دسته ها

معرفی پرکاربردترین اسباب بازی گربه و نحوه بازی با آن‌ها

اسباب بازی گربه چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

 اسباب بازی گربه چیست؟ احتمالاً می‌دانید که گربه‌ها حیواناتی بازیگوش و باهوش هستند و بازی کردن برای آن‌ها، یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌های روزانه‌ در راستای تقویت هوش، استعداد و خلاقیت، و همچنین کنترل وزن و جلوگیری از اضافه وزنشان است.

پس می‌توان گفت تهیه اسباب بازی گربه‌، به اندازه تهیه لباس‌ و غذا برای او، دارای اهمیت است. در این مطلب خواهیم دانست که اسباب بازی گربه چیست؟ و همچنین وسایل بازی گربه چیست؟

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

دلایل اهمیت بازی کردن گربه‌ها با وسایل بازی گربه چیست؟

  • کمک به سلامتی گربه: بازی کردن یکی از فعالیت‌های بسیار مهم برای حفظ و کمک به سلامتی گربه‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که گربه‌ها اگر کم تحرک باشند، به سرعت چربی‌ها به آن‌ها غلبه می‌کنند و اضافه وزن پیدا می‌کنند.اضافه وزن گربه ها نوعی بیماری برای آن ها محسوب می شود. از آن‌ جایی که بازی کردن فعالیت مورد علاقه گربه‌ها است، می‌توان با تحریک و تشویق آن‌ها به بازی کردن، از چاقی آن‌ها جلوگیری کرد و وزنشان را کنترل و تنظیم نمود. در کنار این، می‌توان گفت که کم تحرکی سبب آسیب رساندن به سلامت مغزی و فیزیکی گربه‌ها شود. پس بازی و تحرک، نقشی مستقیم در سلامت گربه دارند.
  • تقویت و حفظ غرایز گربه: بازی کردن می‌تواند برخی روحیات و غریزه‌ها را در گربه احیا کند؛ به عنوان مثال گربه‌ با بازی کردن می‌تواند روحیه غریزی دفاع و شکار و کنجکاوی خود را حفظ نماید.

دلایل اهمیت بازی کردن گربه‌ها با وسایل بازی گربه چیست؟

  • کمکی شایان به تربیت گربه: گربه‌ها اگر چه نشان نمی‌دهند، اما موجوداتی بسیار باهوش هستند. اگر حتی مدت کمی با گربه‌تان وقت گذرانده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که گربه‌ها می‌توانند حتی صداها و بوهای مختلف را به خاطر بسپارند. در واقع یک سری از شرایط برای آن‌ها تداعی‌گر خاطرات است. بازی کردن از تفریحات و سرگرمی‌های مورد علاقه گربه‌ها است؛ بنابراین در حین بازی کردن، آن‌ها می‌توانند مطالب بسیار زیادی را به خاطر بسپارند؛ همچنین آن‌ها هنگام بازی کردن بسیار خوش رفتار و منعطف هستند. پس یکی از بهترین مواقعی که می‌توانید آموزشی را در ذهن گربه خود هک کنید، در مواقعی ا‌ست که او در حال بازی کردن است. شاید به‌ نظر تمرکز نداشته باشد و به حرف شما توجهی نکند؛ اما در واقع او در هنگام بازی کردن به علت رضایت و شادی و همچنین تقویت و تحریک حافظه، راحت‌تر درخواست‌ها و حرف‌های شما را به خاطر می‌سپارد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

دلایل ضرورت خرید اسباب بازی گربه چیست؟

اگر شما اسباب‌بازی‌های مناسب و مورد علاقه گربه‌تان را در اختیار او قرار ندهید، گربه شما برای سرگرم شدن با اولین چیزی که در اختیارش باشد، مشغول بازی کردن می‌شود و بدون شک این وضعیت باعث بی‌نظمی و آسیب دیدن وسایل خانه شما می‌شود. چه بسا ممکن است گربه با وسیله خطرناکی مشغول بازی شود و به خودش آسیب برساند؛ پس نتیجه می‌گیریم که تهیه اسباب بازی مناسب و مخصوص گربه، امری کاملاً ضروری است.

دلایل ضرورت خرید اسباب بازی گربه چیست؟

پرطرفدارترین اسباب بازی‌‌‌های گربه چیست؟

  1. موش اسباب بازی: یکی از پروفروش‌ترین و پرطرفدارترین اسباب‌ بازی‌ها برای گربه‌ها، موش اسباب بازی است؛ چرا که گربه‌‌ها به صورت غریزی عاشق شکار کردن هستند؛ با توجه به این‌که گربه‌های خانگی نیازی به شکار کردن ندارند، موش اسباب بازی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برایشان باشد تا هیجان و احساس تعقیب و گریز طعمه را درک کنند. اندازه متناسب این اسباب بازی باعث می‌شود جابه‌جا کردن آن برای گربه با سهولت انجام گیرد.

به گفته خریداران، موش اسباب بازی، اسباب بازی مورد علاقه است است می‌‌تواند پرکابردترین اسباب بازی برای گربه‌ها در هر سنی باشد.

  1. اسباب بازی برج سه طبقه: این اسباب بازی دارای یک برج مدور سه طبقه و توپ‌های رنگی و صدا دار است که حرکت دادن توپ‌ها و دنبال کردن آن‌ها برای گربه‌های کم سن و بالغ می‌تواند بسیار سرگرم کنندا باشد. از مزایای این اسباب بازی می‌توان این موارد را ذکر کرد: طبقات آن برای حمل آسان‌تر و اشغال فضای کمتر و همچنین تنوع، قابل تغییر و جدا شدن هستند. توپ‌هایش را هم می‌توان به صورت جداگانه استفاده کرد.
  2. اسباب بازی دوگز ( frenzy feline ) : این اسباب بازی جز اسباب‌ بازی‌های چالشی به حساب می‌آید و نیاز به آموزش قبلی برای گربه هست. این اسباب بازی، دارای محفظه‌ای است که داخل آن موش اسباب بازی وجود دارد و توسط اهرم چرخنده، در حال حرکت است. این اسباب بازی نوع پیشرفته‌ای از انواع اسباب بازی‌هایی است که احساس تعقیب و گریز را در گربه زنده می‌کنند. از دیگر مزایای این اسباب بازی این است که روی صفحه محفظه پد اسکرچر وجود دارد که گربه می‌تواند قبل از شروع بازی از آن استفاده کرده و ناخن‌هایش را تیز کند. در ادامه خواهیم گفت که اسکرچر گربه چیست؟

پرطرفدارترین اسباب بازی‌‌ گربه چیست؟

  1. اسکرچر گربه: اسکرچر گربه چیست؟ اسکرچر مانند اسباب‌ بازی‌های دیگر آن‌چنان جنبه تفریحی ندارد، اما با توجه به کاربردش ضروری محسوب می‌شود. میل به خراشیدن در گربه‌ها طبیعی است و اسکرچ کردن و فرم دادن ناخن برای گربه‌ها بسیار مهم است؛ بنابر این خوب است یک اسکرچر تزئینی و فانتزی برای گربه‌تان تهیه کنید تا بتواند ناخن‌هایش را تیز کند.
  2. توپک‌های رنگی: این توپک‌ها علی رغم سادگی و قیمت بسیار پایین‌شان، می‌توانند ساعت‌ها گربه شما را سرگرم کنند و به اسباب بازی مورد علاقه گربه شما تبدیل شوند.

این توپک‌ها از مواد نرم و سبک تهیه شده‌اند که جابه‌جا کردن آن‌ها برای گربه بسیار راحت است؛ روی آن‌ها پرهایی براق و نرم‌ هم وجود دارد که توجه گربه را به خود جلب می‌کنند.

این اسباب بازی هم برای بازی‌ انفرادی برای گربه کاربرد دارد و هم خودتان می‌توانید با او توپ بازی کنید.

توپک‌های رنگی را می‌توانید در سایزهای مختلف با توجه به علاقه و اندازه گربه‌تان تهیه کنید.

  1. اسباب بازی دندانی گربه: گربه‌ها به علت طبیعت‌شان، عاشق گاز گرفتن هستند و اگر برای آن‌ها وسیله مناسبی برای گاز گرفتن تهیه نکنید، ممکن است وسایل دیگر را به عنوان طعمه گاز بگیرند. همچنین بچه گربه‌ها هنگام دندان دراوردن دچار خارش شدید لثه می‌شوند و با گاز گرفتن می‌توانند تا حد زیادی این خارش را برطرف کنند. اسباب بازی‌های دندانی گربه به علت وجود خارهای کوچک و سیلیکونی روی سطحشان، می‌توانند برای برطرف کردن خارش لثه گربه‌های نوازد بسیار مناسب باشند و میل به گاز گرفتن در گربه‌ها را نیز ارضا می‌کنند.
  2. اسکرچر و اسباب بازی مرکب گربه: این اسباب بازی سه منظوره است و هر سه بازی آن می‌تواند پرکاربرد و سرگرم کننده باشد. این اسباب بازی صفحه مدوری دارد که در مرکز آن اسکرچری برای ناخن‌های گربه وجود دارد؛ دور تا دور آن محفظه‌ای طراحی شده و داخل محفظه توپی وجود دارد که گربه می‌تواند با حرکت دادن آن ساعت‌ها مشغول شود. علاوه‌بر این‌ها موش اسباب بازی‌ای به صفحه متصل است که گربه شما می‌تواند آن را دنبال کرده و از بازی انفرادی خود نهایت لذت را ببرد.

اسکرچر و اسباب بازی مرکب گربه

  1. اسباب بازی میله چوبی: این اسباب‌ بازی ظاهر و ساختار ساده‌ای دارد اما می‌تواند مدت زمان زیادی گربه شما را مشغول کند. در این اسباب بازی طعمه‌ای پلاستیکی که معمولاً ظاهر موش یا حشرات را دارد به نوک چوب متصل است. شما می‌توانید با وصل کردن چوب به‌جایی که از قامت گربه کمی بالاتر است و یا در دست گرفتن میله، گربه‌تان را سرگرم کنید.
  2. ستون ریسمانی: درواقع اهمیتی ندارد که گربه شما تا چه اندازه اهلی باشد؛ شما نمی‌توانید منکر ذات شکارچی گربه شوید. ستون ریسمانی، پایه‌ای در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف است که با ریسمانی ضخیم بافته شده و گربه می‌تواند بعد از اسکرچ کردن ناخن‌هایش آن را چنگ بیندازد و بخراشد.
  3. تونل گربه: این تونل دارای چند روزنه ورود و خروج است و داخل آن اسباب بازی‌های مخصوص و معلقی وجود دارند. تونل گربه به علت مرموز و پیچیده بودن احساس کنجکاوی را در گربه شما به شدت تحریک می‌کند. ضمناً تونل گربه می‌تواند به عنوان مخفیگاه و محل استراحت گربه هم مورد استفاده قرار گیرد. نکته جالب این است که گربه‌ها عاشق پنهان کردن وسایل خود هستند؛ پس این تونل از این جهت هم می‌تواند برای آن‌ها لذت بخش و سرگرم‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید تشویقی گربه + شناخت انواع تشویقی گربه

ویژگی‌های اسباب بازی گربه چیست؟

  • جذابیت برای گربه: گربه‌هابسیار تجمل‌گرا و سخت‌گیر هستند. بنابراین اسباب بازی مناسب برای آن‌ها اسباب بازی‌ای است که به حد کافی جذاب باشد تا توجه‌شان را جلب کند.
  • سازگاری با غریزه گربه: گربه‌ها عاشق تعقیب و گریز و شکار هستند؛ پس اسباب بازی‌هایی که این احساس را در آن‌ها زنده کنند می‌توانند بسیار مناسب باشند.
  • اسباب بازی‌های انفرادی برای گربه: گربه‌ها در روز نیاز به زمان نسبتاً زیادی برای بازی کردن دارند. پس اسباب‌ بازی‌هایی که بازی با آن‌ها نیازی به هم‌بازی نداشته باشند برای آن‌ها مناسب است؛ زیرا احتمالاً شما نمی‌توانید تمام وقت را با گربه‌تان بازی کنید.

ویژگی‌های اسباب بازی گربه چیست؟

  • اندازه مناسب: اندازه اسباب بازی باید به قدری باشد که جابه‌جا کردن ان برای گربه آسان باشد و برای جابه‌جا کردن آن نیازی به کمک شما نداشته باشد؛ ضمناً اسباب بازی‌ای برای گربه مناسب است که به آن احساس طعمه داشتن بدهد. اسباب بازی‌های بزرگ این احساس را در گربه به وجود نمی‌آورند و شاید برای او چندان خوشایند نباشند.
  • سازگاری با سلیقه و خلق و خوی گربه: خرید اسباب بازی برای گربه‌های کم سن بسیار راحت است؛ چرا که آن‌ها از هر اسباب بازی‌ای خوش‌شان می‌آید. اما درمورد گربه‌های بالغ این‌طور نیست و هنگام خرید باید به سلیقه و خلق‌وخوی آن‌ها هم توجه داشت.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

چه بازی‌هایی می‌توانیم با گربه خود انجام دهیم؟

خوب است در صورت امکان، علاوه‌بر تهیه اسباب بازی و فراهم کردن شرایط بازی‌های انفرادی برای گربه‌تان، وقت کمی در روز را هم خودتان با او بازی کنید تا آداب رفتارهای گروهی را بیاموزد و ارتباط بیشتری با شما برقرار کند. خیلی وقت‌ها یک اسباب بازی دست‌ساز می‌تواند برای گربه از اسباب بازی‌های گران قیمت جذاب‌تر باشد. در ادامه این مطلب شما را با چند اسباب بازی دست‌ساز و طرز ساخت آن‌ها آشنا خواهیم کرد تا در مواقع مناسب به وسیله آن‌ها با گربه‌تان بازی کنید و بدانید که بهترین بازی‌ها با وسایل بازی گربه چیست؟

ساخت اسباب بازی‌های ساده و خانگی برای گربه

درست كردن اسباب بازي گربه یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه برای سرگرم‌ کردن گربه‌ها است. در ادامه خواهبم دید که نحوه ساخت أسباب بازی گربه چیست؟

ساخت اسباب بازی‌های ساده و خانگی برای گربه

  1. می‌توانید با متصل کردن یک نخ به کاغذ و کشیدن کاغذ روی زمین، یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها را برای گربه خود بسازید.
  2. با مچاله کردن فویل آلومینیومی توپی بسازید و آن را با نخ به تکه چوبی متصل کرده و چوب را به اندازه‌ای که قد گربه به آن برسد بالا بگیرید تا با آن مشغول شود.
  3. یک جعبه مقوایی بردارید و داخل آن توپی قرار دهید و در آن را ببندید. سپس با ایجاد سوراخ کوچک و غیرقابل دسترسی روی جعبه، کاری کنید که گربه توپ داخل جعبه را بردارد اما نتواند آن را بردارد. حال به همراه گربه می‌تواند با ایجاد خراش‌ها و پارگی‌های کوچکی روی جعبه، کمک کنید که گربه‌تان بتواند توپ را از داخل آن دربیاورد.
  4. دو قطعه چوب را به دو سر صفحه‌ای پارچه‌ای متصل کنید و یکی از چوب‌ها را بالا و دیگری را از پایین نگه دارید و اجازه دهید گربه با چنگ زدن پارچه، میل به چنگ زدن و خراشیدن خود را برطرف کند.
  5. از ساده‌ترین و پرکاربردترین بازی‌های خانگی برای گربه‌ها، بازی با کاموا است. می‌توانید گوله‌ای کاموا در اختیار گربه‌تان قرار دهید و تماشا کنید که او چطور ساعت‌ها با همان توپ کوچک کاموایی سرگرم خواهد شد. با درست كردن اسباب بازي گربه می‌توانید از ابتلای این پت‌های زیبا به افسردی چلوگیری کنید.
  6. از چراغ لیزری استفاده کنید! چراغ لیزری را روشن کنید و آن را به طرفین تکان دهید تا گربه به دنبال آن برود و تلاش کند آن را بگیرد.
  7. با استفاده از دو پوم پوم کوچک و بزرگ یک موش درست کنید و با متصل کردن نخی به آن، آن را روی زمین بکشید تا گربه شما آن را دنبال کند. چند وقت یک بار سرعت خود را کم و زیاد کنید و بعد از کمی بازی کردن اجازه دهید گربه شما موش را بگیرد تا ناامید و شکست خورده نشود.

چه اسباب بازی‌هایی را نباید در اختیار گربه قرار دهیم

چه اسباب بازی‌هایی را نباید در اختیار گربه قرار دهیم؟

  • اسباب بازی‌هایی که قطعات ریز دارند: این گونه اسباب بازی‌ها اصلاً انتخاب مناسبی نیستند چرا که ممکن است قطعات آن توسط گربه شما بلعیده شود.
  • اسباب بازی‌هایی که قسمت‌های تیز دارند: بدیهی است که اگر اسباب بازی‌ای قسمتی تیز داشته باشد ممکن است به گربه آسیب بزند و او را زخمی کند. پس برای او خطرناک است.
  • اسباب‌بازی‌های ناامید کننده: اکثر اسباب بازی‌های گربه با هدفی خاص طراحی شده‌اند. مثلاً اینکه گربه بتواند موش یا توپی را بگیرد. اسباب بازی‌ای که گربه را به هدف مشخص بازی نرسانند برای او ناامید کننده هستند و به مرور می‌توانند سبب افسردگی و احساس شکست در او شوند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *