دسته ها

شناخت زبان بدن سگ‌ها | چگونه معنی حرکات سگ را بفهمیم؟

شناخت زبان بدن سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

در این مطلب می‌خوانید:

شناخت زبان بدن سگ شامل مجموعه‌ای از روش‌های منحصر‌به‌فرد برای برقراری ارتباط با احساسات و مقاصد است. این‌می تواند کاملاً متفاوت از نحوه ارتباط انسان‌ها باشد. بسیاری از ارتباطات سگ شامل پارس، ناله و غرغر است، بنابراین مهم است که بدانیم صدای سگ به چه معناست. بااین‌حال، اغلب سگ‌ها به زبان بدن غیرکلامی تکیه می‌کنند. این می‌تواند منجر به سوء تفاهم‌های زیادی بین انسان و سگ شود. گاهی اوقات، زبان بدن سگ ناآشنا است. در مواقع دیگر، این در تضاد مستقیم با معنای همان سیگنال برای انسان است. مانند خمیازه‌کشیدن یا نگاه‌کردن به دور. برای برقراری ارتباط بهتر با سگ خود، نکاتی را در این مقاله در مورد خواندن زبان بدن سگ یاد خواهید گرفت. سگ شما می‌خواهد به شما چه بگوید؟ سگ‌ها زبانی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد وضعیت عاطفی و مقاصد خود را به اطرافیان‌شان منتقل کنند. اگرچه سگ‌ها از صداها و سیگنال‌ها استفاده می‌کنند، اما بیشتر اطلاعاتی که آن‌ها ارسال می‌کنند از طریق زبان بدن‌شان، به‌ویژه حالات صورت و حالت‌های بدن‌شان است.

احساسات سگ‌ها چگونه است؟

درک آنچه سگ شما می‌گوید می‌تواند اطلاعات مفید زیادی را در اختیار شما قرار دهد، مانند زمانی‌که سگ شما از آنچه در حال رخ‌دادن است ترسیده و عصبی است. یا زمانی‌که سگ شما عصبانی است و ممکن است آماده باشد به کسی ضربه بزند. شما باید به صورت سگ و تمام بدن او نگاه کنید.

دم تکان‌دادن سگ نشانه چیست؟

  • تکان‌دادن دم

در رفتارشناسی سگ به نظر می‌رسد تکان‌دادن دم یک سیگنال آشکار زبان بدن است. اگر دم سگ تکان می‌خورد، سگ خوشحال است، درست است؟ خیر. مردم همیشه این سیگنال را اشتباه تفسیر می‌کنند. تمام معنی تکان‌دادن دم این است که سگ از نظر عاطفی برانگیخته شده است. این می‌تواند هیجان باشد، اما می‌تواند ناامیدی یا بدتر باشد. برای تفسیر احساسات و نیات سگ، به سرعت و جهت تکان‌دادن و هم‌چنین موقعیت دم نگاه کنید. بر اساس زبان بدن در سگ‌ها، هرچه سرعت تکان‌دادن دم بیشتر باشد، سگ بیشتر تحریک شده است.

به حرکات دم بلند، آهسته و پهلوبه‌پهلوی که سگ شما هنگام احوال‌پرسی با شما انجام می‌دهد فکر کنید. نوعی که تمام بدن سگ را تکان می‌دهد. این یک سگ آرام است. تلنگر سریع‌تر مانند انقباض نشان‌دهنده سطح بالاتری از برانگیختگی و احتمالاً به صورت منفی است. به یک سگ نگهبان در حالت آماده باش فکر کنید. جهت تکان‌دادن دم ممکن است سرنخ‌هایی نیز داشته باشد. یک مطالعه اخیر در مورد تکان‌دادن دم نشان داده است که سگ‌ها زمانی‌که احساس مثبتی نسبت به چیزی دارند، مانند تعامل با صاحب خود، تمایل بیشتری به تکان‌دادن به سمت راست دارند. وقتی سگ‌ها با چیزی منفی مواجه می‌شوند دم‌ آن‌ها بیشتر به سمت چپ تکان می‌خورد. سپس، تکان‌دادن دم به صورت هلیکوپتر، مدلی از چرخش دم سگ است که در آن دم سگ به صورت دایره‌ای می‌چرخد. بدون شک، این یک حرکت خوشحال‌کننده است. شما معمولاً آن را زمانی می‌بینید که یک سگ در حال احوال‌پرسی با یک فرد محبوب است.

درنهایت، موقعیت دم سگ نسبت به زمین سرنخ‌های مهمی در مورد وضعیت عاطفی آن‌ها دارد. در اصل، هر چه دم بالاتر باشد، سگ قاطع‌تر است. سگ‌هایی که دمشان رو به زمین است یا حتی بین پاهای‌شان قرار گرفته‌ است، احساس ترس و استرس می‌کنند. سگ‌هایی که دم‌هایشان را مثل پرچم بالا نگه داشته‌اند، احساس اعتماد به نفس می‌کنند، شاید حتی حسی تهاجمی دارند. سگ‌های آرام دم خود را در حالت خنثی نگه می‌دارند، اما خنثی به نژاد بستگی دارد. برخی از نژادها، مانند چاوچاو، دارای دم هایی هستند که به طور طبیعی روی پشت خود خم می‌شود، درحالی‌که نژادهایی مانند تازی ایتالیایی موقعیت دم خنثی بسیار پایینی دارند. اگر موقعیت دم خنثی سگ خود را بشناسید، سریع‌تر متوجه خواهید شد که چه زمانی احساسات او تغییر کرده است.

مفهوم وضعیت بدن و خواسته‌های سگ

مفهوم وضعیت بدن و خواسته‌های سگ

  • وضعیت بدن

توزیع وزن سگ می‌تواند چیزهای زیادی در مورد خلق‌وخوی و نیت سگ بگوید. یک سگ خمیده را در نظر بگیرید که به سمت زمین خم شده است. این نشانه ترس یا استرس است. سگ ممکن است سعی کند از چیزی دور شود و این وضعیت باعث می‌شود سگ کوچکتر به نظر برسد. به عبارت دیگر، می‌گوید: “منظورم ضرری ندارد.” حالت افراطی این حالت سگی است که به پشت خود می‌غلتد و شکم خود را آشکار می‌کند. این ممکن است شبیه سگی باشد که درخواست مالش شکم دارد و در سگی که آرام است، اغلب اینطور است. اما درواقع می‌تواند نشانه‌ای از استرس و اضطراب قابل توجه باشد. حتی ممکن است سگ برای آرامش، کمی ادرار کند.

حالت مخالف سگی است که وزن او به جلو منتقل شده است. این سگ سعی می‌کند به چیزی نزدیک شود. این ممکن است به سادگی نشان‌دهنده علاقه سگ باشد. اما هم‌چنین می‌تواند نشان‌دهنده مقاصد توهین‌آمیز باشد، به‌ویژه همراه با سایر نشانه‌های زبان بدن پرخاشگرانه مانند دمی که تکان می‌خورد. در این حالت سگ سعی می‌کند بزرگ‌تر به نظر برسد. یک جنبه آسان برای خواندن زبان بدن سگ، کمان‌بازی است. این زمانی است که سگ‌ها قفسه سینه‌شان را روی زمین می‌گذارند و کفه‌شان در هوا است. همانطور که از نام آن پیدا است، برای شروع بازی با سگ‌های دیگر و حتی با مردم استفاده می‌شود. سیگنالی که کمتر قابل درک است بالابردن پنجه است. در نژادهای اشاره‌گر مانند انگلیسی ستر، بالابردن پنجه بخشی از رفتار اشاره است که در آن سگ، شکار نزدیک را نشان می‌دهد. اما خارج از این زمینه، پنجه بلندشده اغلب نشان می‌دهد که سگ نسبت به موقعیتی نامطمئن است یا شاید کمی احساس ناامنی کند.

آیا سگ شما خوشحال است؟ یا خسته؟ یا ناراحت؟ 

  • حالات چهره

سگ‌ها دارای ویژگی‌های صورت مشابه افراد هستند، اما از آن‌ها به روشی مشابه استفاده نمی‌کنند. خمیازه‌کشیدن را در نظر بگیرید. مردم وقتی خسته یا بی‌حوصله هستند خمیازه می‌کشند، اما سگ‌ها وقتی استرس دارند خمیازه می‌کشند. به گفته تورید روگاس، نویسنده کتاب On Talking Terms With Dogs: Calming Signals سگ‌ها از خمیازه‌کشیدن برای آرام‌کردن خود در موقعیت‌های پرتنش و آرام‌کردن دیگران، از جمله صاحبان‌شان استفاده می‌کنند. او به سگ خود خمیازه‌کشیدن را پیشنهاد می‌کند تا در لحظات استرس‌زا مانند بازدید از دامپزشک آرامش ایجاد کند. اما اگر سگ شما خمیازه می‌کشد تعجب نکنید. همانطور که خمیازه‌کشیدن در افراد مسری است، سگ‌ها نیز می‌توانند خمیازه را بگیرند.

احساسات سگ‌ها چگونه است؟

 

 

لب لیس یکی دیگر از زبان بدن در سگ‌ها است که مردم اغلب آن را اشتباه تعبیر می‌کنند. درست مانند مردم، سگ‌ها بعد از یک غذای خوشمزه لب‌های خود را می‌لیسند، اما زمانی‌که احساس اضطراب می‌کنند نیز این کار را انجام می‌دهند. گاهی‌اوقات تکان‌دادن زبان آنقدر سریع است که تشخیص آن دشوار است. سگ شما تمایلی به لیسیدن صورت شما ندارد، بلکه از یک موقعیت خاص ناراحت است.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه غذای خانگی سگ | دستور پخت خوراکی و غذای سگ

گیج‌کننده‌ترین حالت صورت، لبخندزدن است. بله، برخی از سگ‌ها لبخند می‌زنند و اگر با این بیان آشنا نباشید، می‌تواند وحشتناک به نظر برسد. معمولاً وقتی سگ‌ها دندان‌های‌شان را نشان می‌دهند، به عنوان یک هشدار عمل می‌کند، انگار که می‌گویند: «به سلاح‌های من نگاه کن». سخت است که نیت تهاجمی یک خرخر را اشتباه بگیرید، به‌خصوص وقتی که با یک غرغر تهدیدآمیز همراه باشد. گوشه‌های لب سگ به شکل C است و دندان‌های جلو کاملاً نمایان می‌شوند. سگ‌های خندان دندان‌های جلویی خود را نیز به نمایش می‌گذارند، اما معنی کاملا برعکس است. این عبارت که به عنوان پوزخند تسلیم نیز شناخته می‌شود، اغلب در سگی شاد با حالتی شل و ژولیده دیده می‌شود. نگرش کلی سگ می‌گوید: “سلام، من با آرامش می‌آیم.”

سگ شما چه خواسته‌ای دارد؟

  • چشم‌ها

با نگاه‌کردن به چشم‌ها می‌توانید چیزهای زیادی در مورد وضعیت درونی سگ خود بیاموزید. اول، چشمان سگ می‌تواند نرم یا سفت باشد. چشم‌های نرم پلک‌های آرامی دارند و گاهی به نظر می‌رسد که سگ در حال چروکیدن است. آن‌ها نشان می‌دهند که سگ آرام یا خوشحال است. برعکس چشم‌های سفت است که به نظر می‌رسد چشم‌ها سرد می‌شوند. این‌ها حالت ذهنی منفی را نشان می‌دهند و با دیدن چشم‌ها آن‌ها را خواهید شناخت. در این حالت می‌بیینید که از اسباب‌بازی سگ توسط او سخت محافظت می‌شود و یا سگ احساس پرخاشگری می‌کند. خیره‌شدن سخت، جایی که سگ به شدت به چیزی نگاه می‌کند، به خصوص برای مدت طولانی، معمولاً علامت تهدید است.

تماس چشمی یک سیگنال مهم برای سگ است. همانطور که خیره‌شدن سخت می‌تواند مقدمه پرخاشگری باشد. نگاه‌کردن به دور به معنای آرام‌کردن یک موقعیت است. هنگامی‌که سگ‌ها احساس استرس می‌کنند، به طور واضح به دور نگاه می‌کنند و از تماس چشمی خودداری می‌کنند. مردم اغلب این را به عنوان نادیده‌گرفتن سگ‌شان یا لجبازی تعبیر می‌کنند، اما سگ ابراز ناراحتی می‌کند.

سفیدی چشم یکی دیگر از شاخص‌های کلیدی است. به عنوان “چشم نهنگ” شناخته می‌شود، زمانی‌که سگ سفیدی چشم را نشان می‌دهد، این نشانه‌ای است که آن‌ها در موقعیتی احساس اضطراب یا استرس می‌کنند. ممکن است زمانی‌که سگ خود را ناراحت می‌کنید، آن‌ها را ببینید. مانند زمانی‌که دست روی سر سگ خود می‌زنید، یا زمانی‌که سگ می‌ترسد کسی استخوان یا اسباب‌بازی او را بدزدد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

شناخت زبان بدن سگ‌ها

  • رمزگشایی زبان بدن سگ

هیچ یک از این سیگنال‌های زبان بدن سگ به تنهایی عمل نمی‌کند. همه آن‌ها بخشی از یک بسته هستند. بنابراین، هنگامی که ارتباطات یک سگ را می‌خوانید، به هر سیگنالی که سگ استفاده می‌کند، از ارتفاع دم تا شکل چشم نگاه کنید. سگ شما همیشه با شما “صحبت” می‌کند. اگر یاد بگیرید که سگ‌تان چه می‌گوید، پیوند عمیق‌تری از اعتماد و احترام ایجاد خواهید کرد. علاوه‌بر این، درک جدید شما از وضعیت عاطفی سگ به شما کمک می‌کند تا رفتار سگ خود را پیش‌بینی کنید و از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

  • آرام و نزدیک

این سگ آرام و نسبتاً راضی است. چنین سگی نسبت به فعالیت‌هایی که در محیط نزدیک او انجام می‌شود بی‌توجه است. درواقع تهدید نمی‌شود و معمولاً قابل نزدیک‌شدن است. صرف نظر از این، با احتیاط به سگ‌های جدید نزدیک شوید و سعی نکنید با عجله سگ را به سلام و احوال‌پرسی برسانید، حتی اگر به نظر آرام می‌آیند.

  • هشدار چک‌کردن چیزها

اگر سگ چیزی موردعلاقه یا چیز ناشناخته‌ای را تشخیص داده باشد، این سیگنال‌ها نشان می‌دهد که او اکنون هوشیار است و درحالی‌که در حال ارزیابی وضعیت است. برای تعیین این که آیا تهدیدی وجود دارد یا باید اقدامی انجام شود، هوشیار است و توجه دارد.

  • مهاجم غالب

این حیوان بسیار مسلط و با اعتمادبه‌نفس است. در این‌جا او نه تنها سلطه اجتماعی خود را بیان می‌کند، بلکه تهدید می‌کند که در صورت به چالش‌کشیدن، رفتار پرخاشگرانه‌ای خواهد داشت. دانستن این که آیا سگ شما مسلط است یا مطیع، می‌تواند به رابطه شما با سگ شما کمک کند. هم‌چنین از نحوه رفتار سایر سگ‌های اطراف خود آگاه‌تر باشید.

  • ترسو و پرخاشگر

در رفتارشناسی سگ‌ها این سگ ترسیده است اما مطیع نیست و در صورت فشارآوردن ممکن است حمله کند. یک سگ معمولاً زمانی‌که مستقیماً با فردی که او را تهدید می‌کند روبه‌رو شود، این سیگنال‌ها را می‌دهد.

شناخت زبان بدن سگ‌ها

  • استرس‌زا و مضطرب

این سگ تحت استرس اجتماعی یا محیطی است. بااین‌حال، این سیگنال‌ها یک «پخش» کلی از وضعیت ذهنی او هستند و به طور خاص به هیچ فرد دیگری خطاب نمی‌شوند.

  • ترسو و نگران

این سگ تا حدودی ترسیده است و نشانه‌هایی از تسلیم‌شدن دارد. این سیگنال‌ها برای آرام‌کردن فردی طراحی شده‌اند که از موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار است یا سگ آن‌ها را به‌طور بالقوه تهدیدکننده می‌بیند. تا از هرگونه چالش بیشتر و درگیری جلوگیری شود. اگر سگ شما همیشه این علائم را نشان می‌دهد، ممکن است در محیط خود احساس راحتی نکند و ممکن است لازم باشد چند نکته اضافی را برای ایجاد احساس آرامش در سگ مضطرب خود امتحان کنید.

  • ترس شدید و تسلیم کامل

این کار در زبان بدن سگ نشان‌دهنده تسلیم کامل است. او سعی می‌کند با غرزدن در برابر یک فرد رتبه بالاتر یا تهدید به امید اجتناب از درگیری فیزیکی، بگوید که وضعیت پایین خود را می‌پذیرد.

  • بازیگوشی

در اینجا ما دعوت اولیه برای بازی را داریم. ممکن است با پارس هیجانی یا حملات و عقب‌نشینی‌های بازیگوش همراه باشد. این مجموعه سیگنال‌ها ممکن است به‌عنوان نوعی «علامت نقطه‌گذاری» استفاده شود تا نشان دهد که هرگونه رفتار خشن قبلی به‌عنوان تهدید یا چالش نبوده است.

بیشتر بخوانید:  حل انواع مشکلات رفتاری سگ و روش‌های رایج درمان مشکلات سگ‌ها

چگونه می‌دانید که سگ شما از شما خوشش می‌آید؟

در زبان بدن توله‌سگ چند راه وجود دارد که می‌توانید متوجه شوید که توله‌سگ شما مقداری عشق نشان می‌دهد. آن‌ها از دیدن شما هیجان‌زده هستند. سگ شما ممکن است روی شما بپرد و لیس زدن سگ شروع شود و قطعاً دم خود را تکان می‌دهد. هیجان‌زده بودن و خوشحالی از دیدن شما یکی از راه‌هایی است که می‌توانید مطمئن شوید که آن‌ها شما را دوست دارند و دلتنگ شما هستند. سگ‌ها دم خود را تکان می‌دهند تا طیفی از احساسات را منتقل کنند: شادی، عصبی‌بودن، احساس تهدید، اضطراب، تسلیم و هیجان. تصور می‌شود که وقتی سگ آرام است، دمش در حالت استراحت می‌نشیند. این موقعیت با توجه به انواع نژاد سگ متفاوت است.

ما اغلب تصور می‌کنیم که «دم تکان‌دهنده» نشانه شادبودن سگ‌هایمان است، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که تکان‌دادن دم صرفاً شادی سگ را نشان نمی‌دهد. دم سگ یک ابزار ارتباطی است که از آن برای ابراز احساسات به حیوانات دیگر و  ما به عنوان مالک استفاده می‌کنند. دامپزشکان برای مدتی مشکوک بودند که تکان‌دادن همیشه با شادی مرتبط نیست. اغلب در دامپزشکی سگ‌هایی که به طور مشخص عصبی یا در حالت دفاعی هستند دم تکان می‌دهند. این اغلب ممکن است اشتباه تعبیر شود که منجر به یک وضعیت بسیار خطرناک برای کارکنان و صاحبان دامپزشکی می‌شود.

برخی از سگ‌ها دارای دمی به طور طبیعی مجعد و سفت هستند و برخی دیگر ممکن است دم بلندی داشته باشند که در حالت طبیعی پشت سرشان آویزان می‌شود. هنگامی که احساسات برانگیخته می‌شوند، تکان‌دادن دم رخ می‌دهد. مطالعات زبان بدن توله‌سگ‌ها نشان داده‌اند که سرعت و موقعیت تکان‌دادن اغلب احساسات را منتقل می‌کند. اگر سگی ترسیده یا مطیع باشد، اغلب دم خود را پایین نگه می‌دارد و احتمالاً آن را کمی بین پاهایش تکان می‌دهد. ما با این تصویر از سگی که توسط صاحب او تعبیر شده است آشنا هستیم. بسیار معذرت‌خواه و گناه‌کار به نظر می‌رسد!

چگونه می‌دانید که سگ شما از شما خوشش می‌آید؟

سگ‌هایی که هوشیار یا هیجان‌زده هستند دم خود را بالاتر از موقعیت طبیعی نگه می‌دارند. اغلب این دم بلند با عصبانیت تکان می‌خورد . تکان‌دادن سریع اغلب به معنای خوشحالی یا هیجان سگ است. باز هم این چیزی است که اغلب در پارک یا زمانی‌که با سگ‌هایمان بازی می‌کنیم می‌بینیم. آن‌ها اغلب حالتی بازیگوش‌، درحالی‌که پایین بدنشان بالا است اتخاذ می‌کنند. درحالی‌که از ما می‌خواهند توپ را پرتاب کنیم یا تعقیب‌وگریز انجام دهیم، دمی را تکان می‌دهند. این رفتار هم‌چنین زمانی دیده می‌شود که ما پس از مدت‌ها بیرون از خانه به سگ‌های‌مان سلام می‌کنیم.  آن‌ها به ما می‌گویند دل‌شان برای ما تنگ شده است و از این‌که ما را در خانه دارند خوشحال هستند. یک سگ کنجکاو که به محیط خود علاقه دارد اغلب دم خود را مستقیماً بیرون نگه می‌دارد. یک سگ تهاجمی اغلب دارای دم بسیار سفت و عمودی است.

تحقیقات اخیر درباره زبان بدن سگ نشان می‌دهد که جهت تکان‌دادن دم می‌تواند احساسات پیچیده‌ای را به سگ‌های دیگر منتقل کند. با نظارت بر رفتار «سگ‌های ناظر» که تکان‌دادن دم خود را تماشا می‌کردند، نشان داده شد که سگ‌ها با تکان‌دادن دم خود کمی به سمت راست، احساسات مثبت را به یک‌دیگر منتقل می‌کنند. از سوی دیگر، اگر سگ کمی به سمت چپ تکان دهد، احساسات منفی بیشتری تجربه می‌شود.

نشان داده شد که سگ‌های ناظر ضربان قلب آهسته‌تری دارند و اگر تصاویر یا شبح‌هایی از سگ‌هایی که دم خود را کمی به سمت راست تکان می‌دهند به آن‌ها نشان داده شود حالت آرام‌تری اتخاذ می‌کنند. اگر سگی به آن‌ها نشان داده شود که دم خود را کمی به سمت چپ تکان می‌دهد، سگ‌های ناظر ضربان قلب‌شان افزایش یافته و حالت دفاعی‌تری اتخاذ می‌کنند. حتی دیده شد که برخی از سگ‌های ناظر با دیدن سگی که بیشتر به سمت چپ تکان می‌دهد موهای‌شان سیخ شده است! تحقیقات روی گونه‌های دیگر از جمله انسان نشان داده است که سمت چپ مغز احساسات مثبت را کنترل می‌کند و سمت راست احساسات منفی را کنترل می‌کند. به‌طورعجیبی در همه حیوانات، سمت راست مغز سمت چپ بدن را کنترل می‌کند و بالعکس. بنابراین تصور می‌شود که تئوری در مورد انتقال احساسات به سمت چپ و راست مربوط به «سیم‌کشی سخت» مغز با طرف‌های مختلف است که واکنش‌های احساسی مختلف را کنترل می‌کنند.

دم فقط برای ارتباط نیست

شایان ذکر است که سگ‌ها از دم خود صرفا برای ارتباط استفاده نمی‌کنند. اغلب برای کمک به تعادل و ثبات استفاده می‌شود. تماشای چرخش سگ با سرعت بالا در حرکت آهسته اغلب می‌تواند نشان دهد که چگونه از دم خود برای ثبات استفاده می‌کند. هم‌چنین اگر سگ در آب شنا کند به عنوان سکان عمل می‌کند. جالب است بدانیم که آیا استفاده از دم به‌عنوان وسیله‌ای ارتباطی در درجه دوم این کاربردها تکامل یافته است یا این‌که ابتدا دم ​​سگ‌ها برای وسایل ارتباطی تکامل یافته است!

درنهایت، مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که دمی که تکان داده می‌شود لزوماً به معنای سگ شاد یا دوستانه نیست. دم تکان‌دادن فقط نشانه‌ای از تعامل سگ با محیط خود است. همیشه مهم است که قبل از نوازش با صاحب سگ صحبت کنید، زیرا اغلب تفسیر نادرست از تکان‌دادن دم می‌تواند منجر به گازگرفتن بد شود! کودکان اغلب قربانی چنین تفسیرهای نادرستی می‌شوند، و بنابراین بسیار مهم است که همه ما مطمئن شویم که فقط در صورتی باید سگی را لمس کنند که به آن‌ها گفته شود مجاز است.

آیا سگ‌ها لبخند می‌زنند؟

در زبان بدن سگ حتی حالت تهاجمی، دندان‌ها ممکن است توسط برخی به عنوان یک سلام دوستانه اشتباه گرفته شود. بااین‌حال، بیشتر اوقات وقتی سگ‌ها لبخند می‌زنند، واقعاً خوشحال هستند، بنابراین به راحتی می‌توان این حالت را با لبخند انسان مرتبط کرد. این شامل احوال‌پرسی احساسی، پریدن، تکان‌دادن دم، لیسیدن و لبخند سگی شایان ستایش است.

آیا سگ‌ها لبخند می‌زنند؟

آیا سگ‌ها واقعا گریه می‌کنند؟

در رفتارشناسی سگ، سگ‌ها می‌توانند غم و اندوه را احساس کنند، اما در واقع مانند انسان‌ها گریه نمی‌کنند. به عبارت دیگر، احساسات غم‌انگیز آن‌ها باعث جاری‌شدن اشک نمی‌شود. در واقع انسان‌ها تنها جانورانی روی کره زمین هستند که در اثر وضعیت عاطفی خود اشک می‌ریزند. اما می‌توانیم این سؤال بزرگ‌تر را در چندین سؤال دیگر باز کنیم.

سگ‌ها تا کی شما را به یاد خواهند آورد؟

محققان تخمین می‌زنند که حافظه کوتاه‌مدت سگ تا دو دقیقه دوام می‌آورد. سگ به یاد نمی‌آورد که چند وقت پیش از اتاقی بیرون رفتید یا این که ده دقیقه پیش به او غذای مورد علاقه‌اش را دادید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آیا واقعا سگ‌ها نام خود را می‌دانند؟

سگ‌ها می‌توانند کلمات مختلف را از طریق فرآیند استدلال قیاسی و تقویت مثبت یاد بگیرند. سگ‌ها نیز نام خود را از طریق شرطی‌سازی کلاسیک یاد خواهند گرفت. این بدان معناست که آن‌ها یاد می‌گیرند که وقتی اسم‌شان گفته می‌شود، پاسخ دهند، نه این که می‌دانند اسم خودشان «فیدو» است.

سگ‌ها چگونه صحبت می‌کنند؟

صداهای سگ یا ارتباط شنیداری می‌تواند شامل پارس، غرغر، زوزه، ناله و ناله، جیغ و آه باشد. سگ‌ها هم‌چنین از طریق ارتباط چشایی با استفاده از رایحه ارتباط برقرار می‌کنند. انسان‌ها می‌توانند از طریق روش‌های مختلف با سگ‌ها ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درمورد پارس کردن سگ‌ها + معنی انواع صدای سگ

آیا سگ‌ها فرد مورد علاقه‌ای دارند؟

سگ‌ها اغلب یک فرد مورد علاقه را انتخاب می‌کنند که با سطح انرژی و شخصیت آن‌ها مطابقت داشته باشد. علاوه‌یر این، برخی از نژادهای سگ بیشتر با یک فرد مجرد پیوند برقرار می‌کنند و این احتمال را بیشتر می‌کند که فرد مورد علاقه آن‌ها تنها فرد آن‌ها باشد.

آیا سگ‌ها می‌توانند حسادت کنند؟

محققان زبان بدن سگ دریافتند که سگ‌ها تا آن‌جا پیش می‌روند که حسادت خود را نشان می‌دهند. حتی زمانی‌که فقط تصور کنند صاحب‌شان در حال تعامل با یک رقیب بالقوه است. مطالعه جدید می‌گوید سگ‌ها یکی از معدود گونه‌هایی هستند که رفتارهای حسادت‌آمیز را به گونه‌ای از خود نشان می‌دهند که یک کودک انسان ممکن است وقتی مادرش به کودک دیگری محبت می‌کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *