دسته ها

شناخت کامل خوراکی‌های خنک و غذای سگ در تابستان

غذای سگ در تابستان
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

با شروع فصل تابستان گرم و داغ روش‌های مختلفی زیادی برای خنک نگه‌داشتن سگ‌های شما وجود دارد از جمله شنا و آب‌بازی؛ اما آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که غذاهایی که می‌خورند نیز می‌تواند نقش مهمی در مرطوب نگه‌داشتن و شاد بودن حیوان خانگی شما در ماه‌های گرم سال داشته باشد؟

در این مطلب به شما چند نکته لازم و کاربردی را درباره رژیم غذایی سگ در تابستان ارائه خواهیم داد تا بتوانید مشکلات گرمازدگی پت خود را حل کنید. پس با ما همراه باشید تا با غذای سگ در تابستان که مصرف آن ضروری است بیشتر آشنا شوید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

تغذیه سگ های خانگی در تابستان چیست؟

در فصل تابستان بدیهی است که سگ‌ها و سایر حیوانات به دلیل این‌که دمای هوا بالا می‌رود فعالیت‌شان کم و خوراک‌شان هم به نسبت، کمتر از سایر فصل‌ها می‌شود. اعمال رژیم غذایی درست در غذای سگ در تابستان به آن‌ها کمک می‌کند تا از بیماری‌های مختلف و آسیب دستگاه گوارش در امان باشند.

کسانی که از فلسفه طب سنتی چینی پیروی می‌کنند می‌دانند که غذاهای خاصی وجود دارد که می‌توانند بدن موجود زنده را گرم یا سرد کنند. به این دلیل که هر غذایی از نظر تأثیر آن‌ها بر تعادل بدن، دارای خواص و عملکردهای متفاوتی است. شما نیز باید رژیم غذایی سگ خود را متناسب با فصل تنظیم کنید.

تغذیه سگ در تابستان

همان‌طور که اشاره شد یکی از عواقب گرم شدن بیش از حد هوا در تابستان، بی اشتهای سگ است. توله سگ شما ممکن است به طور ناگهانی شروع به امتناع از خوردن غذای مورد علاقه خود یا رها کردن بیشتر آن در ظرف کند. اگرچه از دست دادن اشتها می‌تواند ناشی از بیماری عمیق‌تری باشد. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که باید در تغذیه سگ به آن‌ها توجه کرد.

بیشتر بخوانید:  مزایای استفاده از کنسرو سگ + نحوه مصرف آن

پروتئین‌ها

از تغذیه سگ خود با غذاهای گرم مانند گوشت بره در تابستان خودداری کنید. در عوض سعی کنید غذاهای خنک‌کننده را برای کاهش تأثیرات منفی گرما بر بدن آن‌ها استفاده کنید. پروتئین‌هایی مانند اردک، خرگوش، بوقلمون یا ماهی خنک کننده محسوب می‌شوند. پروتئین‌های خنثی مانند گوشت گاو یا ماهی قزل‌آلا نیز در تابستان عالی هستند. نمونه‌هایی از سایر غذاهای خنثی که می‌توانید در این رژیم بگنجانید:

  • ماهی تن
  • پنیر
  • تخم مرغ
  • هویج
  • لوبیا سبز

سوپ مرغ منجمد

خرید غذای سگ رویال کنین که جزء بهترین غذاها برای سگ‌ها است و در اولویت لیست ما، برای موارد موردعلاقه این حیوان دوست‌داشتنی است. سگ‌ها عاشق بازی با یخ هستند و اگر یخ با مرغ طعم‌دار شود، آن را می‌بلعند. آب مرغ را می‌توانید در سینی‌های یخ به همراه چند قطعه مرغ منجمد کنید تا مکعب‌های مرغ منجمد آماده شوند. این مکعب‌ها را می‌توان با برنج آب پز مخلوط کرده و به‌عنوان غذای مناسب سرو کنید.

خوراکی‌های میوه یخ‌زده

میوه‌های فصلی مانند هندوانه، سیب، موز، پرتقال و توت‌فرنگی، تمشک سیب، کاهو، کلم بروکلی، جوانه بروکسل، کرفس، گیلاس، نارگیل، قره قاط، خیار، انبه، هویج، خربزه، فلفل سبز، گلابی، لوبیا سبز، کلم پیچ، گل‌کلم، نخودفرنگی، آناناس، مارچوبه و کلم جزء غذای مناسب سگ در تابستان است.

خوراکی خنک سگ در تابستان

برای سرو این میوه‌ها به عنوان غذای مناسب سگ در تابستان می‌توانید میوه‌ها را به تکه‌های کوچک دربیاورید و آن‌ها را با هم یا جداگانه منجمد کنید. قبل از تغذیه سگ‌های خود این اطمینان را حاصل کنید که همه پوست‌ها و دانه‌ها را از بین برده‌اید.

مکعب‌های دوغ

دوغ به هر دو صورت منجمد شده و یا به‌عنوان یک مایع برای سگ‌ها خارق‌العاده است. ولی اول باید این اطمینان را حاصل کنید که ادویه اضافی به دوغ اضافه نشده باشد. پیشنهاد می‌کنیم دوغ را ساده و بدون ادویه درست کنید. این‌گونه اطمینان خاطر خواهید داشت ادویه مضری وارد غذای سگ‌تان نمی‌شود؛ ولی درصورتی‌ که نمی‌دانید چگونه آن را در خانه درست کنید، می‌توانید دوغ آماده را از بازار خریداری کنید. مارک‌های زیادی وجود دارند که دوغ ساده را می‌فروشند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

مخلوط ماست

از غذای سگ در تابستان، ماست شیرین نشده و مخلوط شده با میوه‌ها نیز می‌تواند یک میان وعده عالی باشه. ماست را با توت‌فرنگی و هندوانه (بدون دانه) مخلوط کنید و آن‌ها را به‌صورت منجمد برای توله سگ خود سرو کنید. این مخلوط منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است.

مخلوط موز و بادام‌زمینی

موز را له کرده و با کره طبیعی بادام‌زمینی مخلوط کنید. شما می‌توانید از این مخلوط به‌عنوان پرکردن اسباب‌بازی‌های سگ خود استفاده کنید یا به‌سادگی آن را در سینی‌های مکعب یخ منجمد کنید تا خوراکی‌های خوشمزه کره بادام‌زمینی درست کنید.

اگر می‌خواهید برای سگ خود، شیرینی درست کنید؛ از عسل استفاده کنید. عسل به مقدار کم برای سگ‌ها مفید است. به یاد داشته باشید در هر کاری زیاده‌روی نکنید، مخصوصاً در خوراکی‌ها.(همچنین در تغذیه سگ با استخوان نیز دقت های لازم را انجام دهید.)

غذای سگ نگهبان در تابستان

پنیر

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از سگ‌ها به لاکتوز حساسیت دارند و آن را نمی‌توانند مصرف کنند؛ بنابراین شما به‌عنوان صاحب این حیوان خانگی باید اطمینان حاصل کنید که سگ شما در گروه “بدون شیر” قرار نمی‌گیرد. مقداری مرغ و یا آب مرغ را با پنیر مخلوط کرده و منجمد کنید. پنیر منجمد شده هم برای سگ‌ها خوشمزه است و هم مفید و سالم.

آبگوشت منجمد

یکی از بهترین غذای سگ‎‌ها در تابستان آبگوشت و استخوان منجمد است. این غذاها بهترین درمان خنک‌کننده برای توله سگ شما است. می‌توانید آبگوشت یا استخوان‌ها را منجمد کنید؛ این کار نه‌تنها حیوان خانگی شما را خنک و سرگرم نگه می‌دارد، بلکه خاصیت غذایی فراوانی نیز دارد!

جعفری منجمد

جعفری خرد شده را منجمد کنید؛ زیرا جعفری به بهبود تنفس سگ کمک می‌کند. در واقع این غذا منبع بسیار خوبی از پتاسیم، کلسیم و بتاکاروتن است که نقش مؤثری در بهبود سلامت سگ دارد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

غذای سگ نگهبان در تابستان چیست؟

رژیم غذایی سگ‌های نگهبان با سگ‌های خانگی کمی متفاوت است؛ زیرا آن‌ها معده بسیار حساسی دارند. غذای مناسب سگ، گوشت بوقلمون است و جزء بهترین غذا‌ها برای سگ‌هاست مخصوصاً برای سگ‌های نگهبان. از جمله غذاهای مناسب برای سگ در تابستان که بسیار هم مفید است و ویتامین‌های A ،B  و فسفر زیادی دارد می‌توان به جگر اشاره کرد؛ ولی نکته حائز اهمیت این جا است که سگ نباید آن را خام مصرف کند.

باید چند نکته را برای غذا دادن به سگ‌ها در نظر گرفت مانند پخته بودن کامل گوشت، استفاده گوشت بدون استخوان و تکه‌تکه کردن گوشت در اندازه‌های کوچک. باید در نظر داشته باشید در فصل گرما آب زیادی بنوشند و توجه کنید آبی که برایشان می‌گذارید، براثر گرما داغ نشده باشد.

سخن پایانی

گرچه سگ شما در فصل تابستان علاقه کمتری به خوردن غذا دارد، اما گزینه‌های مختلفی می‌توانند تغییراتی در رژیم غذایی او ایجاد کنند. از جمله غذاهایی که در این مقاله نام بردیم. به طور خلاصه، بهتر است مراقب رژیم غذایی سگ خود باشید تا بتوانید دلیل غذا نخوردن سگ خود را بیابید و سلامتی او تضمین کنید.

تمام محصولات و مواد غذایی سگ فوق به شما کمک می‌کنند تا در رژیم غذایی آن‌ها به‌خصوص در تابستان‌های گرم تغییراتی ایجاد کنید؛ در این مطلب ما به ارائه نکاتی در خصوص اهمیت به غذای سگ در تابستان پرداخته و سعی کردیم تا هر آنچه که شما برای عبور از بحران تابستان نیاز دارید در اختیارتان قرار دهیم.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *