دسته ها

تفاوت غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

تفاوت غذای خشک سگ و گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ها و گربه‌ها دارای تغذیه‌ای متفاوت و شرایط نگهداری خاصی هستند. مسلماً می‌دانید که مهم‌ترین عامل در سلامتی این حیوانات تغذیۀ آن‌ها است. اگر به تغذیه آن‌ها توجه داشته باشید، حیوان شما به مدت طولانی عمر خواهد کرد و همیشه سرحال و سرزنده خواهد بود. برای این که غذای مناسبی برای‌شان انتخاب کنید.

ابتدا باید بدانید چه مواد غذایی برای آن‌ها مناسب است و چه موادی برای سلامتی‌شان ضرر دارد. در این مقاله با انواع غذای خشک برای سگ و گربه، فواید و معایب استفاده از غذای خشک، استفاده اشتباه از غذای حیوانات و تفاوت غذای خشک سگ و گربه میپردازیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی ارزشمند درباره غذای خشک سگ و گربه برای شما ارائه دهیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

غذای خشک گربه چیست؟

این روزها علاقه مردم نسبت به حیوانات خانگی بسیار زیاد شده و حیوانات موردعلاقه‌شان را در خانه نگهداری می‌کنند. گربه هم یکی از حیواناتی است که مردم علاقه زیادی به نگهداری آن در منزل نشان می‌دهند. یکی از نکات مهم نگهداری گربه خانگی کیفت غذای آن است. غذای خشک گربه یکی از غذاهای باکیفیت و موردعلاقه گربه‌ها است که تنوع زیادی هم دارد. برای تهیه این غذا شما می‌توانید به‌صورت حضوری از فروشگاه‌های معتبر یا به‌صورت اینترنتی اقدام کنید.

غذای خشک گربه چیست

 

غذایی است که توسط برخی کارخانه‌ها تولید و در بازار عرضه می‌شود. رطوبت این نوع غذاهای خشک 6 تا 10% است. غذای خشک به بیسکویت گربه نیز معروف است. فواید غذای خشک برای گربه بسیار است مثلاً باعث سلامت دستگاه گوارش، کلیه‌ها، دندان‌ها، عدم چاقی و … می‌شود.
غذای خشک باید از موادی تشکیل شود که عمدتاً حاوی پروتئین و چربی‌های حیوانی (انواع گوشت مثل بوقلمون، مرغ، ماهی، گوساله،و …) باشد و در مرحله بعد موادی مثل کربوهیدرات‌ها، غلات، سبزی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هم می‌تواند به غذا اضافه شود. این نوع غذاها بر اساس نیازهای بدن گربه آماده‌ شده است و بهتر است حین مصرف همراه با آب باشد تا مشکلی برای گربه به وجود نیاید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای جامع نگهداری گربه را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:  خوراکی‌ها و غذاهای مضر برای گربه را بشناسید

مزایای استفاده از غذای خشک برای گربه

• غذای خشک گربه شامل کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین‌ها و املاح ضروری متناسب با بدن گربه است.
• غذاهای خشک انواع مختلفی دارد و شما باید با در نظر داشتن سن و حساسیت‌های گربه، غذای متناسب با نیاز آن را خریداری کنید.
• مدت ‌زمان نگهداری این غذا به دلیل خشک بودن زیاد است.
• به دلیل خشک بودن غذا، گربه مجبور است تا آن را با دندان بجود که این کار باعث می‌شود تا از مشکل تارتار شدن دندان‌های گربه جلوگیری کند.
• غذای خشک گربه در طعم‌های گوناگون و متنوع و دارای ترکیباتی متفاوت برای حفظ سلامت گربه‌های خانگی تهیه می‌شود. غذاهای خشک گربه، نیاز به زمان جهت آماده شدن ندارند، فاسدشدنی نیستند، به‌سادگی قابل نگهداری و حمل هستند، سلامت دندان‌های گربه را تأمین می‌کنند و برای مدت طولانی‌تری گربه را سیر نگه می‌دارند.

غذای خشک سگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه بسیاری از افراد سگ خانگی دارند و با طریقه‌‌‌‌ی مصرف غذاهای خشک نیز آشنایی دارند. با این ‌حال برخی افراد هستند که با این نوع از غذاها آشنا نیستند و علاقه‌مند هستند تا به سگ‌شان از غذاهای خشک بدهند. در ادامه به توضیح غذای خشک سگ می‌پردازیم و خواهیم گفت که

  • تفاوت غذای خشک سگ و گربه چیست؟
  • غذای خشک سگ چیست؟

تفاوت غذای خشک سگ و غذای خشک گربه
امروزه کارخانه‌های زیادی اقدام به تولید غذای خشک برای حیوانات می‌کنند. مصرف این نوع از غذاها برای حیوانات بسیار مناسب و ضروری است و فواید زیادی هم دارد. غذای خشک سگ یکی از کامل‌ترین نوع غذاها است و تمام نیازهای بدن سگ را تأمین می‌کند. هنگام خرید باید، جثه سگ و نوع نژاد سگ را در نظر داشت و غذای خشک متناسب با آن را خریداری کرد. غذاهای خشک با توجه به کیفیتی که دارند و مدت‌زمان زیادی که سگ را سیر نگه می‌دارند و نسبت به دیگر غذاهای سگ مقرون به‌صرفه هستند.

بیشتر بخوانید:  غذای توله سگ از بدو تولد تا بلوغ

تهیه غذای سگ در کارخانه‌ها

در کارخانه‌های سازنده غذای خشک سگ، مواد غذایی معینی با توجه به نیازهای روزانه سگ به کربوهیدرات، پروتئین، انواع چربی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی باهم مخلوط می‌شوند و بعد از پخته شدن، غذاها را خشک می‌کنند و به‌ صورت دانه‌های ریز شبیه بیسکویت بسته‌بندی می‌شوند.

روش مصرف غذای خشک سگ

• بهتر است غذای خشکی که به سگ داده می‌شود به همراه آب باشد؛ زیرا رطوبت برای بدن سگ اهمیت زیادی دارد و دامپزشکان خوردن غذای خشک را به همراه آب توصیه می‌کنند. در مقاله غذاهای مفید برای سگ به طور کامل به این موارد پرداخته‌ایم.
• مقدار مصرف غذای خشک طبق جدول‌بندی پشت بسته غذای خشک باید باشد؛ البته بهتر این است که با توجه به جثه سگ و سن سگ خود طبق دستورالعمل به او غذا دهید.

فواید غذای خشک برای سگ و گربه چیست؟

• به دلیل ارزان بودن نسبت به انواع غذاهای دیگر مقرون به‌صرفه‌تر است.
• برای از بین بردن جرم دندان‌های سگ مناسب است.
• ماندگاری غذاهای خشک نسبت به غذاهای کنسروی بیشتر است نگهداری آن حتی در محیط بیرون مشکلی ایجاد نمی‌کند.

معایب غذای خشک سگ و گربه

• به خاطر خشک بودن ممکن است سگ دچار کمبود آب شود.
• مصرف بیش‌از اندازه آن باعث برخی از عفونت‌ها در بدن سگ می‌شود.
• غذای خشک به خاطر داشتن کربوهیدرات موجب چاق شدن سگ نمی‌شوند.

فرق غذای خشک سگ و گربه چیست

آیا خوردن غذای سگ‌ها برای گربه‌ها توصیه می‌شود؟

افراد زیادی برای نظم دادن بیشتر به محل نگهداری حیوانات خانگی خود ظرف‌های غذای حیوانات را در یک محل می‌گذارند. این در حالی است که اگر مواظب نباشید ممکن است حیوانات مختلف شما از غذای یکدیگر بخورند. برخی مواقع از سر کنجکاوی و این که احتمالاً حیوان کمی سیرنشده باشد، از غذای حیوان دیگر می‌خورد و در مواقعی باعث مسمومیت غذایی می‌شود.

در این زمان صاحبان سگ از این موضوع نگران هستند. در حقیقت اگر گاهی از روی در دسترس نبودن غذا، سگ غذای گربه یا گربه غذای سگ را بخورد جای نگرانی نیست. اما در طولانی‌مدت این اتفاق نباید تکرار شود زیرا بدن هر حیوان به میزان مشخصی از مواد مغذی نیاز دارد و این که مصرف زیاد غذای اشتباهی باعث بیمارشدن و درخطر افتادن سلامت حیوان می‌شود. شما می توانید برای حل این موضوع از غذای سگ مفید استفاده کنید.
اگر مجبور شدید غذایی سگ خود را به گربه بدهید باید به رفتار و سلامتی فیزیکی گربه دقت کنید. در صورت بروز هر علائم و نشانه‌ای مثل اسهال، استفراغ، ناراحتی، از دست دادن مو، آلوپسی و یا چنین مشکلاتی را دیدید، حیوان شما دچار کمبود مواد مغذی شده است. در درازمدت این مشکل باعث از کارافتادگی کلیه، بیماری کبد و سوءتغذیه می‌شود. در بعضی موارد با مرگ حیوان ختم می‌شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای کنسرو سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

تفاوت غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

گربه‌ها نسبت به سگ ها نیاز بیشتری مواد مغذی ضروری دارند. درحالی‌که سگ‌ها نیاز کمتری دارند و به‌سختی با این غذاها سازگار می‌شوند. درنتیجه، خرید غذای گربه رویال کنین ازنظر پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین‌ها بیشتر است. غذای گربه، همچنین متناسب با دهان کوچک‌تر آن‌ها است و کالری بالاتری دارد.
بیشتر موادی که در غذای سگ و گربه استفاده می‌شود، یکسان هستند. مقادیری که برای تعادل غذا استفاده می‌شود، متفاوت است. به‌عنوان مثال، گربه‌ها، بیشتر به اسیدهای آمینه ضروری، پروتئین ها، اسیدهای چرب و بسیاری از ویتامین‌ها نیاز دارند. بدن آن‌ها نمی‌تواند مواد مغذی ضروری را به‌طور کامل، یا به‌اندازه کافی سریع تولید کند تا بتواند نیازهای متابولیک آن‌ها را برآورده کند.
البته در برخی مواقع اضطراری سگ‌ها می‌توانند غذای گربه‌ها را بخورند اما گربه‌ها نباید از غذاهای سگ، استفاده کنند. بااین‌حال به دلیل تفاوت غذای خشک سگ و گربه برخی از مواد مغذی غذای گربه برای سگ‌ها نیز خطرناک است.

سخن پایانی

گربه‌ها و سگ‌ها از جمله حیوانات وفادار و دوست داشتنی هستند که توجه بسیاری از انسان ها را نسبت به خود جلب کرده‌اند. نکته مهمی که در مورد این حیوانات دوست داشتنی باید بدانید این است که آن‌ها نیاز به حمایت و مراقبت دارند و شما باید علاوه بر هزینه‌های نگهداری، آگاهی خود را نسبت به نحوه نگهداری آن‌ها افزایش دهید(مثلا بدانید که فرق غذای خشک سگ و گربه در چیست).
غذاهای خشک از جمله موادی است که برای این نوع از حیوانات بسیار مفید است. با رعایت نکات گفته شده در این مطلب بهترین نوع غذا را برای سگ یا گربه خانگی خود تهیه کرده و عمر او را طولانی‌تر کرده و او را از ابتلا به هرگونه بیماری حفظ نمایید. در این مقاله اطلاعات مهمی را پیرامون فرق غذای سگ و گربه خدمتتان ارائه دادیم؛ امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *