دسته ها

راهنمای خرید باکس گربه | چرا استفاده از باکس حمل گربه ضرورت دارد؟

راهنمای خرید باکس گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

راهنمای خرید باکس گربه یکی از سوالاتی هست که برای هریک از شما پیش می‌آید. نگهداری از حیوانات خانگی، مخصوصاً گربه‌ها تجربه­ای به‌شدت شیرین و لذت‌بخش برای کسانی است که عاشق حیوانات هستند. اما قبل از آوردن حیوانات به خانه باید بدانیم که حیوانات خانگی نیز مانند ما انسان‌ها نیاز به وسایل ضروری، از جمله باکس، جای خواب، ظرف غذا و غیره …. دارند. اگر شما در این موارد اطلاعات کافی ندارید، اصلاً جای نگرانی نیست. ما در این مقاله به شما راهنمای خرید باکس گربه را خواهیم گفت که چه نوع باکسی بهتر است، چه اندازه‌ای برای گربه مناسب است و در آخر چرا باکس حمل گربه ضرورت دارد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع باکس حمل گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

چرا استفاده از باکس گربه ضرورت دارد؟

با توجه ‌به علاقۀ شدیدی که به گربۀ خود دارید، شاید فکر کنید داشتن باکس برای گربه‌تان ضروری نیست و شما می‌توانید آن را در آغوش بگیرید و به هرجا که می‌خواهید، ببرید؛ اما در واقع، گربه‌ها حیواناتی هستند که غیر قابل‌پیش‌بینی‌ هستند.

اگر شما فکر کنید چون گربۀ شما در خانه آرام است، پس در بیرون هم همین‌طور است، کاملاً در اشتباه هستید. گربه‌ها در مقابل سروصداهای بیرون و بوق‌های ماشین‌ها کاملاً عوض می‌شود؛ زیرا گربه‌ها موجوداتی ترسو هستند و این سر­و­صدا­ها ممکن است باعث وحشت آن­ها بشود و فرار کنند؛ بنابراین، باکس حمل گربه برای محافظت از خود گربه است.

بیشتر بخوانید:  خوراکی‌ها و غذاهای مضر برای گربه را بشناسید

در بسیاری از کشورهای جهان توصیه می‌شود که در هنگام معاینۀ گربه‌ها، حتماً آن­ها را در باکس خود قرار دهید و این قانون هم وجود دارد که در حین ویزیت دامپزشک، حتماً گربه باید داخل باکس خود باشد؛ در غیر این صورت، دامپزشک گربة شما را معاینه نمی‌کند.

باکس حمل گربه

 

راهنمای خرید باکس گربه

به‌طورکلی، زبق راهنمای خرید باکس گربه در هنگام خرید باکس گربه باید به نکات زیر توجه کنید:

خرید باکس بزرگ‌تر و کوچک‌تر از گربه ممنوع!

در هنگام خرید به سایز گربۀ خود دقت کنید. باکس بزرگ‌تر ممکن است باعث شود در حین جابه‌جایی، گربۀ شما تکان بخورد و آسیب ببیند؛ مخصوصاً هنگام رانندگی­ کردن. افزون بر این، باکس کوچک‌تر باعث ایجاد استرس و اضطراب و ناراحتی در گربه می‌شود که این دو مورد اصلاً مناسب باکس حمل گربه نیست.

خرید باکس ۱٫۵ برابر بزرگ‌تر از گربه

گربه باید در داخل سبد خود احساس راحتی کامل داشته باشد. ممکن است مسافت طولانی را در پیش داشته باشید؛ به همین دلیل، خرید باکس حمل گربه باید جوری باشد که گربه بتواند به‌راحتی دراز بکشد، بدون خمیدگی بایستد و بچرخد و حتی باید فضای کافی برای قراردادن ظرف آب و غذای گربه هم داشته باشد. اگر غیر از این باشد، باکس برای گربۀ شما کوچک است.

بیشتر بخوانید:  8 راه پیشگیری انتقال بیماری‌ از گربه به انسان + روش‌های درمان

هرگز دو یا چند گربه را در یک باکس نگذارید

نکته‌ای که در راهنمای خرید باکس گربه وجود دارد این است که هر گربه به یک باکس جداگانه احتیاج دارد. قراردادن دو گربه یا بیشتر در یک باکس باعث ایجاد استرس و اضطراب گربه‌ها می‌شود؛ هرچند گربه‌هایتان با هم رابطۀ خوب و صمیمی داشته باشند. این مورد برای حفظ سلامتی و امنیت گربه‌ها لازم و ضروری است.

شناخت انواع باکس حمل گربه

 

روش‌های علاقمند­کردن گربه به باکس

از بین‌بردن تصورات منفی گربه از باکس حمل گربه

اگر گربۀ شما به­اصطلاح شرطی شده باشد، به این معنا که هروقت می‌خواهید به مکان ناخوشایندی مثل دامپزشکی بروید، از باکس حمل گربه استفاده می‌کنید، گربۀ شما برای رفتن به باکس خود بی‌میل می‌شود؛ چرا که از ماندن در باکس، تجربه و خاطرۀ بدی دارد. پیشنهاد می‌شود با راهنمای خرید باکس گربه، یک باکس جدید برایش تهیه کنید و تلاش کنید تصورات و تجربیات خوبی از باکس خود داشته باشد.

گربه را به­‌طور ناگهانی در باکس نیندازید. این کار باعث افزایش استرس در گربه خواهد شد؛ مخصوصاً اگر مسافت طولانی را در پیش دارید. این کار باعث ایجاد تجربه بد و ناخوشایندی برایش می‌شود که به‌ خاطرش می‌ماند.

افزایش استرس باعث می‌شود گربه در باکس خود دستشویی کند و حتماً پس از این موضوع، تصوراتش از باکس به‌شدت منفی می‌شود؛ حتی اگر شما باکس را بشویید، مقدار کمی بو در آن باقی می‌ماند.

دادن تشویقی و قراردادن غذا در باکس حمل گربه

ظرف و غذای تشویقی گربه را در داخل باکس حملش قرار بدهید؛ این کار باعث می‌شود گربه که حس خیلی خوبی به غذایش دارد، با ارادۀ خود به داخل باکس برود و باور کند که باکس حمل، دوست خوبی برایش است.پس از غذا­خوردن گربه و ماندن در باکس، به او تشویقی بدهید تا متوجه شود ماندن در باکس کار خوبی است.

باکس گربه جزئی از وسایل خانه است. شما باید باکس حمل گربه را در نقطه­‌ای از خانه قرار دهید که در معرض دید باشد. این باعث می‌شود گربه فکر کند باکس او هم جزئی از وسایل خانه است و مثل وسایل دیگر از آن استفاده کند و برایش عادی به نظر برسد. چون اگر غیرعادی و تهدیدآمیز باشد، هرگز به آن حسی خوبی نخواهد داشت و از آن استفاده نمی‌کند.

مبله­ کردن باکس حمل گربه

قراردادن ملافه‌ای نرم در باکس می‌تواند کمک کند گربه در باکس خود با آرامش بخوابد و احساس امنیت کند. ترجیح گربه‌ها بر این است که در حین جابه‌جایی، خود را مخفی کنند. قراردادن یک ملافه یا پتوی نرم در باکس به گربه کمک می‌کند تا به‌راحتی در زیر آن مخفی شود. کت­نیپ (علف گربه) گیاهی است که گربه‌ها عاشق بوی آن هستند. طبق راهنمای خرید باکس گربه بهتر است برای کاهش اضطراب، این گیاه را در باکس اسپری کنید. دقت داشته باشید که اثر این اسپری چند ساعتی بیشتر نیست، پس حتماً باید آن را تمدید کنید.

بیشتر بخوانید:  نشانه‌ها و علائم جرب گربه | جرب گوش گربه چیست؟

رانندگی با آرامش

گربه‌ها از رانندگی شما می‌ترسند؛ حتی اگر شما بهترین رانندۀ دنیا باشید. زمانی که گربه در داخل ماشین شما قرار دارد، باید با دقت و آرامش بسیار رانندگی کنید؛ چون احتمال دارد دچار ماشین‌گرفتگی بشوند.

وقتی شما باکس حمل گربه را در داخل ماشین قرار دادید، حتماً کمربند ایمنی برای حفظ باکس و گربه را ببندید تا تکان‌ها و توقف‌های ناگهانی باعث آسیب به باکس و گربه نشود.

برای ماندن گربه در باکس و عادت­ کردن او به باکس در داخل ماشین، سعی کنید ابتدا از مسافت‌های کوتاه شروع کنید.

چرا استفاده از باکس گربه ضرورت دارد؟

 

شناخت انواع باکس حمل گربه

 کیف و ساک نایلونی

خرید باکس نایلونی، ساک پارچه­ای و بسیار نرم به‌صورت کوله‌پشتی برای گربه‌های آرام مناسب است و برای همۀ گربه‌ها توصیه نمی‌شود. با توجه ‌به سبک­بودن و تنوع ظاهری، باکس‌های نایلونی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در هنگام خرید، چند وسیلۀ سنگین مثل کتاب را در کوله قرار دهید تا مطمئن شوید تحمل وزن گربۀ شما را دارد. توجه داشته باشید باکس دارای تهویه باشد و زیپ آن به‌راحتی بدون فشار باز­و­بسته شود و دستۀ آن محکم باشد.

باکس پلاستیکی

در راهنمای خرید باکس گربه این نوع باکس بهترین نوع باکس حمل گربه معرفی شده است. به‌طور کلی، همة گربه‌ها، چه آرام و چه بازیگوش، می‌توانند از این نوع باکس استفاده کنند. بدنۀ این نوع باکس‌­ها محکم است و در برابر چنگ­کشیدن و اسکرچ­کردن گربه‌ها مقاوم است.

 همچنین،این نوع باکس‌ها از باکس‌های فلزی، پارچه‌ای و حتی نایلونی مقاوم‌تر و امن‌تر هستند و شست­و­شوی آن­ها نسبت به بقیۀ باکس‌ها راحت‌تر است و شما می‌توانید سال‌های زیادی از این نوع باکس‌ها استفاده کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *