از خرید اسباب‌بازی‌هایی که دارای قطعات بسیار ریز هستند خودداری کنید؛ زیرا ممکن است سگ شما آن‌ها را ببلعد و برای او مشکلی به وجود آید.

در انتخاب اسباب‌بازی سگ به این موضوع توجه کنید که به‌راحتی قابل شست‌وشو باشد، زیرا رعایت نظافت برای حیوان خود امری بسیار ضروری برای جلوگیری از مریض شدن است، به‌خصوص هنگامی‌که در محیط خارج از خانه بازی می‌کند. در هنگام خرید اسباب‌بازی به علاقه و سلیقه سگ خود نیز توجه کنید، به‌عنوان‌مثال توپ‌ها اسباب‌بازی‌هایی هستند که همه سگ‌ها از بازی کردن با آن‌ها لذت می‌برند.

در زمان خرید اسباب‌بازی به سایز آن هم توجه داشته باشید، مثلا بهتر است توپ‌هایی به اندازه توپ تنیس تهیه کنید که هم به‌راحتی آن را در دهان بگیرند و هم به‌طور اتفاقی آن را نبلعند. ایمنی اسباب‌بازی یکی از نکات پراهمیت است که باید به آن در هنگام خرید دقت کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ

ویژگی‌‌های اسباب‌ بازی سگ مناسب

در هنگام انتخاب اسباب‌بازی باید به سگ خود و ویژگی‌های او توجه کافی داشته باشید. بازی کردن و گاز گرفتن اشیاء از ویژگی همه سگ‌ها هست، اما بعضی از آن‌ها این رفتار را بیشتر از بقیه نشان می‌دهند، بنابراین در هنگام انتخاب یک اسباب‌بازی باید به این موضوع دقت کنید و غرایز سگ خود را در نظر بگیرید.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌های گوناگون با تنوع بسیار زیادی وجود دارند، اما هر سگی با اسباب‌بازی که ترجیح می‌دهد، بازی می‌کند. به‌عنوان‌مثال اسباب ‌بازی سگ ژرمن با اسباب‌ بازی سگ‌ هاسکی متفاوت است. برخی از سگ‌ها علاقه زیادی به بازی‌ و ورزش کردن دارند، بنابراین بهترین اسباب‌بازی‌ برای این سگ‌ها، اسباب‌بازی است که نیاز به دویدن و تعقیب دارد. سگ‌هایی با اندازه‌های کوچک‌تر، اغلب در خانه هستند و نیاز به اسباب‌بازی‌هایی با تحرک زیاد ندارند، بنابراین اسباب‌بازی این‌گونه سگ‌ها با اسباب ‌بازی سگ نگهبان قطعا متفاوت خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مقاله به سوال اسباب ‌بازی سگ چیست پرداختیم و پرطرفدارترین اسباب‌بازی‌ها را با ویژگی‌هایشان معرفی کردیم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله در انتخاب اسباب‌بازی و وسایل نگهداری برای سگ خود دقت بیشتری داشته باشید و اسباب‌بازی متناسب با شخصیت و علایق او را تهیه کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *