دسته ها

راهنمای جامع نگهداری گربه

نگهداری گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

در این مطلب می‌خوانید:

حیوانات خانگی زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها طرفدارانی دارند، اما سگ‌ها و گربه‌ها بیش‌ترین طرفدار را در بین حیوانات خانگی دارند. گربه‌ها یکی از بازی‌گوش‌ترین حیوانات هستند و به همین خاطر نگهداری گربه‌ها یکی از انتخاب‌های اول هر خانواده‌ای برای نگهداری و مراقبت است. البته گربه‌ها هم مانند تمام حیوانات دیگر نژادهای دیگری دارد و قیمت هر نژاد متفاوت است.

شما بر اساس علاقه و شرایط نگهداری که دارید بهتر است گربه مورد نظرتان را تهیه کنید. برای مثال برخی از نژادهای گربه تنبلی بیش‌تری نسبت به دیگر گربه‌ها دارند که این موضوع باعث شده چنین گربه‌هایی مناسب کسانی که زیاد به گردش می‌روند نباشد. در نظر داشته باشید که با خرید حیوانات تربیت شده می‌توانید لذت بیش‌تری از نگهداری حیوان ببرید اما اگر حیوان شما نوزاد بود و یا تربیت شده نبود بهتر است آموزش‌های لازم و ابتدایی در این خصوص را مطالعه کنید تا مشکلی برای نگهداری از گربه به وجود نیاید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

معمولا مشاوران دام‌پزشکی و کلینیک‌های تربیت گربه اطلاعات زیادی در خصوص اخلاقیات حیوانات خانگی دارند و اطلاع از چنین اطلاعاتی می‌تواند مسیر شما را هموارتر کند. البته دقت داشته باشید که گربه‌ها بر اساس نژادی که دارند ویژگی‌های اخلاقی متفاوتی دارند و همه گربه‌ها از ویژگی‌های اخلاقی یکسانی برخوردار نیستند اما در حالت کلی می‌توانید از مشاوره‌های پزشکی استفاده کنید تا به بهترین نتیجه در خصوص نگهداری حیوان برسید.

هزینه‌های نگهداری گربه یا سگ بر اساس بودجه شما مشخص می‌شود و غذا موثرترین عامل در تعیین هزینه‌های ماهانه گربه است که به صورت کامل در ادامه مقاله بررسی می‌شود. در این مقاله توضیحات جامعی در خصوص نگهداری گربه ارائه می‌دهیم و در ادامه انواع غذاها و وسایل مربوط به گربه‌ها را بررسی می‌کنیم.

راهنمای جامع غذای گربه

غذای گربه یکی از مهم‌ترین موارد در حفظ سلامت حیوان خانگی است. معمولا غذاهای غیراستاندارد در طول یکی دو ماه ضربه بزرگی به سلامت حیوان وارد می‌کنند و در برخی موارد این ضربه‌ها غیرقابل جبران است. برای حفظ سلامت حیوان بهتر است از یک پزشک کمک بگیرید، حتی اگر غذاهای گران قیمت و بسته‌بندی شده هم تهیه نمی‌کنید، بهتر است غذای حیوان را از پت‌ شاپ‌های معتبر تهیه کنید.

معمولا بسیاری از پت شاپ‌ها از غذاهای بی‌کیفیت و ارزان استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث بروز بیماری‌های بسیار دردناکی شود. این روزها استانداردهای بسیار زیادی برای غذای حیوانات خانگی تعریف شده است که این استانداردها روی بسته بندی مواد خوراکی خارجی درج شده است؛ اما معمولا این استانداردها روی غذاهای ایرانی وجود ندارد. البته خرید غذای گربه از پت‌ شاپ‌های معتبر و یا خرید غذا از برندهای معتبر می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی از بابت سالم بودن آن حفظ کند.

بیشتر بخوانید:  غذای خشک یا مرطوب گربه؟ کدام یک بهتر است؟

همان طور که می‌دانید سلامت حیوانات خانگی از جمله گربه‌ها در بازه‌های زمانی مشخصی چک می‌شود و برای اطمینان بیش‌تر از سلامت حیوان می‌توانید پزشک مربوطه را در جریان خورد و خوراک حیوان هم قرار دهید. معمولا گرفتن یک برنامه غذایی یک ماهه از پزشک هزینه زیادی برای شما ندارد، اما با این کار می‌توانید مطمئن باشید که غذای مورد استفاده حیوان از سلامت و کیفیت لازم برخوردار است.

البته کیفیت و سلامت غذای حیوان تنها عامل مهم در غذای حیوان خانگی نیست و موارد دیگری مانند میزان آب غذا و مواد پروتئینی غذا هم اهمیت زیادی در حفظ سلامت حیوان دارد. در هنگام خرید غذای حیوانات حتما به تاریخ انقضای آن هم توجه کنید، چرا که بسیاری از غذاهای موجود در پت‌ شاپ‌ها می‌تواند تاریخ گذشته باشد و این موضوع باعث آسیب به سلامت حیوان می‌شود. غذاهای تاریخ گذشته باعث التهابات داخلی حیوان می‌شود که درمان آن هزینه‌های سنگینی خواهد داشت. پس بهتر است در هنگام خرید غذای گربه به تاریخ انقضای آن دقت داشته باشید.

نگهداری گربه

تنظیم وعده‌های غذایی حیوان نیز یکی دیگر از مسائل مهم در حفظ سلامت حیوان است. اگر وعده‌های غذایی حیوان کم یا زیاد باشد ممکن است موجب بروز بیماری‌های زیادی شود. از طرف دیگر باید سعی کنید تعادل و تنوع در غذای حیوان را هم رعایت کنید، این تعادل شامل نوع غذا و پروتئین‌های موجود در غذا می‌شود. در خصوص این موضوع می‌توانید با پزشک مربوطه مشورت کنید و بهترین وعده‌های غذایی را برای حیوان خود تهیه کنید.

البته این روزها اپلیکیشن‌های موبایلی زیادی در این خصوص طراحی شده‌اند که می‌توانند کمک زیادی به شما داشته باشند. برای مثال شما می‌توانید تعداد وعده‌های غذایی و همچنین نوع غذاهای حیوان را از اپلیکیشن‌های موبایلی بپرسید. این اپلیکیشین‌ها در بیش‌تر موارد خارجی هستند اما موارد مشابه داخلی هم دارند. استفاده از این اپ‌ها رایگان است اما ممکن است در برخی از موارد نیاز به هزینه داشته باشند. هزینه اشتراک چنین اپ‌هایی برای استفاده از پشتیبان پزشک و چنین موارد مشابهی است.

انواع غذای گربه

همان طور که گفته شد غذای گربه‌ مدل‌های مختلفی دارد و شما باید سعی کنید متناسب با نیاز و نوع گربه‌تان برای او غذا بخرید. هزینه غذاهای بسته بندی شده بسیار بیش‌تر از هزینه غذاهای فله‌ای است و این موضوع به خاطر هزینه‌های مربوط به بسته بندی و کیفیت آن غذا است. غذای گربه‌ها مدل‌های مختلفی دارد و بهتر است به کمک کارشناس تغذیه برنامه غذایی گربه را مشخص کنید. غذای خشک، غذای کنسروی، استیک و اسنک و… از جمله غذاهای گربه‌ها است که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به شکل جداگانه‌ای بررسی می‌کنیم.

غذای خشک گربه

غذای خشک گربه یکی از رایج‌ترین و پر استفاده‌ترین غذاهای گربه‌ها است. این غذاها حتی در ایران هم تولید می‌شوند و هزینه نسبتا مناسبی برای مصرف کننده دارند. غذاهای خشک را معمولا در بیش‌تر ایام می‌توانید به گربه‌تان بدهید، اما باید دقت داشته باشید که بعد از هر مرحله چکاپ حیوان مواد معدنی بدن حیوان را چک کنید و در صورت نیاز از غذاهای مکمل استفاده کنید.

غذاهای خشک در بسته بندی‌های مختلف به فروش می‌رسد، اما سعی کنید از غذاهای خشک بدون برند استفاده نکنید. چرا که هیچ اطلاعاتی در مورد مواد به کار رفته در آن ندارید و ممکن است سلامت گربه شما به خطر بیافتد. اگر غذاهای خشک از مواد مورد نیاز بدن گربه درست نشده باشند ممکن است مشکلات زیادی برای گوارش حیوان رخ بدهد، پس اگر با چنین مواردی برخورد کردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و گربه تحت چک آپ قرار گیرد. غذاهای خشک گربه موجود در پت شاپ آنلاین دیجی پت از بهترین مواد ساخته شده است و شما با خرید این غذاها می‌توانید مطمئن باشید که مواد مورد نیاز بدن حیوان شما کاملا تامین می‌شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای کنسرو گربه

کنسرو گربه هم یکی دیگر از غذاهای مقوی و مورد علاقه گربه‌های خانگی است که قیمت بیش‌تری نسبت به غذاهای خشک دارد اما از طرفی هزینه بیش‌تری هم دارند. کنسروهای گربه خانگی به صورت وارداتی هستند و یکی از دلایل زیادی بودن قیمت‌شان هم همین وارداتی بودن آن‌ها است.

اگر گربه شما مریض شد و یا برای مدت کوتاهی دچار مشکلات شد می‌توانید از این کنسروها استفاده کنید چرا که کنسروهای گربه خانگی شامل مواد مقوی زیادی هستند که می‌تواند بدن حیوان را در کمترین زمان تقویت کند. کنسروها کاربرد دیگری هم دارند و آن استفاده برای حیواناتی است که دندان ندارند و یا دندان‌های‌شان به تازگی درآمده است. همچنین در نظر داشته باشید که غذاهای کنسروی نیازی به جوشاندن ندارند و شما بلافاصله بعد از باز کردن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

غذای مکمل گربه

غذاهای مکمل گربه برای زمانی به کار می‌رود که حیوان در پروتئین یا ویتامین خاصی کمبود داشته باشد. معمولا این مکمل‌ها با نظر پزشک مربوطه استفاده می‌شوند اما شما می‌توانید هر از چند گاهی هم برای تقویت بدن حیوان از این مکمل‌ها تهیه کنید. قیمت مکمل‌ها بسته به کیفیت و نوعی که دارند کاملا متفاوت است و شما به عنوان سرپرست حیوان می‌توانید با مشاوران فروش فروشگاه لوازم خانگی دیجی پت تماس بگیرید و در مورد چگونگی استفاده مکمل‌ و مولتی ویتامین گربه راهنمایی بگیرید.

دقت داشته باشید که قیمت مکمل‌های خارجی بسیار بیش‌تر از مکمل‌های ایرانی است و اگر مشکلی برای گربه شما به وجود آمد بهتر است از مکمل‌های خارجی استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید به عنوان یک غذای روتین از این مکمل استفاده کنید برندهای ایرانی هم گزینه مناسبی به حساب می‌آیند.

استیک و اسنک گربه

استیک‌ها و اسنک‌ها بیش‌تر به عنوان یک غذای تشویقی به حساب می‌آیند و در آموزش گربه‌ها نقش بسیار مهمی دارند. در بسیاری از پت شاپ‌ها اسمی از استیک و اسنک گربه دیده نمی‌شود و این غذاها را با نام غذای تشویقی به فروش می‌رسانند. استیک‌ها و اسنک‌های حیوانات خانگی معمولا به صورت یک غذای میان وعده به حساب می‌آید و به خاطر مقدار آن امکان سیر کردن کامل حیوان را ندارد، مگر این که به مقدار کافی از این غذا به حیوان بدهید.

در استیک گربه تمامی ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن گربه‌ها وجود دارد و این موضوع یک نکته مثبت به حساب می‌ايد. حیوانات خانگی نباید به استیک‌ها و اسنک‌های تشویقی عادت کنند و این غذاها نمی‌تواند جایگزین غذای اصلی آن‌ها باشد پس سعی کنید به صورت حساب شده از این غذاها استفاده کنید.

راهنمای جامع وسایل گربه

درست مانند غذاهای مورد نیاز برای گربه‌ها وسایل خاصی هم مورد نیاز گربه‌ها است که وجود این وسایل نگهداری از این حیوانات را ساده‌تر می‌کند. استفاده از وسایل مورد نیاز گربه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌های این حیوانات را برطرف کند. در ادامه این مطلب به سراغ بررسی پرکاربردترین وسایل نگهداری گربه‌ های خانگی می‌رویم اما در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از این وسایل متناسب با نژاد گربه در دسترس نباشند و یا نیاز به تهیه آ‌ن‌ها نباشد.

مراقبت از گربه

تشک گربه

تشک‌ خواب گربه‌ به آن‌ها کمک می‌کند تا راحتی بیش‌تری در هنگام خواب داشته باشند و اگر از لانه‌های گران قیمت گربه استفاده می‌کنید به احتمال زیاد از این تشک‌ها در آن موجود است اما در غیر این صورت باید به دنبال تهیه یک تشک مناسب برای گربه باشید. همچنین اگر گربه شما به هر دلیل آسیب دیده و یا زمین خورده است اهمیت استفاده از تشک بسیار بیش‌تر می‌شود.

قطره تعلیم ادرار گربه

قطره‌های تعلیم گربه یکی از بهترین وسایل آموزشی گربه‌ها است که البته سگ‌ها نیز قطره‌های مربوط به خود را دارند. اساس کار این قطره‌ها بر اساس بوهای مورد علاقه گربه است و کمک می‌کند تا گربه در کمترین زمان ادرار کردن در محل خاص را یاد بگیرید. هزینه این قطره‌ها از ۵ تا ۲۰ هزار تومان است.

شامپو گربه

بهداشت حیوانات یکی از مهم‌ترین موضوعات در نگهداری هر حیوان خانگی است. سلامت حیوانات خانگی نکته بسیار مهمی است که باید اهمیت زیادی به آن داده شود و اگر بی‌توجهی نسبت به آن بشود می‌تواند بیماری‌های زیادی به وجود بیاورد. بسیاری از بیماری‌ها میان انسان‌ها و حیوانات خانگی مشترک است و اگر شما بهداشت حیوان را رعایت نکنید می‌تواند مشکلات زیادی برای شما و سایر اعضای خانواده به وجود بیاید. شامپوی مخصوص گربه یکی از مهم‌ترین موارد در حفظ سلامت این حیوان است که باید اهمیت زیادی به آن داده شود.

بیشتر بخوانید:  غذای بچه گربه از تولد تا بلوغ

خمیر دندان و مسواک گربه

هزینه‌های نگهداری و ترمیم دندان‌های گربه‌ها یکی از مهم‌ترین معظلات صاحبان این حیوان است، اگر می‌خواهید دندان‌های حیوان‌تان را در بهترین حالت نگهداری کنید حتما یک ست خمیر دندان و مسواک خوب تهیه کنید و بعد از هر وعده غذایی دندان‌های حیوان را تمیز کنید.

اسباب بازی گربه

اسباب‌ بازی‌های مربوط به سگ و گربه تا حد زیادی با یکدیگر مشترک است اما باید در نظر داشته باشید که اسباب بازی خریداری شده‌تان استانداردهای حداقلی را داشته باشید تا موجب بروز آسیب در حیوان نشود.

لباس گربه

پوشاندن لباس به گربه‌ها باعث می‌شود آن‌ها شخصیت‌های کارتونی و جذابی پیدا کنند. معمولا لباس‌های گربه برای میهمانی‌ها و دیگر مجالس استفاده می‌شود. قیمت لبا‌س‌های گربه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است اما برخی مدل‌های آن به صورت ضد آب است که البته قیمت بیش‌تری دارد.

باکس گربه

باکس حمل گربه یا قفس نگهداری گربه یکی از مهم‌ترین ملزومات نگهداری این حیوان است. البته این باکس‌ها مدل‌های مختلفی دارد که باید متناسب با نیازتان بهترین آن را خریداری کنید.

سخن پایانی

نگهداری گربه به کمک داشتن اطلاعات کافی در زمینه نگهداری آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. معمولا ما انسان‌ها اطلاعات چندانی در مورد دنیای حیوانات نداریم و به همین خاطر دلیل بسیاری از رفتارهای آن‌ها را نمی‌دانیم. هم زیستی اصولی با این حیوانات می‌توانید علت بسیاری از کارهای این حیوانات را برای ما مشخص کند که البته این موضوع نیاز به صرف زمان دارد. در این مطلب از فروشگاه آنلاین دیجی پت غذاها و وسایل مورد نیاز گربه‌ها را به شکل کامل بررسی کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که تمامی اقلام معرفی شده در این مطلب در فروشگاه دیجی پت موجود است و شما می‌توانید آن‌ها را به همراه ارسال رایگان دریافت کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *