دسته ها

مزایا و لزوم استفاده از کنسرو گربه + نحوه مصرف کنسرو گربه

استفاده از کنسرو گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

از جمله مزایای استفاده از کنسرو گربه به عنوان یک غذای مرطوب این است که می‌تواند به حفظ سلامت و تندرستی گربه شما کمک کند. استفاده از کنسرو به منظور تغذیه گربه‌های نر انتخابی هوشمندانه است؛ زیرا غذاهای مرطوب احتمال خطر انسداد ادرار در گربه‌های نر را کاهش می‌دهند. بروز این انسداد در گربه‌های نر می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده دردناک برای آن‌ها باشد. در صورت بروز چنین مشکلی سلامت گربه شما به طرز جدی تهدید می‌گردد. استفاده از غذاهای مرطوب مانند انواع کنسرو گربه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

زمانی که یک گربه جدید را به خانه می‌آورید، یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب نوع تغذیه حیوان است. صدها غذا و مارک غذای گربه در بازار وجود دارد که سبب سردرگمی بیشتر شما در این انتخاب می‌شود. صاحبین گربه‌ها مجبورند از بین دو نوع فرمولاسیون غذای مرطوب و خشک گربه یکی را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله قرار است با شما در خصوص مزایا و لزوم استفاده از کنسرو گربه که یک غذای مرطوب است صحبت کنیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

چرا باید از کنسرو گربه استفاده کنیم؟

مشکلات مرتبط با دستگاه گوارشی جزء ۱۰ دلیل اصلی مراجعه گربه‌ها به دامپزشکی است. شما با رعایت یک رژیم غذایی متناسب برای گربه‌های‌تان می‌توانید از بروز مشکلات مرتبط با دستگاه گوارشی جلوگیری کنید. به طور کلی تغذیه مناسب حیوان سبب کاهش هزینه مرتبط با دامپزشکی می‌شود.

استفاده از کنسرو گربه برای سلامت حیوان بسیار مفید است؛ زیرا این غذاها پروتئین زیاد و کربوهیدرات کمی دارند.

کنسرو گربه کالری کمی دارد. میزان کم کالری در وعده‌های غذایی حیوانات از آن‌ها در برابر چاقی محافظت می‌کند؛ بنابراین اگر گربه شما نیاز به کاهش چند کیلوگرم وزن دارد می‌توانید از انواع کنسرو استفاده کنید. میزان رطوبت موجود در این کنسروها زیاد است؛ بنابراین برای گربه‌هایی که در طول روز آب کافی نمی‌نوشند بسیار مناسب است. کنسرو گربه می‌تواند از حیوانات در برابر کمبود آب بدن محافظت کند.

استفاده از کنسرو گربه همچنین به مشکلات ادراری، کلیوی و جلوگیری از تشکیل سنگ کمک می‌کند. این غذاها حاوی 75٪ رطوبت هستند. استفاده از انواع کنسرو ماهی برای گربه‌هایی که برخی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند یا مشکلات لثه‌ای دارد مفید است.

در گربه‌هایی که دارای معده حساس هستند یا آنهایی که از اسهال یا یبوست رنج می‌برند رطوبت بالای مواد غذایی کنسرو شده بهترین انتخاب است. افزایش میزان رطوبت موجود در غذا سبب تسهیل هضم غذا می‌شود.

مصرف کنسرو ماهی برای گربه سبب احساس سیری در آن‌ها می‌گردد. گاهی اوقات می‌توانید کنسروها را با غذای خشک گربه مخلوط کنید؛ زیرا برقراری تعادل در سرو غذا خشک و مرطوب گزینه‌ای عالی در تغذیه حیوانات است.

چرا باید از کنسرو گربه استفاده کنیم؟

ایا کنسرو گربه را باید جوشاند؟

در زمینه جوشاندن کنسرو گربه تفاوت نظرهای زیادی وجود دارد. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که خاصیت اصلی غذاهای کنسرو شده، ماندگاری بالای آن‌ها است. به طور کلی دلیل کنسرو‌کردن غذای حیوانات حفظ تازگی و افزایش مدت زمان نگهداری آن است. به منظور استفاده از کنسرو گربه تنها کافی است پس از باز کردن بسته آن را در اختیار حیوان قرار دهید.

در مورد غذای گربه مسن باید بدانید که شاید ممکن است گربه‌های مسن‌تر علاقه‌ای به خوردن غذاهای گرم از خود نشان دهند. در این صورت شما می‌توانید اندکی کنسرو را گرم کنید. در زمینه نگهداری از کنسرو گربه باید بدانید که نباید بیش از ۴ ساعت آن را بیرون از یخچال بگذارید. در صورتی که بیش از این زمان غذای گربه شما در محیط بماند حتماً باید آن را دور بریزید.

ممکن است تصور کنید همانند کنسروهایی که خودمان مصرف می‌کنیم باید برای گربه‌ها نیز اقدام به جوشاندن کنسرو کنیم؛ این تصور کاملا اشتباه است. شما می‌توانید پس از باز کردن کنسرو آن را برای گربه خود سرو کنید. حداکثر مدت نگهداری یک کنسرو در یخچال باید بین ۵ تا ۷ روز باشد. اگر پس از باز کردن کنسرو بیش از این زمان بگذرد نباید این غذا را به حیوان بدهید.

بیشتر بخوانید:  Order – تیر 14, 1402 @ 09:06 قبل از ظهر

 مزایای استفاده از از کنسرو گربه چیست؟

اگر به تازگی اقدام به خرید گربه کرده‌اید و نمی‌دانید باید چه غذایی به او بدهید این بخش از مقاله را حتما بخوانید. ممکن است در انتخاب بین دو گزینه غذای خشک و مرطوب اندکی تردید داشته باشید. به طور کلی سعی داریم تا در این مقاله از مزایا و محاسن مصرف غذای مرطوب با شما صحبت کنیم.

مزایای استفاده از از کنسرو برای بچه گربه و گربه‌های بالغ موارد زیر است:

  1. کنسرو گربه حاوی درصد زیادی آب (حدود 85٪ ) است؛ بنابراین برای حیواناتی که در طول روز مقدار کمی آب مصرف می‌کنند بسیار مناسب است.
  2. غذای کنسرو شده کالری کم و مشخصی دارد؛ بنابراین یک وعده غذایی مناسب برای گربه‌هایی است که اضافه وزن دارند.
  3. کنسروهاب مخصوص گربه‌ها و سگ‌ها بوی زیادی دارند؛ بنابراین غذای مناسبی برای حیوانات مسنی هستند که حس بویایی آن‌ها اندکی تحت تأثیر کهولت سن قرار گرفته است. بوی شدید مواد غذای مرطوب می‌تواند این گربه‌ها را به اشتها آورد.
  4. بلعیدن کنسرو گربه‌ها و سگ‌ها بسیار آسان و راحت است؛ بنابراین برای حیواناتی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند یا از عفونت و زخم دهان رنج می‌برند گزینه مناسبی است.
  5. استفاده از کنسرو گربه برای ترشح ادرار بیشتر مفید است. استفاده این غذا برای پیشگیری از مشکلات دستگاه ادراری عالی است. غذای مرطوب باعث رقیق شدن ادرار می‌شود و در نهایت منجر می‌گردد تا عمل دفع ادرار در گربه راحت‌تر گردد.
  6. جلوگیری از یبوست مزایای دیگر استفاده از کنسرو برای غذای بچه گربه است. کمبود آب موجود در بدن یکی از عوامل بروز یبوست است. تغذیه با غذای مرطوب در این موارد می‌تواند مفید باشد. دامپزشکان توصیه می‌کنند که ازغذای کنسرو شده برای گربه‌هایی که از این مشکل رنج می‌برند استفاده کنید.
  7. مزایای دیگر استفاده از کنسرو برای گربه بالا بودن تنوع این کالا است. همان طور که مردم از مصرف غذاهای تکراری خسته می‌شوند، حیوانات نیز چنین هستند. تغذیه دائم با غذاهای خشک ممکن است نتواند پاسخگوی نیازهای متنوع گربه باشد. شما با قرار دادن غذای مرطوب در رژیم غذایی گربه‌ها می‌توانید نیاز به تنوع غذایی آن‌ها را برآورده سازید. طعم و بافت فوق‌العاده کنسروهاب مخصوص گربه می‌تواند آن‌ها را مشتاق به چشیدن غذا کند

 مزایای استفاده از از کنسرو گربه چیست؟

کنسرو ریکاوری برای گربه چیست؟

کنسرو ریکاوری برای گربه جزء آن دسته از غذاهای مقوی است که می‌تواند انرژی حیوان شما را برگراند. استفاده از این دسته از کنسروها در زمان بارداری، بیماری و پس از جراحی می‌تواند سبب بازگشت انرژی و قوای حیوان شما گردد. اسید آمینه، چربی غلیظ و فرمول انرژی زا این غذا سبب فراهم‌آوری انرژی مضاعف در گربه می‌گردد.

استفاده از این نوع غذای گربه سبب کاهش سوء تغذیه و کاهش بی‌اشتهایی حیوان می‌شود. اگر گربه شما به تازگی وضع حمل کرده است، استفاده از کنسرو ریکاوری برای گربه می‌تواند مناسب باشد. در دوران بارداری و شیردهی حیوانات استفاده از این نوع غذا‌ی مرطوب را برای آن‌ها فراموش نکنید.

اسیدهای چرب امگا ۳ در این کنسرو سبب هضم آسان و چگالی بالای انرژی در این غذا می‌گردد. کنسرو ریکاوری برای گربه به شیوه‌ای بسیار خوشمزه تهیه می‌شود که حیوان را ترغیب به مصرف غذا کند. مواد به کار رفته در این دسته از کنسروها شامل موارد زیر است:

نشاسته ذرت، روغن ماهی، روغن آفتابگردان، گوشت گاو، انواع ویتامین و مواد معدنی، کبد مرغ، سلولز و …

اصولاً از کنسروهای ریکاوری برای گربه و سگ در دوران نقاهت یا بیماری استفاده می‌شود. این غذا به طرز معجزه آسایی می‌تواند به روند بهبودی حیوانات سرعت بخشد. کنسرو ریکاوری برای گربه جزء غذاهای مرطوب محسوب می‌شود. این نوع از غذاها برای گربه حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌هایی است که تاثیر رادیکال‌های آزاد در بدن حیوان را کاهش می‌شود. در خصوص نحوه استفاده از این کنسرو توجه کنید که تنها مدتی که توسط دامپزشک توصیه شده است استفاده گردد.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذای گربه باردار چیست؟ | قیمت و خرید غذای گربه باردار

غذاهای مضر برای گربه‌ها کدامند؟

تا حد امکان ز دادن غذای مضر به گربه خودداری کنید. غذاهای مضر برای گربه شامل موارد زیر ی شوند که این غذاها عبارتند از پیاز، سیر، تخم مرغ خام، کافئین، نوشیدنی‌های الکلی، چربی‌های خام، انگور، آب نبات و شیر حاوی لاکتوز. مصرف هر یک از این غذاها ممکن است به سلامتی گربه شما آسیب وارد کند. شما موظفید تا کاملاً این غذاها را ار گربه خود دور سازید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

گربه‌ها به چه رژیمی نیاز دارند؟

گربه‌ها به یک رژیم متعادل حاوی غذاهای خشک و کنسرو گربه نیاز دارند. اگر این موراد را در رژیم گربه‌ها قرار ندهید با ضخیم شدن موها و تنبلی چشمان حیوانات‌تان مواجه می‌گردید. عدم رعایت این تعادل در نهایت می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های جدی در آن‌ها شود. گربه‌ها به مقدار زیادی پروتئین، مقداری کربوهیدرات، چربی، ویتامین و انواع مواد معدنی نیاز دارند. استفاده از کنسرو گربه مناسب می‌تواند تمامی این نیازها را رفع سازد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم در خصوص استفاده از کنسرو گربه با شما صحبت کنیم. استفاده از غذاهای کنسروی برای گربه به عنوان یک غذای مرطوب می‌تواند مزایای زیادی برای حیوان شما به همراه داشته باشد. غذای مرطوب و غذای خشک دو دسته اصلی از غذاهای مصرفی گربه‌ها و سگ‌ها محسوب می‌گردند.

شما با برقراری تعادلی مناسب میان این دو می‌توانید بهترین تغذیه را برای حیوان‌تان مهیا سازید. استفاده از کنسرو برای بچه گربه و حتی گربه‌های مسن سبب جلوگیری از ابتلاع به انواع بیماری‌های گوارشی، کبدی و حتی یبوستی می‌گردد. پس فراموش نکنید که به منظور حفظ سلامتی این حیوانات دوست داشتنی حتما از انواع غذاهای مرطوب استفاده کنید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *