دسته ها

غذای خشک یا مرطوب گربه؟ کدام یک بهتر است؟

غذای خشک یا تر گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

هنگامی که یک بچه گربه را به خانه می‌آورید انتخاب میان غذای خشک یا مرطوب گربه بسیار دشوار است. اگر توازن مناسبی بین این دو غذا ایجاد کنید در نهایت یک منبع عالی تغذیه‌ای برای حیوان خود می‌سازید. برخی از صاحبین حیوانات خانگی تصمیم می‌گیرند که این دو را با هم مخلوط کنند. باید بدانید که هر نوع غذا مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله برای‌تان مواردی ذکر می‌کنیم که به شما در راستای انتخاب غذای خشک یا تر گربه کمک می‌کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

معرفی ویژگی‌های غذای خشک و مرطوب گربه

در این بخش قصد داریم به بررسی غذای خشک یا تر گربه بپردازیم. با مطالعه این بخش اطلاعات شما در خصوص مزایای هر یک از این غذاها بالاتر می‌رود.

  • غذای مرطوب گربه

اگر صاحب گربه هستید حتما تاکنون با غذاهای کنسرو و سوپ گربه آشنا شده‌اید. دامپزشکان متخصص تغذیه می‌گویند: مزیت غذای تر و مرطوب این است که در هر اندازه‎‌ای وجود دارند و تهیه انواع طعم‌های آن آسان است. غذای مرطوب گربه حداقل 65 درصد یا بیشتر رطوبت دارد. این غذاها می‌توانند به خوبی آب مورد نیاز بدن حیوان را تامین کنند.
غذای مرطوب گربه مزایای بسیاری دارد از جمله:

  1. بافت‌ها و موادی که گربه‌ها دوست دارند
  2. راحت‌تر نمودن عمل جویدن غذاب برای حیوان
  3. تنوع بیشتر در رژیم غذایی
  4. به افزایش کل مصرف آب بدن نیز کمک می‌کنند
بیشتر بخوانید:  آشنایی با نحوه تهیه غذای خانگی گربه و بچه گربه

اگرچه تغذیه گربه با غذای مرطوب می‌تواند یک امر سلیقه‌ای باشد، اما چیزی بیشتر از یک میان وعده یا غذای ساده هستند. غذای مرطوب گربه 100 درصد کامل و متعادل است. این غذا باید بخش اساسی رژیم غذایی هر گربه‌ای باشد.
غذای مرطوب گربه به صورت کنسرو شده و به شیوه‌ای تهیه شده است که اکثر گربه‌ها دوستش دارند. به گفته دامپزشکان میزان رطوبت بالا در غذای تر گربه سبب بهبود مشکلات ادراری و کلیه‌ای می‌شود. غذای تر به تخلیه راحت‌تر ادرار و کاهش خطر تشکیل کریستال در مثانه حیوان کمک می‌کند. همچنین از طریق تامین آب بدن با مشکلات کلیوی حیوان نیز مقابله می‌کند. غذای مرطوب گربه ممکن است روش خوبی برای کمک به هیدراته ماندن گربه در صورت وجود مشکلاتی در سلامتی باشد.

  • غذای خشک گربه

غذای خشک گربه در میان صاحبین پت‎‌ها بسیار محبوب است؛ زیرا علاوه‌ بر طعم خوب برای گربه‌ها بسیار مفید است. این غذاها در کیسه‌های بزرگ عرضه می‌شود؛ چون میزان رطوبت آن کمتر از 20 درصد است ماندگاری آن حتی پس از باز شدن نیز زیاد است. این ماندگاری باعث می‌‌شود که غذاهای خشک از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر باشند. اگر به دنبال غذای به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر میان غذای خشک یا مرطوب گربه می‌گردید، می‌توانید غذای گربه مفید را خریداری کنید.

مزایای غذای خشک گربه
همچنین لازم است بدانید که خطر رشد باکتری‌ها در غذاهای خشک بسیار کمتر است. غذاهای خشک همچنین به کاهش تجمع پلاک دندان در دهان گربه نیز کمک می‌کنند.

البته ممکن است جویدن غذای خشک برای گربه‌های مسن‌تر امری دشوار باشد. غذاهای خشک در کیسه‌هایی با اندازه‌های متناسب با نیاز شما بسته‌بندی می‌شوند. اگر پس از باز کردن درب بسته غذای خشک آن را مجدداً ببندید می‌توانید تا زمان زیادی از آن نگهداری کنید. همچنین باید بدانید که قیمت غذاهای خشک در مقایسه با غذاهای تر بسیار ارزان‌تر است.

انتخاب میان غذای خشک و مرطوب گربه واقعا دشوار است، اما باید بر حسب علاقه و نوع مصرف گربه خود آن را انتخاب کنید. غذاهای گربه خشک می‌تواند تمامی نیازهای تغذیه حیوان شما را برآورده سازند.

بالاخره غذای خشک یا مرطوب گربه؟ کدام بهتر است؟

در نهایت گربه شما است که تصمیم می‌گیرد که آیا غذای خشک یا مرطوب گربه را ترجیح می‌دهد. گرچه متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که ترکیبی از غذای مرطوب و خشک برای حیوان‌تان تهیه کنید. انجام این کار کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مقدار مناسبی آب در رژیم غذایی حیوانتان وجود دارد. به علاوه غذاهای خشک نیز سبب سلامت دندان می‌شوند و تنوع زیادی نیز دارند.
گربه ها نوفیلیاک هستند، به این معنی که آن‌ها همواره از امتحان غذاهای جدید استقبال می‌کنند. گربه‌ها ممکن است از خوردن یک غذای تکراری در دراز مدت خسته شوند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

مخلوط کردن غذای مرطوب و خشک برای گربه به عنوان یک وعده غذایی، روش خوبی برای دادن تنوع بخشی به غذای آن‌ها است. انجام اینکار علاوه‌بر جدید بودن برای حیوان فواید زیادی هم دارد. تأمین نیازها و خواسته‌های گربه سبب تقویت ارتباط عاطفی بین شما و حیوان می‌گردد.

مزایای غذای مرطوب گربه چیست؟

غذای خشک در مقایسه با تغذیه مرطوب منجر به هیدراتاسیون نامناسب در حیوان می‌شود. به طور کلی باید بدانید که شما موظف به خرید غذای خشک یا تر گربه هستید و نمی‌توانید تنها از یک روش حیوان‌تان را تغذیه کنید.اگر هنوز هم نمیدانید که چرا باید از غذای تر گربه استفاده کنید، در مقاله نحوه مصرف کنسرو گربه به طور کامل به آن پرداخته‎‌ایم.

مزایای غذای مرطوب گربه
بطور کلی غذاهای مرطوب مزایای زیر را برای حیوان شما در پی دارند:

  • سلامت در ادرار

غذاهای مرطوب سبب ترشح بیشتر ادرار می‌شوند. این امر برای پیشگیری از بروز مشکلات در دستگاه ادراری بسیار مفید است. غذای مرطوب باعث رقیق شدن ادرار می‌شود که سبب غلظت کمتر اجزای التهابی در ادرار میگردد.

  • مدیریت وزن

آب کالری زیادی ندارد؛ بنابراین غذای مرطوب همیشه کالری کمتری نسبت به غذای خشک دارد. رژیم‌های غذایی معمول بیش از 3-4 کیلوکالری درهر گرم برای حیوان فراهم می‌کنند در حالی که غذای مرطوب 0.8-1.5 کیلوکالری در گرم دراد. غذای مرطوب حجیم تر است و می‌تواند به کاهش وزن یا پیشگیری از افزایش وزن کمک کند.

  • یبوست

کمبود آب بدن یکی از عوامل است که خطر یبوست را در پی دارد. تغذیه با غذای مرطوب می‌تواند مانع از بروز یبوست در حیوان گردد. توصیه می‌شود که برای تغذیه گربه‌هایی که از این مشکل رنج می‌برند، از غذای کنسرو شده استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  سوپ گربه یا پوچ گربه چیست؟ تفاوت مهم پوچ و کنسرو گربه چیست؟!

مزایای غذای خشک گربه

بعضی از گربه‌ها ترجیح می‌دهند تا غذای خود را در یک وعده غذایی خاص طی دو روز بخورند.
برخی از رژیم‌های غذای خشک هستند که می‌توانند تاثیرات خوبی روی سلامت دندان گربه داشته باشند. این نوع غذاها از طریق تراشیدن مکانیکی دندان سبب رفع پلاک دندانی می‌گردند. با این حال همه غذاهای خشک دارای این خاصیت نیستند و نمی‌توانند سبب رفع پلاک دندان گردند. همچنین در کنار غذای خشک و مرطوب، میتوانید از غذای تشویقی گربه نیز استفاده کنید.

بطور کلی در ادامه این بخش قرار است شما را با مزایای غذای خشک آشنا سازیم:
غذای خشک دارای انرژی بیشتری نسبت به غذای مرطوب است. این ویژگی می‌تواند مشکل گربه‌هایی را که نمی‌توانند میزان مصرف انرژی خود را تنظیم کنند حل نماید. مصرف غذای خشک می‌تواند از شیوع چاقی / اضافه وزن در گربه‌ها به راحتی جلوگیری کند. حتی اگر گربه شما بسیار کم اشتها باشد، غذاهای خشک دارای تنوع و طعم لذیذی هستند که سبب بازگشت اشتها در آن‌ها می‌شود.

تغذیه مخلوط یا میکس گربه چگونه است؟

اگر در زمینه انتخاب غذای خشک یا تر گربه شک دارید، بهتر است غذای میکس را انتخاب کنید. تغذیه مخلوط می‌تواند بهترین مزایای زیادی برای حیوان شما داشته باشد. اگر می‌خواهید گربه خود را به صورت مختلط تغذیه کنید، باید یک وعده غذای خشک و وعده دیگر غذای تر به حیوان بدهید. به این ترتیب می‌تواند به نوعی تعادل میان غذای خشک و تر ایجاد نمایید.

همچنین می‌توانید به مخلوط کردن غذای خشک با غذای مرطوب گربه بپردازید. انجام این کار به گربه کمک می‌کند رطوبت بیشتری را با وعده غذایی خود بدست آورد. اگرچه به خاطر داشته باشید که باید تعادل میان خشک و تر را حفظ کنید. مراقب باشید که گربه شما مواد مغذی مناسب را برای حفظ وزن سالم خود دریافت کند.

 

غذای میکس گربه
سخن پایانی

مطالعه این مقاله می‌تواند برای آن دسته از افرادی که برای انتخاب غذای خشک و مرطوب گربه شک دارند، بسیار کمک کننده باشد. ما سعی کردیم تا در این مقاله به توضیح ویژگی‌های غذای خشک یا تر گربه بپردازیم. شما باید بر حسب نژاد، سن و نوع تمایلات گربه خود دست به انتخاب مناسب‌ترین تغذیه ممکن بزنید. بهتر است ابتدا اقدام به مطالعه ویژگی‌های هر یک از مواد غذایی کرده و سپس انتخاب نمایید. هر یک از غذای خشک یا تر گربه دارای فوایدی است که می‌تواند منجر به حفظ سلامت حیوان شما گردد. حذف هر یک از این وعده‌های غذایی بدون اجازه پزشک می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی در حیوان گردد.
در آخر بحث بین غذای مرطوب و خشک گربه موضوعی نیست که به راحتی پاسخ داده شود. هر گربه برحسب سلیقه و علاقه خود با دیگر حیوانات متفاوت است.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *