دسته ها

معرفی و راهنمای خرید کنسرو برای سگ

راهنمای خرید کنسرو برای سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

مواد تشکیل‌دهنده کنسرو سگ شامل منابع پروتئینی حیوانی مانند گوشت بره، گاو و بوقلمون به‌صورت میکس‌شده و همچنین سبزی، غلات، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این مواد میکس‌شده با سس فرآوری‌شده و از پیش پخته مخلوط شده و سپس در یک قوطی استریل بسته‌بندی می‌شوند. محتویات این قوطی دربسته در دما و فشار بالا دوباره پخته می‌شود تا هر گونه آلودگی را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره غذای سگ چاو چاو

کنسرو سگ‌ها از چه موادی تشکیل می‌شود؟

با توجه به راهنمای خرید کنسرو برای سگ، کنسرو غذای سگ حاوی گوشت است؛ یعنی جزء اصلی کنسرو. انواع گوشت‌های مورد استفاده در کنسرو سگ‌ها شامل گوشت گاو، خوک، مرغ و بره است. کنسروهای معتبر از گوشت باکیفیت بالا ساخته می‌شوند و کیفیت گوشت آن‌ها در حد گوشت مصرفی انسان‌هاست. البته تولیدکنندگان کنسروهای ارزان‌تر از محصولات جانبی گوشت از جمله استخوان‌های آسیاب‌شده، پوست، روده‌ها و و ریه‌ها استفاده می‌کنند.

برای تولید کنسرو از فیلر یا پرکننده‌ها استفاده می‌شود. راهنمای خرید کنسرو برای سگ نشان می‌دهد این مواد برای تولید مقادیر زیاد غذای سگ بدون نیاز به استفاده از گوشت کاربرد دارد. فیلرها لزوماً برای سگ‌ها مضر نیستند و ممکن است حاوی مواد فیبردار مثل تفاله چغندر، برنج، آبجو، ذرت، گندم و سویا باشند، اما باید توجه داشته باشید بعضی از سگ‌ها ممکن است به پرکننده‌ها حساسیت داشته باشند؛ بنابراین با توجه به راهنمای خرید کنسرو برای سگ، غذاهای کنسروشده سگ می‌تواند حاوی سبزی، میوه یا هر دو باشد. رایج‌ترین میوه‌ها و سبزی‌ها موجود در کنسرو سگ‌ها شامل توت فرنگی، موز، هویج، نخود و لوبیا سبز است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای کنسرو سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

مزایای استفاده از کنسرو سگ

۱. غذای کنسرو سگ حاوی پروتئین گوشت بیشتری در مقایسه با غذای خشک است و نیازهای تغذیه‌ای سگ شما را برای رشد و نمو تأمین می‌کند. براساس راهنمای خرید کنسرو برای سگ پروتئین سگ‌ها باید بیشتر از منابع حیوانی مثل گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ تأمین شود. همچنین از تشویقی سگ هم می‌‌توانید استفاده کنید.

۲. غذاهای کنسرو شده سگ‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند. رژیم‌های غذایی پرکالری و دارای کربوهیدرات زیاد، عامل اصلی چاقی در سگ‌ها هستند. از آنجا که غذای کنسروشده کربوهیدرات کم و پروتئین زیادی دارد، می‌تواند به کاهش وزن حیوان کمک کند. رطوبت موجود در کنسرو غذای حیوانات خانگی نیز به ایجاد احساس سیری در سگ‌ها کمک کرده و از پرخوری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۳. کنسرو سگ‌ رطوبت بالایی دارد (حدود ۷۸ درصد)؛ از این‌رو آب مورد نیاز بدن سگ‌ها را تا حدی تأمین می‌کند و بدن آن‌ها را هیدراته نگه می‌دارد. این ویژگی به‌خصوص در سگ‌هایی که آب کافی دریافت نمی‌کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بنابراین کنسرو سگ می‌تواند انتخابی عالی برای سگ‌ها با مشکلات کلیوی باشد.

4.جویدن غذاهای کنسروشده برای سگ‌ها راحت‌تر است؛ بنابراین این غذاها برای سگ‌هایی مناسب است که به‌دلیل بیماری‌های دندانی یا مشکلات و بیماری در ناحیه دهانی در جویدن غذای خشک مشکل دارند.

مزایای استفاده از کنسرو سگ

۵. غذای کنسرو‌شده سگ راحت‌تر هضم می‌شود. هضم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در یک رژیم غذایی با رطوبت بالا آسان‌تر از رژیم غذایی خشک است؛ بنابراین غذاهای کنسروشده برای توله سگ‌ها، سگ‌های مسن یا سگ‌های بیمار مفید است و نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها را تأمین می‌کند. هضم کامل غذا حجم مدفوع را کاهش می‌دهد.

6.غذای کنسروشده برای سلامتی دندان سگ‌ها و پیشگیری از مشکلات دندانی مفید است. مواد غذایی کنسرو‌شده کربوهیدرات کمتری دارد؛ بنابراین کمتر از غذای خشک سبب پوسیدگی دندان می‌شود. با توجه به راهنمای خرید کنسرو برای سگ، با خوردن غذای خشک، باقی‌مانده‌ای از نشاسته در دهان سگ می‌ماند که می‌تواند در زیر خط لثه جمع شود. این نشاسته تخمیر شده و سبب ایجاد پلاک و درنتیجه مشکلات دندانی می‌شود.

۷. کنسرو سگ در مقایسه با غذای خشک خوش‌‌بوتر و خوش‌طعم‌تر است؛ به همین دلیل می‌تواند سگ‌های بیمار را که اشتهای کمتری دارند به خوردن غذا ترغیب کند. همچنین برای سگ‌های مسن‌تر که به‌دلیل کهولت سن حس بویایی و اشتهایشان کمتر شده مناسب است.

۸. غذای کنسروشده سگ‌ها پس از پخت در قوطی‌های بدون هوا بسته‌بندی می‌شود؛ بنابراین کنسروها به مواد نگه‌دارنده که برای سگ‌ها ناسالم است نیاز ندارند.

راهنمای خرید کنسرو سگ

هنگام خرید غذای سگ گزینه‌های متفاوتی را در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنید که ممکن است سبب سردرگمی شما در انتخاب بهترین غذا برای سگتان شود. درباره خرید کنسرو سگ باید به برخی نکات توجه کنید تا بهترین غذا را برای سگ خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

براساس راهنمای خرید کنسرو برای سگ، غذاهای کنسروشده خوب سگ باید دارای منابع پروتئین حیوانی باشند. این پروتئین‌ها در مقایسه با پروتئین‌های گیاهی مانند نخود، سیب‌زمینی، ذرت، سویا و غیره برای سگ‌ها مناسب‌تر است. البته اگر پروتئین‌های گیاهی در غذا وجود داشته باشد، بهتر است مقدار آن خیلی کم باشد.

همچنین بهتر است از خود این مواد به‌جای فرآورده‌های پردازش‌شده آن استفاده شود؛ برای مثال از «برنج قهوه‌ای کامل» به‌جای «آرد برنج» استفاده شده باشد. فرآورده‌های جانبی این مواد به‌دلیل پردازش و نگهداری طولانی‌مدت ممکن است ویتامین‌های خود را از دست بدهند. همچنین کنسروها نباید هیچ رنگ مصنوعی، طعم‌دهنده یا مواد نگه‌دارنده داشته باشند. به یاد داشته باشید که کیفیت با قیمت مرتبط است و قیمت گران‌تر نشان‌دهنده مواد اولیه باکیفیت‌‌تر است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

انواع کنسروهای سگ

با توجه به راهنمای خرید کنسرو برای سگ، برای خرید این کنسرو می‌توانید به راهنمای خرید کنسرو برای سگ مراجعه کنید. در ادامه نیز چند نوع از بهترین کنسرو سگ‌ها را معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که کنسروهای سگ‌ها در سه مدل یعنی مناسب توله سگ‌ها، مناسب سگ‌های بالغ یا مناسب هر دو تولید می‌شوند. از بهترین کنسرو خارجی سگ می‌توان به غذای سگ رویال کنین، گورمت، ویلنس، بلو بوفالو، پورینا، دکتر کلادرز، شسیر و هیلز اشاره کرد.

برندهای ایرانی نیز کنسروهای باکیفیتی تولید می‌کنند؛ از جمله کنسرو سگ شایر که طعم‌های مختلفی دارد و همچنین کنسرو مناسب توله سگ‌ها نیز تولید می‌کند. از برندهای دیگر می‌توان به کنسروهای نوتری اشاره کرد.

راهنمای خرید کنسرو سگ

طریقه مصرف کنسرو سگ چگونه است؟

کنسروهایی که مخصوص حیوانات خانگی تولید می‌شوند نیازی به جوشاندن ندارند. برای استفاده از کنسرو مخصوص سگ‌ها نیز درب آن را با استفاده از حلقه‌ای که روی قوطی قرار دارد باز کنید. سپس محتویات کنسرو را در ظرف غذای سگ خود بریزید و گوشت و مایع داخل کنسرو را با هم مخلوط کنید و در اختیار سگ خود قرار دهید. همچنین می‌توانید کنسرو را با غذای خشک مخصوص سگ‌ها مخلوط کنید و به سگ خود اجازه دهید از مزایای هر دو نوع غذا استفاده کند. علاوه بر این مخلوط کردن کنسرو با غذای خشک سبب طعم بهتر و جذاب‌تر شدن غذای خشک برای سگ‌های بدغذا خواهد شد.

توجه داشته باشید که کنسرو را پس از باز شدن باید در یخچال نگه‌داری کنید. البته قرار دادن کنسرو در یخچال به مدت طولانی و سرد شدن آن می‌تواند طعم دوست‌داشتنی کنسرو سگ را کاهش دهد؛ بنابراین می‌توانید قبل از استفاده آن را گرم کنید تا سگ شما از طعم و بوی آن لذت ببرد.

بیشتر بخوانید:  بهترین انتخاب غذای سگ ساموید

روش نگه‌داری کنسرو

کنسروها باید قبل از باز شدن در مکانی تاریک و خنک مانند یک کمد یا انبار نگه‌داری شوند. قرار دادن کنسرو در گرما یا رطوبت زیاد می‌تواند تأثیر منفی بر غذا بگذارد. اگر از تمام محتویات قوطی کنسرو استفاده نکرده‌اید، حتماً آن را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. غذا کنسروی نباید برای مدت‌زمان طولانی در معرض هوا قرار گیرد. کنسرو سگ‌ها را می‌توان تا زمان تاریخ انقضا در فریزر در ظرف دربسته نگه داشت.

کنسروهای بازشده را نمی‌توان بیش از 4 ساعت خارج از یخچال نگه‌داری کرد. اگر فراموش کردید کنسرو را پس از باز کردن و استفاده در یخچال قرار دهید، یا اگر سگ شما در این زمان گرسنه نبود و غذا را نخورد، باقی‌مانده غذا باید دور ریخته شود. با قرار گرفتن غذاهای کنسروی در معرض محیط و هوا، باکتری‌ها به‌سرعت رشد می‌کنند و سبب آلودگی غذا می‌شوند. غذای کنسروشده‌ سگ‌ها را می‌توان تا 5 روز پس از باز کردن در ظرف دربسته در یخچال (با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد) نگه‌داری کرد.

جدول راهنمای تغذیه سگ‌ها با کنسرو

برای دانستن مقدار کنسروی که سگ شما باید در طول روز مصرف کند، به راهنمای تغذیه روی بسته‌بندی کنسرو مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید.

وزن سگ کنسرو تنها کنسرو همراه با غذای خشک
3 – 5 kg قوطی کنسرو 1 قوطی کنسرو 1/2
6 – 8 kg قوطی کنسرو 2 قوطی کنسرو 1
10 – 12 kg قوطی کنسرو 3  قوطی کنسرو 1.5
15 – 20 kg قوطی کنسرو 4  قوطی کنسرو 2
25 – 30 kg قوطی کنسرو 5  قوطی کنسرو 2.5

 

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *