دسته ها

 درمان افسردگی با حيوانات خانگی | نگه‌داری سگ و گربه

 درمان افسردگی با حيوانات خانگی
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

آیا به دنبال درمان افسردگی با حيوانات خانگی در خانه هستید؟ هر یک از ما هر از گاهی با دوره‌های غم و اندوه، بر اثر نگرانی‌های خود یا رویدادهای استرس‌زا در زندگی کنار آمده‌ایم. اگر متوجه شدید که علائم افسردگی که تجربه می‌کنید پایدار هستند و برای دو هفته یا بیشتر بدون بهبودی ادامه می‌یابند، باید بدانید که ممکن است این علائم شدیدتر شوند و نیاز به درمان داشته باشید. راه‌های مختلفی برای نحوه کنارآمدن با افسردگی وجود دارد تا بتوانید به یک زندگی سرشار از شادی بازگردید. یکی از این راه‌ها درمان افسردگی در خانه است. برای کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، داشتن حیوان خانگی می‌تواند یک درمان عالی باشد. به‌هرحال، این‌که بتوان روی حیوان خانگی حساب کرد برای سلامت جسمی و روحی بسیار مفید است. به گفته روانشناسان، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام افسردگی باید به خاطر بسپارید، درمان و اقدام است، صرف نظر از این‌که علائم افسردگی چقدر کم باشد. ایجاد انگیزه در خود برای انجام کاری در هنگامی که شما افسرده هستید، بسیار دشوار است. بنابراین، قصد داریم در این مقاله در مورد درمان افسردگی با حيوانات خانگی و مزایای داشتن این حیوانات در خانه صحبت کنیم.

درمان افسردگی با حيوانات خانگی در خانه چگونه است؟

افسردگی یک اختلال روانی است که با ازدست ‌دادن یا کاهش علاقه به فعالیت‌ها و لذت‌های زندگی مشخص می‌شود و به‌طور قابل توجهی، زندگی روزمره فرد مبتلا را مختل می‌کند. امروزه افسردگی از نظر سازمان جهانی بهداشت چهارمین علت ناتوانی فرد و یک بیماری بسیار جدی است. بنابراین باید با کمک روان‌درمانگرها، درمان‌ها و داروها درمان شود تا کم‌کم فرد بهبود یابد و روال زندگی قبلی خود را از سر بگیرد. در این میان، درمان افسردگی با حيوانات خانگی می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. بر اساس مطالعات، حیوانات این توانایی را دارند که صاحبان خود را وادار کنند، افکار منفی خود را کاهش دهند، زیرا حضور آن‌ها می‌تواند تمام علائم استرس، اضطراب، غم و تنهایی را کمتر کند. ناگفته نماند که مسئولیت مراقبت از حیوان خانگی به فرد مبتلا به افسردگی این فرصت را می‌دهد که با حیوان خانگی تعامل داشته‌ باشد و احساس مهم‌بودن کند.

درمان افسردگی با حيوانات خانگی در خانه چگونه است؟

یکی دیگر از مزایایی که درمان افسردگی با حيوانات خانگی دارد، افزایش هورمون‌های خوب و کاهش هورمون‌های بد است که دائماً در بدن افراد در نوسان است. حیوانات، به ویژه سگ‌ها، نیاز به راه‌رفتن، بازی با اسباب‌بازی هایشان همراه شما و انجام فعالیت‌های بدنی دارند. بنابراین به تشویق صاحبان آن‌ها برای انجام این فعالیت‌ها کمک می‌کنند و همین موضوع نیز باعث می‌شود که مغز اندورفین که به هورمون احساس خوب معروف است ترشح کند و در نتیجه، علائم افسردگی نیز کم‌کم کاهش پیدا خواهند کرد. علاوه ‌براین، نگاه محبت‌آمیز حیوان خانگی باعث ترشح هورمون اکسی توسین در انسان می‌شود و در نتیجه احساس شادی ایجاد می‌کند، حتی خرخرکردن گربه‌ها می‌تواند علائم اضطراب را کاهش دهد. عشق بی‌قید و شرط و خالصی که حیوانات ابراز می‌کنند، بسیار واقعی است، به همین دلیل آن‌ها در این زمان دشوار زندگی، شریک بزرگی هستند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

مزایای حیوانات خانگی برای کودکان چیست؟

یک سؤال متداول در خانواده‌هایی که فرزندان خردسال دارند این است که آیا برای درمان افسردگی با حيوانات خانگی امکان‌پذیر هست یا نه. مشخص است که حیوانات خانگی علاوه‌بر محبت و سرگرمی زیاد با کودکان، به رشد مهارت‌های مختلف اجتماعی و رفتاری کمک می‌کنند. بنابراین ما مزایای اصلی حیوانات خانگی برای کودکان را فهرست کرده‌ایم.

1) اجتماعی شدن

داشتن حیوان خانگی در خانه می‌تواند به کودک کمک کند تا درک بهتری از همراهی با دیگری پیدا کند. کودک یاد می‌گیرد که حیوان خانگی، جایگاه و نیازهای خاص خود را دارد و باید به این ساکن جدید خانه احترام بگذارد.

مزایای حیوانات خانگی برای کودکان چیست؟

2) تشویق به فعالیت در فضای باز

بسته به حیوان خانگی انتخاب‌شده، به خصوص سگ‌ها، توجه به بازی با او هراه اسباب‌بازی‌های سگ و پیاده‌روی در فضای باز ضروری است. این باعث می‌شود، کودک و خانواده‌اش یک برنامه روتین با فعالیت‌های بیشتر در خارج از خانه داشته‌ باشند. این موضوع حتی می‌تواند به جلوگیری از بی‌تحرکی کودکان و درمان افسردگی با حيوانات خانگی نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ

3) ایجاد احساس مسئولیت

وقتی کودک از روال یک حیوان خانگی پیروی می‌کند، یاد می‌گیرد به تصمیم‌ها احترام بگذارد و با برعهده‌‌گرفتن برخی مسئولیت‌ها نیز اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کند. به عنوان مثال، بسته به سن کودک، او ممکن است، مسئول قراردادن ظرف آب و غذای سگ برای او هنگام وعده‌های غذایی باشد. به تدریج والدین می‌توانند بفهمند که مسئولیت چه فعالیت‌هایی را به فرزندشان بسپارند. علاوه‌براین، کودکان هنگام انجام برخی از وظایف مهم که حیوانات به آن‌ها وابسته است، همدلی و صبر بیشتری خواهند داشت.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع ظرف آب و غذای سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

4) سیستم ایمنی قوی‌تر

مطالعات نشان می‌دهند که علاوه‌بر درمان افسردگی با حيوانات خانگی، کودکانی که با حیوانات خانگی بزرگ می‌شوند، سیستم ایمنی خود را بهتر توسعه می‌دهند. این کودکان در آینده نسبت به آلرژی و سایر بیماری‌های تنفسی مقاوم‌تر می‌شوند، زیرا تماس با مو و گرد و غبار خانه‌ها محافظت طبیعی در برابر ویروس‌هایی ایجاد می‌کند که باعث مشکلات تنفسی می‌شوند.

5) محیطی با رفاه بیش‌تر

یکی دیگر از نکات بسیار جالب در میان مزایای حیوانات خانگی برای کودکان از جمله درمان افسردگی با حيوانات خانگی، لذتی است که آن‌ها برای کل خانواده به ارمغان می‌آورند. معمولاً یک حیوان خانگی در موقعیت‌های استرس، غم و اندوه یا سایر مشکلات عاطفی همراه خوبی است. هم کودکان و هم بزرگسالان با وجود حیوان خانگی، احساس شادی بیشتری می‌کنند و این موضوع هم نشان‌دهنده عشق زیاد به صاحبان است و باعث می‌شود، محیط خانه آرام‌تر شود. هم‌چنین، تاکید بر این نکته نیز ضروری است که به همان اندازه که مزایای داشتن یک حیوان در خانه زیاد است، تجزیه و تحلیل این‌که آیا سبک زندگی خانواده با حیوان موردنظر مطابقت دارد یا خیر نیز ضروری خواهد بود.

بهترین حیوان خانگی برای درمان افسردگی

بهترین حیوان خانگی برای درمان افسردگی

در بین انواع حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و هم‌چنین جوندگانی مانند خرگوش و خوکچه هندی، باید به دنبال بهترین حیوان خانگی برای درمان افسردگی باشید. یکی از این حیوانات، سگ‌ها هستند که سابقه طولانی در کمک به افراد با مشکلات جسمی دارند و به طور فزاینده‌ای برای کمک به افراد دارای مشکلات روانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. سگ‌ها معمولاً برای انجام برآوردن نیازهای فردی نگه‌دارنده خود آموزش دیده‌اند و حیوان مناسبی برای درمان افسردگی با حيوانات خانگی به حساب می‌آیند، زیرا می‌توان برای کمک به افراد مبتلا به اختلال دوقطبی و هم‌چنین سایر چالش‌های سلامت روان از جمله اوتیسم، اسکیزوفرنی، اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اختلال هراس از آن‌ها استفاده کرد. سگ‌ها اغلب موردعلاقه کودکان هستند و آن هم به این دلیل که برونگرا و وفادار هستند. آن‌ها حیوانات خانگی مهربان و پرانرژی به حساب می‌آیند. یکی دیگر از گزینه‌های درمان افسردگی با حيوانات خانگی، گربه‌ها هستند. گربه‌ها، حیواناتی آرام، اما به همان اندازه سرگرم‌کننده‌ هستند که به دلیل استقلال و شخصیت راحت خود شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

نکات پایانی

مشکل افسردگی در جهان به سرعت در حال گسترش است. در کنار آن نیز درمان افسردگی شدید نیز بسیار دشوار است. به همین ‌دلیل است که در جستجوی راه‌های جایگزین برای کمک به چنین بیمارانی، پزشکان به این نتیجه رسیدند که درمان افسردگی با حيوانات خانگی علاوه‌بر روان‌درمانی سنتی روش مناسبی است. ورود یک حیوان خانگی مایه شادی کل خانواده است. از این گذشته، به همان اندازه که سرگرمی محض است، یک‌سری تعهدات نیز همراه این موجود زنده خواهد بود. حیوانات خانگی روحیه ما را بالا می‌برند، استرس را کاهش می‌دهند و به ما کمک می‌کنند از افسردگی جلوگیری کنیم. به‌‌علاوه، پیاده‌روی و بازی‌های منظم با حیوانات خانگی، به کاهش فشار خون و حفظ سطح طبیعی کلسترول کمک می‌کند، اما زندگی مشترک با گربه‌ها و سگ‌ها با خطرات خاصی همراه است.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *