دسته ها

سوپ گربه یا پوچ گربه چیست؟ تفاوت مهم پوچ و کنسرو گربه چیست؟!

پوچ گربه چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

حتماً تاکنون با انواع غذاهای گربه‌ها آشنا شده‌اید و می‌دانید هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند. در جواب به این سوال که پوچ گربه چیست باید بگوییم که یکی از انواع غذاهای گربه، پوچ گربه است. در ایران به آن سوپ گربه نیز گفته می‌شود. سوپ گربه یا پوچ گربه جزء غذاهای تر برای حیوانات محسوب می‌گردد. تا حدودی می‌توان گفت که این غذا شبیه به کنسرو گربه است.

این دو غذا یکسری تفاوت‌ با یکدیگر دارند. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری راجع به این که پوچ گربه چیست و چه مزایایی دارد به شما می‌دهیم. با مطالعه مطالب این مقاله متوجه تفاوت میان کنسرو گربه و پوچ گربه خواهید شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

سوپ گربه یا پوچ گربه چیست؟

پوچ (Pouch) در انگلیسی به معنای بالش است و در حقیقت به نوع خاص بسته‌بندی غذا اشاره دارد. غذای حیوانات به طور کلی به دو دسته غذای تر و غذای خشک تقسیم می‌شوند. پوچ گربه نیز جزء غذاهای تر محسوب می‌شود. در برخی برندها ممکن است در بسته‌‌بندی پوچ یا سوپ گربه، اندکی غذای خشک نیز وجود داشته باشد.

به‌طور کلی در ایران پوچ گربه همان غذای تر گربه است که در اصطلاح به آن سوپ گربه نیز می‌گویند. پوچ گربه در ایران معمولا در بسته‌های کوچک 100 گرمی که جنسی قابل انعطاف دارند، تولید می‌شوند. در این بخش از مقاله به سؤال پوچ گربه چیست پاسخ دادیم. حال دیگر شما به خوبی این نوع از غذای تر گربه را می‌شناسید.

بیشتر بخوانید:  غذای بچه گربه از تولد تا بلوغ

فرق پوچ گربه و کنسرو گربه در چیست؟

اگر پوچ گربه و کنسرو گربه یک برند خاص را تهیه کنید، متوجه می‌شوید که ترکیبات آن‌ها تقریبا یکسان است. تفاوت‌های هر چند کوچک میان این دو غذا، در نهایت آن‌ها را به دو غذای کاملاً متفاوت تبدیل کرده است. در ادامه به بیان فرق پوچ و کنسرو گربه می‌‌پردازیم.

فرق پوچ و کنسرو گربه

  1. پوچ گربه نسبت به کنسرو میزان بیشتری آب دارد و حدود 60 تا 70 درصد آن مایعات است. به همین دلیل پوچ گربه می‌تواند تا حد زیادی آب بدن گربه را تأمین ‌کند. خصوصاً برای گربه‌هایی که عادت به آب خوردن ندارند، مناسب‌ترین گزینه ممکن است.
  2. ویژگی منحصر به فرد پوچ گربه این است که محتویات آن داخل سسی که حالت ژله‌ای دارد قرار گرفته‌اند. این سس غذای گربه را بسیار لذیذ و خوشمزه می‌کند و باعث خوش‌خوراک‌تر شدن غذا می‌گردد. یقیناً گربه با مصرف این غذا رشد بهتری خواهد داشت.
  3. یکی از نکات هنگام مصرف کنسرو گربه این است که باید بلافاصله پس از باز شدنش درب حتماً استفاده شود. امکان نگهداری بیش از 6 روز آن نیز در یخچال وجود ندارد. درحالی‌که کنسرو برای چندین وعده غذایی گربه مناسب است. مزیت پوچ این است که تنها حدود 100 گرم است و تنها پاسخ‌گوی یک وعده غذایی گربه است؛ بنابراین پس از باز شدن درب آن به طور کامل مصرف می‌شود و لازم نیست نگران خراب شدن آن باشید.

    برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

  4. مزیت دیگری که پوچ گربه نسبت به کنسرو دارد، وزن آن است. پوچ گربه بسیار سبک‌تر از کنسرو است. این موضع باعث می‌شود حمل و نقل آن نیز راحت‌تر صورت گیرد. از این رو برای سفر و زمان‌هایی که یخچال در دسترستان نیست، مناسب‌ترین گزینه ممکن است.
  5. بافت پوچ گربه بسیار آبکی و نرم است. این موضوع آن را به بهترین گزینه برای تغذیه گربه‌های مریض، بچه گربه‌ها، گربه‌های بی‌دندان و همچنین گربه‌های بیمار تبدیل کرده است.
  6. گوارش و هضم پوچ گربه خیلی راحت‌تر و سریعتر از کنسرو است. به همین دلیل حتی گربه‌های بدغذا نیز طعم و بافت این غذا را دوست دارند.
  7. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های پوچ گربه نسبت به کنسرو گربه ظرف آن است. همانطور که می‌دانید کنسرو گربه باید بعد از باز شدن درب در یک ظرف جداگانه ریخته شود. این کار به این دلیل انجام می‌شود که لبه‌های قوطی کنسرو تیز هستند و می‌توانند برای گربه خطرناک باشند. بسته‌بندی پوچ گربه بسیار نرم است و در صورت عدم دسترسی به ظرف دیگر می‌توانید از همان استفاده کنید. می‌توانید تنها درب بسته را باز کرده و سپس به راحتی آن را جلوی گربه قرار دهید تا غذا بخورد.
  8. پوچ گربه نسبت به کنسرو گربه پرطرفدارتر و محبوب‌تر است. دلیل این امر نیز خوش خوراک بودن و طرز استفاده راحت‌تر آن است؛ بنابراین اکثر صاحبان گربه‌ها، از پوچ گربه به عنوان یک غذای تر برای گربه‌هایشان استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که قیمت پوچ گربه نسبت به کنسرو گربه بیشتر است. با توجه به حجم این محصول و مزایای آن نسبت به کنسرو گربه طبیعی است که قیمت پوچ بیشتر باشد. کنسرو نسبت به پوچ گربه حجم بیشتری دارد و اقتصادی‌تر است. به‌طور کلی ممکن است نگهداری حیوانی مثل گربه در طولانی مدت، هزینۀ زیادی بر دوش شما بگذارد.

بیشتر بخوانید:  علت اضافه وزن و چاقی گربه چیست؟ + عوارض چاقی

بهترین محصولات پوچ گربه چیست؟

در این قسمت به شما برخی از مهم‌ترین محصولات پوچ گربه را معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال بهترین پوچ گربه برای گربه خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

پوچ گربه شسیر مدل مرغ و ماهی

این پوچ گربه، محصول کشور ایتالیا است و وزنی معادل 100 گرم دارد. ترکیبات آن عبارت است از 66 درصد فیله مرغ، 1.5 درصد برنج و 5 درصد ماهی هیک.
برند شسیر از معتبرترین برندهای غذای گربه است که در کشور ایران طرفداران زیادی دارد. محتوی این محصول که فیله گوشت مرغ و فیله ماهی هیک است در سس ژله‌ای خاصی قرار گرفته است. این سس ژله‌ای سبب لذیذتر شدن و خوش خوراکتر گشتن غذای گربه می‌گردد. غذای گربه شسیر یا خرید غذای گربه مفید که در طعم‌های متنوعی تولید می‌شوند و حتی برای بد غذاترین گربه‌ها نیز مناسب هستند.

سوپ گربه

غذای پوچ گربه سیمبا با طعم مرغ و جگر

این پوچ گربه یک نوع غذای گربه سیمبا است که محصول کشور آلمان است و وزنی معادل 85 گرم دارد. ترکیبات این پوچ گربه عبارت‌اند از: غلات، گوشت، مشتقات گوشتی، حبوبات، مواد معدنی و پروتئین‌های گیاهی.

در این سوپ گربه، طعم و بافت مواد به خوبی حفظ شده و بسیار خوش خوراک و لذیذ است. به‌طور کلی این غذا برای گربه‌های بالغی که بیشتر از یک سال سن دارند تهیه شده است. مزیت اصلی که این نوع پوچ دارد، این است که سیستم ادراری و گوارشی گربه را تقویت می‌کند. پوچ‌های گربه این‌چنینی از ایجاد سنگ ادراری در مثانه گربه جلوگیری می‌کنند.

 سوپ گربه آنیموندا با طعم خرگوش، مرغ و ژامبون

این سوپ گربه در کشور آلمان تولید می‌شود و وزن آن 100 گرم است. برند آنیموندا برندی معتبر است که تمام محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردارند. ترکیبات این پوچ یا سوپ در طعم‌های مرغ، گوشت، خرگوش و ژامبون تهیه شده است. این غذا نیز برای گربه‌هایی که بیش از یک سال سن دارند و بالغ هستند، بسیار مناسب است. تکه‌های گوشت این پوچ، درون یک سس خوشمزه و غلیظ قرار گرفته‌اند که حتی گربه‌های بدغذا هم طعم آن را دوست دارند.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر شاهد محبوبیت در نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی در ایران بوده‌ایم. به همین دلیل تهیه غذای مناسب برای گربه‌ها نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخودار شده است. اینکه به گربه چه غذایی بدهیم ، امری بسیار حساس بوده که نیازمند توجه و دقت زیادی از جانب صاحبین این حیوانات است.

در این مقاله سعی کردیم به سوال غذای پوچ گربه چیست پاسخ دهیم. این غذا جزء بهترین غذاهای مرطوب حیوانات است، که می‌توانید از آن در تغذیه گربه خود استفاده کنید. در ادامه مقاله فرق میان پوچ و کنسرو گربه را بیان نمودیم و فهمیدیم که پوچ گربه نسبت به کنسرو مزایای بیشتری دارد. به طور کلی هزینه تهیه پوچ گربه نسبت به کنسرو اندکی گران‌تر است. با در نظر گرفتن مزایای بی‌شمار پوچ در برابر کنسرو می‌توان گفت که پوچ گربه ارزش پرداخت این مبلغ را دارد. شما به عنوان صاحبین این حیوانات موظف به تغذیه آن‌ها به بهترین شکل ممکن هستید.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله دیجی پت توانسته باشند به درستی شما را در زمینه تهیه غذا برای گربه‌تان راهنمایی کرده باشد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *