دسته ها

بستنی گربه چیست؟ | خواص و نحوه استفاده از آن

بستنی گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

 آیا می‌دانید بستنی گربه چیست؟ در یک روز گرم تابستان، هیچ‌چیز بهتر از یک بستنی خامه‌ای و خوشمزه برای خنکشدن نیست. اما دوستان پشمالوی ما چطور؟ گربه‌ها درواقع نیازی به بستنی ندارند. ممکن است یک خوراکی خاص و خوشمزه به نظر برسد، اما احتمالا ارزش آن را ندارد که باعث اسهال گربه بیچاره شما شود. بااینحال، اگر مطمئن هستید که می‌خواهید به او بستنی بدهید، فقط بستنی وانیلی ساده بدهید و مطمئن شوید که فاقد شیرین‌کننده‌های مصنوعی خطرناک مانند زایلیتول است. البته این کار را همیشه نکنید و در حالت ایده‌آل، فقط یک بار در ماه و آن هم برای تشویق گربه خود به او بستنی بدهید.

بستنی خانگی گربه چیست؟

اگر دوست دارید در خانه برای گربه‌ها بستنی درست کنید، می‌توانید دستور درست‌کردن بستنی خانگی موجود در مقاله را انتخاب کنید. این یک راه عالی برای اضافه‌کردن بستنی به وعده‌های غذایی گربه شماست. علاوه‌بر‌این، می‌توانید چنین دستور العمل‌هایی را برای برخی مناسبت‌های خاص مانند جشن تولد یک گربه یا مهمانی حیوانات خانگی امتحان کنید:

  • 200 میلی‌لیتر شیر گربه استفاده کنید.
  • آن را در چهار سینی بستنی بریزید.
  • چوب‌ها را داخل آن قرار دهید.
  • قالب‌ها با شیر گربه را در فریزر قرار دهید.

حدود 4 تا 7 ساعت در فریزر قرار دهید و حیوان خانگی خود را با این دسر خوشمزه خوشحال کنید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با نحوه تهیه غذای خانگی گربه و بچه گربه

خواص بستنی گربه چیست؟

اگر تصمیم دارید به گربه خود بستنی بدهید، اعتدال راه کلیدی آن است. فقط کمی از آن استفاده کنید تا باعث ایجاد عوارض جانبی نشوید که باعث ناراحتی حیوان خانگی مورد علاقه شما می‌شود.

بستنی خانگی گربه چیست؟

چرا بستنی برای گربهها مضر است؟

اگر تا‌به‌حال در گوگل این عبارت را جستجو کرده باشید:” آیا گربه‌ها می‌توانند بستنی بخورند؟ “، ممکن است دیدگاه‌های متناقضی مشاهده کنید. درحالی‌که انسان‌ها حق دارند نظرات خود را داشته باشند، واقعیت باید توسط حقایق علمی پشتیبانی شود. به گفته کارشناسان، مطالعات تحقیقاتی ثابت می‌کند که اکثر گربه‌ها به لاکتوز حساسیت دارند. یعنی بستنی‌دادن به آن‌ها ایده بدی است! به بیان ساده‌تر، گربه‌ها در هضم محصولات لبنی از جمله غذاهای تهیه‌شده با خامه مانند خامه فرم‌گرفته، شیر، پنیر و کره مشکل دارند.

شکر نیز چیزی است که برای گربه شما خطرآفرین است، به‌خصوص اگر مقدار زیادی را در یک بار مصرف کنند. دلایل  زیادی وجود دارد که چرا خوردن غذاهای شیرین انسان برای گربه‌ها مانند شربت افرا سالم نیست. اگر بستنی‌دادن به گربه شما به یک امر عادی تبدیل شود، می‌تواند منجر به مشکلات طولانی‌مدت مثل چاقی شود و در کوتاه‌مدت می‌توانید با مصرف شیر و شکر با اسهال گربه و مشکلات معده مواجه شوید.

آیا گربهها طعم بستنی را دوست دارند؟

نه واقعا؛ ممکن است گربه شما به دلیل محتوای چربی و کربوهیدرات بالای بستنی به سمت آن کشیده شود، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها طعم آن را دوست دارند. با کمال تعجب، گربه‌ها مصرف قند زیادی ندارند، زیرا گیرنده‌های طعم آن‌ها برای تشخیص شیرینی ساخته نشده ‌است. گربه‌ها بیش از هر چیز از دریافت ویتامین‌ها و پروتئین‌های خود از گوشت خام لذت می‌برند. غذای انسان ممکن است برای حیوانات خانگی خوشمزه به نظر برسد، اما فرآوری‌شده و پر از کالری‌اند و برای مصرف حیوان، ناسالم هستند. اگر گربه شما تمایل به خوردن بستنی دارد، سعی کنید به جای آن، بستنی مخصوص گربه به او بدهید.

بستنی مخصوص گربه چیست؟

برخی از برندها به جای استفاده از شیر گاو از موادی مانند شیر بدون چربی، شیر بز یا ماست استفاده می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یا از دستور العمل‌های خانگی که از بستنی شیر بز و ماست یونانی برای کمک به هضم لاکتوز استفاده می‌کنند، پیروی کنید. خرید بستنی فرموله‌شده برای گربه‌ها مشکلی ندارد اما این بدان معنا نیست که آن‌ها می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند از آن بخورند!

بستنی تشویقی گربه چیست؟

گربه‌ها فقط مجاز به خوردن خوراکی‌های شیرین آن هم در مقادیر کم هستند، بنابراین مطمئن شوید که محصولاتی بدون شیرین‌کننده‌های اضافه را انتخاب می‌کنید. بستنی وانیلی یک انتخاب محبوب است، اما دادن بستنی شکلاتی به گربه شما یک مشکل است. برخی از طعم‌های شکلاتی حاوی پودر کاکائو هستند که سم آلکالوئیدی به نام تئوبرومین تولید می‌کنند که مصرف حتی مقدار کمی از آن، می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی یا مرگ در گربه‌ها و سگ‌ها شود.

بیشتر بخوانید:  خوراکی‌ها و غذاهای مضر برای گربه را بشناسید

بستنی تشویقی گربه چیست؟

مهم‌ترین خواص بستنی تشویقی گربه، طعم بسیار لذیذ و خوشمزه و با کیفیت فوق‌العاده آن است. این بستنی تشویقی برای گربه‌هایی که میل زیادی به خوردن وعده غذای خود ندارند و یا بی‌اشتها هستند، بهترین خوراکی است. از بستنی تشویقی گربه می‌توان به عنوان یک غذای تشویقی به همراه غذای خشک استفاده کرد‌. هم‌چنین بستنی گربه را می‌توانید به همراه دارو به گربه‌های خود بدهید. در این بستنی مخصوص گربه، هیچ نوع شکر و افزودنی‌های دیگر و مواد نگه‌دارنده وجود ندارد و بیشتر برندها آن را با کیفیت بالا تولید می‌کنند. این بستنی فواید زیادی برای گربه‌ها دارد. اولین فایده آن، کمک‌کردن به هضم غذاست؛ در ضمن می‌توانید از آن به عنوان دسر نیز استفاده کرد. در بستنی مخصوص گربه، بیوتین وجود دارد که برای شفاف‌کردن پوست و موی گربه بسیار مفید است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

نحوه استفاده از بستنی گربه

چنانچه تمایل دارید از بستنی به عنوان یک غذای تشویقی برای تربیت گربه خود استفاده کنید، بهترین زمانی که می‌توانید از بستنی به گربه خود بدهید، هنگام دادن وعده اصلی غذایی اوست. چون هنگام وعده غذایی، زمانی است که گربه شما سیر و خیلی گرسنه نیست. این زمان، بهترین موقع برای آموزش و تربیت گربه خواهد بود.

سخن پایانی

برای جلوگیری از تجربه هرگونه مشکل سلامتی گربه، مهم است که او را از خوردن غذاهای انسانی مانند بستنی دور نگه دارید. بنابراین، دفعه بعد که گربه شما شروع به التماس‌کردن برای بستنی کرد، با یک جایگزین آماده باشید. مطمئن باشید گربه شما در درازمدت از شما تشکر خواهد کرد. در صورت اصرار بیش‌ازحد گربه، می‌توانید حداقل از بستنی تشویقی گربه آن هم به مقدار کم استفاده کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *