دسته ها

آموزش تمیزکردن گوش گربه برای جلوگیری از عفونت

تمیزکردن گوش گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

بسته به عادات نظافت گربه، ممکن است نیاز به تمیز‌کردن گوش او وجود داشته باشد. خیلی از گربه‌ها در نظافت خود عالی هستند و به ندرت نیاز به مراقبت و تمیزکردن گوش دارند. برخی نیز با وجود مهارت‌های خود نظافتی خوب، باز هم مستعد گوش‌های کثیف هستند یا برای جلوگیری از عفونت، نیاز به نظافت گوش خود دارند. تمیزکردن گوش گربه‌تان می‌تواند سریع و آسان باشد، فقط ظرافت لازم است تا او را آرام نگه دارید و بدون هیچ زحمتی، این کار را انجام دهید. به گوش‌های گربه خود نگاه کنید. اگر سوزش گوش، قرمزی، کنه یا هر نوع مشکلی وجود دارد، از تمیزکردن گوش او در خانه صرف نظر کنید و به جای آن گربه خود را نزد دامپزشک ببرید. مشکلات گوش می‌تواند برای گربه‌ها دردناک باشد، پس بهتر است این موضوع را به یک متخصص بسپارید. اگر فقط مقداری موم، کثیفی یا چیز اضافی وجود دارد، با پزشک خود صحبت کنید و ببینید آیا گوش آن‌ها را در خانه می‌توانید نظافت کنید یا خیر. در این مقاله با نحوه نظافت گوش گربه و وسایل آن آشنا خواهید شد.

چگونه گوش گربه را تمیز کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه گوش گربه‌ها را تمیز کنید؟ آیا موم گوش گربه شما را پایین آورده است؟ در این مقاله راهنمای کامل مراقبت از گوش گربه و استفاده از گوش‌پاک‌کن گربه را به شما ارائه می‌دهیم. تمیزکردن گوش گربه‌ها، کاری آسان است که حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. مطمئن باشید که لوازم را جمع‌آوری کرده و می‌توانید در فضایی که برای شما و گربه‌تان راحت است، این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه
  • گوش‌پاک‌کن را با قراردادن در ظرف آب گرم (نه داغ) تا دمای بدن گرم کنید.
  • گربه را در یک حوله یا پتوی نرم در دامان خود قرار دهید.
  • یک یا دو قطره محلول شستشوی گوش گربه را در دهانه گرد مجرای گوش بریزید.
  • به آرامی، قاعده گوش را به‌مدت یک دقیقه ماساژ دهید تا مایع اطراف آن پخش شود.
  • مراحل 3 و 4 را با گوش دیگر تکرار کنید. اگر آسان‌تر است، می‌توان قطره شستشوی گوش گربه را در هر دو گوش بریزید.
  • گربه خود را به مدت پنج دقیقه تنها بگذارید.
  • گربه شما احتمالا سرش را تکان می‌دهد که این کار به بیرون راندن کثیفی‌ها و برداشت‌ها از عمق کانال گوش و انتقال آن به سطح بیرونی کمک می‌کند.
  • پس از پنج دقیقه، به گربه خود نزدیک شوید (ممکن است لازم باشد او را از خوراکی‌ها دور کنید) و از توپ‌های پنبه‌ای برای پاک‌کردن داخل و خارج گوش استفاده کنید. اگر می‌خواهید دوباره گربه‌تان را قنداق کنید، سعی کنید این مرحله را بدون حوله یا پتو انجام دهید.

چگونه گوش گربه را تمیز کنیم؟

چرا تمیزکردن گوش گربه مهم است؟

مجرای گوش گربه، بیرون‌راندن مواد محبوس‌شده در عمق کانال افقی را آسان می‌کند، این ماده در صورت حذف‌نشدن می‌تواند به خارش و عفونت گوش منجر شود.

علت کثیف‌شدن گوش گربه چیست؟

گربه‌ها بسیار باهوش و فهیم هستند. آن‌ها دوست دارند مانند سایر حیوانات خانگی در طبیعت بچرخند و کثیف شوند! حتی اگر گربه شما یک “گربه خانگی” واقعی است که هرگز بیرون نمی‌رود، احتمالا هنوز هم موقع پختن غذای گربه داخل خانه دچار شیطنت‌هایی می‌شود که می‌تواند منجر به کثیف‌شدن گوش‌هایش شود.

چه زمانی باید گوش گربه را تمیز کرد؟

بسیار مهم است که به‌طور منظم، داخل گوش گربه خود را بررسی کنید تا علائم را جستجو کنید. اگر یک روال منظم برای نظافت گربه خود دارید، می‌توانید معاینه گوش را بخشی از آن قرار دهید. بهتر است هر هفته، گوش‌های گربه خود را چک کنید، عادات فردی گربه شما می‌تواند شما را راهنمایی کند که چقدر گوش او باید تمیز شود. گربه‌هایی که داخل خانه زندگی می‌کنند و به ندرت در فضای باز هستند، ممکن است فقط در موارد نادری گوش خود را تمیز کنند. اگر گربه‌تان زمان بسیاری را بیرون از خانه می‌گذراند، گوش‌های او را بیشتر بررسی کنید.

چگونه گوش‌های بچه‌گربه را تمیز کنیم؟

بچه‌گربه‌ها ساعت‌های بی‌شماری را فقط صرف لیسیدن خزهایشان می‌کنند و از پنجه‌هایشان برای اصلاح بالای سر و صورت‌شان استفاده می‌کنند. اما یک جایی که نمی‌توانند به‌راحتی به آن برسند، گوش‌‌هایشان است. گوش‌ها به‌طور طبیعی سالم می‌مانند، درحالی‌که برخی دیگر گوش‌هایی دارند که به مرور کمی تیره می‌شوند. اگر گوش‌های بچه‌گربه شما کثیف شد، به کمی کمک برای نظافت آن‌ها نیاز دارد. یک دامپزشک حرفه‌ای می‌تواند این کار را انجام دهد یا خودتان هم می‌توانید یاد بگیرید که چگونه گوش گربه را در خانه تمیز کنید. به‌طور مرتب، گوش‌های گربه خود را زمانی که بچه هستند، بررسی کنید و به همان روشی که گوش‌های گربه‌های بالغ را تمیز می‌کنید، آن‌ها را نیز تمیز کنید. تمیز کردن گوش بچه‌گربه به او کمک می‌کند تا به لمس‌کردن و دست‌زدن به گوش‌هایش عادت کند.

بهترین نکات برای تمیزکردن گوش گربه

از استفاده‌ی محصولات پاک‌کننده که به‌طور خاص برای گربه‌ها ساخته نشده‌اند، خودداری کنید. علاوه‌بر‌این، هنگام تمیزکردن، اجازه ندهید مایعات در مجرای گوش گربه شما راه پیدا کنند. انجام این کار می‌تواند باعث ایجاد بیماری و سایر مشکلات شود. گربه را در حوله بپیچید تا استرس او را کاهش دهید و از خراشیدن یا گرفتن گربه در حین کار جلوگیری کنید.

قطره شستشوی گوش گربه

اگر می‌توانید نگاهی عملی به نحوه تمیزکردن گوش گربه داشته باشید، همیشه می‌توانید این کار را به دامپزشک خود بسپارید. هر وقت گوش‌های گربه شما تمیز شد، به این فکر کنید که به بچه‌گربه خود غذا بدهید. این به گربه اجازه می‌دهد تا نظافت گوش را با چیز مثبتی مرتبط کند و امیدواریم که این کار کمک کند تا کار تمیزکردن گوش گربه راحت‌تر پیش رود.

بیشتر بخوانید:  غذای بچه گربه از تولد تا بلوغ

چه وسیله‌هایی برای تمیزی گوش گربه مورد نیاز است؟

اگر قصد تمیزکردن گوش گربه خود را دارید، به چند وسیله معمولی نیاز دارید:

  • گوش‌پاک‌کن ساخته‌شده برای گربه‌ها
  • قطره‌چکان یا روشی آسان برای ریختن چند قطره محلول شستشوی گوش گربه
  • توپ‌های پنبه‌ای، گاز یا دستمال‌های نرم
  • یک ظرف آب گرم
  • چند خوراکی برای خوشحال نگه‌داشتن گربه‌تان

برای خرید و مشاهده قیمت انواع قطره گوش و چشم گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

روش تمیزکردن گوش گربه

روش‌های بیشتری برای تمیزکردن گوش وجود دارد که ما این روش را توصیه می‌کنیم زیرا زمان کمتری دارد و برای گربه‌ها خوشایند است.

  • یک پنبه را به دور گوش‌پاک‌کن بپیچانید
  • پنبه را روی پایه گوش قرار دهید و بالش را روی پنبه تا کنید
  • و سپس اجازه دهید گربه سرش را تکان دهد.

چگونه می‌توانید بفهمید که گوش گربه شما نیاز به تمیزکردن دارد؟

اگر متوجه موم، کثیفی یا سایر موارد بیش‌ازحد در گوش و اطراف گوش گربه خود شدید، زمان تمیزکردن آن فرا رسیده است. اگر گربه‌تان را می‌بینید که دائما در گوش‌هایش خراش می‌کند و یک سیاهی داخل گوش او می‌بینید، یعنی به احتمال زیاد گوش گربه نیاز به تمیزکاری و نظافت دارد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *