دسته ها

مزایای استفاده از کنسرو سگ + نحوه مصرف آن

استفاده از کنسرو سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

امروزه پرورش حیوانات خانگی بسیار رایج شده است. محبوب‌ترین حیوان به منظور پرورش و نگهداری در خانه سگ‌ها هستند. اگر به نگهداری از این حیوانات دوست‌داشتنی علاقه‌مند هستید، لازم است نکات زیادی در مورد تغذیه آن‌ها بدانید. لازم است از همین ابتدا بدانید که تغذیه سگ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر قصد خرید و نگهداری از یک سگ را دارید در خصوص تغذیه آن‌ها باید نکات زیادی را رعایت کنید. استفاده از کنسرو سگ یکی از بهترین تغذیه‌هایی است که می‌توانید برای سگ خود در نظر بگیرید. تهیه غذای کنسروی برای سگ‌ها نسبت به غذای خشک، گران‌تر است، اما مزایایی دارد که بسیار قابل‌توجه هستند.
اگر یک سگ خانگی دارید یا تصمیم به خرید آن گرفته‌اید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه درباره مزایای استفاده از کنسرو سگ، نحوۀ مصرف و دیگر موارد مرتبط، توضیحاتی برای شما ارائه می‌دهیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

کنسرو سگ چیست؟

کنسرو سگ جزء غذاهای مرطوب حیوانات محسوب می‌شود. دلیل این نام‌گذاری می‌تواند میزان بالای رطوبت موجود در این غذاها باشد. در مقایسه با غذای خشک این نوع غذا بافت طبیعی‌تری دارد و به گوشت نزدیک‌تر است. عواملی مانند رطوبت بالای غذا و شباهت بافت غذا به گوشت، آن را لذیذ و خوش خوراک کرده است. همین عوامل سبب گشته‌اند تا که استفاده از کنسرو سگ مورد استقبال مردم قرار گیرد. همچنین این غذا جزء غذاهای محبوب سگ‌ها نیز محسوب می‌شود.
همان‌طور که از اسم این غذا مشخص است به صورت کنسرو شده به فروش می‌رسد. ترکیبات این غذا می‌تواند شامل انواع گوشت‌ها، سبزیجات و …. باشد.

مزایای استفاده از کنسرو سگ چیست؟

استفاده از کنسرو سگ نسبت به غذای خشک سگ مزایای بیشتری دارد. همین موضوع باعث شده که اکثر صاحبین سگ‌ها استفاده از این نوع غذا را برای سگ‌ خود ترجیح دهند. در ادامه این قسمت از مقاله به بیان برخی از مهم‌ترین این مزایا پرداخته‌ایم.

مزایای استفاده از کنسرو سگ

  • غذای کنسروی سگ‌ها نسبت به غذای خشک دارای میزان کمتری از مواد افزودنی است.
  • به دلیل نوع خاص بسته‌بندی کنسروها دیگر نیازی به افزودن مواد نگهدارنده ندارند. همچنین هیچ‌گونه طعم‌دهنده و رنگ مصنوعی در این قبیل از غذاها به کار نرفته است.
  • این دسته از غذاها در مقایسه با غذای خشک بسیار خوش‌خوراک‌تر و لذیذتر هستند.
  • با توجه به مواد به کار رفته در کنسرو سگ، استفاده از آن برای حیوانات امری ضروری است؛ زیرا دارای میزان کمتری از کربوهیدرات و مقدار بیشتری پروتئین هستند.
  • تنها گزینه مناسب برای سگ‌های مسن، سگ‌های بیمار و سگ‌هایی که دندان ندارند، غذای مرطوب یا همان کنسرو سگ است.
  • به دلیل مقدار رطوبت بالایی که این غذا دارد، آب مورد نیاز بدن سگ را تا حدود زیادی تأمین می‌کند.

نکاتی مهم در مورد نگهداری کنسرو سگ

در نگهداری و استفاده از کنسرو سگ، یکسری نکات مهم وجود دارد که رعایت آن‌ها الزامی است. با توجه به اهمیت این نکات، در این بخش تصمیم داریم تا به معرفی آن‌ها برای شما ‌بپردازیم.
اولین نکته‌ای که به هنگام خرید کنسرو سگ باید حتما به آن توجه کنید، تاریخ تولید و انقضای کنسرو است. تا زمانی که درب کنسرو سگ باز نشده باشد، نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای سگ در زمستان چیست؟ + اصول تغذیه سگ در زمستان

به منظور نگه‌داری از کنسرو تنها باید آن را در جای خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. زمانی که درب کنسرو را باز می‌کنید، بهتر است به‌محض باز شدن تا انتها مصرف شود. باید بلافاصله پس از باز کردن کنسرو باید آن را به حیوان‌تان بدهید و نگذارید غذا در معرض هوا قرار گیرد. اگر حیوان‌تان کنسرو را کامل نخورد، باید آن را در یخچال بگذارید و نهایتاً تا یک هفته بعد از آن استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید از غذای باز شده تا مدت مجاز استفاده کنید، باید آن را در ظرف گذاشته و فریز کنید. همان‌طور که به ما آموخته‌اند باید قبل از مصرف کنسرو آن را در آب جوشاند؛ زیرا انجام این کار می‌تواند به حفظ سلامتی ما کمک کند.

تفاوتی که میان کنسروهای ما و کنسرو حیوانات وجود دارد این است که کنسرو حیوانات نیازی به جوشاندن ندارد. در مورد کنسرو غذای سگ ایرانی به این دلیل که وکیوم شده و نحوه بسته‌بندی خاصی دارد، دیگر نیازی به جوشاندن آن نیست. این کنسروها به‌طور کلی از ماندگاری بالایی برخوردارند. اگر سگ شما تمایل به خوردن غذای گرم دارد، می‌توانید آن را کمی گرم کنید، اما نگذارید زیاد داغ شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

نحوه مصرف غذای کنسروی سگ

قبل از مصرف غذای کنسروی سگ به دلیل عدم مصرف افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده‌ در آن، باید یکسری نکات رعایت شود. اصول مصرف این غذاها به شرح زیر است:
پس از اینکه درب کنسرو باز شد، نباید محتوی آن در معرض هوا قرار بگیرد. بهتر است پس از گشودن درب کنسرو بلافاصله استفاده شود. حداکثر مدت زمانی که می‌توانید آن را در هوای آزاد بگذارید، 2-4 ساعت است. اگر پس از گشودن کنسرو، حیوان‌تان قادر به مصرف کامل آن نبود، باید باقیماندۀ آن را در یخچال نگهداری کنید.

حداکثر مدت زمانی که می‌‌توانید یک کنسرو باز شده را درون یخچال بگذارید، یک هفته است. اگر می‌دانید که قرار است غذا زمان طولانی‌تری در یخچال بماند، بهتر است از گزینه دیگری برای نگهداری استفاده کنید. در این حالت توصیه می‌شود که غذا را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و داخل ظروف مناسب قرار دهید.

پس از تقسیم بندی غذا باید آن را در فریزر قرار دهید. انجام این کار سبب می‌شود تا از فاسد آن جلوگیری شود.
در برخی از سگ‌های مسن‌تر، گاهی تمایل به مصرف غذای گرم مشاهده می‌شود. در این صورت شما می‌توانید قبل از استفاده از کنسرو سگ آن را کمی گرم کنید.

 

نحوه مصرف کنسرو سگ

انواع غذای کنسروی سگ

غذای کنسروی سگ انواع مختلفی دارد. قبل از خرید انواع کنسرو سگ برای حیوان خود، باید به موضوع زیر دقت کنید.

  • لبنیات و تخم مرغ

تخم مرغ و لبنیات دارای میزان قابل توجهی پروتئین هستند و همچنین آسان و سریع هضم می‌شوند. این محصولات منبع غنی از کلسیم و برخی از ویتامین‌ها هستند. پنیر و مشتقات شیر نمونه‌های دیگری از محصولات لبنی هستند که در ساختار کنسرو سگ از آنها استفاده می‌شود.

  • ماهی

ماهی بهترین منبع ممکن به‌منظور تامین پروتئین‌های باکیفیت است. عضله‌های ماهی دارای میزان زیادی عنصر ید هستند. در گوشت ماهی میزان قابل توجهی فسفر و کلسیم وجود دارد. در گوشت ماهی‌ چرب ویتامین‌های A و D و امگا3 موجود است. همواره از این ویتامین‌ها برای تهیه کنسرو سگ استفاده می‌شود. علاوه بر ماهی‌های چرب از ماهی‌های سفید نیز در صنعت ساخت غذای سگ استفاده می‌شود.

  • غلات

غلات منبع اصلی پروتئین، انرژِی و مواد مغذی‌ای مانند نیاسین و تیامین هستند. این غلات که به سادگی هضم می‌شوند، دارای میزان زیادی از کربوهیدرات هستند.

نمونه‌هایی از این غلات عبارت‌اند از:

برنج، ذرت، گندم، سورگوم و جو. این مواد اثر مفیدی بر سلامت حیوان می‌گذارند.

  • سبزیجات

سبزیجات منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر است. سبزیجاتی مثل لوبیا و سویا دارای انرژی، پروتئین، فیبر، انواع ویتامین B، امگا6 و مواد معدنی دیگر هستند.

اگر قصد تهیه غذای مرطوب را دارید، بهتر است قبل از خرید غذا اقدام به مطالعه اطلاعات کنسرو کنید. طرز تهیه کنسرو غذای سگ را از روی بسته‌بندی بخوانید و مواد تشکیل دهنده آن را بررسی نمایید.

سخن پایانی

نگهداری از حیوانات خانگی مستلزم تغذیه مناسب آن‌هاست. در این مقاله درباره کنسرو غذای سگ با شما صحبت کردیم. کنسرو سگ جزء بهترین نوع تغذیه‌ها برای حیوانات است و باید حتما در وعده‌های غذایی سگ گنجانده شود. شما با رعایت تعادل میان غذای تر و خشک می‌توانید به بهترین شکل ممکن حیوان‌تان را تغذیه کنید. در انتها توجه کنید که هر یک از غذاهای خشک و تر خواص خاص خود را دارند. شما نمی‌توانید بدون اجازه پزشک اقدام به حذف کلی یکی از آن‌ها در تغذیه سگ کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *