دسته ها

غذاهای مفید برای سگ کدامند؟ + معرفی بهترین مارک‌های غذا

غذاهای مفید برای سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

مهم‌ترین چیزی که ما را ترغیب می‌کند تا از یک حیوان خانگی مانند سگ نگهداری کنیم، این است که این حیوان نشاط بیشتری به زندگی‌مان ببخشد. برای محقق شدن این هدف، باید یاد بگیریم از سگ‌ها خوب مراقبت کنیم؛ زیرا اگر نسبت به نیازهای آن‌ها بی‌تفاوت باشیم، نه تنها موجب شادی ما نمی‌شوند، بلکه ضعیف و بیمار می‌شوند.

آن‌ها موجوداتی زنده هستند که مانند ما به مراقبت‌های غذایی و بهداشتی نیاز دارند. اولین چیزی که باید در مورد سگ‌ها بدانیم، این است که غذاهای مفید برای سگ را بشناسیم و علاوه بر آن، باید بهترین مارک غذای سگ را نیز بشناسیم و از آن‌ها به درستی استفاده کنیم. به این‌صورت قادر خواهیم بود تا سگ خود را سرحال نگهداریم و از حضورش در کنارمان لذت کافی را ببریم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

غذای مورد علاقه سگ چیست؟

سگ‌ها سلایق متفاوتی دارند؛ بعد از این‌که مدت کوتاهی از آن‌ها مراقبت کنیم، می‌توانیم مواد غذایی مورد علاقه سگ‌مان را بشناسیم. بعضی از سگ‌ها به استخوان، بعضی به گوشت یا سبزیجات علاقه بیشتری نشان می‌دهند. البته در مورد اغلب سگ‌ها، علاقه به غذاهای خشک آماده را می‌توان احساس کرد؛ این بدان دلیل است که غذاهای خشک آماده علاوه بر این‌که طعم و بوی خوبی دارند، نیاز به غریزه‌ی طبیعی جویدن را در سگ‌ها ارضا می‌کنند.

لازم است بدانید که برای دادن یک وعده غذایی مناسب، لازم نیست تا زیاده روی مواد غذایی مورد علاقه سگ‌تان متمرکز شوید. نمی‌توان برای غذا دادن به سگ‌ها فقط روی غذای مورد علاقه‌ آن‌ها حساب کرد؛ زیرا سگ‌ها برای دریافت آن‌چه بدنشان نیاز دارد، به طیفی از مواد غذایی شامل انواع گوشت‌ها، غلات، سبزیجات، چربی‌های گیاهی و حیوانی و … نیاز دارند.

پس توجه به غذاهای مفید برای سگ‌ها، بیشتر از توجه به غذاهای مورد علاقه‌شان اهمیت دارد. به‌علاوه، در این مورد هم جای نگرانی نیست؛ چون غذاهای مورد علاقه سگ‌ها هم در طیف مواد غذایی روزانه‌شان حتماً وجود دارد.

غذای مورد علاقه سگ

 

چه غذایی برای سگ مفید است؟

غذاهای مفید برای سگ و این‌که غذای مفید برای سگ خانگی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، موضوع بحث ماست. در واقع غذایی برای سگ مفید است که از ترکیب موادی تشکیل شده باشد که تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ را برطرف کند؛ نه بیشتر از مقدار لازم بدنش باشد و نه کمتر. تنها با چنین ترکیبی می‌توان از سلامت و وزن متعادل سگ‌ها مطمئن بود؛ در غیر این‌صورت یا دچار اضافه وزن می‌شوند یا گرفتار سوء تغذیه می‌شوند.

موادی که لازم است تا در ترکیب غذایی سگ‌ها وجود داشته باشند، به قرار زیر است:

پروتئین‌ها

پروتئین ضروری‌ترین جزء غذای سگ‌ها است. پروتئین در گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی، تخم‌مرغ، جگر، سویا، سیرابی، کله‌پاچه و… وجود دارد. البته به غیر از فراورده‌های گوشتی، پروتئین در حبوبات پخته مانند لوبیا، نخود، عدس و لپه نیز وجود دارد.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها بیشتر در غلات وجود دارند. اضافه کردن برنج، سیب‌زمینی، نان، گندم و ماکارونی به ترکیب غذایی سگ‌ها، نیاز به کربوهیدرات ‌آن‌ها را تامین می‌کند. البته علاوه بر غلات، عسل هم حاوی کربوهیدرات لازم برای سگ‌ها است و نسبت به سایر مواد شیرین، دارای قند طبیعی است، می‌تواند در ترکیب غذایی آن‌ها جای بگیرد.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذا برای درشت شدن سگ کدام است؟

ویتامین‌ها

بدن سگ‌ها می تواند در اثر تخمیر، تعدادی از ویتامین‌های گروه B را در داخل روده تولید کند. همچنین سگ‌ها خود قادر به تولید ویتامین C در بدنشان هستند. اما آن‌ها برای دریافت سایر ویتامین‌های لازم مانند ویتامین A، D و E به میوه‌ها و سبزیجات تازه و پخته‌شده نیاز دارند. این ویتامین‌ها در هویج، کرفس، تره، اسفناج، کدو، سیب، شلغم، خیار و… یافت می‌شوند.

مواد معدنی

کلیسم و فسفر جزو ضروری‌ترین مواد معدنی برای سگ‌ها هستند. مواد معدنی در سبزیجات هم یافت می‌شوند، اما منبع غنی‌ این مواد، لبنیات هستند؛ البته در دادن مواد لبنی به سگ‌ها باید دقت کرد، زیرا سگ‌ها به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند. بهتر است در بین مواد لبنی، برای سگ‌ها از ماست‌های کم‌چرب یا پروبیوتیک استفاده کرد. علاوه بر لبنیات، مواد معدنی لازم برای بدن سگ‌ها در ترکیبات غذاهای آماده و مکمل‌های غذایی سگ‌ها وجود دارند که با مصرف آن‌ها، استرس داشتن حساسیت سگ‌ها به لبنیات از بین می‌رود و شما به‌راحتی می‌توانید از این غذاهای آماده استفاده کنید.

اسیدهای چرب ضروری

امگا 3 و امگا 6 از اسیدهای چرب لازم برای سگ ها هستند که در روغن‌های گیاهی مانند روغن سویا و روغن زیتون یافت می‌شوند.

چربی‌ها

چربی‌ها برای بدن سگ ضروری هستند. کمبود چربی می‌تواند سگ را ضعیف و موهای بدنش را شکننده و تیره کند. البته زیاد بودن چربی هم ممکن است باعث اضافه وزن در این حیوان شود. بنابراین مقدار معقولی از روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت یا روغن‌هایی که در مورد اخیر دارای اسیدهای چرب بودند، باید در ترکیب غذایی سگ‌ها وجود داشته باشند. علاوه بر چربی‌های گیاهی، می‌توان از چربی‌های حیوانی هم به مقدار کم برای سگ‌های لاغرتر استفاده کرد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

آیا غذاهای آماده برای سگ ‌ها مفید است؟

صاحبان سگ‌های خانگی به دلایل مختلفی سعی می‌کنند، از غذاهای خانگی برای سگ‌شان استفاده کنند. والدینی که می‌توانند وقت بیشتری را با سگ‌شان بگذرانند، دوست دارند تا از غذاهای خانگی برای کوچولوی‌شان استفاده کنند. تعدادی از والدین به دلیل کم هزینه بودن، غذای خانگی را انتخاب می‌کنند.

بعضی از والدین هم به دلیل این‌که تصور می‌کنند غذاهای خانگی برای سگ‌ها مفیدتر هستند، سعی می‌کنند تا خود برای آن‌ها غذا تهیه کنند.تصور بهتر بودن غذای خانگی و به‌صرفه‌تر بودن آن‌ها به نسبت غذاهای آماده، یک تصور اشتباه و متاسفانه رایج در بین والدین ایرانی سگ‌ها است.

غذاهای خانگی نمی‌توانند تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ‌ها را پوشش دهند، مگر این‌که به مقدار زیاد تهیه شوند. علاوه بر این مورد، گنجاندن تمام مواد غذایی مفید در یک وعده برای سگ‌ها، شامل طیف گسترده‌ای از گوشت‌ها، سبزیجات، غلات و … است، که به معنی افزایش چشمگیر هزینه‌ها برای تهیه غذای این حیوان خانگی است.

غذای مفید برای سگ

غذاهای آماده با ترکیباتی ارائه می‌شوند که تمام مواد مورد نیاز سگ‌ها را در خود دارند. غذاهای آماده در واقع همان غذاهای مفید برای سگ ها هستند که همیشه می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

بیشتر بخوانید:  12 غذای ممنوعه و مضر که سگ ها هرگز نباید بخورند!

غذای خشک سگ یا کنسروی؟

غذاهای آماده به دو صورت خشک و کنسرویی عرضه می‌شوند. اغلب سگ‌ها بیشتر غذاهای خشک را ترجیح می‌دهند. اما اگر در تغذیه آ‌ن‌ها فقط از غذاهای خشک استفاده کنیم، آب بدن آن‌ها کم می‌شود که مشکلاتی را به همراه دارد. پس استفاده از ترکیب غذاهای خشک باید حتماً با نوشیدن آب فراوان همراه باشد.

اما یک ترکیب غذایی مناسب، باید هم شامل غذاهای خشک باشد و هم غذاهای نرم و مرطوب کنسروی. به والدین توصیه می‌شود که سگ‌شان را به مصرف ترکیب غذای خشک و کنسرویی عادت دهند. این بدان جهت است که غذاهای مفید برای سگ‌ ها هم باید دارای ترکیبات خشک و هم ترکیبات آبدار و نرم باشد که این‌ امر از طریق مصرف غذای خشک و غذای کنسروی سگ در کنار هم محقق می‌شود.

بهترین مارک غذای سگ چیست؟

تولیدکنندگان بسیاری هستند که در زمینه تولید موادغذایی برای حیوانات خانگی فعالیت می‌کنند. پیدا کردن بهترین مارک های تولیدی در زمینه تغذیه حیوانات‌خانگی کار سختی نیست؛ زیرا محصولات باکیفیت در مدت‌زمان کمی می توانند در بین مصرف‌کنندگان جای خود را باز کنند. تعدادی از مارک‌ها هستند که با بیش از 20 سال سابقه، هنوز هم جزو اقلام ثابت در لیست خرید والدین هستند. در این بخش سه تا از بهترین برندها را برای شما آورده‌ایم. رویال کنین، نوتری پت و جوسرا جزو معتبرترین مارک های تولیدکننده غذای حیوانات خانگی هستند که به معرفی هریک می‌پردازیم:

غذای سگ رویال کنین

Royal Canin یک شرکت فرانسوی تولیدکننده مواد غذایی برای حیوانات خانگی است. این شرکت توسط یک دامپزشک به نام «جین کارتای» در سال 1968 تاسیس شد. شرکت رویال کنین در طول سال‌های فعالیتش، توانسته است خود را ثابت کند و به یکی از معتبرترین و مشهورترین برندهای غذایی حیوانات در جهان تبدیل شود.

غذای سگ رویال کنین

رویال کنین با عنوان یکی از بهترین مارک های غذای سگ، توجه ویژه‌ای به سایز، نژاد و سن سگ‌ها دارد. اگر شما روی نژاد و سن یا سایز سگ‌تان حساس هستید و می‌خواهید حتماً غذایی تهیه کنید که کاملاً متناسب با این سه ویژگی سگ‌تان باشد، غذای سگ رویال کنین بهترین گزینه برای شماست.

غذای سگ نوتری پت

نوتری پت یک شرکت ایرانی و موفق در تولید غذای پت‌های‌خانگی است. نوتری پت نام برند تجاری محصولات شرکت «بهین تاش» است. این شرکت توسط متخصصین زبده‌ی دامپزشکی در داخل کشور تاسیس شده است که ترکیب برتر و کیفیت مناسبش آن را در رقابت با محصولات خارجی معتبر قرار داده است.

غذای سگ نوتری پت

نوتری پت در زمان فعالیت خود توانسته است در لیست بهترین مارک های غذای سگ جای بگیرد. بومی بودن محصولات غذای سگ نوتری پت، یک مزیت رقابتی برای این محصول ایجاد کرده‌است؛ زیرا علی‌رغم کیفیت عالی که دارد، نسبت به محصولات مشابه خارجی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

غذای سگ جوسرا

JOSERA یک شرکت آلمانی تولیدکننده محصولات غذایی حیوانات خانگی و بهترین برند موجود در بازار آلمان است که محصولاتش به سراسر جهان صادر می‌شود. غذای سگ جوسرا، تحت نظر یک گروه از متخصصین حرفه‌ای علم تغذیه با استفاده از آخرین متدهای روز جهان، تولید می‌شوند. محصولات جوسرا با دو کیفیت پریمیوم و سوپرپریمیوم عرضه می‌شوند.

غذای سگ جوسرا

جوسرا غذاهای ویژه‌ای برای حیوانات مسن یا حیواناتی که دارای اضافه وزن هستند، تولید کرده است. اگر سگ شما مسن است یا اضافه وزن دارد، به راحتی می‌توانید در طیف محصولات جوسرا، بهترین غذای ممکن را برایش سفارش دهید.

سخن پایانی

حیوانات ملوس خانگی، قابل مقایسه با حیوانات وحشی نیستند. آن‌ها حساس هستند و نیاز‌های ویژه‌ای دارند. وجود موادی مانند پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین‌ها در غذای حیوانات خانگی مانند سگ‌ها ضروری است. علاوه بر آن، برندهای معتبری که تمام مواد ضروری را در محصولات خود دارند و همیشه می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید، رویال کنین، نوتری‌پت و جوسرا هستند.

البته مارک‌های دیگری هم هستند که از کیفیت خوبی برخوردارند، اما این سه مورد محبوبیت بیشتری در بین والدین دارند و پیشتاز هستند. دیجی پت طیف گسترده‌ای از بهترین محصولات این سه برند را ارائه کرده است. والدین بعد از ثبت سفارش در دیجی پت، می‌توانند محصولات خود را در کوتاه‌ترین زمان، درب منزل تحویل بگیرند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

کوثر حسنی
کوثر حسنی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *