دسته ها

برترین برندهای غذای سگ داشهوند کدام اند؟

غذای سگ داشهوند
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

مهم‌ترین ویژگی نژاد داشهوندها که آن‌ها را از سگ‌های دیگر متمایز می‌کند داشتن بدن بلند، پاهای کوتاه، پوزه باریک و گوش‌های بلند است. رنگ بدن داشهوند معمولاً قهوه‌ای مایل به قرمز، سیاه یا خرمایی است و در دو اندازه استاندارد و مینیاتوری دیده می‌شوند. قد داشهوند استاندارد حدود 20 تا 23 سانتی‌متر و وزن آن 7 تا 14.5 کیلوگرم است. داشهوندهای مینیاتوری کوتاه‌تر هستند و وزن آن‌ها به بیش از 5 کیلوگرم نمی‌رسد. سگ‌های نژاد داشهوند می‌توانند یکی از سه نوع پوشش موهای صاف، موهای بلند و موهای سیمی را داشته باشند. داشهوندها سگ‌هایی هستند که در گذشته برای شکار حیواناتی مثل خرگوش و روباه پرورش می‌یافتند. شکارچیان حتی برای ردیابی گرازهای وحشی از سگ‌های داشهوند استفاده می‌کردند.

سگ‌های نژاد داشهوند شجاع، سرسخت، باهوش و هوشیار هستند که داشتن این ویژگی‌ها از این سگ‌ها نگهبان خوبی می‌سازد. امروزه این سگ‌ها به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و سگ‌های مهربان و وفاداری برای صاحب خود هستند

بیشتر بخوانید:  غذای سگ آلابای چیست؟

بیماری‌های رایج در سگ‌های نژاد داشهوند

داشهوندها نژادی سالم و قوی هستند، اما ممکن است مستعد ابتلا به برخی مشکلات سلامتی خاصی باشند که می‌توان آن‌ها را از طریق رژیم غذایی کاهش داد یا مدیریت کرد. در اینجا چند مورد رایج وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید:

  1. چاقی: داشهوندها مستعد افزایش وزن هستند. با توجه به اندازه کوچک و ستون فقرات بلند آن‌ها، چاقی نگرانی قابل‌توجهی برای این سگ‌هاست. داشهوندهایی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض بیماری دیسک بین مهره‌ای (IVDD) هستند. چاقی همچنین می‌تواند سبب مشکلات مفصلی، دیابت و کاهش طول عمر شود. میزان کالری دریافتی آن‌ها باید به‌طور دقیق کنترل شود. غذای سگ داشهوند ممکن است دارای موادی مانند ذرت و سویا باشد. این مواد پرکالری هستند و در عین حال ارزش غذایی چندانی ندارند. غذای سگ داشهوند باید سرشار از فیبر و پروتئین باشد تا به کنترل وزن آن‌ها کمک کند.
  2. بیماری دیسک بین مهره‌ای (IVDD): داشهوندها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به IVDD هستند. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که دیسک بین مهره‌ها پاره شود.‌ وزن زیاد و فشار روی کمر می‌تواند خطر ابتلا به دیسک را افزایش دهد. غذای سگ داشهوند باید غنی از اسیدهای چرب امگا 3، گلوکزامین و کندرویتین باشد تا از سلامت ستون فقرات حمایت کند و التهاب را کاهش دهد. همچنین حفظ وزن مناسب و پرهیز از فعالیت‌هایی که فشار بیش‌ازحد به کمر وارد می‌کند به پیشگیری از این مشکل کمک می‌کند.
  3. پانکراتیت: داشهوندها مستعد پانکراتیت یا التهاب پانکراس هستند. این مشکل می‌تواند به‌دلیل مصرف غذای سگ داشهوند پرچرب تحریک شود. تغذیه با رژیم غذایی کم‌چرب و پرهیز از غذاهای پرچرب می‌تواند به پیشگیری از پانکراتیت کمک کند.
  4. مشکلات گوارشی: داشهوندها سیستم گوارشی حساسی دارند؛ از این‌رو غذاهایی که دارای پروتئین با قابلیت هضم آسان، فیبر بالا و پروبیوتیک هستند به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند.
  5. آلرژی و حساسیت غذایی: داشهوندها می‌توانند مستعد ابتلا به آلرژی باشند. آلرژی ممکن است به‌صورت تحریکات پوستی یا مشکلات گوارشی ظاهر شود. آلرژن‌های رایج برای سگ‌ها شامل موادی مانند گوشت گاو، مرغ، گندم، سویا و لبنیات است. شناسایی و حذف آلرژن‌ها از غذای سگ داشهوند می‌تواند برای جلوگیری از این مشکل مفید باشد.
  6. بیماری‌های پوست و مو: پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است و تحت تأثیر تغذیه قرار می‌گیرد. رژیم غذایی‌های بدون اسیدهای چرب ضروری اثرات منفی در وضعیت پوست و پوشش سگ شما خواهند داشت. پوشش مویی کدر و شکننده، پوست خشک و پوسته پوسته شده ممکن است نشانه این باشد که سگ شما مواد مغذی کافی دریافت نمی‌کند. غذای سگ داشهوند باید غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی، به‌ویژه ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باشد تا پوست و پوشش مویی سالمی را برای سگ شما فراهم کند. همچنین خطر ابتلا به درماتیت و سایر بیماری‌های پوستی را کاهش دهد.
  7. مشکلات مفاصل: سگ‌های نژاد داشهوند به‌دلیل ساختار اسکلتی منحصر‌به‌فرد و فشاری که بر مفاصل آن‌ها وارد می‌شود مستعد مشکلات مفصلی مانند آرتریت هستند. غذای سگ داشهوند باید سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، گلوکزامین و کندرویتین باشد تا به حفظ سلامت مفاصل و کاهش التهاب کمک کند.
  8. مشکلات قلبی: داشهوندها مانند بسیاری از نژادهای کوچک، در معرض خطر مشکلات قلبی هستند. یک رژیم غذایی متعادل دارای مقادیر کم سدیم، غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای تورین و ال کارنیتین می‌تواند به سلامت قلب کمک کرده و از مشکلات قلبی جلوگیری کند.

بیماری‌های رایج در سگ‌های نژاد داشهوند

نیازهای تغذیه‌ای سگ‌های داشهوند

سگ‌های نژاد داشهوند مانند همه سگ‌ها به یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند.

پروتئین

پروتئین با کیفیت بالا برای حفظ عضله و سلامت کلی بدن داشهوندها ضروری است. منابع پروتئینی حیوانی با کیفیت خوب مانند مرغ، بوقلمون، گوشت گاو و ماهی باید جزء اصلی غذای سگ داشهوند باشد.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها انرژی و فیبر مورد نیاز داشهوندها را تأمین می‌کنند. فیبرها برای سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از مشکلات گوارشی ضروری هستند. غذای سگ داشهوند بهتر است دارای کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج قهوه‌ای، سیب‌زمینی شیرین و سبزی باشد. فیبرها همچنین با ایجاد احساس سیری از پرخوری و چاقی در سگ‌های داشهوند جلوگیری می‌کند.

چربی‌ها

چربی‌ها برای تأمین انرژی و حفظ سلامت پوست و پوشش مویی ضروری هستند. با این حال، با توجه به استعداد چاقی در سگ‌های داشهوند، میزان مصرف چربی باید به‌دقت کنترل شود. اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 علاوه بر تأثیراتی که روی پوست و پوشش مویی سگ‌ها دارند، برای کاهش التهاب مفاصل و مهره‌های کمر مفید هستند. روغن ماهی و بذر کتان سرشار از این اسیدهای چرب ضروری و مفید است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

غذای سگ داشهوند باید دارای برخی مکمل‌ها و ویتامین‌ها باشد. غذای سگ‌ها باید نسبت‌های متعادلی از کلسیم و فسفر را داشته باشد. وجود ویتامین‌هایی مانند  D، E،A  و B در غذای سگ ضروری است.

مکمل‌ها

غذای سگ‌های نژاد داشهوند با توجه به مشکلاتی که مستعد آن هستند باید دارای یک سری مکمل‌های تغذیه‌ای باشد. مکمل‌هایی مانند کندرویتین، گلوکزامین برای تقویت مفاصل و ستون مهره‌ها و ال کارنیتین برای جلوگیری از چاقی و بهبود عملکرد قلب برای داشهوندها ضروری هستند.

نیازهای تغذیه‌ای سگ‌های داشهوند

غذای سگ داشهوند بالغ

هنگام خرید غذای سگ برای داشهوند بالغ خود باید حتماً غذای مخصوص سگ‌های بالغ تهیه کنید. شما می‌توانید برای تغذیه داشهوند خود از کنسرو سگ، غذای خشک یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که غذای سگ داشهوند باید درصد بالایی از پروتئین حیوانی و چربی متوسط را داشته باشد. همچنین مطمئن شوید غذایی که تهیه می‌کنید دارای مقادیر متعادلی کلسیم و فسفر باشد. این مواد معدنی برای سلامت و استحکام استخوان‌ها و مفاصل مهم هستند. همچنین این سگ‌ها برای جلوگیری از بروز راشیتیسم به ویتامین D در رژیم غذایی نیاز دارند.

غلاتی مانند سویا اغلب غذا را حجیم می‌کنند و در مقادیر کم مفید هستند؛ زیرا به انتقال و دفع مدفوع از طریق روده بزرگ کمک می‌کنند، اما این فیبرها نامحلول است و توسط آنزیم‌های موجود در بدن سگ هضم نمی‌شوند و مهم‌تر از آن تهی از مواد مغذی و کالری مورد نیاز است؛ بنابراین سگ شما احساس سیری نمی‌کند و موجب پرخوری و درنتیجه چاقی خواهد شد. ممکن است برخی از سگ‌ها به غلات موجود در غذا آلرژی داشته باشند؛ بنابراین غذای بدون غلات گزینه بهتری برای آن‌هاست.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای توله سگ داشهوند 

توله سگ‌ها بیشترین رشد را در چند ماه اول زندگی‌شان دارند. سرعت رشد توله سگ‌ داشهوند زیاد است و بین 8 تا 10 ماهگی بالغ می‌شوند. تا آن زمان آن‌ها باید با غذای مخصوص توله سگ‌ها تغذیه شوند. توله‌ها به انرژی زیادی نیاز دارند؛ بنابراین غذای سگ داشهوند در تولگی باید حاوی کالری بیشتری از غذای سگ‌های بالغ باشد. سگ‌های کوچک برای حفظ سطح انرژی و توده عضلانی در دوره رشد خود به رژیم غذایی با پروتئین بالا نیاز دارند؛ پس به دنبال غذاهایی باشید که مقادیر کافی پروتئین دارند. محدوده پروتئین توصیه‌شده برای رشد مناسب توله سگ‌ها 22-32 درصد است. این مقدار برای رشد و سلامت توله سگ‌ها کفایت می‌کند.

توله سگ‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز به مقادیر متعادلی از چربی با کیفیت خوب نیاز دارند که از طریق رژیم غذایی آن‌ها تأمین می‌شود. همچنین چربی‌ها علاوه بر تأمین انرژی به سگ کمک می‌کنند ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین A  و E را جذب کند. غذاهای مناسب توله سگ‌ها حاوی منابع سالم چربی مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند. به توله سگ خود یک رژیم غذایی کامل و باکیفیت بدهید. اطمینان از اینکه توله سگ شما همه چیزهایی را که اکنون برای رشد نیاز دارد دریافت می‌کند، برای جلوگیری از مشکلات سلامتی در آینده ضروری است.

نکته بعدی که هنگام خرید غذای سگ برای توله سگ خود باید در نظر بگیرید اندازه و بافت غذاست. توله سگ‌ها دهان و دندان‌های کوچکی دارند؛ بنابراین به غذاهایی نیاز دارند که قطعات کوچک یا بافت نرم‌تر دارند و خوردن و هضم آن‌ها آسان‌تر است. اگر با غذای خشک توله سگ خودتان را تغذیه می‌کنید، غذایی انتخاب کنید که دانه‌های آن سایز کوچک‌تر دارد. از خرید غذاهای حاوی شیرین‌کننده‌ها، رنگ‌های مصنوعی و مواد نگه‌دارنده خودداری کنید. غذاهایی را انتخاب کنید که در آن‌ها مواد مغذی بوده و مواد افزودنی مصنوعی نداشته باشد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای سگ رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

برترین برندهای غذای سگ داشهوند کدام‌اند؟

برترین برندهای غذای سگ داشهوند برندهایی هستند که تمام مواد مورد نیاز سگ‌های داشهوند را با مقادیر درست در فرمول خود داشته باشند. شما با داشتن اطلاعات از نیازهای سگ خود می‌توانید بهترین غذا را انتخاب کنید. ما نیز در ادامه به معرفی چند نمونه از برترین و باکیفیت برندهای موجود در بازار خواهیم پرداخت.

  1. غذای خشک رویال ‌کنین مخصوص داشهوندهای بالغ

این غذای خشک برای رفع نیازهای تغذیه‌ای سگ‌های داشهوند 10 ماهه یا بزرگ‌تر فرموله شده است. فرقی نمی‌کند سگ شما یک داشهوند مینیاتوری یا استاندارد باشد، این رژیم غذایی برای رشد و سلامتی داشهوند شما مناسب است.

برترین برندهای غذای سگ داشهوند کدام‌اند؟

ویژگی‌ها و فواید این غذای خشک شامل موارد زیر است:

طراحی منحصربه‌فرد دانه‌ها

این دانه‌ها سازگار با فک کوچک داشهوندها ساخته شده است و برداشتن و جویدن را برای سگ‌های داشهوند آسان می‌کند.

تقویت مفاصل و استخوان

داشهوندها دارای اندام و مهره‌های کوتاهی هستند که تحت فشارهای مکانیکی شدید قرار می‌گیرند. غذای خشک داشهوندهای بالغ با داشتن مقادیر مناسب کلسیم و فسفر به تقویت استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند. این غذای منحصربه‌فرد همچنین به حفظ وزن ایده‌آل سگ‌های داشهوند کمک می‌کند.

تقویت عضلات

داشهوندها سگ‌هایی بازیگوش و پرانرژی با پاهای کوتاه و قطور و بدن بلند هستند. آن‌ها باید از رژیم غذایی مناسب برای تقویت ماهیچه‌هایشان برخوردار باشند. این فرمول با محتوای پروتئین مناسب به حفظ و تقویت عضلات داشهوندها کمک می‌کند. این غذا همچنین حاوی ال کارنیتین است.

بیشتر بخوانید:  بهترین انتخاب غذای سگ سنت برنارد

کاهش حجم و بوی مدفوع 

این فرمول به کاهش بو و حجم مدفوع کمک می‌کند و به‌دلیل داشتن پروتئین‌های بسیار قابل هضم و فیبر و منابع کربوهیدرات با کیفیت بالا به هضم آسان غذا کمک می‌کند. زمانی که سن سگ داشهوند شما به بیش از 8 سال رسید غذای آن‌ها را به غذای خشک سگ رویال کنین مخصوص داشهوندهای بالغ 8+ تغییر دهید

  1. غذای مرطوب رویال کنین برای داشهوندهای بالغ: غذای مرطوب سگ‌های داشهوند به‌گونه‌ای طراحی شده است که نیازهای تغذیه‌ای سگ‌های داشهوند بالای 10 ماه را برآورده کند. ویژگی‌ها و فواید این غذای مرطوب شامل موارد زیر است:
  • تقویت مفاصل و استخوان
  • تقویت عضلات
  • تحریک اشتهای داشهوندهای بد غذا
  1. غذای خشک رویال کنین مخصوص توله سگ‌های داشهوند: غذای خشک رویال کنین مخصوص توله سگ داشهوند برای برآورده کردن نیازهای تغذیه‌ای داشهوندهای 8 هفته تا 10 ماهه فرموله شده است. ویژگی‌ها و فواید این غذا شامل موارد زیر است:
  2. دانه‌های منحصربه‌فرد: بافت و اندازه دانه‌های این غذا سازگاری کاملی با فک توله سگ‌های داشهوند دارد و خوردن و جویدن غذا را برای آن‌ها آسان می‌کند.
  3. تقویت سیستم ایمنی: همان‌طور که توله سگ شما رشد می‌کند، سیستم ایمنی او نیز تکامل پیدا می‌کند. این غذا با داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله ویتامین E به تقویت سیستم ایمنی بدن توله سگ شما کمک می‌کند.
  4. تقویت مفاصل و استخوان:مقادیر مناسب مواد معدنی از جمله کلسیم و فسفر به رشد و تقویت استخوان‌ها و مفاصل در توله‌های سگ داشهوند کمک می‌کند. همچنین این غذای سگ داشهوند سبب حفظ وزن ایده‌آل در این سگ‌ها می‌شود.
  5. تقویت سلامتی دستگاه گوارش: این غذای سگ داشهوند از پروتئین‌های با کیفیت بالا و پری‌بیوتیک‌ها برای حمایت از سلامت گوارش و تعادل فلور روده غنی شده است و به کیفیت مطلوب مدفوع کمک می‌کند.

هنگامی که توله سگ داشهوند شما به سن بالای 10 ماه رسید، غذای او را به غذای سگ بالغ رویال کنین مخصوص داشهوندهای بالغ تغییر دهید. به جز غذاهای معرفی‌شده می‌توانید از غذاهایی مانند غذای سگ رفلکس، غذای سگ مفید و… نیز برای تغذیه سگ خود استفاده کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *