دسته ها

راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه | اهمیت بهداشت ظرف آب و غذای گربه

راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سال‌هاست که حیوانات خانگی به ویژه گربه‌ها به همدمی بی‌نظیر برای انسان‌ها بدل شده‌اند؛ همدمی کم توقع که در ازای اندکی محبت و غذا، همیشه در همه‌ی لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ کنار شما بوده، هرگز شما را ناراحت نکرده و شما را به اندازه‌ی کل جهان دوست خواهند داشت!

محبت به این موجودات دوست داشتنی تنها به اندکی توجه وابسته است اما در بحث غذا، موارد و نکته‌های ریز و درشتی در مورد خود غذا و حتی ظروفی که در آن غذا و آب می‌خورند وجود دارد که شاید در ابتدا کمی گیج‌‎کننده به نظر برسد اما کمی تحقیق و مطالعه در این حوزه نظیر مطالعه راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه می‌تواند بسیار به شما کمک کند تا بهترین شرایط ممکن را مهیا کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع ظرف آب و غذای گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

اهمیت بهداشت ظرف غذای گربه

یکی از مهم‌ترین موارد در ظرف غذای گربه، توجه به بهداشت و تمیزی آن است که می‌تواند در سلامت گربه‎ شما به شکل مستقیم اثر گذارد و حتی بی توجهی به این موضوع، به یک مشکل جدی بدل شود!

همچنین به واسطه‌ی حضور گربه‌ها در خانه‌ شما و رفت‌وآمد بین خانواده، موضوع بیماری آن‌ها می‌تواند سلامت شما و اعضای خانواده‌تان به خصوص کودکان خردسال را نیز به شکل جدی به خطر بیاندازد.

پس توجه به نظافت و تمیزی ظرف غذای گربه، یکی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشید؛ اقداماتی نظیر شستن روزانه‌ی ظرف و یا حداقل قرار دادن هر چند روز یک‌بار آن‌ها در ماشین ظرفشویی، می‌تواند تا حد قابل توجهی بهداشت ظرف غذا را بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:  8 راه پیشگیری انتقال بیماری‌ از گربه به انسان + روش‌های درمان

بهترین جنس ظرف غذای گربه چیست؟

انتخاب جنس ظرف غذا، یکی از موارد مهم دیگری است که بسیاری از افراد را به پای مطالعه راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه می‌کشاند؛ انتخابی مهم که علاوه‌بر سلامت و بهداشت گربه، بر راحتی او در هنگام غذا خوردن نیز بسیار موثر است.

بسیاری از افراد در هنگام خرید ظرف غذای گربه، به خاطر قیمت مناسب‌تر به سراغ ظروف و کاسه‌های پلاستیکی می‌رفتند؛ اما امروزه دامپزشک‌ها به دلیل حساسیت اکثر گربه‌ها به پلاستیک و ایجاد خراش این ظروف در چانه‌ی این موجودات که به محل رشد میکروب‌ها بدل خواهد شد، به افراد توصیه می‌کنند که تا حد امکان به سراغ ظروفی از این جنس نروند!

در عوض به جای ظرف غذای پلاستیکی، دامپزشکان خرید ظروف سرامیکی البته به شرط استفاده از لعاب بدون سرب در آن‌ها و یا ظروف و کاسه‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ نشکن که از استحکام بالا و قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی دارند را توصیه می‌کنند.

ویژگی‌های انواع ظرف غذای گربه

انتخاب ظرف غذای مناسب برای گربه‌ی دلبندتان، علاوه‌بر کمک به فرآیند هضم غذا و کاهش خستگی و فشار روی گردن، می‌تواند زمان صرف غذا را به فرآیندی لذت بخش برای او تبدیل کرده و میزان خوشحالی گربه‌ی شما را چندین برابر کند!

حال که کمی بیشتر با ظرافت‌ها و چالشهای خرید ظرف غذای گربه آشنا شدیم، نوبت به بررسی ویژگی‌ها و مشخصه‌های انواع مختلف این ظروف رسیده که می‌تواند زندگی را برای او دلپذیر‌تر نماید.

ویژگی‌های انواع ظرف غذای گربه

  • ظرف غذای گربه Neater Feeder

این محصول یکی از بهترین نمونه‌های بازار است که از جنس استیل ضد زنگ با پایه‌ی پلاستیکی ساخته شده و دارای ظرفیتی معادل یک فنجان غذا است.

سطح بالاتر این محصول که گردن گربه‌ی شما ‍‍‌را در موقعیت بسیار ایده‌آلی قرار خواهد داد، قابلیت تمیز کردن بسیار آسان و طراحی خاصی که کم‌ترین میزان ریزش غذا را در آن مشاهده خواهید کرد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول بی‌نظیر به شمار می‌رود، البته اگر از قیمت نسبتاً بالای آن چشم پوشی کنیم!

برای خرید و مشاهده قیمت انواع ظرف آب و غذای گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

  • ظرف غذای گربه Ecoware Van Ness

این ظرف غذای فوق العاده محبوب که در بحث راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه در سایت‌های معتبر به چشم می‌خورد، از بامبو با پایه‌ی سلیکونی ساخته شده و معادل 1 فنجان غذا در آن جای خواهد گرفت.

این محصول دارای مواد سازگار با محیط زیست بوده و با طراحی کم عمق و عریض خود، شرایطی عالی را برای گربه‌ی شما مهیا خواهد کرد. همچنین برچسب قیمتی مناسب این محصول نیز می‌تواند دلیل دیگری برای خرید آن باشد.

البته باید اشاره کرد که این محصول قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی را ندارد!

  • ظرف غذای گربه سیلیکونی تاشو Zoufeng

این ظرف غذا از جنس سیلیکون ساخته شده و معادل 1.5 فنجان غذا گنجایش دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نیز می‌توان به قابلیت تمیز کردن آسان، مناسب بودن برای غذا و آب و صد البته راحتی بی‌نظیر در حمل و نقل و مواقع سفر و تفریح اشاره کرد.

همچنین گفتنی است که محصولات محبوب دیگری چون K&H Thermo-Kitty، PetSafe Feeder، Legendog و VivaGlory نیز در بازار موجود هستند که هرکدام نقاط قوت و ضعف مختص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

ظرف آب گربه چه ویژگی‌هایی دارد؟

ظرف آب گربه چه ویژگی‌هایی دارد؟

نوشیدن آب برای دفع سموم، سلامتی کلیه و تقریباً تمام اعضای گربه ضروری است؛ اما این موجودات دوست داشتنی گاهی علاقه‌ای به این کار نشان نمی‌دهند و از این رو انتخاب مناسب ظرف آب گربه که بتواند آن‎ها را به مصرف بیشتر آب تشویق کند، یک چالش بزرگ است!

  • ظرف آب پهن

مالیده شدن سبیل‌ گربه‌ها به کناره‌های ظروف چندان برایشان خوشایند نیست و اگر از ظروف پهن و بزرگ به عنوان ظرف آب گربه استفاده کنید، متوجه افزایش چشم گیر مصرف ‌‌آب در آن‌ها خواهید شد.

  • ظرف آب سرد

گربه‌ها نیز مانند ما انسان‌ها ترجیح می‌دهند که آب خنک و گوارا بنوشند و میزان دمای آب، در تمایل آن‌ها به نوشیدن تاثیر مستقیم دارد. پس اگر از ظروفی مانند ظرف آب گربه Frostybowlz که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و می‌تواند ساعت‌ها آب را خنک نگه دارد استفاده کنید، می‌توانید گربه‌‌تان را به مصرف بیشتر آب ترغیب کنید.

  • آبنمای اتوماتیک

خرید آبنمای اتوماتیک با فواره‌های آب، یکی از اقداماتی است که می تواند گربه‌ی شما را به دلیل غریزه‌اش، عاشق نوشیدن آب کند؛ اما برچسب قیمتی نسبتاً گران، تعویض مدام فیلتر و نزدیک پریز برق قرار دادن آن، تنها نقاط ضعف این خرید به شمار می‌رود که اگر آن‌ها را بپذیرید، گربه‌ی شما دست از نوشیدن آب برنمی‌دارد!

از بهترین ظرف آب گربه موجود در بازار می‌توان به ظرف آب Frisco، Frostybowlz و  PetSafe Drinkwell 360 اشاره کرد که می‎‌تواند مصرف آب گربه‎‌ی شما را تا چندین برابر افزایش دهد.

بهترین مکان برای قراردادن ظرف آب و غذای گربه

یکی از موارد مهم دیگر در راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه، تعیین محلی است که باید ظروف آب و غذا در آن جا قرار داده شود؛ در واقع تعیین بهترین محل! مهم‌ترین معیار در انتخاب این محل، آرام و ساکت بودن آن جاست. شلوغی و صدای زیاد، گربه‌ها را از غذا خوردن باز نگه داشته و یا آن‌ها را مجبور خواهد کرد که سریع و با استرس غذا بخورند که مشکلات فراوانی را برای آن‌ها پیش خواهد آورد.

معیار مهم دیگر، دور بودن محل خوردن غذا از محل دستشویی گربه است که ریشه در غریزه‌ی آن‌ها دارد.همچنین این موجودات علاقه‌ای به خوردن غذا و در کنارش نوشیدن آب ندارند و شما نباید ظرف غذای گربه و ظرف آب گربه را در یک محل بگذارید!

سخن پایانی

انتخاب ظرف آب و ظرف غذای مناسب برای گربه، یک چالش سخت و جدی برای سرپرستان این موجود بامزه به حساب می‌آید؛ چرا که انتخاب اشتباه و یا تغییر مدام این ظروف به عدم تمایل گربه به آب و غذا و در نهایت به ضعف جسمی او منجر خواهد شد.

اما با اندکی مطالعه پیرامون راهنمای خرید ظرف آب و غذای گربه، می‌توان با دیدی بازتر و تصمیمی سنجیده‌تر خوردن غذا و نوشیدن آب را برای این حیوانات به لذت‌بخش‌ترین کار دنیا تبدیل کرد!

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *