دسته ها

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد گربه نژاد dsh را بشناسید

گربه نژاد dsh
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

تنوع گربه نژاد dsh (Domestic Shorthair cat: گربه موکوتاه خانگی) پایانی ندارد. این حیوانات دوست‌داشتنی با رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی به دنیا می‌آیند. هم‌چنین حیوانات خانگی بسیار شگفت‌انگیزی برای خانواده‌ها هستند. جالب است بدانید بیش از 80 میلیون گربه موکوتاه خانگی در خانه‌های آمریکایی زندگی می‌کنند. البته با وجود رفتارهای دوستانه و مهربان، نگه‌داری آسان و بدن سالمی که دارند، این موضوع غیرقابل‌باور نیست! در ادامه با ما همراه باشید تا درباره خصوصیات و رفتارهای این کوچولوهای دوست‌داشتنی خیلی بیشتر صحبت کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع خرید لوازم و وسایل نگه‌داری گربه dsh به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آشنایی با نژاد گربه dsh 

وقتی از نژاد گربه dsh صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم به‌طوردقیق نژاد این حیوانات پشمالو را معرفی کنیم! این گربه‌ها ممکن است از جفت‌گیری نژادهای مختلف گربه به وجود آمده باشند. در واقع به نسبت‌های مختلطی از ژنتیک‌های گوناگون در بدن خود دارند. شاید بتوانید برخی شباهت‌های کلی را درمورد این نژاد و نژادهای دیگر پیدا کنید. اما هیچ‌کدام از این شباهت‌ها را نمی‌توان برای شناسایی ژنتیک گربه dsh به کار برد. زیرا بیشتر این شباهت‌ها کاملا تصادفی بوده و دلیل ژنتیکی خاصی را بیان نمی‌کنند.

توجه کنید که گربه موکوتاه خانگی(dsh) را با نژاد موکوتاه آمریکایی اشتباه نگیرید. این حیوانات شباهت‌های فیزیکی بسیاری به هم دارند. به عنوان مثال ساختار عضله‌های این دو نوع گربه بسیار مشابه هستند. اما نژاد شناخته‌شده و معروف گربه موکوتاه آمریکایی ترکیب ژنتیکی مشابهی با گربه موکوتاه خانگی ندارد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

تاریخچه گربه نژاد dsh

تصور می‌شود که گربه‌ها در ابتدا در حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر اهلی شدند. هم‌چنین برخی معتقدند که انسان‌ها گربه‌ها را با کشتی Mayflower به ایالات متحده آورده‌اند. دلیل این کارشان هم این بوده که این موجودات دوست‌داشتنی بهترین دشمن جوندگان موجود در کشتی بودند‍‍! در واقع گربه‌ها بهترین گزینه برای کنترل جمعیت جوندگان در کشتی بودند. گربه‌هاي dsh در اين کار مهارت خيلي بالايي داشتند. به همين دليل مسافران که با کشتي سفر مي‌کردند از آن‌ها به عنوان حيوان خانگي نگه‌داري مي‌کردند. نژاد آمريکايي گربه موکوتاه در واقع از گربه‌هايی که از اروپا به این قاره مهاجرت کرده‌اند به وجود‌آمده‌اند!

گربه dsh، محبوب‌ترين حیوان خانگی!

همان‌طور که گفتیم گربه‌هاي موکوتاه لحظات شگفت‌انگیزی را مي‌سازند. به همين دليل به گربه‌هاي خانگي معروف هستند. آن‌ها هم‌چنين گربه‌هاي کوچه نيز ناميده مي‌شوند. البته اين نوع نام‌گذاري چندان کار خوبي نيست. زيرا مردم اين نژاد را کاملا شبيه‌به‌هم ديده و نسبت به اين حيوانات ديد کلي پيدا مي‌کنند. در صورتي که هر گربه dsh خصوصيات ظاهري و شخصيت منحصربه‌فردي دارند.

 

نژاد گربه dsh

ظاهر گربه نژاد dsh چگونه است؟

گربه‌هاي با اين نژاد مي‌توانند با ظاهرهای بی‌نهایت متفاوتی از نظر رنگ و طرح باشند. شاید فکر کنید که گربه‌ها نهایتا یا سفیدند یا مشکی یا قهوه‌ای! گربه بنفش و صورتی که نداریم! پس این همه از تنوع رنگ و طرح این نژاد صحبت کردن درست نیست! شاید گربه dsh بنفش، چهارخانه و یا راه‌راه نداشته باشیم، اما می‌توانی آن‌ها را در رنگ‌های قهوه‌ای، خرمایی، سفید، سیاه، قرمز، نارنجی و… پیدا کنید. علاوه‌بر‌این، آ‌ن‌ها می‌توانند یک‌رنگ، دورنگ، سه‌رنگ و کاملا چندرنگ باشند. جالب است بدانید چشمان گربه‌های موکوتاه خانگی نیز رنگ‌های متنوعی دارد.

این گربه‌ها ممکن است چشمانی آبی، قهوه‌ای، فندقی یا دو رنگ مختلف داشته باشند که ظاهری چشم‌گیر و فوق‌العاده جذاب برای آن می‌سازد. درباره وزن آن‌ها نیز نمی‌توان جمله‌ای کلی گفت. زیرا گربه‌های dsh در اندازه‌های مختلفی از 6 تا 16 پوند هستند. اما معمولا نرها از ماده‌ها وزن بیشتری دارند. البته اگر علاقه به داشتن یک گربه بامزه خانگی دارید، باید از ویژگی‌ها و شباهت‌های کلی آن‌ها هم اطلاعات کسب کنید. با وجود تمامی تفاوت‌ها برخی از موارد زیر خصوصیات کلی گربه dsh هستند.

  • بدن عصلانی
  • سر و پنجه گرد
  • دم با طول متوسط

علاوه‌براین، آن‌ها معمولاً گربه‌های سالمی هستند که طول عمر نسبتاً طولانی از 12 تا 14 سال یا بیشتر دارند. البته این موضوع به این معنا نیست که گربه dsh نیاز به مراقبت‌های بهداشتی معمول مانند معاینات و برنامه زمانی واکسن گربه به طور منظم ندارند! این گونه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی می‌تواند عمر گربه دوست‌داشتنی شما را نیز افزایش دهد.

 

روش نگه‌داری از گربه dsh

ویژگی گربه نژاد dsh چیست؟

خب نوبت به شخصیت و ویژگی‌های روحی گربه dsh رسیده! شخصیت گربه‌های خانگی موکوتاه نیز می‌تواند به اندازه ظاهر آن‌ها متفاوت باشد. البته اگر از یک فردی که این نوع حیوان خانگی را دارد دراین‌باره بپرسید، یک‌سری خصوصیات کلی به شما می‌گوید. ساکت و محجوب، دمدمی‌مزاج و سرگرم‌کننده، قوی و مستقل، شیرین، جسور، ماجراجو، باهوش و یا ترکیبی از همه این اخلاقیات، خلق‌و‌خوی گربه dsh شما خواهد بود. به‌طورکلی و در یک کلمه اگر بخواهیم این گربه را معرفی کنیم، باید بگوییم بامزه و دوست‌داشتنی! البته وقتی با یکی از اسباب‌بازی‌های گربه مثل اسباب بازی ماهی‌شکل‌اش بخواهید با او بازی کنید، به یک بمب‌انرژی فعال و پرجنب‌وجوش تبدیل می‌شود.

روش نگه‌داری از گربه نژاد dsh

خب تا این‌جا با ظاهر، روحیات و شخصیت گربه‌های خانگی موکوتاه آشنا شدیم. اما اگر تصمیم خود را برای داشتن یک گربه ناز dsh  گرفته‌اید، باید نگه‌داری از آن را بلد باشید. در ادامه شما را روش‌های نگه‌داری از این کوچولوهای دوست‌داشتنی آشنا می‌کنیم.

کوتاه‌کردن موهای گربه نژاد dsh

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد علاقه‌مند به گربه خانگی، گربه dsh را انتخاب می‌کنند، نگه‌داری آسان از آن است. به‌طورکلی این گربه به نگه‌داری خیلی خاصی نیاز ندارد. آن‌ها معمولا موهای کوتاه و یا متوسطی دارند. هم‌چنین به خوبی موهای خود را تمیز می‌کنند. به همین دلیل نگرانی خاصی از بابت کوتاه‌کردن موهای آن‌ها و شانه‌زدن موهای گربه به‌طور مرتب و یا بیماری‌های پوستی خاصی که با بلندشدن موها قابل مشاهده نیستند ندارید. البته این نکته فقط به این معناست برای نگه‌داری از گربه dsh نیازی به توجه زیاد به موهای او ندارد. اما برس‌کشیدن‌های منظم برای حفظ ظاهری مو و اصطلاحا خز آن‌ها لازم و ضروری است. برس‌کشیدن شما می‌تواند مانع از سرفه و گلودرد‌های کوچولوی شما نیز شود.

 

کوتاه‌کردن موهای گربه نژاد dsh

اولین گام برای داشتن گربه‌ای سالم و سرحال

هنگامی که گربه خود را به خانه می‌آورید، حتما قبل از هر کاری او را با خود پیش دامپزشک ببرید. اگر دوست جدید شما یک بچه‌گربه است، در همان هفته اول او را به دامپزشک نشان دهید. با دامپزشک در مورد بهترین راه برای مراقبت از گربه موکوتاه خود صحبت کنید، از جمله تغذیه مناسب، ورزش و درمان‌های توصیه‌شده برای مراقبت از سلامت او مانند واکسن. هم‌چنین یک جای مشخص و مناسب برای نگه‌داری از گربه خود در خانه مشخص کنید. متخصصان توصیه می‌کنند که همه گربه‌ها در جایی نگه‌داری شوند که از حوادث، برخورد با حیوانات دیگر، انگل‌ها و بیماری‌های مسری مانند لوسمی گربه‌سانان در امان باشند.

گربه dsh، شکارچی کوچک طبیعت!

اگر شما به عنوان حیوان خانگی عزیز خود یک گربه dsh ناز را انتخاب کنید، به حفظ و بقای حیات‌وحش نیز کمک خواهید کرد. زیرا این حیوانات به عنوان شکارچیان طبیعت شناخته می‌شوند. اگر گربه‌های خانگی موکوتاه در طبیعت باشند، پرندگان کوچک از از دست آن‌ها آرامش و آسایش نخواهند داشت! بنابراین علاوه‌ بر داشتن یک دوست پشمالو فوق‌العاده بامزه، با نگه‌داشتن آن‌ها در خانه به پرندگان و سایر موجودات کوچک مورد علاقه گربه‌ها، امنیت‌جانی می‌بخشید!

مشکلات سلامتی گربه dsh چیست؟

همان‌طور که گفتیم، این گربه‌ها بسیار سالم هستند. اما با‌این‌حال، بسیار علاقه به پرخوری دارند. همین موضوع می‌تواند منجر به چاقی و مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه‌وزن در آن‌ها شود. گربه‌های چاق یا دارای اضافه‌وزن ممکن است از درد مفاصل، مشکلات کمر، مشکلات کبد و کلیه، بیماری‌قلبی و بیماری‌هایی مانند دیابت رنج ببرند. به گربه خود با پیروی از یک رژیم غذایی سالم غذا دهید. سعی کنید مقدار مشخص‌شده‌ای در هر وعده به او خوراکي دهید.

بیشتر بخوانید:  به گربه چه غذایی بدهیم؟

در این صورت مانع از پرخوری‌کردن او می‌شوید. هم‌چنین سعی کنید به گربه هر وقت که در حال چرخیدن در خانه و وورجه‌ورجه‌کردن بود و هوس غذا کرد، خوراکی ندهید! او را به غذا‌خوردن در ساعات و زمان‌های مشخصی عادت دهید. سعی کنید غذای آن‌ها بیش‌ازاندازه چرب و یا شیرین نباشد. اگر به این نکات توجه نکنید، گربه شما خیلی زود چاق‌و‌چله می‌شود!

 

مشکلات سلامتی گربه dsh

گربه dsh مستعد چه بیماری‌هایی است؟

مانند هر گربه دیگری، گربه‌های موکوتاه خانگی نیز می‌تواند به انواع بیماری‌ها مانند کنه گوش، اختلالات پوستی، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، پرکاری تیروئید، بیماری کلیوی یا سرطان مبتلا شود.

 

برای خرید و مشاهده قیمت انواع خرید مکمل و مولتی ویتامین گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

در این قسمت برخی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که بیمه‌های درمانی حیوانات خانگی از آن‌ها برای گربه dsh نام می‌برند را لیست کرده‌ایم.

  • پرکاری تیروئید
  • ناراحتی شکم
  • بیماری کلیوی
  • دیابت گربه
  • مشکلات تنفسی
  • استفراغ گربه
  • بیماری‌های مربوط به ادرار
بیشتر بخوانید:  علت بالا آوردن گربه چیست؟ | درمان خانگی استفراغ گربه

داشتن یک گربه خانگی موکوتاه

نکته‌ای باید که درباره گربه‌های موکوتاه خانگی بدانید این است که تعدا زیادی از آن‌ها در پناهگاه‌هایی نگه‌داری حیوانات در انتظار خانه‌های دوست‌داشتنی هستند. اگر به فکر داشتن و نگه‌داری از یک گربه هستید، از یک پناهگاه محلی دیدن کنید تا دوست جدید خود را پیدا کنید. بسیاری از دامپزشکان و حامیان محیط‌‌‌زیست و حیات‌وحش، توصیه می‌کنند که گربه خود را عقيم کنيد. اين موضوع، نه‌تنها به وجود آمدن هزاران مشکل را کاهش مي‌دهد، بلکه از حيوان شما در برابر بیماری‌های جدی مانند سرطان تخمدان و بیضه محافظت کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *