دسته ها

آموزش گرفتن ناخن گربه‌ها | آشنایی با انواع ناخن‌گیر گربه

گرفتن ناخن گربه‌
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

آیا در رابطه با چگونگی گرفتن ناخن گربه‌ اطلاعاتی دارید؟ آیا در رابطه با مزایای این کار مطالبی را خوانده و شنیده‌اید؟ چرا ما باید ناخن گربۀ خود را کوتاه کنیم؟ برای این کار باید چه اقداماتی را انجام دهیم یا از چه مواردی دوری کنیم؟ آیا گرفتن ناخن گربه، اصول و قواعد مخصوص خود را دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این مفاهیم بپردازیم. هم‌چنین، به تمامی سؤالات پیرامون گرفتن ناخن گربه، پاسخ دقیق و صحیح دهیم. از این‌رو، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، خواهشمندیم تا انتهای این مقاله‌ی کاربردی و مفید با ما همراه باشید. به‌طورکلی، یکی از اقدامات بسیار مهم در نگه‌داری گربه و دیگر حیوانات خانگی، کوتاه‌کردن ناخن‌های آن‌هاست که این موضوع به هیچ عنوان ساده نیست. در این کار، شما باید اصول و نکات ریزی را بدانید و آن‌ها را به‌طور کامل رعایت کنید. درصورتی‌که موضوع گرفتن ناخن گربه را جدی نگیریم، ممکن است که این حیوانات به خود یا صاحبانشان آسیب برسانند.

کلاه ناخن گربه چیست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با کلاه ناخن گربه آشنا کنیم. این تجهیز به‌عنوان پوششی برای محافظت در نظر گرفته می‌شود که ناخن‌ها و پنجه‌های گربه را می‌پوشاند. از این‌رو، به‌عنوان مانعی در مقابل آسیب‌های ناشی از ناخن‌های بلند گربه شناخته می‌شود. کلاه ناخن گربه یا پوشش ناخن گربه در سایزهای مختلف و با رنگ‌های متنوعی طراحی شده و به بازار عرضه می‌شود. در واقع، این محصول به‌عنوان یک پوشش معمولی پلاستیکی در نظر گرفته می‌شود که آن را با چسب مخصوص به ناخن‌های گربه وصل می‌کنند تا از بروز آسیب‌های ناشی از ناخن‌های بلند و صدماتی که ممکن است این حیوانات به خود یا صاحبانشان وارد کنند، جلوگیری کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع ناخن گیر گربه
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بهترین روش گرفتن ناخن گربه‌ چیست؟

همان‌طور که گفته شد، گرفتن ناخن گربه یا کوتاه‌کردن آن، دارای نکات و اصول بسیار مهمی است که شما باید به‌عنوان صاحبان حیوانات خانگی، از این نکات و اصول، آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشید. درصورتی‌که تمامی این نکات را رعایت کنید، می‌توانید به بهترین روش ممکن به گرفتن ناخن گربه‌ی خود اقدام کنید. به‌عنوان مثال، یکی از نکاتی که باید همواره به آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشید، این است که گرفتن و کوتاه‌کردن ناخن گربه را از سنین پایین شروع کنید. در واقع، هر چه گربه‌ی شما در سنین پایین‌تری با این عمل روبه‌رو شود، راحت‌تر با آن کنار می‌آید و به آن عادت می‌کند. بنابراین، سعی کنید از ۲ الی ۳ ماهگی حیوان خانگی خود، گرفتن ناخن او را آغاز کنید.

بهترین روش گرفتن ناخن گربه‌ چیست؟
از طرف دیگر، یکی از بهترین روش‌های گرفتن ناخن گربه و کوتاه‌کردن آن این است که حساسیت گربه نسبت به دست و پاهایش را از بین ببرید. به‌طورکلی، گربه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ای هستند که مشکلی با لمس‌شدن و نوازش کل بدنشان توسط صاحبانشان ندارند. در مقابل، برخی دیگر وجود دارند که به نقاط بدن خود، حساس هستند. از این‌رو، اجازۀ لمس‌شدن را به صاحبانشان نمی‌دهند. برای از بین‌بردن این حساسیت باید گربه‌های خود را از سنین پایین نوازش کنید. در ابتدا، این کار را در مدت‌زمان کوتاهی انجام دهید تا کم‌کم و به مرور، حیوان خانگی شما با این عمل کنار بیاید و به شما اعتماد کند. دراین‌صورت، در درازمدت اجازه‌ی لمس‌کردنش را به شما خواهد داد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

انتخاب زمان مناسب برای گرفتن ناخن نیز بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود و به‌عنوان نکته‌ی کاربردی لحاظ می‌شود. بهترین زمان گرفتن ناخن و کوتاه‌کردن آن، زمانی است که غذای گربه را داده اید و او در حال استراحت است؛ چرا که در این زمان آرام‌تر خواهد بود. در زمان‌هایی که گربه‌ی شما وسط بازی است و اطراف آن را با اسباب‌بازی گربه پر کرده اید یا پرانرژی و هیجان‌زده شده است، به هیچ عنوان اقدام به کوتاه‌کردن ناخن او نکنید.

 

گرفتن ناخن بچه‌گربه چگونه است؟

گرفتن ناخن بچه‌گربه چگونه است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گرفتن ناخن گربه و کوتاه‌کردن آن اصول و مراحل مشخصی دارد. در این بخش از مقاله، قصد داریم مراحل گرفتن ناخن گربه را برایتان عنوان کنیم. برای این کار، در ابتدا شما باید گربه‌ی خود را در موقعیت راحت و مناسب قرار دهید. در این مرحله، می‌توانید گربه‌ی خود را بغل کرده و آن را روی پایتان بگذارید. البته ممکن است گربه‌ی شما بغلی نباشد. بسیاری از گربه‌ها مدت‌زمان طولانی در بغل نمی‌مانند و فرار می‌کنند. ازاین‌رو، شما باید قلق گربه‌ی خود را بدانید. شما می‌توانید حوله‌ای دور گربه‌ی خود بیندازید تا از دست‌وپازدنش جلوگیری کنید. البته این روش نیز برای همه‌ی گربه‌ها جواب نمی‌دهد. در برخی مواقع، این روش ممکن است باعث استرس و وحشت آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید:  مفهوم انواع رفتار گربه‌ها را بشناسید | حرکات گربه­‌ها چه معنایی دارد؟

پس از آن‌که گربه‌ی خود را در موقعیت مناسب قرار دادید، باید با ناخن‌گیرهای مخصوص گربه و با فشاردادن پاستیل‌های آن، ناخن‌هایش را بیرون بیاورید. ناخن‌ها در حالت عادی داخل پنجه مخفی شده‌اند. بنابراین، شما باید ابتدا آن‌ها را بیرون آورده و سپس به گرفتن و کوتاه‌کردن ناخن گربه‌ی خود اقدام کنید. برای این کار توصیه می‌کنیم حتماً از ناخن‌گیر مخصوص این کار کمک بگیرید. در غیراین‌صورت، این کار برایتان بسیار سخت خواهد شد و حتی ممکن است به گربه و حیوان خانگی خود آسیب برسانید. در نظر داشته باشید که برای گرفتن ناخن گربه باید ناخن‌گیر را به‌صورت افقی نگه دارید.

هم‌چنین، آن را در موقعیتی قرار دهید که مطمئن شوید تنها با یک حرکت سریع و محکم، می‌توانید ناخن را کوتاه کنید. در این مرحله، هرچه ناخن‌گیر شما تیزتر باشد، برش ناخن تمیزتر و سریع‌تر امکان‌پذیر خواهد بود و از لایه‌لایه‌شدن ناخن پیشگیری خواهید کرد. درصورتی‌که ناخن‌گیر را به‌صورت عمودی نگه دارید، ممکن است باعث خردشدن و متلاشی‌شدن بافت ناخن گربه‌ی خود شوید که این اقدام ممکن است خونریزی و آسیب‌رسیدن به گربه را به‌دنبال داشته باشد.

اقدامات مهم برای گرفتن ناخن گربه‌

اقدامات مهم برای گرفتن ناخن گربه‌

⦁ برای کوتاه‌کردن ناخن گربه، حتماً از ابزار و تجهیزات متناسب با این کار استفاده کنید. به‌عنوان مثال، به هیچ عنوان از ناخن‌گیر مناسب دست انسان‌ها برای کوتاه‌کردن ناخن گربه استفاده نکنید.
⦁ از کیفیت ناخن‌گیری که استفاده می‌کنید، مطمئن باشید. هم‌چنین، اطمینان حاصل کنید که ابزار مورداستفاده‌ی شما تیز است؛ چرا که این کار باعث کاهش مدت‌زمان انجام این کار خواهد شد و سرعت‌عمل شما را بالا خواهد برد.
⦁ برای گرفتن ناخن گربه، باید زمان مشخص و مناسبی را در نظر بگیرید که در طول این مقاله عنوان کردیم بهترین زمان هنگامی است که گربه سیر و در حال استراحت است.
⦁ برای تشویق گربه‌ی خود می‌توانید از غذای تشویقی‌ گربه استفاده کنید. گرفتن ناخن گربه هر ماه اتفاق می‌افتد؛ ازاین‌رو، می‌توانید با دادن غذای تشویقی گربه به آن خود بیاموزید که مقاومت کمتری در این مواقع از خود نشان دهد.
⦁ با بخش‌ها و قسمت‌های مختلف پنجه و ناخن گربه‌ی خود آشنا شوید تا هنگام انجام این عمل، دچار اشتباه و آسیب‌رساندن به حیوان خانگی خود نشوید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع لوازم و وسایل نگهداری گربه
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

چه کارهایی را نباید موقع گرفتن ناخن گربه‌ انجام دهیم؟

⦁ درصورتی‌که گربه‌ی شما برای کوتاه‌کردن ناخن و گرفتن آن مقاومت کرد، نباید صدای خود را بلند کنید یا او را مجازات کنید. در واقع، باید با آرامش با او رفتار کنید.
⦁ هنگامی که گربه‌ی شما آزرده و ناراحت است، به هیچ عنوان به گرفتن ناخن او اقدام نکنید؛ چرا که این کار باعث ناراحت‌ترشدن و عصبی‌شدن حیوان خانگی شما خواهد شد.
⦁ به هنگام کوتاه‌کردن ناخن گربه، باید توجه و دقت کافی داشته باشید تا سبب آسیب‌رساندن به سرپنجه‌ی او نشوید.
⦁ در زمان کوتاه‌کردن ناخن گربه، به هیچ عنوان عجله نکنید؛ چرا که عجله ممکن است باعث قطع‌کردن کوئیک یا قسمت گوشتی پنجه‌ی گربه‌تان شود.
⦁ توصیه می‌کنیم به هیچ وجه سعی نکنید تمام ناخن‌های گربه‌ی خود را در یک مرحله کوتاه کنید.

چه کارهایی را نباید موقع گرفتن ناخن گربه‌ انجام دهیم؟

جمع‌بندی مطالب و نکات پایانی

با توجه به مطالب و نکاتی که در طول این مقاله عنوان کردیم، دریافتیم کوتاه‌کردن ناخن گربه، امری بسیار مهم در زمینه‌ی نگه‌داری از گربه به‌عنوان حیوان خانگی در نظر گرفته می‌شود. این عمل دارای اصول و قواعد مشخصی است که باید از آن‌ها اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشید. در غیراین‌صورت، ممکن است مشکلاتی را برای خود یا حیوان خانگی‌تان به وجود آورید یا سبب آسیب‌رساندن به او شوید. بنابراین، حتماً اقدامات ذکرشده در این مقاله را جدی بگیرید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *