دسته ها

بهترین غذای گربه بیرمن

غذای گربه بیرمن
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

گربه‌های نژاد بیرمن از جمله محبوب‌ترین نژادهای گربه محسوب می‌شوند در این مقاله قصد داریم با نژاد گربه بیرمن، غذای گربه بیرمن و ویژگی‌های آن آشنا شویم. اگر سرپرست گربه بیرمن هستید یا اینکه قصد نگهداری از این نژاد را دارید، بهتر است با غذای گربه بیرمن کاملاً آشنا باشید. حتماً تا انتهای این مقاله با دیجی پت همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای گربه سیبرین چیست؟

معرفی نژاد گربه بیرمن

گربه بیرمن (Birman) یکی از محبوب‌ترین نژادهای گربه در جهان به شمار می‌آید که به‌دلیل ظاهر زیبا، رفتار آرام و مهربان و شخصیت دوست‌داشتنی خود شناخته شده‌ است.

  • تاریخچه نژاد بیرمن

تاریخچه دقیق نژاد گربه بیرمن مشخص نیست. برخی معتقدند این نژاد از ترکیب نژاد گربه سیامی با گربه آنگورا یا گربه پرشین به وجود آمده است. برخی دیگر معتقدند این نژاد از برمه، کشوری در جنوب شرقی آسیا سرچشمه گرفته است.

  • ظاهر

گربه‌های بیرمن بدنی متوسط تا بزرگ با عضلاتی قوی دارند. سر آن‌ها گرد و پهن است و چشمان آبی روشنی دارند. گوش‌های آن‌ها متوسط و گرد و دمشان بلند و پشمالو است. موهای آن‌ها ابریشمی و بلند است و رنگ بدن آن‌ها ممکن است سفید، کرم، طلایی یا شکلاتی باشد. پنجه‌های آن‌ها سفید است که به آن‌ها نام «گربه دستکش سفید» را داده است.

  • رفتار

گربه‌های بیرمن آرام و مطیع هستند. آن‌ها به انسان‌ها بسیار وابسته‌اند و دوست دارند در کنار صاحب خود باشند. این گربه‌ها با کودکان و سایر حیوانات نیز به‌خوبی کنار می‌آیند.

  • مراقبت

گربه‌های بیرمن به مراقبت نسبتاً کمی نیاز دارند. موهای آن‌ها را باید منظم شانه زد تا از گره خوردن آن‌ها جلوگیری شود. همچنین باید ناخن‌های آن‌ها را مرتب کوتاه کنید.

  • سلامت

بیرمن‌ها به‌طورکلی گربه‌های سالمی هستند. با این حال، برخی مشکلات سلامتی که ممکن است در آن‌ها رخ دهد عبارت‌اند از:

  • بیماری قلبی
  • بیماری کلیوی
  • دیابت
  • بیماری‌های دهان

با داشتن رژیم غذایی متناسب بخش زیادی از مشکلات گفته‌شده را می‌توان پیشگیری کرد و آسیبی به گربه شما وارد نشود.

معرفی نژاد گربه بیرمن

اصول تغذیه و غذای گربه بیرمن

گربه‌های بیرمن از نظر نژاد، بسیار دوست‌داشتنی و محبوب هستند و نیازهای غذایی خاصی دارند. غذای مناسب برای گربه‌های بیرمن باید حاوی مقدار کافی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. مهم‌ترین و اساسی‌ترین ریزمغذی‌های غذای گربه بیرمن عبارت‌اند از:

  • پروتئین

مهم‌ترین ماده مغذی برای گربه‌هاست. پروتئین برای رشد و ترمیم بافت‌ها، تولید آنزیم‌ها و هورمون‌ها و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. غذای گربه بیرمن باید حداقل 30 درصد پروتئین داشته باشد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

  • چربی

چربی برای سلامت گربه‌ها ضروری بوده و برای تولید انرژی، جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی و حفظ سلامت پوست و مو ضروری است. غذای گربه بیرمن باید حداقل 10 درصد چربی داشته باشد.

  • کربوهیدرات

کربوهیدرات و فیبر ماده‌ای ضروری برای سلامت گربه‌ها هستند که سبب تولید انرژی و حفظ سلامت دستگاه گوارش می‌شوند. غذای گربه بیرمن باید حداقل 40 درصد کربوهیدرات داشته باشد.

  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

این مواد برای سلامت گربه‌ها حیاتی هستند. ویتامین‌ها و مواد معدنی برای رشد و نمو، تولید مثل، عملکرد اندام‌ها و سیستم‌های بدن و حفظ سلامت کلی ضروری هستند. غذای گربه بیرمن باید حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن گربه باشد.

برخی از مواد مغذی که باید در غذای گربه بیرمن وجود داشته باشند عبارت‌اند از:

ویتامین A: برای بینایی، رشد و نمو و سلامت پوست و مو

ویتامین D: برای جذب کلسیم و فسفر

ویتامین E: آنتی‌اکسیدان قوی از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند.

ویتامین C: برای سلامت پوست و مو

تائورین: اسید آمینه ضروری برای سلامت قلب، بینایی و عملکرد مغز

روی: برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و تولید مثل

آهن: برای تولید گلبول‌های قرمز

ید: برای تولید هورمون‌های تیروئیدی

اصول تغذیه و غذای گربه بیرمن

غذای تجاری

بهترین غذا برای گربه‌های بیرمن، ترکیبی از غذای خشک و تر است. غذای خشک برای سلامت دندان‌ها و لثه‌ها مفید است و غذای تر مانند کنسرو گربه نیز برای رطوبت‌رسانی به بدن گربه ضروری است. غذای گربه رفلکس، پیشنهاد بسیار مناسبی برای این نژاد از گربه است. حتماً مطمئن شوید غذای خشکی که تهیه می‌کنید تمام نیازهای گربه بیرمن را پوشش می‌دهد.

اگر قصد دارید غذای خانگی برای گربه خود تهیه کنید، باید با یک دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات خانگی مشورت کنید تا مطمئن شوید غذای شما حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن گربه است.

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای

مقدار غذای مورد نیاز گربه‌های بیرمن به عوامل مختلفی مانند سن، وزن، میزان فعالیت و سلامت گربه بستگی دارد. به‌طورکلی، گربه‌های بالغ بیرمن باید روزانه 2 تا 3 بار غذا بخورند.

نکاتی برای تغذیه گربه‌های بیرمن

  • همیشه آب تازه و تمیز در دسترس گربه خود قرار دهید.
  • غذای گربه خود را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.
  • غذای گربه خود را هر روز تازه کنید.

اگر گربه شما غذای جدیدی را امتحان می‌کند، به‌آرامی آن را به رژیم غذایی او اضافه کنید تا از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری شود. به یاد داشته باشید بهترین راه برای تعیین اینکه چه غذایی برای گربه شما مناسب است، مشورت با یک دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات خانگی است.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای گربه رگدال

سخن پایانی

غذای گربه بیرمن باید غذایی باشد که حجم و مقدار مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی را به همراه داشته باشد تا بتواند برای رشد و فعالیت‌های مثل تولید مثل، به گربه کمک کند. علاوه بر آنچه گفته شد، غذای گربه بیرمن باید میزان مناسب از مینرال و ویتامین را نیز به همراه داشته باشد تا بتوان به آن غذای گربه با کیفیت مناسب گفت. پس حتماً تمام موارد گفته‌شده در مقاله را برای داشتن گربه بیرمن سالم، رعایت کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *