دسته ها

معرفی 10 مورد از خطرناک‌ترین نژادهای سگ‌ دنیا

خطرناک‌ترین نژادهای سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

آیا شناختی از خطرناک‌ترین نژاد سگ دارید؟! اگرچه ما اغلب از سگ‌ها به عنوان حیوان خانگی نگه‌داری می‌کنیم، اما مهم است که به یاد داشته باشیم که آن‌ها از نسل گرگ هستند. سگ‌ها ممکن است اهلی شوند، اما به‌هرحال حیوان هستند. علاوه‌براین، بسیاری از سگ‌ها برای اهداف خشونت‌آمیز مانند شکار و دفاع از خانه پرورش داده شدند. جای تعجب نیست که سالانه 4 میلیون نفر توسط سگ‌ها گاز گرفته می‌شوند. به همین دلیل است که ما لیستی از خطرناک‌ترین نژاد سگ در دنیا را بر اساس نژادهایی که بیشتر گاز می‌گیرند و هم‌چنین نژادهایی که بیشترین حملات مرگبار را به آن‌ها نسبت داده‌اند، ارائه کرده‌ایم.

معرفی خطرناک‌ترین نژادهای سگ

خطرناک‌ترین نژاد سگ در دنیا لزوما تهاجمی‌ترین نژادها نیستند. این نژاد می‌تواند یک نژاد بسیار تهاجمی و سرزمینی باشد، اما این بدان معنا نیست که بسیار خطرناک هم باشد. از‌این‌گذشته، وزن سگ در بیشتر موارد سنگین نیست، بنابراین خطری برای انسان ایجاد نمی‌کند. در عوض، ما بر روی فهرستی از سگ‌هایی تمرکز کرده‌ایم که هم پتانسیل رفتار تهاجمی بر اساس هدفی که برای آن پرورش یافته‌اند و هم اندازه فیزیکی مضر بودن‌شان را دارند. به عبارت دیگر، تمایل به خشونت و توانایی آسیب‌رساندن به افراد یا سگ‌های دیگر مواردی است که این نژادها را به خطرناک‌ترین نژاد سگ‌های دنیا تبدیل می‌کند. سگ‌ها را می‌توان در خانه اجتماعی کرد تا مهربان و دوست‌داشتنی باشند اما همیشه بخشی از یک حیوان اهلی وجود دارد که وحشی باقی می‌ماند.

خطرناک‌ترین نژاد سگ در جهان

برخی از نژادهای سگ تهاجمی‌تر باقی می‌مانند زیرا برای نسل‌ها، برای شکار حیوانات شرور پرورش داده شده‌اند. هم‌چنین، هر موقعیتی در خانه برای سگ خوب نیست. مطالعات نشان داده‌اند که برخی از سگ‌های شرور توسط افرادی بزرگ شده‌اند که تمایلات روان‌پریشی از خود نشان می‌دهند و این افراد تأثیرات خطرناکی بر روی سگ‌ها گذاشته‌اند که در انتها نتایج ضعیفی به همراه داشته است. تعیین خطرناک‌ترین نژاد سگ در دنیا برای سال 2022 به این موضوع بستگی دارد که ببینیم کدام سگ‌ها مسئول بیشترین تعداد حملات در یک دوره زمانی بوده‌اند. بین سال‌های 2005 تا 2017، فهرستی از سگ‌هایی که به احتمال زیاد یک نفر را می‌کشند، تهیه کرده‌ایم و آن‌ها را به عنوان خطرناک‌ترین نژاد سگ معرفی کرده‌ایم‌.

پیت بول

یکی از خطرناک‌ترین نژادهای سگ در جهان پیت بول است. اگرچه برای بسیاری از افرادی که نژادهای خطرناک سگ را مطالعه می‌کنند، جای تعجب نیست، اما پیت بول خطرناک‌ترین نژاد سگ است. طبق مطالعه فوق‌الذکر، طی یک دوره 13 ساله، پیت بول مسئول 284 مرگ و میر بوده که تقریبا 2/3 از کل حملات کشنده سگ در ایالات متحده را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:  غذای سگ پیت بول چیست؟ | بررسی بهترین غذاها برای نژاد پیت بول

یکی دیگر از دلایلی که پیت بول‌ها خطرناک‌ترین نژاد سگ هستند، این است که جثه‌های بزرگ (با وزن 80 پوند)، آرواره‌های قوی و غرایز کشنده بالایی دارند. انسان‌ها و سایر حیوانات، شانسی در برابر سگ پیت بول ندارند. بااین‌حال، بسیاری از مردم اصرار دارند که این حیوانات، صرفا محصول تربیت آن‌ها هستند و پیت بول‌های دوست‌داشتنی را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌دارند.

آشنایی با خطرناک‌ترین نژادهای سگ

روتوایلر

قبل از این که پیت‌بول‌ها به عنوان حیوانات بسیار خطرناک در آگاهی عمومی قرار گیرند، روتوایلرها اغلب خطرناک‌ترین نژاد سگ در جهان در نظر گرفته می‌شدند. این سگ‌ها می‌توانند تا 25 اینچ قد و 120 پوند یا بیشتر وزن داشته باشند.  جثه درشت و خلق‌وخوی تهاجمی دارند که می‌تواند در برخی شرایط مشکل‌ساز شود و استفاده از قلاده سگ در این مواقع می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. به‌طور خاص، سگ نسبت به افراد خانواده خود بسیار دوستانه و محافظ خواهد بود، اما نسبت به غریبه‌ها بسیار تهاجمی هستند. ‌روتوایلرها مسئول 45 حمله مرگبار هستند که شامل 10٪ از کل حملات مرگباری است که در ایالات متحده شاهد بودیم. روتوایلرها هم‌چنین دارای دندان‌‌های نیش بسیار قوی هستند که می‌دانند چگونه از آن برای تأثیرگذاری عالی استفاده کنند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع قلاده سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپردها سگ‌های کاری هستند که در دهه‌های اخیر در ارتش و نیروهای پلیس مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این نژاد، سگ‌های قوی، باهوش، قدرتمند و خطرناکی هستند که می‌توانند حملات مرگباری را به مردم وارد کنند. نژاد ژرمن شپرد با وزن حدود 90 پوند و ارتفاع بیش از 2 فوت، به عنوان یکی از خطرناکترین نژاد سگ در دنیا شناخته شده است. متأسفانه، این نژاد در تهاجم و قلمرو بودن برتری دارد و عامل 20 مرگ (حدود 5 درصد از کل مرگ‌ومیرهای گازگرفتگی سگ) و موارد متعدد گازگرفتن غیرکشنده بوده است. تنها نکته مثبت این است که این نژاد بسیار قابل آموزش است.

بولداگ آمریکایی

بولداگ آمریکایی یکی دیگر از خطرناک‌ترین نژاد سگ‌های دنیاست. خلاف همتایان بریتانیایی خود، بولداگ آمریکایی هنوز یک حیوان قدرتمند است. این سگ‌ها که فقط 30 اینچ ارتفاع دارند، می‌توانند عضله جمع کنند و بیش از 100 پوند وزن داشته باشند. آن‌ها سگ‌های درشت و قوی هستند که هنگام حمله بسیار خطرناک می‌شوند. در طول این مطالعه 13 ساله، بولداگ‌های آمریکایی مسئول 15 مرگ و میر بودند که حدود 3.5٪ از کل حملات مرگبار را دربرمی‌گیرد. اگرچه این تعداد زیادی نیست، اما وقتی در نظر بگیریم که این نژاد به ندرت در کنار برخی از سگ‌های خطرناک دیگر ذکر شده است، این رقم قابل توجه خواهد بود.

سگ بولداگ آمریکایی

بولماستیف

فداکار، هوشیار و نترس همگی اصطلاحاتی هستند که در مورد یکی دیگر از خطرناک‌ترین نژادهای سگ در جهان یعنی بولماستیف صدق می‌کنند و به همین دلیل است که مردم برای آن‌ها به عنوان حیوانات خانگی ارزش قائل هستند. آن‌ها از خانه و حیاط شما محافظت خواهند کرد، اما ممکن است از حضور افراد خارجی لذت نبرند.  اگرچه حملات بولماستیف‌ها نسبتا نادر است، اما واقعیت این است که این سگ‌ها به قدری بزرگ هستند که وقتی به شخص یا حیوان دیگری حمله می‌کنند، آسیب شدیدی به او وارد می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به 130 پوند برسند و قد آن‌ها 27 اینچ یا بیشتر باشد. این سگ‌ها مسئول 3.2 درصد از کل حملات مرگباری بودند که در طول 13 سال مطالعه روی داده‌اند که نشان‌دهنده 14 مرگ است. بااین‌حال، وقتی کمیاب‌بودن نسبی این حیوان را در نظر بگیرید، نشانه خطرناک بودن این سگ است.

سگ هاسکی

هاسکی‌های سیبری به دلیل ظاهر گرگ مانندشان، ارزشمند هستند و یکی دیگر از خطرناک‌ترین نژادهای سگ در دنیا محسوب می‌شوند. هاسکی به عنوان سگ سورتمه در سردترین مناطق کانادا و ایالات متحده استفاده می‌شود. اگرچه آن‌ها تنها 60 پوند وزن دارند اما به دلیل جثه، حیوانات بسیار مستقل و قوی‌ای هستند. این سگ‌ها با گرفتن طعمه، انگیزه بالایی دارند. اکثر موجوداتی که از آن‌ها کوچک‌تر هستند، از جمله کودکان، می‌توانند برای آ‌ن‌ها طعمه به نظر برسند. در این مورد، غریزه آن‌ها برای بقاست که آن‌ها را بیشتر در دردسر قرار می‌دهد. در مطالعه‌ای که ذکر کردیم، هاسکی‌ها مسئول 3 درصد از حملات مرگبار بودند. اگرچه این حیوانات بیشتر اوقات دوستانه هستند، اما به کودکان و بزرگسالان حمله می‌کنند که حتی بدون سابقه پرخاشگری، آن‌ها را به چالش می‌کشند.

خطرناک‌ترین نژاد سگ آمریکایی

لابرادور رتریور

لابرادور رتریور یک سگ شکاری است که برای کار کنار انسان‌ها پرورش یافته است. آن‌ها سگ‌های نسبتا بزرگی هستند که وزنشان به 80 پوند می‌رسد و فقط حدود 2 فوت قد دارند. لابرادورها اغلب به عنوان سگ‌های خانواده، معروف هستند و سگ‌های نگهبان ضعیفی را به دلیل ماهیت قابل اعتماد خود می‌سازند. بنابراین، چگونه است که لابرادورها مسئول 2.1 درصد از کل مرگ‌ومیرهای شده‌اند و در لیست خطرناک‌ترین نژاد سگ قرار گرفته‌اند؟ اغلب اوقات، اعتقاد بر این است که لابرادور از قلمرو خود دفاع می‌کند. در مواقعی نیز ممکن است غذای سگ لابرادور برایش خیلی مهم باشد و برای حفظ آن حمله کند. گاهی اوقات، انسان‌ها ناخواسته سگ خود را به گوشه‌ای برمی‌گردانند و هنگامی که رفتارش را اصلاح می‌کنند، آن‌ها احساس خطر می‌کنند. درهرصورت، لابرادورها حیوانات بسیار تهاجمی نیستند، اما می‌توانند انسان‌ها را سرنگون کنند یا به‌شدت گاز بگیرند‌.

باکسرها

باکسرها سگ‌های جالبی هستند زیرا به‌طور همزمان از نظر ظاهری به طرز باورنکردنی کسل هستند، اما آن‌ها برای  کار تربیت شده‌اند. این سگ‌ها انرژی زیادی دارند و می‌توانند تا 80 پوند عضله وزن داشته باشند. وقتی توانایی‌های فیزیکی آن‌ها را با ماهیت محافظتی‌شان ترکیب می‌کنید، به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا بوکسورها می‌توانند اینقدر دردسرساز باشند. اگر کسی که سگ به او اعتماد ندارد، کاری را انجام دهد که به نظر او برای صاحبش تهدیدکننده است، سگ می‌تواند حمله کند. بوکسورها در سال‌های اخیر تنها 7 مورد مرگ‌ومیر داشته‌اند، اما تمایل به گازگرفتن غیرکشنده نیز دارند. مانند سایر نژادهای خطرناک سگ در دنیا،  فقط درصورتی باید این نژاد را خریداری کنید که نحوه نگه‌داری و تربیت سگ را بدانید.

بیشتر بخوانید:  حل انواع مشکلات رفتاری سگ و روش‌های رایج درمان مشکلات سگ‌ها

دوبرمن پینچر

 دوبرمن به عنوان سگ نگهبان استفاده می‌شده است، شغلی که آن‌ها آن‌قدر خوب انجام می‌دهند که در کنار ژرمن شپرد، تقریبا مترادف با این شغل شده‌اند. نام “پینچر” از یک اصطلاح آلمانی گرفته شده است که به عادت آن‌ها به حمله و گازگرفتن طعمه اشاره دارد. این نژاد خطرناک، نسل‌ها برای تبدیل‌شدن به سگ‌های تهاجمی کامل پرورش داده شده‌اند. دوبرمن‌ها مسئول حدود 6 مرگ در زمان مطالعه و هم‌چنین بسیاری از حوادث گازگرفتن بودند. درحالی‌که از نظر تعداد مرگ و میر به اندازه سگ‌های دیگر پرکار نیستند، این نژاد جزو خطرناک‌ترین نژاد سگ در ایران و قادر به ایجاد صدمات جدی است. آن‌ها بین 2 تا 3 فوت، قد و بیش از 80 پوند وزن دارند.

 

خطرناک‌ترین نژاد سگ

مالاموت آلاسکا

مالاموت به‌طرز شگفت‌انگیزی شبیه هاسکی سیبری است. تفاوت اصلی این است که مالاموت آلاسکا بسیار بزرگ‌تر از همتایان گرگ خود است. این سگ‌ها می‌توانند تقریبا90 پوند وزن و 26 اینچ قد داشته باشند، بنابراین بسیار بزرگ و قدرتمند هستند. آن‌ها هم‌چنین بسیار پرانرژی و عاشق پریدن به اطراف و شرارت هستند. متأسفانه، این سگ‌ها به دلیل تسلیم‌شدن در برابر خواسته‌های صاحبان خود شناخته‌شده نیستند، بنابراین باید از سنین پایین به‌خوبی تربیت شوند.

آن‌ها فقط مسئول 4 مرگ هستند، اما سگ مالاموت آلاسکا به دلیل دندان نیش قوی و تمایل به استفاده از آن علیه دیگران، همچنان در لیست خطرناک‌ترین نژاد سگ‌های دنیا قرار دارد. یکی دیگر از نژادهای سگ خطرناکی که می‌توانستیم به این لیست اضافه کنیم، سگ‌های نژاد مخلوط هستند. آن‌ها تعداد قابل توجهی از گزش‌های کشنده در طول سال‌ها را تشکیل می‌دهند اما مشارکت در دسته‌بندی «نژاد مختلط» زمانی‌که هیچ اطلاعاتی از نژاد آن‌ها در دسترس نیست، دشوار است. در مجموع، این ده نژاد تنها بر اساس تعداد افرادی که می‌کشند و دفعات حمله به دیگران، خطرناک‌ترین نژادهای موجود در جهان را شامل می‌شوند.

نتیجه نهایی

می‌توانید سگ را به گونه‌ای اجتماعی کنید که در خانه مهربان و مفید باشد، اما نادیده‌گرفتن غرایز آن‌ها سخت است. خطرناک‌ترین نژاد سگ که ما در این‌جا لیست کرده‌ایم، به اندازه کافی خطرناک هستند که صاحبان آن‌ها باید احتیاط بیشتری در نگه‌داری آنان انجام دهند، اما این بدان معنا نیست که همه آن‌ها بسیار خطرناک هستند. هر سگی متفاوت است و سگ‌هایی که در محیط‌های مناسب بزرگ شده‌اند و در معرض کودکان کنجکاو یا حیوانات خانگی دیگر قرار نمی‌گیرند، شانس خوبی برای حفظ آرامش در طول زندگی خود دارند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *