دسته ها

بهترین برندهای غذای گربه بنگال

غذای گربه بنگال
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

برای تهیه بهترین برند غذای خشک گربه برای گربه بنگال خود، باید سن، وضعیت سلامت، بیماری‌های زمینه‌ای، عقیم بودن یا نبودن، محیط زندگی و سطح فعالیت را در نظر بگیرید. در این مطلب بهترین غذاهای خشک گربه را همراه با مزایای آن‌ها بررسی می‌کنیم. در ابتدا لازم است با مشکلات سلامتی که گربه‌های بنگال استعداد ابتلا به آن‌ها را دارند آشنا شویم تا غذای خشک گربه بنگال را متناسب با این موارد انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید:  چند مورد از بهترین برند های غذای گربه چین چیلا

لنفوم

همه گربه‌ها در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند، اما برخی نژادها معمولاً بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به انواع خاصی از سرطان قرار دارند. گربه‌های بنگال بیشتر از سایر نژادها در معرض ابتلا به لنفوم هستند.

مشکلات دستگاه گوارش

گربه‌های بنگال مستعد ابتلا به اختلالات گوارشی هستند. ممکن است کنجکاوی آن‌ها سبب ‌شود چیزهایی را که برای آن‌ها مضر است بخورند؛ مانند گیاهان آپارتمانی. بیماری روده تحریک‌پذیر نیز ممکن است از علل مشکلات گوارشی در گربه بنگال باشد. اگر گربه شما هرگونه استفراغ، اسهال یا تغییر اشتهای غیرمعمول دارد، باید دامپزشک او را معاینه کند تا علت آن مشخص شده و برنامه درمانی تهیه شود.

دررفتگی کشکک

گربه‌های بنگال به‌دلیل فعالیت‌های خود شناخته شده‌اند، اما متأسفانه همه آن‌ها با زانوهای محکم به دنیا نمی‌آیند که از سبک زندگی فعال آن‌ها حمایت کند. دررفتگی کشکک زمانی اتفاق می‌افتد که کاسه زانو حرکت می‌کند یا از موقعیت طبیعی خود خارج می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل و شروع زودرس آرتریت، کنترل وزن گربه بنگال را در نظر داشته باشید.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM)

این بیماری شایع‌ترین بیماری قلبی در گربه‌هاست و با ضخیم شدن عضله قلب مشخص می‌شود.

کمبود پیروات کیناز (PKD)

PKD اختلالی ژنتیکی در گربه‌هاست که سبب کمبود آنزیم پیروات کیناز (PK) می‌شود؛ درنتیجه گلبول‌های قرمز خون سریع‌تر از حد طبیعی تجزیه می‌شوند و این امر سبب کم‌خونی یا سایر بیماری‌های مرتبط با خون می‌شود.

بهترین غذای گربه بنگال

غذای گربه رویال کنین

یکی از بهترین برندهای غذای خشک گربه، غذای گربه رویال کنین است. این برند غذای خشک گربه را با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌کند و در سطح جهانی بسیار مطرح است. در اینجا چند مورد از بهترین غذاهای این برند برای گربه بنگال را بررسی می‌کنیم:

1- غذای خشک گربه رویال کنین رگولار فیت

ROYAL CANIN® Fit 32 برای گربه‌های بالغ بین 1 تا 7 سال مناسب است. این غذا تمام نیازهای غذایی گربه شما را برای حفظ وضعیت سلامت برآورده می‌کند.

سلامت دستگاه ادراری

گربه بنگال شما به تغذیه باکیفیت نیاز دارد. این غذا با ترکیبی از مواد مغذی مفید – مانند انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی – فرموله شده است تا به حفظ سیستم ادراری سالم برای گربه‌های بالغ مانند بنگال کمک کند؛ چراکه این نژاد به‌شدت مستعد بیماری‌های کلیوی و سنگ‌های مجاری ادراری است.

کاهش گلوله‌های مویی

وجود فیبرهای غذایی خاص در این محصول سبب می‌شود تشکیل گلوله‌های مویی نیز به طور قابل‌توجهی کاهش ‌یابد.

حفظ وزن ایده‌آل

محتوای غذایی و کالری این غذا به حفظ وزن ایده‌آل گربه‌های بالغ که مقدار متوسطی فعالیت دارند، کمک می‌کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

2- غذای خشک گربه عقیم‌شده رویال کنین

پس از عقیم شدن گربه نیاز به تغییر رژیم غذایی است تا اطمینان حاصل کنید مواد مغذی مصرفی تا حدودی نیازهای انرژی تغییریافته گربه بنگال را تأمین می‌کند. این غذا حاوی سطح متوسطی از چربی است که به گربه شما برای حفظ وزن ایده‌آل پس از عقیم شدن و حفظ توده عضلانی سالم کمک می‌کند.

کنترل وزن

انرژی مورد نیاز گربه‌ها پس از عقیم‌سازی کم می‌شود؛ از این‌‌‌رو این غذا به‌دلیل داشتن سطح متوسط چربی و جیره‌های روزانه کافی، به کاهش اضافه وزن می‌انجامد.

سلامت دستگاه ادراری

گربه‌های عقیم‌شده با افزایش خطر ابتلا به سنگ‌های ادراری مواجه هستند. نژاد بنگال نیز بیشتر از سایر نژادها مستعد ابتلا به سنگ‌های کلیوی و مشکلات ادراری است. این غذا با ایجاد تعادل مواد معدنی کافی به داشتن دستگاه ادراری سالم کمک می‌کند.

غذای گربه رویال کنین

محتوای پروتئین بالا

پس از عقیم‌سازی گربه‌ها احتمال افزایش وزن آن‌ها وجود دارد، اما این غذا به‌دلیل داشتن پروتئین بالا، به حفظ توده عضلانی کمک می‌کند.

غنی‌شده با ال کارنیتین

ال کارنیتین در متابولیسم چربی نقش دارد.

3- غذای خشک گربه هایپوآلرژیک رویال کنین

گربه‌های بنگال به‌صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به انواع آلرژی‌ها هستند؛ پس می‌توانید از غذاهای هایپوآلرژن نیز برای غذای گربه بنگال خود استفاده کنید.

درمان آلرژی و پیشگیری از بروز مجدد آن

کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارشی

تأمین سلامت پوست و موی گربه: فرموله‌شده برای حمایت از سد محافظ طبیعی پوست با هدف سلامت پوست گربه

حاوی اسیدهای چرب ضروری EPA و DHA

پروتئین هیدرولیز شده برای اطمینان از عدم ایجاد آلرژی: پروتئین هیدرولیزشده با وزن مولکولی کم برای اطمینان از ضد حساسیت بودن غذا

توصیه‌شده برای حساسیت‌های گوارشی و پوستی و واکنش‌های غذایی: اسیدهای چرب برای کمک به حفظ سلامت سیستم گوارش و پوست سالم

4- غذای خشک گربه سنسیبل رویال کنین

هضم بهینه

برخی گربه‌ها حساسیت گوارشی هستند که منجر به نرم شدن مدفوع می‌شود. این غذا حاوی ترکیبی انحصاری از مواد مغذی برای حمایت دستگاه گوارش و پری‌بیوتیک‌ها (از جمله FOS) برای فلور روده است. این غذا حاوی LIP است که پروتئین انتخابی با قابلیت هضم بسیار بالاست.

خوش خوراک بودن

سه شکل مختلف دانه غذایی و فرمول جذاب با طعم‌دهنده‌هایی که با دقت انتخاب شده‌اند، برای تحریک خوردن غذا و اشتها در گربه‌های حساس تهیه شده است.

انرژی بالا

چگالی انرژی بالاتر منجر به اندازه کوچک‌تر وعده غذایی و کاهش حجم کار گوارشی در گربه‌هایی با حساسیت گوارشی می‌شود.

غذای خشک گربه سنسیبل رویال کنین

سلامت دستگاه ادراری

فرموله‌شده برای کمک به حفظ سلامت دستگاه ادراری گربه بالغ.

5- غذای خشک گربه دایجستیو کر رویال کنین

سلامت گوارش

در بدو تولد، سیستم گوارشی بچه گربه هنوز کامل توسعه نیافته است و به‌تدریج طی چند هفته رشد می‌کند؛ به همین دلیل محافظت از سلامت دستگاه گوارش در طول دوره رشد ضروری است. این غذا با پروتئین که قابلیت هضم بسیار بالایی دارد (L.I.P) و پری‌بیوتیک‌ها به ارتقای سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

ترجیحات فردی گربه

هر گربه هنگام انتخاب غذا ترجیحی طبیعی دارد: عطر غذا، تنوع طعم یا سطح پروتئین؛ از این‌رو رویال کنین فرمول‌های مختلفی را برای راضی نگه داشتن پرحاشیه‌ترین گربه‌ها ایجاد کرده است.

سلامت گوارش

این فرمول یک تغذیه کاملاً متعادل است که به حمایت از فعالیت بهینه دستگاه گوارش کمک می‌کند.

6- غذای خشک گربه یوریناری کر رویال کنین

نتایج اثبات‌شده

 به طور مؤثر سلامت ادرار را تنها در 10 روز ارتقا می‌دهد.

مراقبت از دستگاه ادراری

به حفظ سلامت دستگاه ادراری در گربه‌های بالغ سالم کمک می‌کند.

تعادل مواد معدنی سالم

یک رژیم غذایی دقیق متعادل که تعادل مواد معدنی داشته باشد، می‌تواند در حفظ سلامت دستگاه ادراری مؤثر باشد. مراقبت ادراری با فرمول تغذیه‌ای متعادل از سلامت دستگاه ادراری حمایت می‌کند. رژیم غذایی با تعادل مواد معدنی نیز به حفظ غلظت ادرار در محدوده سالم کمک می‌کند.

غذای خشک گربه یوریناری کر رویال کنین

7- غذای خشک گربه رنال سلکت رویال کنین

حمایت از کلیه

فرموله‌شده با فسفر کم و پروتئین متوسط با کیفیت بالا برای حمایت از عملکرد کلیه که به بهبود کیفیت زندگی گربه بنگال کمک می‌کند.

انرژی تطبیقی

دارای انرژی سازگار برای کاهش حجم وعده غذایی و کمک به جبران کاهش اشتها.

تحریک اشتها

یک غذای معطر با بافت و شکل مخصوص برای کمک به تحریک اشتهای گربه، به‌ویژه در موارد کم‌اشتهایی و کم‌غذایی.

8- غذای خشک گربه دنتال کر رویال کنین

اثر مشابه مسواک زدن

غذای مخصوص با ایجاد اثری شبیه مسواک زدن هنگام جویدن غذا توسط گربه‌ها به کاهش تجمع پلاک و رسوب تارتار روی دندان کمک می‌کند.

کنترل گلوله‌های مویی

به کنترل تشکیل گلوله مویی با وجود مقادیر زیادی از فیبرها کمک می‌کند تا موهای بلعیده‌شده از دستگاه گوارش گربه شما عبور کرده و با مدفوع دفع شود.

سلامت دستگاه ادراری

این رژیم محیط دستگاه ادراری را برای رشد کریستال‌های استروویت و اگزالات کلسیم نامطلوب می‌کند و درنتیجه از تشکیل این سنگ‌ها جلوگیری می‌شود.

غذای گربه جوسرا

جوسرا برندی آلمانی و تولیدکننده غذای خشک حیوانات خانگی است. این برند یکی از بهترین برندها برای گربه بنگال شماست و می‌توانید از سایت دیجی‌پت این موارد را خریداری کنید.

1- غذای خشک گربه مارینس جوسرا

غذای خشک مارینس حاوی ماهی سالمون مخصوص گربه‌های بالغ است. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این محصول حاوی مقادیر فراوان گوشت ماهی با طعمی بسیار مطبوع است. همچنین دارای منبع پروتئینی برای گربه دارای دستگاه گوارش حساس و حاوی گوشت ماهی سالمون، برنج و سیب‌زمینی با قابلیت هضم هیربال است.

غذای گربه جوسرا

این غذا حاوی مقادیر فراوان اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای درخشندگی مو است و همچنین کم آلرژی و بسیار زود هضم بوده که برای گربه‌های حساس با مشکلات مناسب است؛ زیرا بدون غلات و هضم آن برای گربه بسیار آسان است. برنج و سیب‌زمینی کربوهیدرات آسان هضم غذا را فراهم می‌کنند. محتوای پروتئین نیز کاهش یافته است تا هضم را بهبود بخشد.

همچنین این غذا حاوی ماهی سالمون خوشمزه، به‌عنوان منبع اصلی پروتئین و منبع اسیدهای چرب امگا 3 و 6 حیاتی است که به حفظ سلامت پوست و براق بودن آن کمک می‌کند. محتوای مطلوب کلسیم، فسفر و کاهش منیزیم نیز به حفظ pH ادرار در بازه مناسب کمک کرده و احتمال تشکیل سنگ‌های ادراری را کم می‌کند. کیفیت بالای مواد اولیه مورد استفاده در این غذا و روند تولید دقیق به هضم مطلوب غذا کمک می‌کند و می‌تواند دستگاه گوارش حساس را تسکین دهد.

2- غذای خشک گربه یوریناری جوسرا

غذای خشک گربه بالغ مبتلا به مشکلات مجاری ادراری

افزایش میزان اسیدی بودن ادرار برای کاهش احتمال تشکیل سنگ استروویت

نسبت متعادل پروتئین و فسفر برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌های استروویت

کمپلکس فیتوژنیک کرن بری و گزنه

محتوای سدیم بیشتر برای جذب آب و شست‌وشوی دستگاه ادراری

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه جوسرا به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

3- غذای خشک گربه جوسی کت جوسرا

تغذیه کامل برای گربه‌های بالغ

طعم‌دار شده با طعم گوشت گوساله

مناسب برای هر دو گربه داخل خانه و خارج خانه

بدون رنگ‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌ها و مواد نگهدارندِ

بدون سویا، شکر یا شیر

سوپر پرمیوم و مناسب برای استفاده روزانه

غذای گربه رفلکس

 غذای گربه رفلکس (برند رفلکس) یک برند ترکیه‌ای و باکیفیت تولید غذای حیوانات خانگی است. از بهترین غذاهای این برند برای گربه‌های بنگال می‌توان موارد زیر را نام برد.

غذای گربه رفلکس

1- غذای خشک گربه عقیم شده رفلکس

غذای خشک فوق‌العاده خشک فرموله‌شده کامل و متعادل همراه با مرغ برای گربه‌های عقیم شده و یا دارای اضافه وزن ‌

2- غذای خشک‌ گربه پلاس چوزی رفلکس

غذای خشک فوق‌العاده عالی و فرموله‌شده کامل و متعادل برای گربه‌های همه نژاد با سن 2 تا 12 ماه.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه رفلکس به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

3- غذای خشک گربه بالغ رفلکس با طعم بره و برنج

4- غذای خشک گربه بالغ رفلکس با طعم مرغ

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای گربه بیرمن

غذای خشک گربه مفید

غذای گربه مفید یک غذای ایرانی و با قیمت مناسب برای گربه‌های شماست. غذای گربه بنگال را می‌توانید با توجه به سن از بین یکی از دو غذای زیر از این برند انتخاب نمایید.

1- غذای خشک گربه مفید

قیمت مقرون به صرفه نسبت به برندهای مشابه

متناسب با نیازها و سیستم بدنی گربه‌ها

سرشار از پروتئین‌های لازم برای گربه

دارای ویتامین‌های مورد نیاز برای پوست و مو

مناسب برای گربه‌های بالغ و بچه گربه‌ها

2- غذای خشک بچه گربه مفید

بچه گربه‌ها در دوران رشد نیاز به جیره غذایی بر پایه پروتئین حیوانی دارند و همچنین مکانیسم بدن این حیوانات به‌گونه‌ای است که قادر به استفاده از مسیرهای متابولیکی مانند سایر گونه‌ها نبوده و نیاز به تغذیه خاصی دارند که منحصر به این گونه‌ها باشد.خوراک بچه گربه مفید با در نظر گرفتن فیزیولوژی گربه‌ها و با توجه به استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا در جهت تأمین نیازهای تغذیه‌ای، رشد صحیح و حفظ سلامتی بچه گربه‌ها عمل می‌کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *