دسته ها

نحوه خوشحال کردن گربه | چگونه گربه خود را خوشحال کنیم؟

خوشحال کردن گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

به‌عنوان صاحب گربه ممکن است، از خود بپرسید که آیا گربه شما خوشحال است؟ باید بدانید هر گربه ممکن است شادی را به روش‌های مختلف نشان دهد. هنگام خوشحال ‌کردن گربه خود باید بدانید هر گربه ممکن است با راهکارهای متفاوتی خوشحال شود. درست مانند ما، دوستان گربه‌سان ما احساس خود را از طریق زبان بدن و همچنین صداها بیان کرده و از قسمت‌های مختلف بدن خود برای نشان‌دادن احساس خود به ما استفاده می‌کنند. قبل از اینکه سعی در خوشحال ‌کردن گربه داشته باشید، بهتر است با نشانه‌های شادی در گربه آشنا شوید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی گربه
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 نشانه‌های خوشحال کردن گربه

در اینجا نشانه‌هایی از یک گربه شاد وجود دارد:

  • سر و صدای گربه

گربه‌ها می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند؛ به‌ویژه زمانی که خوشحال هستند. بچه گربه ممکن است مکالمات طولانی با شما داشته باشند.

میو با صدای پایین ممکن است نشان‌دهنده یک بچه‌گربه ناراضی یا آزرده باشد.

درحالی‌که خرخرکردن همیشه یک نشانه مطمئن از یک گربه شاد نیست، در موارد بیشتر می‌تواند نشان‌دهنده رضایت گربه یا حتی خوشحالی او باشد.

  • ظاهری سالم

اگر گربه‌ها احساس خوبی داشته باشند، خود را مرتب نگه می‌دارند. یک بچه‌گربه شاد همچنین گربه‌های دیگر را می‌لیسد. این علامت نیز نشان‌دهنده اعتماد و رابطه مثبت است.

  • وضعیت آرام

اگر بچه‌گربه شما به‌آرامی خوابیده است، احساس آرامش می‌کند و حس رضایت دارد. یک گربه آشفته پاهای خود را صاف می‌کند و موها را در امتداد ستون فقرات بلند می‌کند. دم یک گربه شاد صاف می‌ایستد و فقط نوک آن کج است تا به مردم و سایر حیوانات خانگی که گربه آن‌ها را دوست دارند خوشامد بگوید.

 نشانه‌های خوشحال کردن گربه

  • اشتهای سالم

اشتهای خوب نشانه فوق‌العاده‌ای از یک گربه شاد است، که در طول عمر گربه تاثیر فراوانی دارد. بچه گربه شما ممکن است با مالیدن دور پاهایتان و میوکردن، از شما غذا بخواهد و شما با دادن یک کاسه غذا به او پاسخ دهید.

گربه‌ها باهوش هستند و خیلی زود می‌توانند به صاحبان خود نیاز به غذای گربه را نشان دهند، اما این رفتار نشانه اعتماد است و نشان می‌دهد دوست خانگی شما خوشحال است.

داشتن یک گربه شاد که روی بغل شما جمع شده و به‌آرامی خرخر می‌کند، چیزی است که همه صاحبان گربه به آن امیدوار هستند. با توجه به ویژگی‌های رفتاری در گربه‌سان خود می‌توان نتیجه گرفت که بچه‌گربه شما خوشحال و راضی است.

  • زبان بدن

علاوه بر غرش، نشانه‌های دیگری از یک گربه شاد اغلب در زبان بدن یافت می‌شود. گربه شاد شما زبان بدن خاصی دارد؛ به‌عنوان مثال اگر دم این حیوان مستقیم به بالاست، این نشانه واضحی است که گربه شما راضی است.

  • خرخر کردن گربه

واضح‌ترین و مشهودترین نشانگر خوشحالی گربه شما خرخر آن‌هاست. خرخر همیشه یک سیگنال مثبت نیست، اما معمولاً این‌طور است. خرخر کردن توسط بچه گربه‌ها در چندروزگی انجام می‌شود تا به مادر خود بفهمانند آنجا هستند و حالشان خوب است.

همان‌طور که یک بچه گربه بزرگ‌تر می‌شود، خرخرکردن به‌عنوان نشانه اصلی یک گربه شاد به نظر می‌رسد.

نحوه خوشحال‌ کردن گربه

هر صاحب گربه می‌خواهد با روش‌های شادکردن گربه آشنا شود. شما نمی‌توانید از گربه خود بپرسید چه چیزی او را خوشحال می‌کند، اما می‌توانید امتحان کنید. متأسفانه، آن‌ها چیز زیادی نمی‌گویند. خوشبختانه اگر نمی‌توانید مستقیم از آن‌ها بپرسید، مطمئناً کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید در خوشحال کردن گربه خود موفق هستید؛ بنابراین اگر مالک جدید گربه هستید، یا می‌خواهید مطمئن شوید کار خود را درست را می‌دهید، ادامه مطلب را بخوانید. این راهنمای ما درمورد چگونگی خوشحال ‌کردن گربه است. در کل شما با اشنایی از نحوه خوشحال کردن گربه از افسردگی حیوان هم جلوگیری خواهید کرد بنابراین شما هم خوشحال‌تر خواهید بود.

بیشتر بخوانید:   درمان افسردگی با حيوانات خانگی | نگه‌داری سگ و گربه
 

غذا دادن به گربه

یک گربه شاد اشتهای زیادی دارد؛ درحالی‌که ممکن است از اینکه آن‌قدر که می‌خواهند به آن‌ها غذا نمی‌دهید احساس ناراحتی کنند، اما باید گفت به دوست گربه خود لطف می‌کنید. غذای سالم و آب فراوان ارائه دهید. یک بچه گربه سالم، یک بچه گربه شاد است. تغذیه با غذای باکیفیت و خوراکی‌های گاه به گاه دندان‌های آن‌ها را سالم نگه می‌دارد، دندان‌ها را براق کرده و دستگاه گوارش و مشکلات معده گربه آن‌ها را عاری از انسداد می‌کند. از دادن غذای خودتان به گربه‌ها خودداری کنید؛ زیرا بسیاری از ادویه‌ها و مواد افزودنی برای گربه‌ها خطرناک هستند. به‌عنوان مثال، شیر گاو مانند یک خوراکی خالص به نظر می‌رسد، اما گربه نمی‌تواند آن را به‌درستی هضم کند.

طرز خوشحال‌ کردن گربه

تعداد زیادی از حیوانات اهلی اضافه‌وزن دارند و در درازمدت رنج می‌برند. آن‌ها ممکن است این را ندانند، اما خوشحال ‌کردن گربه در کوتاه‌مدت ارزش ناراحتی طولانی‌مدت را ندارد؛ بنابراین هنگام خرید غذا عاقلانه خرید کنید، مطمئن شوید غذا باکیفیت است و پر از مواد افزودنی غیرضروری یا بیش‌ازحد کالری نیست. به دوست پشمالوی خود در زمان‌های مشخص با مقادیر مشخصی غذا دهید. مهم‌تر از همه همیشه آن‌ها را بیرون بیاورید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

راحتی

یک چیز شگفت‌انگیز درمورد گربه‌ها این است که آن‌ها بسیار مستقل هستند. شما می‌توانید گربه خود را هنگام رفتن به محل کار یا حتی یک شبه تنها بگذارید. برای راحت‌ترکردن زمان تنهایی دوست گربه‌تان، تلویزیون یا رادیو را برای او روشن بگذارید. اگر قبل از تاریک‌شدن هوا در خانه نخواهید بود، توصیه می‌کنیم چراغ را روشن کنید.

بازی ‌کردن

گربه‌ها در سرگرمی‌های خود بسیار خوب هستند، اما دلیلی وجود ندارد که در این راه به آن‌ها کمک نکنید. چند اسباب ‌بازی گربه را از فروشگاه حیوانات خانگی بردارید و آن‌ها را رها کنید! ارائه بازی مناسب به گربه شما را تشویق می‌کند رفتارهای طبیعی از خود نشان دهد و راهی عالی برای پیوند شما با گربه است. چندین جلسه بازی کوتاه باید در برنامه روزانه گربه شما گنجانده شود.

اسباب بازی گربه شما را در زمانی که شما بیرون از خانه هستید مشغول می‌کند و باعث فعالیت این حیوان نیز می‌شود. هرگز از انگشتان، دست‌ها یا پاها برای تشویق بازی استفاده نکنید؛ زیرا این امر می‌تواند منجر به هدایت گربه‌ها و رفتارهای شکار خود به سمت افراد و سبب آسیب شود. مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌ها را برای گربه‌تان تهیه کنید تا بتواند خودش با آن‌ها بازی کند، مانند توپ‌های پینگ‌پنگ که برای گربه سرگرم‌کننده است و مرتباً آن‌ها را بچرخانید تا تازگی خود را از دست ندهند. به یاد داشته باشید که اسباب‌بازی‌ها جایگزینی برای زمان بازی شما با دوست پشمالوی شما نیستند. مطمئن شوید وقتی حیوان خانگی شما در اطراف است با آن‌ها بازی کنید، مگر اینکه گربه شما تمایل نداشته باشد.

شاد کردن گربه

آزاد گذاشتن گربه

یکی دیگر از راه‌های خوشحال ‌کردن گربه آزاد گذاشتن این حیوان است. اگر فضای بیرونی مانند باغ یا حیاط دارید، اجازه دهید حیوان خانگی شما هر چند وقت یک‌بار پاهای خود را دراز کند. ورزش در فضای باز به آن‌ها کمک می‌کند تا کمی هوای تازه نفس بکشند و اندام خوبی داشته باشند. فقط مراقب باشید در کجا به آن‌ها اجازه پرسه زدن می‌دهید. در صورت امکان آن‌ها را از جاده‌های اصلی دور نگه دارید و اگر قصد دارید اغلب آن‌ها را بیرون بیاورید، بیشتر حواستان باشد.

نوازش کردن گربه

شاید بتوان گفت مهم‌ترین راه خوشحال کردن گربه نوازش اوست. به‌طرز فوق‌العاده‌ای گربه‌ها واقعاً از نوازش شدن لذت می‌برند. یک ضربه خوب از پیشانی آن‌ها به سمت پایین در امتداد ستون فقرات سبب می‌شود احساس خوشبختی کنند. یک خراش سریع پشت گوش یا زیر چانه آن‌ها را برای اندازه‌گیری خوب انجام دهید. فقط از پنجه‌های آن‌ها دوری کنید و اگر گربه شما بی‌قرار است، اجازه دهید از شما دور شود. تماس بیش‌ازحد می‌تواند آن‌ها را تحریک کند.

تمیز نگه داشتن گربه

گربه‌ها واقعاً از تمیزی خوشحال می‌شوند؛ به همین دلیل است آن‌ها اغلب زمان زیادی را صرف آراستن خود می‌کنند. گربه‌ها به بوها بسیار حساس هستند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن خانه نیز مفید است. سینی زباله آن‌ها را تا حد امکان تمیز و هر چند روز یک‌بار آن را تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید کاسه آن‌ها و مناطق اطراف آن نیز تمیز هستند.

بیشتر بخوانید:  آموزش تمیزکردن گوش گربه برای جلوگیری از عفونت

جعبه گربه خود را در جای مناسب نگه دارید

محل توالت بچه‌گربه برای ایجاد عادات خوب توالت مهم است. اگر دستشویی بچه گربه شما در مکانی قرار دارد که آن را تأیید نمی‌کند، ممکن است از آن استفاده کند، اما از آن خیلی خوشحال نیست. این موارد را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید از محل جعبه راضی می‌شود:

جعبه را در یک منطقه خصوصی، بدون سر و صدای زیاد و دویدن مردم در اطراف نگهداری کنید. حمام یا راهرو ممکن است انتخاب مناسبی باشد. اگر جعبه در اتاق نشیمن است، آن را در یک منطقه خلوت‌تر قرار دهید یا آن را با نوعی پرده جدا کنید. همچنین توالت بچه گربه را نزدیک کاسه غذای آن‌ها نگذارید.

سخن پایانی

بهتر است بدانید درست مانند انسان‌ها همه گربه‌ها فردی هستند؛ درحالی‌که ممکن است یک گربه با نشستن روی دامن صاحبش و نوازش شدن خوشحال شود، گربه دیگری ممکن است از نشستن در فاصله نزدیک با فضای خود لذت ببرد. برای شناختن گربه‌تان وقت بگذارید و بفهمید از چه چیزهایی لذت می‌برد؛ بنابراین می‌توانید چیزهای بیشتری را برای خوشحال کردن گربه انجام دهید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *