دسته ها

راهنمای خرید تشویقی گربه + شناخت انواع تشویقی گربه

راهنمای خرید تشویقی گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

شاید شما هم به عنوان صاحب یک گربه کوچک و دوست داشتنی تصور کنید که مهم‌ترین امر در سلامتی و رشد گربه تغذیه و غذای اصلی اوست، اما اگر از اهمیت اسنک تشویقی گربه آگاه باشید متوجه خواهید شد که تشویقی‌ها علاوه‌بر جنبه یادگیری و همچنین آموزشی، ویتامین‌های گربه را نیز تامین کرده و به سلامت هر چه بیشتر و بهتر دندان‌هایش کمک خواهد کرد.

در این مطلب در خصوص راهنمای خرید تشویقی گربه صحبت خواهیم کرد، این که بدانید تشویقی گربه چیست و چه تاثیری بر گربه‌ها دارد می‌تواند شما را در روند هر چه بهتر نگهداری آن‌ها یاری دهد. مسئله مهم دیگر در تشویقی دادن به گربه‌ها ایجاد رابطه بسیار خوب میان شما و گربه است که همین تشویقی‌ها باعث بهبود آن نیز خواهد شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

تشویقی گربه چیست؟

تشویقی و یا Cat Treats به اسنک‌هایی گفته می‌شود که از لحاظ بو و طعم برای گربه‌ها بسیار جذاب هستند و همه گربه‌ها عاشق این اسنک‌ها یا تکه‌های کوچک غذا هستند. البته که اسنک تشویقی گربه هرگز جایگزین غذای اصلی او نخواهد بود و آن را باید در میان وعده‌ها و با اهداف متفاوت به گربه خود بدهید. ممکن است از دلایل دادن تشویقی به گربه‌ها بپرسید:

  • تشویقی دادن به منظور خوشحال کردن
  • تشویقی دادن بعد از اجرای یک کار خوب، مثلا به جای آن که روی مبل ناخن بکشد، روی اسکرچر ناخن می‌کشد
  • به عنوان یک جایزه به هنگام بازی
  • تربیت و آموزش دادن به گربه
  • برای سلامت بیشتر دهان و دندان
  • ایجاد یک رابطه عمیق عاطفی میان گربه و شما
  • کاهش دادن استرس در آن‌ها
  • تامین انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی متفاوت

انواع تشویقی گربه

تشویقی‌های زیادی برای گربه‌ها به بازار عرضه شده است و شما می‌توانید نسبت به سن، وزن، شرایط جسمی، نژاد و جنسیت گربه خود آنچه را که مناسب‌تر است انتخاب کنید. از آنجایی که اسنک تشویقی گربه‌های چاق و لاغر با هم متفاوت هستند، بهتر است در این مورد با دامپزشک پت خود صحبت کنید و راهنمای خرید تشویقی گربه را از او بخواهید تا گربه شما با دادن این تشویقی‌ها دچار سوء تغذیه و یا کمبود ویتامین نشود.

توجه داشته باشید که به دلیل این که تشویقی‌ها بسیار خوشمزه هستند و گربه شما از خوردن آن به شدت لذت می‌برد، شما هر زمان که به او تشویقی بدهید، رد نخواهد کرد. دقت داشته باشید گه میزان غذای تشویقی گربه بر خلاف غذای کنسرو گربه نباید زیاد باشد چرا که باعث اضافه وزن و چاقی گربه میشود.

 

خرید غذای تشویقی گربه

 

به طور کلی بیش از صد درصد نیاز آن‌ها به غذا می‌تواند از طریق اسنک‌ها تامین شود و از آن‌جایی که آن‌ها علاقه زیادی به خوردن این اسنک‌ها دارند شاید شما را مجاب کرده تا میزان بیشتری از آن‌ها بدهید، اما توجه کنید که غذای تشویقی زیاد، گربه شما را به شدت چاق خواهد کرد و عوارض بدی را در پی خواهد داشت.

بهترین تشویقی گربه کدام است؟

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم تشخیص بهترین تشویقی گربه به سن، وزن، جنسیت و شرایط جسمی گربه بستگی دارد. به عنوان مثال بعضی از تشویقی‌ها دارای مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی هستند که در صورت این که گربه شما کمبود ویتامین داشته باشد، این تشویقی‌ها برای او بهترین تشویقی خواهد بود.

اما اگر گربه شما چاق است نباید اسنک‌هایی با کربوهیدرات و پروتئین بالا به او بدهید، چون موجب اضافه وزن بیشتر خواهد شد. بعضی دیگر از تشویقی‌های گربه جویدنی هستند و می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن جرم دندان و پلاک دندان استفاده نمود.

پس قبل از این که تشویقی گربه را تهیه کنید، بهتر است به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه این مطلب در خصوص راهنمای خرید تشویقی گربه زمان مصرف و نحوه خرید آن را به شما خواهیم گفت.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

بهترین زمان برای استفاده از تشویقی گربه

گربه‌ها به شدت عاشق این تشویقی‌ها هستند و هرگز از آن‌ها سیر نخواهند شد، اما همان‌طور که گفتیم برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی گربه آن‌ها باید در مصرف آن‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم، به عنوان مثال تنها برای اهداف خاصی که تربیتی و آموزشی هستند به آن‌ها تشویقی بدهیم.

در واقع می‌توان گفت که بهترین زمان استفاده از این تشویقی‌ها زمانی است که گربه کاملا سیر نباشد تا بیشترین میزان بازدهی را در میان وعده دریافت کند. اگر قصد دارید با هدف آموزشی از آن‌ها استفاده کنید باید بین وعده اصلی آن را استفاده کنید، یعنی آن زمان که گربه نه خیلی گرسنه است که به آموزش شما توجه نکند و نه خیلی سیر است.

اصل مهمی که در خرید و تهیه این تشویقی‌ها باید رعایت شود این است که این تشویقی‌ها باید دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز گربه‌ها باشد. مثل غذای گربه  که تمامی موارد مورد نیاز گربه را در بر‌دارد.

تاثیر تشویقی بر گربه‌ها

گربه‌ها اغلب موجودات فرمان ناپذیری هستند و نباید از آن‌ها انتظار مطیع بودن را داشته باشید، آن‌ها اغلب هر کاری که بخواهند را انجام می‌دهند. این تشویقی‌ها یکی از راهکارهایی است که می‌توانید حداقل به آن‌ها نشان دهید که از نحوه عملکرد آن‌ها راضی هستید یا خیر. در واقع شما با دادن این تشویقی‌ها به آن‌ها نشان می‌دهید که از آن‌ها رضایت دارید.
تشویقی دادن به گربه‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی بر آن‌ها بگذارد. یکی از همین تاثیرات علاوه‌بر آموزش، بازی و سرگرم نمودن گربه‌ها است. بعضی از گربه‌ها دیگر میلی به بازی در منزل را ندارند، اگر به برنامه یک روز گربه خود دقت کنید، خواهید دید که بیشتر طول روز در یک گوشه لم داده است و یا خوابیده است.

همین کم تحرکی در او باعث اضافه وزن شده و ممکن است سلامت او را به خطر بیندازد، پس استفاده از تشویقی‌های متنوع می‌تواند او را به تحرک وادار کرده و در طول روز سرگرم کند. به طور کلی تشویقی دادن به گربه اثرات موثری بر روی آن‌ها خواهد گذاشت و شما با مشورت با دامپزشک می‌توانید به اهمیت این موضع پی ببرید.

 

تاثیر تشویقی بر گربه

 

خرید غذای تشویقی گربه با قیمت ارزان

امروزه غذای تشویقی گربه زیادی در بازار وجود دارد که بعضی از آن‌ها در میان مشتریان پرطرفدارتر هستند. از آن‌جایی که خرید غذاهای آماده تجاری برای سگ و گربه کمی گران قیمت هستند، اگر شما فرصت ندارید تا برای آن‌ها غذای خانگی تهیه کنید، مجبور به خرید این غذاهای آماده خواهید بود. حال این غذاها و تشویقی‌ها را از کجا خریداری کنید تا قیمت مناسب‌تری داشته باشند؟
یکی از بهترین تشویقی گربه، تشویقی نوبی است، این غذا دارای تکه‌های خشک فیله مرغ بوده و گربه‌ها اغلب عاشق بو و مزه آن‌ها هستند. بافت این مرغ‌ها نرم بوده و شما می‌توانید در تمام فصول سال از آن‌ها استفاده کنید. از ویژگی‌های مثبت این تشویقی خوش خوراکی و طعمی جذاب برای گربه‌ها است. این تشویقی محصول آلمان بوده و دارای کیفیت بسیار مرغوبی است.
دیگر تشویقی گربه تشویقی‌های مدادی هستند که برای گربه‌ها محبوب‌ترین اسنک‌ها به شمار می‌روند. اگر تا به حال از این محصول استفاده کرده باشید، کاملا می‌دانید که گربه‌ها عاشق این تشویقی‌های مدادی جذاب هستند. این تشویقی‌ کچت محصول آلمان بوده و در هر بسته 5 اسنک نرم به اندازه 14 سانتی متر وجود دارد.

این اسنک حاوی جگر و مرغ بوده و مزه بسیار خوشایندی برای گربه‌ها دارد. این محصول را می‌توانید در طعم‌های دیگری مانند ماهی و سبزیجات نیز تهیه نمایید. از ویژگی‌های این محصول خوش خوراکی، قیمت مناسب، کیفیت بالا و همچنین تنوع در طعم‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:  مالت گربه چیست؟ چرا باید گربه ها مالت بخورند؟ نحوه مصرف آن

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات ارزشمندی در خصوص راهنمای خرید تشویقی گربه برای شما ارائه کردیم. حال دانستید که تشویقی گربه همان اسنک‌های کوچک خوش بو و خوشمزه‌ای هستند که در بازار با طعم‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارد. این اسنک‌ها تاثیر زیادی روی آموزش گربه شما خواهند گذاشت و شما باید از آن‌ها در شرایط تربیت و آموزش استفاده کنید، تا هم جنبه آموزشی و هم جنبه تامین مواد معدنی داشته باشد. چرا که این تشویقی‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز برای گربه‌ها هستند و از آن‌ها می‌توانید در جهت تامین این نیازها استفاده کنید.

همانطور که گفته شد باید در امر تشویقی دادن به گربه‌ها دقت کافی را داشته باشید تا گربه شما دچار اضافه وزن و مشکلات دیگر نشود، چرا که گربه‌ها عاشق این اسنک‌ها هستند و تا هر زمانی که شما به آن‌ها تشویقی بدهید، قبول خواهند کرد و کاری می‌کنند تا دوباره مشمول این تشویقی‌ها شوند. پس در این امر حتما دقت کافی را داشته باشید تا این موجودات بامزه و دوست داشتنی در سلامت کامل به سر ببرند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *