دسته ها

آموزش و شناخت زبان بدن گربه‌ها | معنی حرکات گربه‌ها چیست؟

زبان بدن گربه‌ها
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

شناخت زبان بدن سگ و گربه می‌تواند ارتباط شما با حیوان خانگی‌تان را عمیق‌تر کند. تقریباً هر صاحب حیوان خانگی به این فکر کرده است که دوست پشمالوی آن‌ها چه فکری می‌کند. حیوانات نمی‌توانند از گفتار انسان برای گفتن آنچه در ذهن‌شان است استفاده کنند، اما راه‌هایی برای برقراری ارتباط دارند. مانند زبان بدن گربه‌ها. شما می‌توانید از روی وضعیت بدن حیوان خانگی خود چیزهای زیادی در مورد احساس او بگویید.‌ زبان گربه‌ها بسیار رسا است اگر بدانید در زبان بدن‌شان به دنبال چه چیزی باشید. همه چیز از نحوه انقباض دم تا موقعیت گوش‌هایشان نوعی ارتباط است. درباره نحوه خواندن زبان بدن گربه و معنی حرکات گرب‌ها بیشتر بدانید.

گربه شاد وآرام

در زبان بدن گربه‌ها وقتی گربه شما آرام و خوشحال است، ممکن است خواب‌آلود یا سرد به نظر برسد. ماهیچه‌های آن‌ها شل است و سرشان به جای چرخیدن و نگاه‌کردن به اطراف بی‌حرکت خواهد بود. گربه‌ای که آرام و راضی به نظر می‌رسد ممکن است از نوازش‌کردن یا در آغوش گرفتن استقبال کند.

  • گوش‌ها: گوش‌های یک گربه آرام در حالت طبیعی قرار می‌گیرند. آن‌ها به سمت سر صاف یا زاویه‌دار به عقب نخواهند بود. درحالی‌که گوش‌های آن‌ها ممکن است در پاسخ به صدا تکان بخورد، اما دائماً نمی‌چرخند.
  • چشم‌ها: هنگامی که گربه شما آرام است، مردمک‌های آن‌ها به اندازه معمول خود خواهد بود. ممکن است آن‌ها را ببینید که چشمان‌شان را تا نیمه ببندند، انگار که گربه در حال چرت‌زدن است. به نظر نمی‌رسند مراقب باشند یا قصد داشته باشند.
  • بدن: اگر گربه شما دراز کشیده است، ممکن است به پهلو باشد، به‌طوری‌که شکمش نمایان شود. این نشانه آن است که آن‌ها احساس امنیت می‌کنند. اگر گربه در حالت نشسته باشد، پشت او صاف و سرش بالا خواهد بود.
  • دم: یک گربه شاد و آرام اجازه می‌دهد دم خود را دراز کند و صاف دراز بکشد. دم نسبتاً ثابت خواهد بود و خز روی آن صاف خواهد بود.

در زبان بدن رفتار گربه‌ها وقتی گربه شما می‌خواهد بازی کند، انرژی زیادی نشان می‌دهد. آن‌ها ممکن است شروع به تعقیب شما در خانه کنند، انگار که شما را تشویق می‌کنند تا به بازی بپیوندید. آن‌ها ممکن است شروع به بازی با یک اسباب‌بازی مورد علاقه خود کنند.

  • گوش‌ها: یک گربه بازیگوش گوش‌های خود را بالا خواهد داشت. گوش‌ها به سمت جلو اشاره می‌کنند، و ممکن است فکر کنید که گوش‌ها بسیار هوشیار به نظر می‌رسند.
  • چشم‌ها: گربه شما در حین بازی به شدت به شما یا یک اسباب‌بازی نگاه می‌کند. مردمک چشم آن‌ها گشاد می‌شود و ممکن است در چشمان‌شان ظاهری وحشی به خود بگیرند.
  • بدن: گربه‌ها دوست دارند بازی‌های تعقیبی انجام دهند. ممکن است گربه‌ای را ببینید که خمیده است و انتهای عقبی خود را بلند کرده است که گویی آماده است بپرد. ضربه‌زدن نشانه دیگری است که نشان می‌دهد گربه شما احساس بازیگوشی می‌کند.
  • دم: برخی از گربه‌ها دم خود را پایین نگه می‌دارند درحالی‌که آماده جهش هستند. ممکن است متوجه شوید که دم آن‌ها بالا رفته و به اطراف می‌چرخند. گاهی اوقات، یک گربه یا بچه‌گربه جوان ممکن است حتی دم خود را تعقیب کند.
بیشتر بخوانید:  معرفی پرکاربردترین اسباب بازی گربه و نحوه بازی با آن‌ها

گربه ترسیده یا نگران

یک گربه ترسیده ممکن است شبیه یک گربه‌ هالووین با پشت کمانی و دم بلند شده باشد. ممکن است بچه‌گربه شما یک مخفی‌گاه پیدا کند و از بیرون آمدن امتناع کند. آن‌ها ممکن است دندان‌های خود را نشان دهند یا خش‌خش کنند. گربه شما ممکن است علائم ترسیدن زیر را نیز نشان دهد.

  • گوش ها: زبان بدن گربه‌ها گربه شما ممکن است گوش‌های خود را به سرعت به جلو و عقب تکان دهد تا بتواند صداهای اطراف خود را کنترل کند. آن‌ها ممکن است گوش‌های خود را به سمت پایین بکشند تا به طرفین اشاره کنند یا صاف روی سر خود دراز بکشند.
  • چشم ها: یک گربه ترسیده ممکن است بسیار مراقب به نظر برسد. چشمان‌شان باز و مردمک چشم‌شان باز می‌شود.
  • بدن: گربه شما ممکن است کمرش را قوس دهد و اجازه دهد خزش سیخ شود. آن‌ها ممکن است به حالت خمیده بروند که انگار در شرف فرار هستند. شما می‌توانید ببینید که آن‌ها در تنش هستند و آماده پاسخ جنگ یا گریز هستند.
  • دم: یک گربه ترسیده ممکن است دم خود را بالا و سفت نگه دارد. آن‌ها ممکن است دم خود را دور بدن خود بپیچند تا از چنگ‌زدن یا گازگرفتن آن محافظت کنند.

گربه ترسیده یا نگران

سایر اعمال فیزیکی گربه‌ها چیست؟

گربه‌ها کارهای دیگری برای برقراری ارتباط با شما انجام می‌دهند، از جمله:

  • مالش‌دادن: گربه‌ها به مالش‌دادن به اشیا از جمله افراد معروف هستند. این تا حدی نشانه محبت است، اما هم‌چنین پیامی برای گربه‌های دیگر است. این یکی از راه‌های پخش عطر آن‌ها برای مشخص‌کردن قلمروشان است.
  • خمیرکردن: برخی از گربه‌ها پنجه‌های خود را در دامان شما یا روی بالش به سمت بالا و پایین خم می‌کنند. به این کار ورزدادن می‌گویند. این رفتار باقی‌مانده از دوران نوزادی آن‌هاست. بچه گربه‌ها برای دریافت شیر ​​مادران خود را خمیر می‌کنند و آن را با راحتی همراه می‌کنند.
  • آوازخوانی: گربه‌ها به یک‌دیگر میو نمی‌کنند. آن‌ها فقط به عنوان راهی برای جلب توجه انسان‌ها میومیو می‌کنند. اگر گربه شما گرسنه باشد یا بخواهد نوازش شود، ممکن است میو کند. خرخرکردن نشانه رضایت و آرامش است. اگر صدای زوزه گربه یا صداهای ناآشنا را ‌می‌شنوید، ممکن است نشانه بیماری یا درد باشد.‌
  • بیماری: در زبان بدن گربه‌ها اولین علامت بیماری در گربه‌ها اغلب تغییر زبان بدن است. گربه شما ممکن است در حالت خمیده با سر و گوش‌هایش پایین دراز بکشد. اگر درد دارند، ممکن است به گونه ای دروغ بگویند تا از بدترشدن آن جلوگیری کنند. چشم‌هایشان ممکن است کدر یا شیشه‌ای به نظر برسد و گوش‌هایشان تا دو طرف سرشان آویزان شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مکمل و مولتی ویتامین گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

وضعیت گوش‌ها در گربه نشان‌دهنده چیست؟

  • گوش‌ها

کمی جلوتر: بچه‌گربه شما احساس کنجکاوی و بازیگوشی ‌می‌کند، بنابراین این ژست را اغلب ‌می‌توان درحالی‌که آن‌ها در حال بررسی یک اسباب‌بازی جدید هستند مشاهده کرد!

صاف و راست: چیزی توجه گربه شما را به خود جلب کرد، مطمئناً. گربه‌ها شنوایی فوق‌العاده‌ای دارند و وقتی گوش‌هایشان صاف و بالا است، به این معنی است که چیزی آن‌ها را آگاه کرده است.

پشت سنجاق‌شده و صاف: شما یک بچه‌گربه بسیار، بسیار عصبانی روی دست دارید. این ژست اغلب با خش‌خش یا غرغر همراه است و نشان ‌می‌دهد که گربه شما یا عصبانی است (احتمالاً از شما) یا ترسیده است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

وضعیت چشم‌ها در زبان بدن گربه‌ها نشان دهنده چیست؟

  • چشم‌ها

به آرامی چشمک ‌می‌زند: آهسته چشمک‌ها بوسه‌های هوای دنیای گربه‌هاست! اگر متوجه شدید که گربه‌تان به آرامی برایتان پلک می‌زند، نیازی نیست که از این رفتار عجیب گربه گیج شوید. این به سادگی به این معنی است که گربه شما را ‌می‌پرستد.

گشادشدن مردمک چشم: یک نفر قطعا هیجان‌زده است! چه در حال بازی باشند و چه برای حمله وحشیانه به یک اسباب‌بازی آماده ‌می‌شوند، مردمک‌های گشاد شده نشانه مطمئنی از هیجان گربه‌ها هستند. با این حال، اگر با حرکات یا صداهای تدافعی یا تهاجمی همراه شود، مردمک‌های بزرگ و پهن ‌می‌تواند به این معنی باشد که گربه شما ترسیده است.

مردمک‌های شکاف (منقبض): ظاهری آزاردهنده، که اغلب در غیاب خوراکی‌ها یا کیبل‌ها‌ی مورد علاقه گربه در کاسه مشاهده ‌می‌شود. شما قطعاً مطابق با استانداردهای بچه‌گربه خود نیستید!

حرکات دم در زبان بدن گربه‌ها نشان‌دهنده چیست؟

  • علائم دم

گربه‌ها با تمام بدن خود ارتباط برقرار می‌کنند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم)، اما به ویژه یک عضو بدن همه چیز را نشان می‌دهد. شما آن را حدس زده‌اید، دم! بر خلاف سگ‌ها که تکان‌دادن دم آن‌ها به معنای شادی است، وقتی صحبت از زبان دم گربه ‌می‌شود، مسائل بسیار پیچیده‌تر است. (ما از اربابان گربه‌سانان خود انتظار کمتری نداریم.)

اگر فکر کرده‌اید که چرا گربه‌ها دم خود را تکان ‌می‌دهند یا اگر کنترل گربه‌ها بر دم آن‌ها چیزی به ما ‌می‌گوید، این نمودار جامع هرگونه سردرگمی را برطرف ‌می‌کند!

گربه دم تکان می‌دهد

بچه‌گربه شما به‌شدت از شما ناامید شده است. اگر تعجب می‌کنید که چرا گربه‌ها وقتی می‌خواهید نوازش‌شان کنید، دم خود را تکان می‌دهند، مراقب باشید، زیرا درغیر‌این‌صورت ممکن است چند خراش لازم باشد تا همه چیز روشن شود.

تکان‌خوردن دم گربه

یک نوع خفیف تکان‌دادن، تکان‌دادن اغلب به این معنی است که گربه فقط نوک دم خود را تکان ‌می‌دهد و نشان‌دهنده حالت بازیگوشی است. اگر گربه‌ای را دیدید که دنبال دمش ‌می‌رود، مطمئن باشید که اول شروع به تکان‌دادن آن کرده‌اند!

دم پف کرده

اگرچه درعین‌حال خنده‌دار و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد، دم پف کرده یکی از نشانه‌های مثبت دم گربه نیست. این بدان معنی است که بچه‌گربه شما از چیزی می‌ترسد، یا اگر همراه با خش‌خش باشد، آماده حمله می‌شود.

دم گربه شما جمع شده است

اگر گربه شما دمش را بین پاهایش دارد، نشانه اضطراب و تسلیم است. وقتی چیزی گربه شما را عصبی می‌کند، مانند یک محیط جدید یا یکی از اعضای جدید خانواده، آن‌ها دم خود را کنار می‌زنند.

حرکات دم در زبان بدن گربه‌ها نشان‌دهنده چیست؟

دم منحنی

در زبان بدن گربه‌ها وقتی یک گربه دم خود را به شکلی شبیه علامت سوال خم می‌کند، به این معنی است که آن‌ها آماده کاوش و بازی هستند! اگر منتظر بودید تا آن‌ها را با اسباب‌بازی جدیدی که آن‌ها را تهیه کرده‌اید معرفی کنید، اکنون زمان مناسبی است.

دم در آغوش گرفتن

گربه ای که دم خود را دور تا دور خود خم می‌کند و در آغوشی زیبا و کرکی ایجاد می‌کند، گربه‌ای شاد و راضی است. گربه‌ها حتی می‌توانند گربه‌های دیگر را با دم خود در آغوش بگیرند و آن‌ها را در آغوش گرم و گربه‌ای قرار دهند.

چرا باید زبان بدن رفتار گربه‌ها را یادبگیریم؟

وقتی می‌گویم زبان بدن یک گربه را می‌فهمم، منظورم چیزی است که وقتی از کل بدن‌شان برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، می‌گویند. زیرا برای بچه‌گربه‌ها کافی نیست که با استفاده از دم، گوش یا صداهای مختلف به ما بگویند که چه فکر می‌کنند. آن‌ها به راه دیگری برای برقراری ارتباط با آنچه در ذهن گربه‌سانان است نیاز دارند. این رفتار گربه‌ها از طریق زبان بدن (کل) آ‌ن‌ها توضیح داده می‌شود.

به پشت دراز کشیده، شکم نمایان است

در زبان بدن گربه‌ها این بدان معنی است که گربه شما کاملاً به شما اعتماد دارد و به اندازه کافی احساس راحتی می‌کند که آسیب‌پذیرترین ناحیه خود را برای شما آشکار کند. از سوی دیگر، اگر جرأت داشته باشید برای مالش شکم بروید، 99 درصد احتمال دارد که دست‌تان خراشیده شود. می‌دانم، این تله‌ای است که افراد کمی می‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

ترکیب خاص: اگر گربه شما درحالی‌که به پشت دراز کشیده غرغر می‌کند، آشفته و آماده ضربه‌زدن است.

پشت قوس‌دار

برای نوازش آماده شوید! اگر گربه‌ای به شما نزدیک شد و کمرش را قوس داد، سعی می‌کنند به شما بگویند که او را نوازش کنید (خراش‌های پشت گوش نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد). ترکیب خاص پشت کمانی در ترکیب با موهای پرزدار (کلاسیک‌هالووین را در نظر بگیرید) به این معنی است که گربه شما ترسیده یا عصبانی است.

به شما مالیدن

اگرچه اکثر مردم فکر می‌کنند این بدان معناست که بچه‌گربه آن‌ها احساس محبت می‌کند، دلیل واقعی مالش کمی پیچیده‌تر است. گربه‌ها خود را به اشیا (یا افراد) می‌مالند تا قلمرو خود را مشخص کنند. این امر به ویژه هنگامی که گونه‌های خود را به چیزی می‌مالند، به دلیل غدد واقع در آن‌جا که فرمون‌های ویژه (سرزمینی) آزاد می‌کنند، صادق است.

خمیرکردن

در زبان بدن گربه‌ها هر بار که یک گربه “بیسکویت درست می‌کند”، باقی مانده از خاطرات بچه‌گربه آن‌ها است. گربه‌ها فقط افراد خاص را ورز می‌دهند، آن هم زمانی که به‌خصوص خوشحال و راضی باشند. اگر یک بچه‌گربه می‌خواهد روی دامان شما خمیر کند، افتخار کنید!

تکان‌دادن باسن

نه، بچه‌گربه شما احتمالاً بزرگ‌ترین طرفدار هنرمندی نیست که کلمه داگ را در نام خود دارد. تکان‌دادن باسن خنده‌دار و بامزه پیش درآمدی برای تپش است و یکی از نشانه‌های زبان بدن گربه است که به شکار تعقیب‌کننده مرتبط است.

گربه خمیده

این رایج‌ترین حالت خوابیدن در گربه‌ها است. این بدان معناست که گربه شما احساس آرامش و امنیت می‌کند. این‌گونه خوابیدن گربه‌ها از دست‌دادن گرمای آن‌ها را به حداقل می‌رساند. بااین‌حال، اگر متوجه شده‌اید که گربه شما در طول روز زیاد می‌خوابد، باید توجه داشته باشید و با دامپزشک خود مشورت کنید.

چرا باید زبان بدن رفتار گربه‌ها را یادبگیریم؟

لیسیدن شما

اگر سزاوار یک جلسه نظافت ویژه از گربه خود بودید معنی زیادی دارد. حالا شما یک “گربه” خاص هستید. گربه‌ها وقتی شروع به لیسیدن پوست، مو، لاله گوش یا حتی نیش‌زدن لباس‌های شما می‌کنند و شما را عضوی مهم از گروه خانواده می‌دانند، محبت زیادی نشان می‌دهند. آن‌ها این کار را به همان روشی انجام می‌دهند که شما با نوازش گربه خود به او محبت نشان می‌دهید.

صدای میو گربه شما صدای متفاوتی دارد

از انواع مختلف میو گرفته تا انواع صداهای عجیب و غریب، گربه‌ها قطعاً از بیان خواسته‌ها یا نظرات خود دریغ نمی‌کنند. مشکل این است که درک گربه‌ها همیشه آسان نیست. اگر نتوانید تفاوت میان میو عصبانی و بازیگوش را تشخیص دهید، حتماً خراشیده خواهید شد!

در این‌جا متداول ترین انواع میو در معنی حرکات گربه‌ها وجود دارد. البته که به‌راحتی به انسان ترجمه شده است.

میو کوتاه و با صدای بلند: «سلام، انسان! اوضاع چطوره؟”

هم‌زمان چند میو کوتاه: «خیلی خوشحالم که برگشتی! به جای این‌که مثل یک سگ احمق به سمتت بپرم، فقط به تو می‌گویم که دلم برایت تنگ شده است!

میوهای نرم و خواهش‌آمیز: «من گرسنه‌ام، بنابراین یک مکنده فوق‌العاده زیبا خواهم بود. چطور می‌توانی در مقابل غذا‌دادن فوری به من مقاومت کنی؟

بیشتر بخوانید:  به گربه چه غذایی بدهیم؟

میو یا میو کم: «خدمات در این مکان بد است. واقعاً اعصاب من را خورد می‌کنی، خدمتکار.

بااین‌حال، تشخیص معنای میو تنها بخشی از یادگیری زبان گربه است. گربه‌ها هنگام تلاش برای برقراری ارتباط صداهای مختلفی تولید می‌کنند، مانند:

تریلینگ گربه‌ها

صدایی در جایی بین میو و خرخر. اغلب به عنوان یک تبریک یا راهی برای جلب توجه شما با کاملاً شایان ستایش استفاده می‌شود. از این زیباتر نمی‌شود!

جیک جیک صدای متفاوت گربه‌ها

بچه‌گربه شما با تلاش برای جذب حیات وحش بی‌ادعا، مهارت‌های شکار خود را ثابت می‌کند. سعی کنید طعمه‌های آن‌ها را با فوران‌کردن روی آن‌ها و قهقهه‌زدن به صدای زیبای آن‌ها نترسانید.

زوزه‌کشیدن گربه در چه مواقعی رخ می‌دهد؟

این صدای خاص گربه مانند تلاقی بین یودل و زوزه‌کشیدن است، یکی از آزاردهنده‌ترین صداهاست. اگرچه یولینگ یک تماس جفت گیری است که معمولاً برای گربه‌ها در گرما اختصاص داده می‌شود، گربه‌های عقیم‌شده نیز می‌توانند جیغ بزنند.

خش‌خش کردن گربه برای چیست؟

در شناخت زبان بدن گربه‌ها برای موقعیت‌هایی که آن‌ها ترسیده یا عصبانی هستند، روال خش‌خش و غرغر هرگز نشانه خوبی نیست. اگر شک ندارید که گربه شما درد دارد یا زخمی شده است، این احتمالاً به این معنی است که بهتر است از آن دوری کنید.

میو بی‌صدا به چه معناست؟

یک میو آن‌قدر بی‌صدا که به سختی می‌شنوید گاهی می‌تواند نشانه‌ای از خستگی یا گرسنگی و کم‌آبی باشد. البته، اگر یک بچه‌گربه سالم دارید، این ممکن است راهی برای بازی‌کردن با رشته‌های قلب شما باشد.

 

چگونه با گربه‌های خود ارتباط برقرار کنیم

خرخر کردن در صدای گربه

وقتی گربه خرخر می‌کند یعنی چه؟ آیا این نشانه این است که گربه شما را دوست دارد؟ مطمئن باش صدای مخملی و ارتعاشی خرخر یکی از بهترین صداهایی است که می‌توانید از فربال خود بشنوید! احساسات یک گربه می‌تواند یک راز باشد، اما شنیدن صدای خرخر نشانه قطعی از خوشحالی و محبت گربه شما است. بااین‌حال، در برخی موارد، خرخر غیر طبیعی می‌تواند نشانه‌ای از درد گربه شما باشد، بنابراین اگر متوجه شدید که خرخرکردن آن‌ها غیرعادی است، او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

چگونه با گربه‌های خود ارتباط برقرار کنیم؟

درک و آشنایی زبان بدن گربه‎‌‌ها شگفت‌انگیز است، اما چگونه می‌توانید آن‌ها را به درک شما وادار کنید؟ سگ‌ها به دستورات و صدای شما پاسخ می‌دهند، اما گربه‌ها چندان علاقه‌ای به حرف‌های شما ندارند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که گربه شما را درک نمی‌کند. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که گربه سانان (حداقل) به همان اندازه قادر به تفسیر زبان انسان به عنوان سگ هستند. این واقعیت که آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار ما را درک نمی‌کنند، خوب، این یک مسئله دیگر است. حتی اگر بچه‌گربه شما وانمود می‌کند که صدای شما را نمی‌شنود، به این معنی نیست که نباید با او ارتباط برقرار کنید. صدای آرامش بخش می‌تواند به تشویق یک گربه خجالتی و ترسناک کمک کند یا به آن‌ها انگیزه دهد که با شما در آغوش بگیرند.

به همین ترتیب، یک صدای محکم و تیز می‌تواند به شما کمک کند رفتارهای ناخواسته، مانند ضربه‌زدن یا خاراندن مبلمان را به گربه خود آموزش دهید. (البته در تئوری، در واقعیت، گربه‌ها هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند). وقتی در محل کار نیستید، از دوربین حیوان خانگی برای برقراری ارتباط با گربه خود استفاده کنید. حتی اگر آن‌ها آن را نشان ندهند، دل‌شان برای شما تنگ شده است. و با شنیدن صدای شما قلب این پشمالوی مغرور می‌لرزد.

بیشتر بخوانید:  مفهوم انواع رفتار گربه‌ها را بشناسید | حرکات گربه­‌ها چه معنایی دارد؟

چگونه به گربه‌ها بگویید که آن‌ها را دوست دارید؟

آهسته به او پلک می‌زنید

بر اساس زبان بدن گربه‌ها، گربه‌ها زمانی‌که احساس آرامش و عشق می‌کنند، به یک‌دیگر و به انسان‌هایشان پلک می‌زنند. می‌توانید به گربه‌تان نیز به آرامی پلک بزنید، و او ژست گربه را به عنوان عشق درک خواهد کرد.

از اسباب‌بازی‌های تعاملی برای بازی با او استفاده کنید

گربه‌ها شکارچی هستند، اما اغلب وقتی گربه‌های خانگی هستند از این غرایز آن‌چنان که نیاز دارند استفاده نمی کنند. می‌توانید با تهیه اسباب‌بازی‌های تعاملی برای گربه، به گربه خود اجازه دهید که شکار را تعقیب کند. حداقل 10 دقیقه در روز را به بازی با گربه خود با استفاده از یک اسباب‌بازی چوبی اختصاص دهید. بازی شکارچی به حفظ سلامت روانی و جسمی گربه کمک می‌کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

تخت‌های راحت را به او بدهید

گربه‌ها عاشق خوابیدن هستند و تخت‌های دنج و باکیفیت عالی ارائه می‌کنند، راهی عالی برای نشان‌دادن دوست‌داشتن او. بسیاری از گربه‌ها دوست دارند در ارتفاع بالا باشند، بنابراین یک درخت گربه بلند با یک تخت جادار در بالای آن در نظر بگیرید. به این ترتیب، گربه شما می‌تواند به بالای قلمرو خود برسد و آن را بررسی کند. وقتی این امکانات را برای او فراهم کنید، متوجه می‌شود که دوستش دارید.

برای خاراندن پشت گربه چیزی ارائه دهید

گربه‌ها برای سالم‌ماندن از نظر عاطفی و جسمی نیاز به خاراندن دارند. اما آن‌ها دوست ندارند فقط چیزی را خراش دهند. پارچه سیزال یک بستر عالی برای خراشیدن گربه است و وقتی دور یک ستون بلند و محکم پیچیده می‌شود، گربه‌ای است که بهشت را خراش می‌دهد.

به او یک نقطه پنهان بدهید

گربه‌ها دوست دارند خود را پنهان کنند و از امنیت یک فضای بسته به تماشای چیزها بپردازند. جعبه‌های مقوایی و غارهای گربه را به گربه خود بدهید تا به او نشان دهید که او را درک می‌کنید و دوستش دارید.

چگونه به گربه‌ها بگویید که آن‌ها را دوست دارید؟

او را بغل کنید

همه گربه‌ها دوست ندارند در آغوش بگیرند، اما گربه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، وقتی زمانی را برای در آغوش‌گرفتن روزانه اختصاص می‌دهید، روی ماه خواهند بود.

به سبیل‌هایش استراحت بدهید

آیا می‌دانستید که گربه‌ها ممکن است دچار خستگی سبیل شوند؟ اگر از ظرف آب و غذای گربه استفاده می‌کنید که هنگام خوردن و نوشیدن سبیل‌های او را عقب می‌اندازد، ممکن است ناخواسته باعث درد گربه‌تان شده باشید. یک فواره گربه و یک کاسه خستگی ضد سبیل تهیه کنید و آن‌ها را در دو طرف اتاق قرار دهید. گربه‌ها دوست ندارند نزدیک به هم بخورند و بنوشند، بنابراین استراحت‌دادن به سبیل‌های او و جداکردن منابع غذایی و آب او باعث می‌شود که او بفهمد که شما واقعاً او را جذب کرده‌اید.

برای شما عزیزانی که حیوان خانگی دارید لازم و ضروری است که هم برای راحتی شما و هم راحتی حیوان خانگی‌تان با او و یا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و زبان بدن گربه‌ها را بشناسید. از آن‌جایی که حیوانات توانایی صحبت‌کردن را با ما انسان‌ها ندارند بهترین روش برای ارتباط برقرارکردن با آن‌ها زبان بدن آن‌هاست. بنابراین شناخت زبان بدن گربه و به‌طورکلی خوشبختانه امروزه بیشتر از پیش مورد توجه واقع شده است. شما با آشنایی زبان بدن گربه و درک صحیح معنی حرکات گربه به‌راحتی می‌توانید درخواست‌های گربه‌تان را متوجه بشوید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *