دسته ها

آشنایی با نحوه تهیه غذای خانگی گربه و بچه گربه

غذای خانگی گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

غذا برای گربه‌ها و بچه گربه‌ها از مهم‌ترین عوامل سلامتی بدن این موجودات به‌شمار می‌رود. بسیاری از افرادی که تا ‌به‌ حال سرپرستی گربه را به عهده گرفته‌اند می‌دانند که گربه‌ها معمولا هر غذایی را نمی‌خورند و بعضی از صاحبان آن‌ها حتی تنها از یک برند خاص برای گربه خود غذا تهیه می‌کنند؛

اما با بالا رفتن قیمت‌ها و تورم موجود در کشور، پیدا کردن غذاهای تجاری برای سگ و گربه بسیار سخت بوده و در صورت پیدا کردن هم، هزینه‌های هنگفتی نیز بابت آن‌ها باید بپردازید، به همین دلیل بهتر است که غذای خانگی گربه را جایگزین غذاهای تجاری کنید و یاد بگیرید که چطور غذای خانگی برای گربه‌ خود تهیه کنید. اگر گربه شما با تهیه غذای خانگی، توسط خود شما تغذیه شود، می‌تواند از منابع غذایی خوب و کاملی بهره‌مند شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

غذای خانگی گربه چیست؟

طبیعتاً غذای گربه وحشی که در طبیعت است با غذای گربه‌های خانگی متفاوت است. گربه‌ها وحشی با تحرک و فعالیت زیاد به شکار می‌پردازد؛ اما گربه‌های خانگی به دلیل تحرک کمتر، غذای خود را از صاحبان خود به طور آماده دریافت می‌کنند. در دنیا 60 دستور غذای خانگی برای گربه‌ها وجود دارد که هر کدام دارای دستورالعمل خاص خود بوده‌اند و هر کدام دارای منابع غنی برای گربه‌ها هستند.

در تغذیه گربه، کیفیت غذا و احتیاجات غذایی آن‌ها از عوامل اصلی سلامت آن‌ها به شمار می‌روند. در تهیه غذای خانگی گربه باید پروتئین، ویتامین، چربی، مواد معدنی، کربوهیدرات و انرژی وجود داشته باشد تا انرژی مورد نیاز این موجودات را از این طریق تهیه کنید. با داشتن چند دستور غذای خانگی برای گربه می‌توانید به راحتی غذاهای متنوعی برای گربه‌ها درست کرده و در رژیم غذایی آن‌ها قرار دهید.
غذای خانگی گربه می‌تواند در کنار گوشت‌ها، مواد دیگری چون شیر، تخم مرغ و پنیر باشد. چرا که منبع پروتئین باید حدود یک بیستم غذای یک گربه بالغ را تشکیل دهد. حدود یک‌دهم غذای گربه‌ در حال رشد و یک سوم غذای بچه گربه باشد.

دلایل تهیۀ غذای خانگی گربه

غذاهای تجاری موجود در بازار در دو نوع غذای کنسروی و غذای خشک هستند، این غذاها دارای فرمولاسیون بسیار دقیقی بوده و تعادل مواد مغذی در آن‌ها رعایت شده است. به همین دلیل می‌توان گفت غذاهای تجاری انتخابی بسیار راحت برای صاحبان گربه‌ها هستند. غذاهای تجاری دارای قیمت‌های بالایی هستند و برای استفاده گربه‌ها بسیار گران تمام می‌شوند. از این رو با تهیه غذای خانگی گربه می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد.
به علاوه غذاهای خانگی خوش خوراک‌تر، سالم‌تر و خوشمزه‌تر هستند و از موادی تازه تهیه شده و کاملا سالم هستند، گربه نیز در هنگام خوردن این غذاها متوجه تغییرات آن نیز خواهد شد. یکی از نکات مهمی که در تهیه غذاهای خانگی گربه باید در نظر داشت این است که در طرز تهیه غذای گربه باید بالانس و تعادل مواد غذایی در آن حفظ شود. در غیر این صورت، غذای خانگی که درست می‌کنید باعث آسیب زدن و سوء تغذیه در گربه خواهد شد.

یکی دیگر از دلایلی که بهتر است خودتان غذای خانگی برای گربه تهیه کنید، این است که این غذاها طبیعی هستند. از آنجایی که گربه‌ها گوشت‌خوار هستند و زود رشد می‌کنند غذاهای خانگی می‌تواند غریزه گوشتخوار بودن در آن‌ها را برآورده کند. به علاوه گربه‌ها دارای دندان‌های تیغه‌ای و تیزی هستند که از آن‌ها پاره کردن و برش زدن گوشت خام استفاده می‌کنند. غذاهای خشک و آماده این نیاز آن‌ها را برطرف نخواهند کرد.

 طرز تهیه غذای خشک گربه در خانه

هضم غذای خانگی گربه بسیار راحت‌تر از غذاهای خشک هستند و می‌تواند سیگنال‌های هضم غذا را به شکم او بفرستد. همچنین کنترل غذاهای خانگی راحت‌تر بوده و مواد اولیه آن‌ها توسط خود شما تهیه می‌شوند پس می‌توانید به راحتی مواد غذایی که بدن گربه بیشتر نیاز دارند را بیشتر استفاده کنید.

مواد مغذی برای گربه‌ها

اگر می‌خواهید غذای خانگی گربه تهیه کنید باید بدانید که این موجودات دوست داشتنی چه نوع مواد غذایی را بیشتر از همه نیاز دارند. طیف وسیعی از انواع گوشت‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات را می‌توانید در دستور غذایی گربه‌ها استفاده کنید. از دیگر مواد مفید برای این حیوانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتئین حیوانی

    گربه‌ها موجودات گوشتخواری هستند و باید مقدار زیادی از رژیم غذایی آن‌ها شامل گوشت باشد. همچنین پروتئین نیز یک ماده حیاتی برای آن‌ها است و آمینواسیدها نیز می‌توانند با تولید انواع آنزیم‌ها و آنتی بادی‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن آن‌ها شود. پروتئین‌های حیوانی می‌توانند انرژی لازم برای بدن گربه را تامین کند و در رشد طبیعی آن‌ها تاثیر داشته باشند. منابع این پروتئین‌ها: گوشت مرغ، گاو، بوقلمون، ماهی سالمون، تن ماهی و همچنین تخم مرغ است.

  • اسیدهای چرب و چربی

    گربه‌ها هم همانند انسان‌ها، نیاز به چربی در وعده‌های غذایی خود دارند، چربی‌ها می‌توانند به شکسته شدن ویتامین‌ها در بدن آن‌ها کمک کرده و انرژی لازم برای جست و خیز و فعالیت‌های روزانه آن‌ها را تامین کند. چربی‌های مفید به آن دسته از چربی‌های طبیعی گفته می‌شود که در ماهی و گوشت وجود دارد. این چربی‌ها برای طول عمر گربه و سلامتی او بسیار حیاتی هستند. همچنین چربی می‌تواند حرارت مورد نیاز برای بدن آن‌ها را تامین کرده و ویتامین‌هایی مانند A, E و D را جدب بدن آن‌ها کنند.

    بیشتر بخوانید:  میوه ها و سبزیجات مجاز برای گربه کدام اند؟
  • کربوهیدرات‌ها

    در غذای خانگی گربه باید کربوهیدرات‌ها هم وجود داشته باشند چرا که کربوهیدرات منبع انرژی غنی و قابل هضمی برای گربه‌ها هستند. البته توجه داشته باشید که کربوهیدرات‌ها موجب اضافه وزن و چاقی در گربه‌ها می‌شود و مصرف بیش از اندازه آن‌ها هرگز توصیه نمی‌شود. از مهم‌ترین منابع کربوهیدرات‌ها می‌توان برنج، گندم، نخود فرنگی، ذرت، بعضی سبزیجات و سیب زمینی را نام برد که تمام این‌ها در غذاهای تجاری به میزان زیادی وجود دارند.

  • مواد معدنی

    مواد معدنی همانند ویتامین‌ها برای گربه‌ها بسیار لازم و حیاتی هستند. این مواد می‌تواند به شکل گیری انواع آنزیم‌ها، انتقال اکسیژن و جذب مواد غذایی مختلف کمک کند. از مواد معدنی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کلسیم :کلسیم می‌تواند به تقویت و همچنین استحکام استخوان‌ها کمک کند، فرآورده‌های مختلف لبنی، سبزیجات و تخم مرغ منابع خوبی برای کلسیم هستند که وجودشان در غذای خانگی گربه ضروری است.
  • آهن: آهن در موادی چون، گوشت، جگر، سبزیجات و غلات وجود دارد و برای رشد و سلامت گربه‌ها بسیار مفید است.
  • منیزیم: منیزیم در غلات، گندم، شیر، ماهی و دانه سویا به وفور یافت می‌شود.
  • ویتامین

    ویتامین‌ها در وعده‌های غذایی پستانداران نقش بسیار مهمی دارند. از جمله ویتامین‌های ضروری برای گربه‌ها ویتامین‌های B1, B2, D, A و B6 است.

  • آب تازه

    آب یکی از مهم‌ترین عناصر در سلامت بدن گربه‌ها است و نقش مهمی را در حیات آن‌ها ایفا می‌کند. گربه‌ها به صورت غریزی، احساس تشنگی نمی‌کنند و به اندازه‌ای که باید آب نمی‌نوشند. اما خوب است بدانید که حدود 70 درصد از بدن آن‌ها را آب تشکیل داده است. پس بدین ترتیب برای عملکرد صحیح اعضای بدن و سالم ماندن این اعضا، نیاز به نوشیدن آب دارند. پس توجه داشته باشید که آب خنک و تازه همیشه در دسترس گربه خود قرار دهید. نوشیدن آب در گربه‌ها مزیت‌ها زیادی دارد، از جمله این مزیت‌ها:

  • حفظ تعادل دمای بدن در گربه
  • کمک کردن به توزیع صحیح مواد غذایی
  • دفع نمودن مواد سمی و مضر از بدن
  • بهبود گوارش و کمک به متابولیسم بهتر مواد غذایی

چند راهکار عالی برای آب خوردن گربه‌ها

همانطور که گفتیم گربه‌ها احساس تشنگی ندارند و آب زیادی نمی‌خورند، به همین دلیل باید آب مورد نیاز بدنشان را به وسیله چند ترفند در اختیار آن‌ها قرار دهید:

  • می‌توانید کمی آب را بر روی انواع غذاهای کنسروی آن‌ها بریزید. یا اگر سوپ می‌پزید، آن را رقیق‌تر درست کنید تا آب بیشتری به بدن گربه برسد. هرگز روی غذاهای خشک آب نریزید، زیرا باعث می‌شود غذاها زودتر فاسد شود.
  • برای مصرف آب گربه‌ها از ظروف فلزی و یا شیشه‌ای استفاد کنید و ظرف آب آن‌ها را روزانه تعویض کنید.
  • آب لوله کشی دارای کلر بوده و برای گربه‌ها مناسب نیستند و باید از آب تصفیه شده و تمیز برای آن‌ها استفاده کرد.
  • اگر در وعده‌های غذایی گربه از سالاد استفاده می‌کنید، کمی اب روی سبزیجات بپاشید و آن‌ها را مرطوب کنید.
  • هوای گرم موجب تکثیر باکتری‌ها در آب می‌شود، پس زمانی که هوا گرم از روزانه چند بار ظرف آب گربه را تعویض نمایید.

غذای پخته یا خام

این سوال ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده باشد. در حقیقت هر دو نوع پخته و خام فوایدی برای بدن گربه‌ها دارند. اگر از غذاهای خام در رژیم غذایی آن‌ها استفاده کنید، گربه شما نیرومندتر می‌شود؛ چرا که پختن غذاها می‌تواند بسیاری از مواد معدنی که در غذا وجود دارد را از بین ببرد. به علاوه غذای پخته باکتری‌ها و همچنین میکرو اورگانیزم‌های غذا را نیز از بین برده و از بین رفتن این باکتری‌ها می‌تواند برای سلامتی بدن گربه خطرناک باشد.

 طرز تهیه غذای گربه
بنابراین شما می‌توانید از مواد غذایی خام برای گربه خود استفاده کنید، به شرطی که به سالم بودن آن‌ها توجه کنید. برای مثال، اگر برایش گوشت تهیه می‌کنید، توجه کنید که گوشت از حیوانی سالم باشد و بیماری نداشته باشد.

روی گوشت خام باکتری وجود دارد که شما می‌توانید سطح آن را به راحتی تمیز کنید. از این رو گوشت خام اولیه را برای گربه‌ها توصیه نمی‌کنند و پیشنهاد می‌شود که از گوشت چرخ کرده استفاده شود، پروسه چرخ کردن گوشت در خانه بهترین روش است.

انواع مختلف غذای گربه

غذاهایی که برای گربه‌ها استفاده می‌شوند را به طور کلی می‌توان به چند دسته مختلف تقسیم نمود:

  1. غذای کارخانه‌ای گربه
  2. غذای خانگی گربه
  3. غذای زنده

غذای کارخانه‌ای

این روزها انواع مختلف کارخانه‌هایی هستند که به تولید غذای گربه و حیوانات خانگی دیگر می‌پردازند. در میان این کارخانه‌ها برخی از آن ها به تولیدات غذاهای درجه یک و باکیفیت پرداخته و برخی دیگر غذاهای درجه پایین تولید می‌کنند. با تحقیق و جست‌وجو در مورد برندهای مختلف غذایی می‌توانید غذای کارخانه‌ای خوب برای گربه خود تهیه کنید.
از غذاهایی که به وسیله این کارخانه‌ها عرضه می‌شود، غذاهای خشک نام برد که کاربرد بسیار زیادی دارند. کمپانی رویال در این زمینه غذاهای خشک بسیار باکیفیتی برای انواع گربه‌ها با سنین مختلف و عادات غذایی مختلف تهیه می‌کند. حتی این کمپانی غذاهایی مخصوص برای گربه‌ها بدغذا و بد اشتها نیز تولید می‌کند.

مثلا غذای «اگزیجنت ساور» یکی از غذاهایی است که برای گربه‌های بداشتها تولید شده است. در کنار غذاهای خشک، غذای کنسروی گربه نیز از سری دیگر غذاهای کارخانه‌ای هستند که دارای مقدار زیادی پروتئین بوده و انرژی مورد نیاز گربه‌ها را تامین می‌کنند.

غذای خانگی گربه

یکی دیگر از انواع غذا برای گربه‌ها غذاهای خانگی هستند که در بالا در مورد آن صحبت شد. این نوع غذاها اغلب مقرون به صرفه بوده و بسیار سالم هستند، چرا که تمام مواد اولیه آن توسط شما تهیه می‌شود. در تهیه غذای خانگی گربه لازم است بدانید که موادی مانند شکلات، پیاز، سیر، انگور، گوجه فرنگی، کشمش و همچنین سفیده تخم مرغ به صورت خام برای گربه‌ها مضر هستند و در دستورالعمل غذایی خود از این مواد هرگز استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:  خوراکی‌ها و غذاهای مضر برای گربه را بشناسید

غذای زنده گربه

گربه‌ها به طور ذاتی حیوانات شکارچی هستند و علاقه وافری به شکار حیوانات کوچک دارند، آن‌ها در طبیعت موش‌های کوچک را شکار می‌کنند و به صورت زنده می‌خورند. برای تهیه غذای خانگی گربه اگر بخواهید موش‌ها را شکار کرده و برای تغذیه گربه خود در اختیار آن‌ها قرار دهید، به نظر کار درستی نیست، به همین دلیل اگر شما سرپرست یک گربه هستید بهتر است از غذاهای خانگی و کارخانه‌ای به جای این گزینه استفاده نمایید.

غذای زنده برای گربه ها

غذای خانگی برای گربه بدغذا

گربه‌ها به طور ذاتی بدغذا نیستند، اما شیوه‌های اشتباه ما در تغذیه آن‌ها باعث شده تا عادت‌های غذایی بدی داشته باشند. به عنوان مثال زمانی که غذای خانگی برای بچه گربه تهیه می‌کنید و از همان ابتدا آن‌ها را به یک جیره غذایی ثابت و یکسانی بزرگ می‌کنید و به آن‌ها دسترسی کمتری به غذاهای دیگر می‌دهید.

آن‌ها نیز به همین شیوه عادت کرده و بعد از مدتی دیگر نمی‌توانید جیره غذایی آن‌ها را تغییر دهید و با هر تغییری گربه مخالفت خواهد کرد. لازم است که گربه‌ها از همان دوران کودکی انواع غذاهای سالم را مصرف کنند و غذاهای کنسروی و خشک آن نیز به طور مرتب برای آن‌ها تکرار شوند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در نگهداری و تغذیه گربه‌ها این است که ظرف غذای او را همیشه پر نگه می‌دارید. این کار باعث بروز عادات بد غذایی در گربه می‌شود و مشکلات جدی نظیر چاقی، اضافه وزن و دیابت را به همراه خواهد داشت. همچنین تغذیه مداوم گربه با انواع غذاهای خشک می‌تواند مشکلات ادراری در گربه ایجاد کند. بنابراین بهتر است که در طول روز، در زمان‌های مشخصی غذا را در اختیار گربه قرار دهید.
برای این که بدغذایی را در گربه رفع کنید، باید به صورت تدریجی جیره غذایی آن‌ها را تغییر دهید و در این کار صبوری به خرج دهید. استفاده از غذاهای سالم خانگی که خوشمزه‌تر هستند و گربه شما در گذشته به آن علاقه نشان داده است می‌تواند یکی از راه‌کارهایی باشد تا با بدغذایی گربه بتوانید مقابله کنید.

بیشتر بخوانید:  12 علت غذا نخوردن گربه و راه حل آن

طرز تهیه غذای خشک گربه در خانه

هر کدام از غذاهای خشک گربه بر پایه یک دستورالعمل غذایی تهیه شده است که با فرمولاسیون خاصی نیز درست می‌شود. سپس کمپانی سازنده غذا، دستور تهیه آن را به کارخانه‌ها داده و در کارخانه‌ها بسته بندی و به بازار ارائه می‌شود. مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه شامل پروتئین‌هایی مثل مرغ، گوشت گاو، تخم مرغ، دانه‌ها، غلات، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها هستند.

این مواد با هم ترکیب شده، خرد می شوند و به حالت خمیری در می‎آیند و در نهایت پخته می‌شوند. شما می‌توانید خودتان این مواد را با هم ترکیب کنید و بپزید. برای این کار مثلا غلات را با کمی مواد معدنی که در بالا ذکر شد مخلوط کنید، خرد کنید و سپس بپزید. با این کار شما غذای خشک برای مصرف گربه خواهید داشت.
یکی از غذاهای خشک خانگی معروف به «شله گربه» است که می‌توانید هفته‌ای دو بار برای گربه خود درست کنید، این غذای خانگی گربه سرشار از ویتامین و فیبر است و به سلامت مو و پوست و همچنین دستگاه گوارش گربه کمک شایانی خواهد کرد. در این بخش طرز تهیه این غذا را برای شما توضیح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 500 گرم
  • کدو سبز: 1 عدد
  • کلم بروکلی: 100 گرم
  • برنج: 1 فنجان
  • جو پرک: 1 فنجان
  • هویج: 1 عدد

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

طرز تهیه غذای خانگی گربه با نام شله گربه

در این دستور غذایی ابتدا باید سینه مرغ را به قطعات بسیار کوچکی تقسیم کنید، برای این کار می‌توانید از خرد کن استفاده کرده و یا مرغ را چرخ نمایید. سپس هویج‌ها را نگینی کرده و به همراه مرغ و کمی آب می‌پزیم. پس از پخته شدن هویج و مرغ، کلم بروکلی، کدو سبز که هر کدام را خرد کرده‌ایم همراه با برنج و جو پرک به مواد قبلی اضافه می‌کنیم.

در این مرحله باید مواد 15 الی 20 دقیقه بپزند. توجه داشته باشید که اگر میزان آب غذا کم بود، اندکی آب به آن اضافه کنید. این غذا را می‌توانید در فریزر نگهداری کرده و هر زمان که احتیاج بود آن را گرم کنید. توجه داشته باشید که در دستور پخت این غذا هرگز از پیاز و سیر و نمک استفاده نکنید، چرا که باعث مسمومیت در گربه‌ها می‌شوند.

غذای خانگی گربه پرشین

گربه‌های پرشین، گربه‌هایی با موهای زیبا و ابریشمی هستند، صورت‌های تختی دارند و چشم‌های رنگی زیبایی که همه را به خود خیره نگه می‌دارد. پرشین کت‌ها اغلب روز می‌خوابند و در زمان بیداری مشغول بازی و فعالیت می‌شوند. تغذیه در این گربه‌ها نیز از مهم‌ترین بخش‌های نگهداری از آن‌ها است.
گربه‌های پرشین عموما 8 تا 11 سال عمر می‌کنند و اگر از آن‌ها به درستی نگهداری شود سالم و سرحال خواهند ماند. این گربه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند غذاهای مخصوصی نیز مصرف می‌کنند. از ویژگی‌های بارز این گربه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم تحرکی و تنبلی
  • پوزه تخت
  • موهای بلند
  • بداشتها بودن
  • حساسیت به بعضی از بیماری‌ها

غذای مخصوص گربه های پرشین باید دارای ویتامین‌ها و اسیدهای چرب لازم برای پوست و موی آن‌ها باشد. موهای بلند و ابریشمی آن‌ها به واسطه تغذیه آن‌ها بدین صورت زیبا هستند. اگر غذای آن‌ها سرشار از ویتامین و اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 باشد، این پوشش زیبا برای آن‌ها حفظ خواهد شد.
یکی از بیماری‌های رایجی که در گربه‌های عقیم شده نر زیاد است، سنگ‌های ادراری است. استفاده بیش از حد از غذاهای خشک و آب نخوردن در گربه‌ها باعث بروز این بیماری در آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر گربه شما عقیم شده است توجه داشته باشید که باید آب فراوان بنوشد و هر 2 روز یکبار از غذای مرطوب استفاده کنید. همچنین غذای خشک آن‌ها را با کمی آب مرطوب کنید تا آب کافی به بدن آن‌ها برسد.
از آنجایی که این گربه‌ها بسیار تنبل هستند و فعالیت بسیار کمی دارند، به همین دلیل کالری کمتری در طول روز می‌سوزانند به همین دلیل بیشتر از بقیه گربه‌ها در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند. چاقی در گربه‌ها باعث کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود. به همین دلیل است که باید جیره‌های غذایی این گربه‌ها دارای کالری کمی باشد.

غذای مناسب برای بچه گربه

بچه گربه‌ها باید به طور طبیعی تا 2 ماهگی شیر مادر مصرف نمایند و اگر مادر ندارند از شیر خشک برای آن‌ها استفاده شود. برای تامین آب لازم برای بدن بچه گربه‌ها باید از آب پاکیزه استفاده کنید و شیر را هر زمان که گربه شما تمایل داشت به او بدهید.

استخوان در غذای خانگی گربه می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد، پس در هنگام تهیه غذای خشک بچه گربه، استخوان‌های آن را جدا کنید. لازم است بدانید که معده این گربه‌های کوچک از گربه‌های بالغ کمتر کار می‌کنند و غذایی که به آن‌ها می‌دهید باید مخصوص بوده و هضم آسان‌تری داشته باشد.

غذای خانگی برای بچه گربه

طرز تهیه غذایی بسیار خوشمزه برای بچه گربه

دستور این غذا بسیار ساده است و برای بچه گربه‌ها به شدت لذیذ و خوش طعم بوده است. مواد لازم برای تهیه این غذا:

  • مقدار یک سوم نان سفید
  • یک هشتم فنجان شیر
  • یک هشتم مرغ یا آب مرغ

طرز تهیه این غذا بدین صورت است که ابتدا آب مرغ و شیر را در یک ظرف با هم مخلوط کرده و نان را به تکه‌های کوچکی تقسیم کنید، آن را به ظرف اضافه کرده و اجازه دهید تا با آب مرغ و شیر کاملا خیس شوند. سپس به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید، پس از اتمام این دقیقه و سرد شدن غذا می‌توانید آن را برای بچه گربه خود سرو کنید.

سخن پایانی

تغذیه گربه‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل در سالم بودن آن‌هاست، برای این کار باید از بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها برای آن‌ها استفاده کنید. تهیه غذای خانگی گربه یکی از مواردی است که می‌تواند به آن‌ها در داشتن انرژی لازم کمک کند. با یک جست‌وجو در فضای اینترنت شما می‌توانید چند صد دستور غذایی مختلف برای تهیه غذای خانگی گربه پیدا کنید و آن‌ها را به راحتی درست کرده و در رژیم غذایی گربه خود قرار دهید. در تغذیه گربه‌ها به چاقی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که چاقی در گربه‌ها می‌تواند مشکلات متعددی را برای آن‌ها به وجود آورد.
حال که با غذاهای مختلف گربه‌ها و انواع غذای خانگی برای آن‌ها آشنا شدید می‌توانید نسبت به حذف عادات غذایی بد در گربه خود اقدام کنید و این غذاهای سالم را جایگزین غذاهای ناسالم و مضر برای آن‌ها کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *