دسته ها

بهترین تشویقی برای سگ

بهترین تشویقی برای سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

تشویقی سگ نوعی تنقلات است که مخصوص سگ‌ها طراحی شده است. تشویقی‌ها در طعم‌ها و شکل‌های مختلفی وجود دارند و از مواد گوناگون مانند گوشت، سبزی و غلات ساخته می‌شوند. تشویقی‌های سگ میان‌وعده‌ای مناسب برای این حیوانات است؛ زیرا می‌تواند مواد مغذی و مواد معدنی مهمی را برای سگ شما فراهم کرده و به سالم و قوی نگه داشتن آن‌ها کمک کند. غذای تشویقی سگ در اشکال، اندازه‌ها و طعم‌های مختلف وجود دارند. این غذاها معمولاً پاداشی برای رفتار درست، کمک به آموزش، سلامت دندان‌ها یا تنها به‌عنوان تشویقی برای خوشحال کردن به سگ‌ها استفاده می‌شوند. تشویقی‌های سگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای سگ‌ها خوش‌طعم، لذیذ و قابل هضم باشد؛ بنابراین بهترین نوع تشویقی برای سگ دارای همه این ویژگی‌هاست. در این مقاله با بهترین نوع تشویقی برای سگ و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید:

بیشتر بخوانید:  ویژگی های غذای سگ مریض چیست

انواع مختلف تشویقی‌های سگ

  1. بیسکویت یا کوکی‌ها: خوراکی‌های خشک و تردی هستند که اغلب در طعم‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارند. کوکی‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای سلامت دندان سگ باشند؛ زیرا جویدن آن‌ها می‌تواند به کاهش تجمع پلاک و جرم دندان کمک کند.
  2. تشویقی‌های نرم: این تشویقی‌ها بافت نرم‌تری دارند و اغلب برای سگ‌ها لذیذتر و خوش‌طعم‌تر هستند. آن‌ها بهترین نوع تشویقی برای سگ تحت آموزش یا برای سگ‌هایی با مشکلات دندانی است که جویدن غذاهای سفت برای آن‌ها دشوار است.
  3. تشویقی‌های دنتال: این نوع تشویقی از جمله بهترین نوع تشویقی برای سگ است که سلامت دندان‌ها را از طریق کمک به تمیز کردن آن‌ها و ماساژ لثه‌ها به دنبال دارد. دنتال‌ها اغلب از مواد خاصی ساخته می‌شوند که سگ‌ها را برای جویدن این تشویقی‌ها به چالش می‌کشند و به کاهش جرم و پلاک کمک می‌کنند.
  4. تشویقی‌های جرکی: این تشویقی‌ها از گوشت خشک که معمولاً شامل مرغ، گوشت گاو یا ماهی است، تهیه می‌شود. این نوع تشویقی‌ها معمولاً پروتئین بالایی دارند و می‌توانند انتخاب خوشمزه و مغذی‌ای برای سگ‌ها باشند. بهترین نوع تشویقی برای سگ تشویقی‌هایی است که از گوشت مرغوب تهیه شده باشند و حاوی مواد افزودنی مانند طعم‌دهنده‌های مصنوعی یا مواد نگه‌دارنده نباشند.
  5. تشویقی‌های طبیعی یا ارگانیک: این تشویقی‌ها از مواد طبیعی یا ارگانیک تهیه می‌شوند و فاقد افزودنی‌های مصنوعی، رنگ‌ها و مواد نگه‌دارنده هستند. این‌ها بهترین نوع تشویقی برای سگ یا سگ‌هایی با حساسیت‌های غذایی هستند.

علاوه بر این تشویقی‌هایی تجاری شما می‌توانید از میوه‌ها و سبزی‌ها به‌عنوان تشویقی سگ استفاده کنید. موز، کلم بروکلی، هویج، سیب‌زمینی پخته، کدوحلوایی پخته، توت‌فرنگی، خیار، کرفس، ذرت و طالبی می‌توانند به‌عنوان تشویقی در مقادیر کم برای سگ‌ها مفید باشند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

نکات مهم درباره بهترین تشویقی برای سگ

برای انتخاب بهترین نوع تشویقی برای سگ، باید مواردی مانند اضافه وزن داشتن یا نداشتن، نیازهای غذایی سگ، معده حساس، آلرژی یا حساسیت غذایی و میزان فعالیت و کیفیت تشویقی‌ها را در نظر بگیرید. توصیه می‌شود تشویقی‌هایی را انتخاب کنید که از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند و بدون افزودنی‌های مصنوعی، نمک و شکر زیاد و پرکننده‌ها باشند.

تشویقی سگ جایگزینی برای وعده‌های اصلی غذای سگ نیست. تشویقی‌ها سرشار از کالری، چربی و سایر افزودنی‌ها هستند؛ بدون اینکه ارزش غذایی زیادی داشته باشند. توجه داشته باشید تشویقی‌ها نباید بیش از 10 درصد کالری دریافتی روزانه سگ‌ها باشند.

برای اینکه مطمئن شوید سگ شما از تشویقی که به او می‌دهید لذت می‌برد، ابتدا یک تکه کوچک به او بدهید تا ببینید واکنش او چگونه خواهد بود. اگر متوجه شدید از خوردن این نوع تشویقی لذت می‌برد، مقداری بیشتر به او بدهید.

درباره انتخاب تشویقی برای توله سگ‌ها باید به مواردی از جمله سن و اندازه جثه آن‌ها توجه کنید و تشویقی‌هایی را انتخاب کنید که برای آن‌ها مناسب باشد. برای توله‌سگ‌ها تشویقی‌هایی را تهیه کنید که به‌طور خاص برای توله‌ها فرموله شده‌اند. این تشویقی‌ها از نظر اندازه کوچک‌تر و از نظر بافت نرم‌تر هستند و با موادی ساخته می‌شوند که سبب رشد و تقویت توله‌ها می‌شود.

در سنین تولگی آموزش بسیار مهم است. بهترین نوع تشویقی برای سگ در سن تولگی، تشویقی‌هایی است که کوچک و نرم هستند و به‌راحتی شکسته می‌شوند. این نوع تشویقی‌ها برای آموزش و تربیت توله‌ها مناسب است. برای توله‌ها تشویقی‌هایی تهیه کنید که کالری کمی دارند و در عین حال برای توله سگ‌ها خوشمزه هستند. توله سگ‌ها به‌طور غریزی علاقه به جویدن دارند؛ از این‌رو تهیه تشویقی‌های دنتال مناسب می‌تواند به ارضای این رفتار و در عین حال تقویت و سلامتی دندان‌هایشان کمک کند. این تشویقی‌ها اغلب بافت و شکل‌های خاصی دارند که به حذف پلاک و جرم دندان‌ها کمک می‌کنند. هنگام استفاده از تشویقی‌های جدید واکنش توله سگ خود را زیر نظر بگیرید و مطمئن شوید تشویقی جدید برای آن‌ها هیچ‌گونه واکنش نامطلوب یا مشکلات گوارشی ایجاد نمی‌کند.

انواع مختلف تشویقی‌های سگ

در خرید تشویقی‌ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هر نوع تشویقی سگ فواید خاص خود را دارد. هنگام خرید تشویقی برای سگ خود، حتماً به لیست مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید. تشویقی‌هایی که قند یا چربی بالایی دارند می‌توانند سبب چاقی و ایجاد مشکلاتی مانند درد مفاصل در سگ‌ها شوند. تشویقی‌هایی سالم هستند که مواد طبیعی مانند گوشت، میوه‌ها و سبزی‌ها داشته باشند. روی بسته‌بندی تشویقی باید مواد تشکیل‌دهنده به ترتیب درج شده باشد؛ از ماده‌ای که بیشترین مقدار را در بین ترکیبات استفاده شده دارد تا ماده‌ای که کمترین مقدار را داراست. تشویقی‌هایی که حاوی مواد مغذی باارزشی مانند اسیدهای آمینه، امگا 3 و امگا 6 هستند، فواید بیشتری برای سلامتی سگ شما دارند.

افزودنی‌هایی مانند نگه‌دارنده‌های مصنوعی، رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌ها یا شکر، نمک، شربت یا ملاس موادی هستند که سگ شما به آن‌ها نیاز ندارد. برخی نگه‌دارنده‌های مصنوعی نیز می‌توانند برای سلامت سگ شما مضر باشند. برخی از تشویقی‌ها شامل مواد پرکننده مانند ذرت، گندم، برنج و سویا هستند و کالری زیادی دارند. در عین حال ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. اگر سگ شما اضافه وزن داشته باشد، توجه به این امر بسیار مهم است.

نژادهای مختلف سگ به انواع مختلف تشویقی‌ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهند؛ بنابراین مهم است با طعم و تشویقی‌های مورد علاقه سگ خود آشنا باشید. علاوه بر این، مطمئن شوید از تشویقی‌ها برای سگ خود در مقادیر مناسب استفاده می‌کنید؛ زیرا ممکن است غذای تشویقی سگ‌ها برای برخی از آن‌ها اعتیادآور باشد. از خرید تشویقی‌های ناسالم خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند به سلامت حیوان خانگی شما آسیب برساند.

فواید تشویقی‌ها

تشویقی‌ها فواید و کاربردهای زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین این کاربردها در آموزش و تربیت سگ است.

نقش تشویقی سگ در تربیت این حیوان

تشویقی‌های بسیاری برای آموزش سگ هستند. تشویقی به‌منزله پاداشی برای پیروی از دستور شما و انجام رفتار صحیح مانند دستشویی کردن در محل تعیین‌شده است. با دادن تشویقی‌های خوشمزه در مقابل انجام رفتارهای مورد نظر سگ‌ها، آن‌ها انگیزه پیدا می‌کنند آن رفتارها را تکرار کنند تا بتوانند خوراکی‌های خوشمزه از شما دریافت کنند؛ درنتیجه آموزش و تربیت سگ مؤثرتر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. علاوه بر آموزش، تشویقی‌ها کاربردهای دیگری دارند:

دادن تشویقی‌ها در زمانی که مجبور هستید سگ خود را تنها بگذارید به سرگرم نگه داشتن او کمک می‌کند و این راهکار خوبی برای کاهش اضطراب جدایی و بی‌حوصلگی آن‌هاست. سگ‌ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند و وقتی برای مدت طولانی تنها می‌مانند، مضطرب می‌شوند. این اضطراب منجر به رفتارهایی مثل جویدن اشیای منزل، ادرار کردن در جاهای مختلف یا پارس کردن بیش‌ازحد خواهد شد. تشویقی‌هایی که خوردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد، بهترین نوع تشویقی برای سگ تنها در خانه هستند و به مشغول نگه‌داشتن سگ‌های شما و گذراندن زمان تا بازگشت دوباره به خانه کمک می‌کنند. تشویقی‌ها همچنین در آرام نگه داشتن سگ شما هنگام انجام کارهایی مثل کوتاه کردن ناخن‌ها، حمام کردن و خشک کردن موها مؤثر خواهند بود. بهترین نوع تشویقی برای سگ در سن دندان درآوردن  تشویقی‌های دنتال هستند که با کمک این تشویقی‌ها جویدن لوازم خانه توسط توله سگتان کمتر می‌شود.

در خرید تشویقی‌ها به چه نکاتی باید توجه کرد

از دادن استخوان‌های واقعی به سگتان خودداری کنید. این استخوان‌ها می‌توانند خرد شوند و سگ شما آن‌ها را ببلعد. تشویقی‌ها باید بدون خطر خفگی و متناسب با اندازه و قدرت فک و دندان‌های سگ شما باشند. همه حیوانات برای سالم و قوی بودن، نیازهای غذایی خاصی دارند. تشویقی‌های سالم برای سگ، راهی عالی برای دادن مواد مغذی به توله سگ شماست. برای سگ‌هایی که مشکل معده دارند از تشویقی‌های حاوی کدو تنبل استفاده کنید.

برخی از تشویقی‌های سگ با مواد مغذی غنی شده‌اند تا فواید بیشتری برای سلامتی سگ‌ها داشته باشند؛ برای مثال، تشویقی‌های غنی‌شده با ویتامین‌ها، مواد معدنی، مکمل‌های مفصلی یا پروبیوتیک‌ها برای حمایت و تقویت سلامت سگ وجود دارد. بهترین نوع تشویقی برای سگ مسن، تشویقی‌هایی است که موادی مثل کندرویتین برای تقویت مفاصل در آن‌ها وجود دارد. همچنین بهترین تشویقی برای سگ ژرمن تشویقی‌هایی است که دارای مواد تقویت‌کننده مفاصل باشد؛ زیرا این سگ‌ها مستعد بیماری‌های مفصلی هستند.

تشویقی‌های دنتال که نیاز به جویدن زیاد دارند به سلامت دهان و دندان سگ شما کمک می‌کنند. درواقع جویدن این تشویقی‌ها به حذف جرم و پلاک از روی دندان‌های سگ شما کمک می‌کند؛ برای مثال نژاد پامرانین‌ها به‌دلیل داشتن فک کوچک مستعد مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، رسوب جرم و پلاک هستند؛ بنابراین بهترین تشویقی برای سگ پامرانین تشویقی‌های دنتال است؛ زیرا خوردن این تشویقی‌ها به تمیز کردن دندان‌ها و افزایش ترشح بزاق کمک می‌کند؛ درنتیجه دنتال‌ها می‌توانند از مشکلات دندانی پیشگیری کنند. همچنین بهترین نوع تشویقی برای سگ‌هایی هستند که فقط رژیم غذایی مرطوب استفاده می‌کنند.

همچنین برخی تشویقی‌ها موادی دارند که به زیبا و براق نگه داشتن پوشش مویی سگ شما و سلامتی پوست او کمک می‌کنند. بهترین تشویقی برای سگ شیتزو تشویقی‌های دارای مواد ضروری و تقویت‌کننده برای پوست و مو است؛ زیرا این نژاد پوشش پرپشت و بلندی دارند.

سگ شما ممکن است برای درمان یک بیماری نیز نیاز به مصرف دارو داشته باشد. اگر سگ شما از مصرف داروهای خود امتناع می‌کند، مخفی کردن آن در یک تشویقی راهی مناسب برای گول زدن آن‌ها و وادار کردن آن‌ها به خوردن دارو است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

از چه زمانی می‌توانیم به توله سگ تشویقی دهیم؟

زمانی که توله سگ به سن 8 هفتگی می‌رسد، سیستم گوارش آن‌ها برای هضم غذاهایی غیر از شیر مادر یا شیر خشک توله سگ به اندازه کافی تکامل پیدا کرده است. بهترین نوع تشویقی برای سگ تشویقی دارای یک ماده یا ترکیبات محدود است. محدود بودن مواد تشکیل‌دهنده به حدود سه مورد یا کمتر سبب می‌شود درصورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک یا ناراحتی معده، بتوان علت را به‌راحتی شناسایی کرد. توله سگ‌ها گوارش حساسی دارند و خوردن مواد جدید می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی در آن‌ها شود.

نحوه معرفی تشویقی به توله سگ

پس از استفاده از تشویقی جدید، توله سگ خود را تحت نظر بگیرید. علائمی مانند مدفوع غیرعادی، خاراندن بیش‌ازحد، بی‌حالی یا افزایش تشنگی می‌تواند نشانه تحمل نداشتن ماده غذایی موجود در تشویقی باشد.

نحوه معرفی تشویقی به توله سگ

چه تشویقی‌هایی را می‌توانم به توله سگم بدهم؟

بسیاری از تشویقی‌های سگ‌های بالغ به‌دلیل مواد تشکیل‌دهنده، اندازه و قابلیت جویدن آن‌ها برای توله‌ها نامناسب هستند؛ بنابراین تشویقی‌های مخصوص توله سگ‌ها انتخاب بهتری هستند. هنگام انتخاب تشویقی برای توله سگ خود، موارد ضروری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

مواد مغذی

تشویقی‌ها علاوه بر اینکه برای توله سگ‌ها سرگرم‌کننده هستند می‌توانند از نظر تغذیه‌ای نیز مفید باشند؛ بنابراین تشویقی‌هایی را انتخاب کنید که با مواد مغذی مانند کلسیم و فسفر غنی شده باشند که برای رشد توله سگ‌ها ضروری هستند.

اندازه: سایز تشویقی برای توله سگ‌ها اهمیت دارد. دادن تشویقی‌های بزرگ می‌تواند خطر خفگی را به همراه داشته باشد.

قابلیت جویدن: توله سگ‌ها لثه‌های حساس و دندان‌های در حال رشد دارند؛ بنابراین برای جلوگیری از آسیب رساندن به لثه‌ها یا دندان‌های در حال رشد، باید تشویقی‌هایی را انتخاب کنید که نرم هستند و جویدن آن‌ها آسان است. از بهترین نوع تشویقی برای سگ که می‌توانید تهیه کنید می‌توان به تشویقی سگ جرهای، دکتر کلادرز، تشویقی غذای سگ رفلکس، گورمت و رویال کنین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  معرفی و راهنمای خرید کنسرو برای سگ

طرز تهیه تشویقی سگ در خانه

تشویقی‌های خانگی می‌توانند بهترین نوع تشویقی برای سگ باشند؛ زیرا از مواد سالم و طبیعی تهیه می‌شوند. اگر می‌خواهید برای سگ خود در خانه تشویقی تهیه کنید، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. به‌جای آردهای معمولی بهتر است از آرد سبوس‌دار برای تهیه تشویقی سگ استفاده کنید. از کره بادام زمینی خالص استفاده کنید. طعم کره بادام زمینی برای بسیاری از سگ‌ها خوشایند است. توجه کنید که از بادام زمینی‌های دارای زایلیتول (شیرین‌کننده مصنوعی) استفاده نکنید. همچنین کره بادام زمینی فرآوری‌شده حاوی روغن، قند و نمک مناسب نیست. برای طعم شیرین تشویقی از عسل استفاده کرده و از اضافه کردن شکر در غذای سگ خودداری کنید. در ادامه دستور تهیه یک مدل تشویقی خانگی برای سگ‌ها آورده شده است. شما با جست‌وجو در اینترنت می‌توانید دستورهای بیشتری پیدا کنید.

مواد لازم

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی منبع عالی پروتئین و چربی‌های سالم برای سگ‌ها و همچنین ویتامین‌های B ، E و نیاسین است.

موز: موز دارای پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B6، فیبر و منیزیم است که همگی از مواد مغذی ضروری برای سگ هستند.

جو: می‌توانید از جو دوسر فوری استفاده کنید. البته به شرطی که قند یا مواد دیگری به آن اضافه نشده باشد. جو دو سر برای سگ‌ها بسیار مفید است؛ زیرا فیبر بالایی دارد، همچنین حاوی ویتامین B و اسید چرب امگا 6 است.

طرز تهیه

فر را از قبل با دمای 300 فارنهایت (150 درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. جو دو سر را با غذاساز خرد کنید تا به حالت پودری برسد. موز له‌شده و کره بادام زمینی را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به دست آید.

خمیر را روی سطح آردپاشی‌شده پهن کنید (آرد سبوس‌دار بهتر است) و به شکل دلخواه برش دهید. تشویقی‌ها را روی سینی پخت آماده‌شده بچینید و به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که تشویقی‌ها کمی پف کنند و سطح زیرین آن‌ها خشک و قهوه‌ای تیره شود.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *