دسته ها

پیاده‌روی سگ‌ها | سگ‌ها به چه میزان پیاده‌روی نیاز دارند؟

پیاده‌روی سگ‌
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

پیاده‌روی سگ برای جلوگیری از چاقی سگ‌ها که امروزه یک مشکل جدی به شمار می‌رود، ضروری است. با توجه به پیشگیری از چاقی حیوانات خانگی، حدود 53 درصد از سگ‌ها دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. باید بدانید فعالیت بدنی برای سگ شما بسیار مهم است. اگر سگ شما فعالیت بدنی کافی نداشته باشد، می‌تواند خسته و پکر شود. هم‌چنین، پیاده‌روی با سگ و ورزش ماهیچه‌های او را تقویت می‌کند و به عملکرد صحیح بدن و سیستم متابولیک او کمک می‌کند. در این مقاله اطلاعات لازم را درباره پیاده‌روی سگ کسب خواهید کرد.

میزان پیاده‌روی سگ‌ها

محدودیت زمانی دقیقی برای پیاده‌روی سگ وجود ندارد. مقدار ورزش مورد نیاز سگ شما به سن، نژاد، جثه و سلامت کلی او بستگی دارد. یک سگ سالم به‌طور متوسط ​​به حدود 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز نیاز دارد. از آن‌جایی که نژادهای مختلف به پیاده‌روی کم و بیش نیاز دارند، بنابراین پیاده‌روی سگ باید در برنامه روزانه او گنجانده شود. سگ‌های شکاری، کولی، رتریور، لابرادور و چوپان برای کار پرورش یافته‌اند، این بدان معنی است که آن‌ها بیش از بقیه به فعالیت بدنی نیاز دارند.

پیاده‌روی با سگ

برای حفظ سلامتی این سگ‌های فعال، حداقل به 30 دقیقه ورزش شدید و یک یا دو ساعت فعالیت روزانه مانند پیاده‌روی یا بازی با اسباب بازی‌هایشان نیاز دارند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع قلاده سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

در زیر میزان پیاده‌روی سگ‌های مختلف را مشاهده می‌کنید:

  • نژادهای پوزه کوتاه: اگر سگی مانند بولداگ با بینی کوتاه دارید، این نوع سگ به اندازه سگ‌های کار به پیاده‌روی نیاز ندارد. می‌توانید او را به یک پیاده‌روی معمولی در اطراف محله ببرید.
  • نژادهای کوچک: سگ‌های کوچک به فعالیت بدنی زیادی نیاز ندارند. شما می‌توانید یک سگ کوچک را در اطراف منزل خود به پیاده‌روی ببرید.
  • نژاد هاسکی: برای پیاده‌روی با سگ هاسکی هر روز حداقل 80 دقیقه را هدف‌گذاری کنید، باید مطمئن شوید که این زمان برای سگ شما زیاد نباشد.
  • سگ باردار: برای پیاده‌روی سگ باردار، ممکن است نیاز به کاهش یا تغییر مقدار پیاده‌روی سگ خود باشید، اما همچنان مهم است که او به میزان مناسب فعالیت کند. هم قبل و هم بعد از بارداری، پیاده‌روی منظم به افزایش عضلات و حفظ وزن مناسب کمک می‌کند. تمرینات آرام و مداوم قبل از بارداری سگ بهترین نتیجه را دارند درحالی‌که استراحت‌های کوتاه بلافاصله پس از تولد لازم است. هنگامی که توله‌ها از شیر گرفته شدند، پیاده‌روی سگ شما به روال عادی خواهد بود.

چه کارهایی در حین پیاده‌روی با سگ ممنوع است؟

از آن‌جایی که سگ‌ها با هم متفاوت هستند، باید به آنچه او می‌خواهد به شما بگوید، گوش دهید. اگر به نظر می‌رسد سگ شما بی‌قرار یا اغلب در حال حرکت است، حتما به پیاده‌روی بیشتری نیاز دارد. اگر بیرون از خانه هستید و سگ‌تان را به پیاده‌روی می‌برید و او سرعتش را کاهش می‌دهد، حتما به پیاده‌روی کوتاهی نیاز دارد. برای اطمینان از این که پیاده‌روی سگ شما به اندازه است، باید به سیگنال‌های او گوش دهید.

بیشتر بخوانید:  شناخت زبان بدن سگ‌ها | چگونه معنی حرکات سگ را بفهمیم؟

اگر متوجه شدید که سگ شما در راه‌رفتن مشکل دارد یا در مورد میزان فعالیت بدنی مورد نیاز او به مشاوره نیاز دارید، باید او را به کلینیک دامپزشکی ببرید تا به شما کمک و راهنمایی لازم را ارائه دهد.

پیاده‌روی سگ بعد از غذا

پیاده‌روی سگ پس از غذادادن به او مزایا و معایبی دارد. هر سگ نیازها و تحمل‌های متفاوتی دارد و همچنین پیاده‌روی سگ بعد غذا به مسافت و سرعتی که پیاده‌روی می‌کنید، بستگی دارد. توله‌سگ شما ممکن است برای یک قدم‌زدن 10 دقیقه‌ای به سوخت نیاز نداشته باشد، اما ممکن است برای یک پیاده‌روی ورزشی طولانی و سریع به سوخت نیاز داشته باشد. پیاده‌روی بعد از غذاخوردن ممکن است باعث تورم معده و پیچش و انسداد شود که در صورت عدم درمان سریع می‌تواند برای سگ خطرناک باشد.

پیاده‌روی سگ بعد از غذا

سایر خطرات مرتبط با غذادادن به سگ و پیاده‌روی بلافاصله بعد از غذا عبارتند از:

  • مهار گردش خون در دستگاه گوارش
  • قطع هضم صحیح غذا
  • استفراغ سگ
  • درد و ناراحتی شکم
  • گرفتگی عضلات
  • مشکلات شکمی

پیاده‌روی سگ در زمستان

قبل از این که به بیرون بروید، آب‌و‌هوا را بررسی کنید و برای پیاده‌روی سگ خود در گرم‌ترین زمان روز برنامه‌ریزی کنید. در بیشتر آب‌وهواها، هنگام پیاده‌روی، سگ‌ها به لباس نیازی ندارند، زیرا دارای پوشش خز داخلی هستند. اما اگر در شرایط سخت هوا هستید یا سگ شما بسیار کوچک و دارای بدن ضعیف یا موی بسیار کوتاه است، پس یک ژاکت یا بارانی را توصیه می‌کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع لباس سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آموزش پیاده‌روی سگ به چه صورت است؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که سگ‌ها به‌طور ذاتی می‌دانند چگونه مودبانه با یک افسار راه بروند، اما مهارت پیاده‌روی سگ چیزی است که باید آموزش داده شود. این یک مهارت مهم برای آموزش است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع مراقبت و نگهداری سگ
  • سگ را با قلاده و بند آشنا کنید. برای آشنایی سگ با قلاده می‌توانید از قلاده آموزشی سگ استفاده کنید. اجازه دهید برای مدت کوتاهی در خانه قلاده را بپوشد، در‌حالی‌که با او بازی می‌کنید و به او غذا می‌دهید. توله‌سگ باید زمان پوشیدن قلاده را دوست داشته باشد زیرا نشان‌دهنده غذا و سرگرمی است.

پیاده‌روی سگ در زمستان

  • یک نشانه را برای آموزش در نظر بگیرید. توله‌سگ خود را با یک نشانه صوتی آشنا کنید که به این معنی : “غذا در راه است” کاری کنید توله‌سگ به سمت شما بیاید. درحالی‌که در راه رسیدن به شماست و هنوز بند و یقه را نبسته است، چند قدم عقب بروید و وقتی به شما رسید به او جایزه بدهید. پیشرفت را تا زمانی ادامه دهید که توله‌سگ شما با شنیدن صدای نشانه به سمت شما بیاید و چند قدمی با شما راه برود. به یاد داشته باشید که توله‌سگ‌ها بازه توجه کوتاهی دارند، بنابراین جلسات آموزشی خود را کوتاه نگه دارید و زمانی که توله‌سگ شما هنوز مشتاق انجام کارهای بیشتری است، نه زمانی که از نظر ذهنی خسته است، آن‌ها را پایان دهید.
  • داخل خانه با سگ خود تمرین پیاده‌روی کنید. اکنون که توله‌سگ شما می‌داند که چگونه به سمت شما بیاید، چند قدمی در اتاق راه بروید.

نتیجه نهایی

پیاده‌روی سگ بخش مهمی از زندگی اوست. یک پیاده‌روی ساده به بهبود رفتار اجتماعی سگ شما و همچنین تقویت پیوندی که شما دو نفر را به هم مرتبط می‌کند، کمک خواهد کرد. اگر  پیاده‌روی سگ را به عنوان یک تفریح سرگرم‌کننده در روز می‌بینید، می‌توانید درحالی‌که برای حفظ سلامت سگ خود تلاش می‌کنید، از آن لذت هم ببرید. اما مزایای پیاده‌روی سگ فقط برای سگ شما نیست! گذراندن وقت خارج از خانه درحالی‌که سگ خود را راه می‌برید، در واقع می‌تواند روی تناسب اندام و احساس کلی شما تاثیر بگذارد. پیاده‌روی با سگ به‌صورت روزانه می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، استخوان‌های شما را تقویت کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. 

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *