دسته ها

غذای سگ پیت بول چیست؟ | بررسی بهترین غذاها برای نژاد پیت بول

غذای سگ پیت بول
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

پیت بول‌ها جزء نژادهای فعال و پرانرژی سگ‌ها هستند و عموماً بدنی عضلانی دارند. ازاین‌رو نوع غذای سگ پیت بول در تأمین سلامتی و ساخت یک بدن ورزیده به آنان کمک می‌کند. تغذیه سگ پیت بول باید تمامی مواد مغذی موردنیاز او را پوشش داده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. به‌طوردقیق‌تر پیت بول یک نوع نژاد نیست و سگ‌هایی از چهار نژاد قلدری آمریکایی، پیت بول تریر آمریکایی، تروریست استافوردشایر آمریکایی، گاو تریر استافورد شایر و بولداگ آمریکایی را در بر می‌گیرد. تمامی این نژادهای نام برده شده جثه تقریباً درشتی دارند و از روحیه جنگجو و پرانرژی برخوردارند، بنابراین غذای این نوع سگ‌ها باید پاسخگوی نیاز بالای آنان به انرژی باشد و بتواند پروتئین اضافی که آن‌ها در مقایسه با دیگر سگ‌ها احتیاج دارند را تأمین کند، اما غذای سگ پیت بول چیست؟ چه نکاتی را باید هنگام تغذیه سگ پیت بول رعایت کنیم؟ متوسط هزینه‌ای که باید برای تغذیه این حیوانات صرف شود چقدر است؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا به پاسخ تمامی این پرسش‌ها دست پیدا کنید!

غذای سگ پیت بول چیست؟

با توجه به ساختار بدنی منحصربه‌فردی که این حیوانات دارند، در تغذیه سگ پیت بول، کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است. برای تغذیه این حیوانات باید از منابع غنی و باکیفیت استفاده شده و به‌هیچ‌عنوان غذاهای ارزان و بی‌کیفیت مورد استفاده قرار نگیرد. این غذاهای ارزان نه تنها نیازهای جسمی پیت بول‌ها را فراهم نمی‌کند، بلکه با بالابردن وزن آن‌ها موجب بروز مشکلات سلامتی و بهداشتی در آنان هم می‌شود. اما انواع مواد مغذی که صاحبان این نوع سگ‌ها باید برایشان فراهم کنند شامل این موارد می‌گردند:

پروتئین

اولین ماده مغذی که باید صاحبان سگ‌ها برای پت‌شان فراهم کنند، پروتئین‌ها هستند. غذای سگ پیت بول نیز باید سرشار از منابع پروتئینی باشد، به گونه‌ای که جوابگوی بدن ورزیده و عضلانی این حیوانات باشد. پروتئین علاوه‌بر این‌که ماده مهم و ضروری در ساخت ماهیچه‌ها و عضلات محسوب می‌شود، سوخت و انرژی لازم برای فعال‌بودن را در اختیار پیت بول‌ها قرار می‌دهد. پروتئین در بسیاری از منابع غذایی وجود دارد، اما باکیفیت‌ترین آن‌ها در منابع طبیعی و حیوانی مانند مرغ، گوشت گاو، گوشت بره و ماهی موجود است. استفاده بیش از یک نوع از این منابع پروتئین می‌تواند نیازهای بدن این نوع سگ‌ها را به‌طورکامل تأمین کند. اگر قصد دارید تا با تهیه غذای خشک پروتئین موردنیاز سگ‌های پیت بول را فراهم کنید، باید غذای موردنظر حداقل از 40 درصد پروتئین برخوردار باشد تا هم سلامت حیوان به خطر نیفتد و هم به‌خوبی رشد نماید. بدیهی است که هر چقدر مقدار این پروتئین بیشتر باشد، بهتر است.

غذای سگ پیت بول چیست؟

کربوهیدرات‌های باکیفیت

برای آن‌که غذاها خاصیت پرکنندگی داشته باشند، حضور کربوهیدرات‌ها در غذای سگ‌ها الزامی است، البته پیت بول‌ها کمتر به این منبع انرژی نیاز دارند و بهتر است از کربوهیدرات‌های باکیفیتی همچون سیب‌زمینی شیرین و ماکارونی پخته‌شده برای تأمین قند لازم سگ خود استفاده نمایید.

چربی‌های طبیعی

همان‌طور که می‌دانید چربی‌ها به همراه کربوهیدرات‌ها از منابع مهم انرژی بدن محسوب می‌شوند. ازطرفی برخی چربی‌های طبیعی، سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا 6 و امگا 9 هستند و حتی بر سلامت پوست و مو نیز اثر می‌گذارند. این اسیدهای چرب عموماً در روغن ماهی و روغن دانه کتان یافت می‌شوند. در مورد حیوانات نیز  همین موضوع صدق می‌کند. پیت بول‌ها با دریافت این چربی‌های طبیعی پوست و مویی سالم خواهند داشت. این چربی‌ها پوست را نرم نگه می‌دارند و از ابتلای نژاد پیت بول به بیماری‌های مختلف پوستی جلوگیری می‌کنند. توجه داشته باشید از آن‌جایی که پیت بول‌ها عضلات قوی دارند، به مقدار چربی زیادی احتیاج ندارند و مصرف چربی‌ها در حد معمول کفایت می‌کند، بنابراین مصرف غذاهایی مانند ماهی چربی ضروری بدن آن‌ها را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید:  غذاهای مفید برای سگ کدامند؟ + معرفی بهترین مارک‌های غذا

مواد مغذی ضروری دیگر

ویتامین‌ها از دیگر اجزای غذای سگ پیت بول محسوب می‌شوند که برای رسیدن به یک رژیم غذایی متعادل کمک می‌کند. این مواد مغذی، رشد سگ‌ها را بهبود می‌بخشند و همه چیزهایی را که برای سالم‌ماندن به آن احتیاج دارند فراهم می‌کنند، مثلاً بتاکاروتنی (پیش ساز ویتامین A) که در هویج وجود دارد، به تقویت بینایی و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند و یا میوه‌ای همچون بلوبری باعث تقویت اثر آنتی‌اکسیدان‌ها می‌شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مکمل و مولتی ویتامین سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

خرید غذای سگ پیت بول

بسته به شرایط جسمانی سگ پیت بول می‌توان برای آن غذای خشک و یا کنسرو سگ تهیه نمود. زمانی‌که توله پیت بول شما قادر به بلع غذای خشک نباشد، می‌توانید غذاهای تر باکیفیت بالا را جایگزین غذای خشک کنید. غذاهای خیس راحت‌تر بلعیده شده و چون میزان چربی و پروتئین بالاتری دارند، برای سگ‌های نیازمند به دریافت چربی و پروتئین بیشتر مناسب‌تر است.

متقابلاً غذای خشک سگ پیت بول نیز مزایای دیگری دارد. اگر می‌خواهید که سگ‌تان دندان‌های محکم‌تر و سالم‌تری داشته باشد، غذای خشک بهترین گزینه است، زیرا نیاز به جویدن زیادی دارند. هم‌چنین از دیگر مزایای غذای خشک نسبت به غذای خیس می‌توان به ماندگاری بیشتر و سرو تمیزتر آن اشاره نمود. در نهایت بودجه شما و شرایط سلامتی سگ‌تان در انتخاب و خرید غذای سگ پیت بول تأثیرگذار خواهد بود.

قیمت غذای سگ پیت بول

هزینه‌ای که شما باید برای تغذیه سگ پیت بول خود بپردازید، بسته به نوع غذای مصرفی (این‌که از غذای خشک استفاده می‌کنید یا تر) و مقدار غذای مصرفی سگ‌تان متفاوت خواهد بود، اما اگر بخواهیم یک محدوده قیمتی بیان کنیم، اکثر برندهای محبوب غذاهای خشک سگ پیت بول در بازه قیمتی 400 تا 500 هزار تومان قرار دارند.

غذای خشک سگ پیت بول

تعدادی از بهترین غذاهای خشک سگ پیت بول شامل این موارد می‌شوند:

ولنس

محال است که شما صاحب سگی پیت بول باشید و تاکنون اسم غذای WELLNESS COMPLETE را نشنیده باشید. این غذای خشک ترکیبی از مرغ و غلات حاوی فیبر بالا همچون بلغور جو دوسر، جو، نخود فرنگی و برنج قهوه‌ای است. علاوه‌بر‌این مواد مغذی دیگری مانند اسیدهای چرب امگا، آنتی‌اکسیدان‌ها، گلوکوز آمین، پروبیوتیک‌ها و تورین در ترکیبات این غذای خشک وجود دارند. این غذای سگ تمامی استانداردهای غذای خشک سگ پیت بول را دارد و مصرف آن موجب ارتقا سیستم ایمنی، افزایش انرژی و حفاظت از پوست و موی حیوان خواهد شد.

غذای خشک سگ پیت بول

آکانا

 پیت بول‌ها از جمله حیواناتی هستند که در معرض آلرژی غذایی بسیاری قرار دارند. اگر تست آلرژی سگ شما هم مثبت شده، باید از منابعی برای تغذیه وی استفاده کنید که منجر به بروز حساسیت نشود. غذای آکانا مدل Singles + Wholesome Grains Limited حاوی گوشت بره و دانه‌های مفیدی همچون جو دوسر و کدو تنبل است که از روده‌ها محافظت می‌کند. این غذای سگ پیت بول فاقد حبوبات، سیب‌زمینی و گلوتن است و همین موضوع هم امکان بروز حساسیت را به صفر می‌رساند. ضمناً در این محصول از هیچ‌گونه طعم‌دهنده مصنوعی، رنگ و مواد نگه‌دارنده استفاده نمی‌شود.

پورینا

همان‌طور که می‌دانید کودکان برای رشد و نمو، نسبت به بزرگسالان به غذای مقوی و بیشتری احتیاج دارند. در نژاد پیت بول نیز همین است. اگر به تازگی سرپرستی یک توله سگ پیت بول را به عهده گرفته‌اید، بهتر است از غذاهای خشک مقوی و پرکالری همچون پورینا استفاده نمایید. این غذای توله سگ حاوی 28 درصد پروتئین بوده که مرغ به عنوان اولین ماده تشکیل‌دهنده آن استفاده شده است. در این غذای خشک از ماده DHA، ماده مغذی موجود در شیر مادران، استفاده شده که در رشد بینایی و مغز توله سگ نقش مهمی ایفا می‌کند. هم‌چنین غذای پورینا مقدار کلسیم و فسفر لازم برای تقویت استخوان‌ها و مفاصل توله سگ‌ها را فراهم نموده و شامل ترکیبات دیگری همچون آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و عناصر معدنی برای حفظ سلامت عمومی بدن خواهد بود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

هیلز

ریسک ابتلا به دیسپلازی مفصل ران و آرنج در نژاد پیت بول بالاست و همان‌طور که آگاهید، بیماری‌های مفصلی با چاقی تشدید می‌شوند، بنابراین در انتخاب غذای سگ پیت بول باید دقت زیادی نمود، البته برخی از غذاها مانند غذای خشک هیلز مدل Science Diet Adult Perfect Weight درعین‌حال که نیازهای تغذیه‌ای حیوان را فراهم می‌کنند از افزایش وزن و چاقی وی جلوگیری خواهد نمود. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، حدود 70 درصد سگ‌ها پس از شروع مصرف غذای خشک هیلز طی 10 هفته کاهش وزن چشم‌گیری دارند. ترکیبات غذای هیلز کاملاً طبیعی است و شامل مرغ، جو مروارید، برنج قهوه‎‌ای، نخود فرنگی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر اسیدهای آمینه اضافه‌شده خواهد شد.

فارمینا

اگر پت شما بر خلاف اکثر سگ‌های پیت بول دیگر که بدن عضلانی دارند، بسیار لاغر است و به سختی افزایش وزن دارد غذای خشک فارمینا بهترین گزینه برای چاق‌شدن وی به شمار می‌رود. کنسرو فارمینا مدل Natural & Delicious Prime Lamb & Blueberry  از مخلوط بره، شاه‌ماهی، سیب‌زمینی شیرین و بلوبری تولید شده و سرشار از پروتئین با محتوای چربی 6.5 درصد است. این غذای کنسروی محصول کشور ایتالیا بوده و در قوطی‌های بدون BPA عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذا برای درشت شدن سگ کدام است؟

رویال کنین

 غذای رویال کنین مدل large/grand برای سگ‌های 8 سال به بالا و وزن بالاتر از 27 کیلوگرم تولید شده است که علاوه‌بر تأمین پروتئین و فیبرهای موردنیاز سگ،EPA ، DHA و آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل را فراهم می‌کند. این غذا هم‌چنین هضم آسانی دارد و با مخلوط‌کردن آن در آب گرم می‌توان به‌راحتی به سگ سالخورده خوراند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *