دسته ها

راه تشخیص و درمان عفونت چشم بچه گربه | نشانه‌ها و علائم عفونت چشم بچه گربه

به این مقاله امتیاز دهید
0/5

همگی ما چشم‌هایی سالم، شفاف و درخشان را برای بچه‌گربه‌ها تصور می‌کنیم. اما این چشم‌های زیبا به هر دلیل ممکن است با مشکل خاصی رو‌به‌رو شوند؛ به طوری که این حیوان ملوس و بسیار بامزه چشم‌هایی قرمز و ملتهب پیدا می‌کند. حتی گاهی سفیدی اطراف چشم این حیوانات نیز از بین می‌رود. بنابراین بهتر است نسبت به عفونت چشم بچه گربه و تغییر رنگ چشم، حساسیت ویژه داشته باشید؛ چراکه یکی از مشکلات چشمی بچه گربه‌ها، عفونت‌های شدید بوده و یکی از دلایل بسیار کلیدی آن نیز، حساسیت فصلی است. بچه‌ گربه‌ها در یک فصل خاص، دچار آبریزش چشم می‌شوند و ترشحات شفافی در چشم آن‌ها مشاهده می‌شود. این ترشحات شفاف در برخی شرایط ممکن است مات و کدر باشند. در این شرایط، شما باید به عفونت چشم بچه گربه مشکوک شوید. البته عفونت مدل‌های به‌خصوصی دارد و ممکن است به صورت آب‌سیاه نیز ظاهر شده یا به بیماری‌های ویروسی تنفسی خاص گرایش پیدا کند.

اگر لایه داخلی چشم بچه‌گربه دچار التهاب شود، ممکن است به مسدود شدن کانال‌های اشک بی‌انجامد. بنابراین به هیچ عنوان نباید این ترشحات به موهای اطراف چشم مالیده شود. در چنین شرایطی، بهتر است با استفاده از یک دستمال مرطوب، به تمیزی چشم بچه‌گربه بپردازید. اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، در مورد درمان‌های خانگی و پیشگیری از عفونت چشم بچه ‌گربه با شما صحبت خواهیم کرد. آن‌گاه قادر خواهید بود تا این مشکل را هرچه سریع‌تر از بین ببرید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای مولتی ویتامین گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آیا درمان خانگی برای عفونت چشم بچه گربه وجود دارد؟

سلامت چشم بچه گربه بر سلامت کلی بدن این حیوان نیز تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل شما در هنگام مشاهده عفونت چشم بچه‌ گربه، باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شوید. آن‌گاه اقدامات لازم برای درمان‌ خانگی عفونت چشم بچه گربه را شروع کنید. چشم بچه‌گربه از عدسی، جسم زجاجیه، عنبیه و اطاقک قدامی ساخته شده و ساختاری ویژه را برای عصب بینایی به نمایش می‌گذارد. چشم بچه‌گربه مردمک عمودی دارد که در هنگام شب به صورت شکارچی و فعال از چشم‌های خود استفاده می‌کند. مردمک چشم‌های گربه از جمله مردمک‌های عالی برای شکار محسوب می‌شود. به خاطر ایجاد عفونت در چشم بچه‌گربه، باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشید. شما باید تمامی نکات بهداشتی را برای سلامت چشم بچه گربه‌ها در نظر بگیرید.

آن دسته از بچه‌گربه‌هایی که همراه مادر خود به زندگی ادامه می‌دهند، از عفونت چشم کمتری رنج می‌برند؛ چراکه مادر با لیس زدن چشم بچه گربه خود، چشم را تمیز نگه‌می‌دارد. زبان گربه به خاطر داشتن آنتی باکتریال نقش بسیار مهمی در جلوگیری از عفونت چشم بچه‌گربه ایفا می‌کند. برای درمان خانگی عفونت چشم بچه ‌گربه، می‌توانید با یک دستمال پنبه‌ای و آب جوشیده ترشحات اطراف چشم بچه‌گربه را پاک کنید. با این کار، عفونت را در مدت زمان کوتاه از بین ببرید. در بسیاری از موارد دیده شده است که عفونت چشم بچه‌گربه به نابینایی دائمی بچه‌گربه منجر شده است؛ به همین خاطر، شما باید در درمان خانگی روزانه به تمیز کردن چشم‌های بچه‌گربه دقت کنید. به طوری که هر نوع ماده حساسیت‌زا مانند شوینده‌هایی که در آن الکل وجود دارد را از چشم بچه‌گربه دور نگه‌دارید.

درمان عفونت چشم بچه گربه خیابانی

قطره برای عفونت چشم بچه گربه

قطره برای عفونت چشم بچه گربه نباید به‌صورت خودسرانه مورد استفاده قرار بگیرد. به این دلیل که قطره‌ای مانند سیپلکس شاید داروی موثری باشد، اما تجویز اشتباه باعث می‌شود تا عفونت چشم را بدتر کند. شما در ابتدا باید علت عفونت چشم بچه گربه را بیابید تا بتوانید از یک داروی موثر استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از هر قطره‌ای نمی‌توان بدون تجویز پزشک برای بهبود انواع عفونت چشم بچه گربه‌ها استفاده کرد. تنها دامپزشک می‌تواند یک قطره معتبر و مطمئن را برای درمان این مشکل در نظر بگیرد. شما برای درمان عفونت چشم بچه گربه خیابانی بهتر است بچه گربه را در محیطی کاملاً بهداشتی نگهداری کنید؛ چراکه کثیف بودن محیط باعث می‌شود تا ترشحات بسیاری به واسطه گرد و غبار به وجود آید.

امروزه بسیار دیده شده است که بسیاری از بچه گربه‌های خیابانی به‌خاطر عدم وجود محیط بهداشتی محل زندگی در همان روزهای اوایل تولد از بین می‌روند. چنانچه بچه گربه خیابانی را مشاهده کردید که به این مشکل دچار است، سعی کنید در ابتدا با دستمالی تمیز و مقداری آب جوشیده مشکل و عفونت به وجود آمده را رفع کنید. برای درمان عفونت چشم نوزاد گربه، چنانچه همراه با مادر باشد، مادر با لیسیدن چشم باعث می‌شود تا عفونت از بین برود. اما تا قبل از دو هفتگی چشم نوزاد گربه بسته است. به همین خاطر تا سن دو هفتگی، دغدغه‌ای در این باره وجود ندارد. اما چشم گربه نوزاد را در برابر تابش نور خورشید قرار ندهید، چشم نوزاد گربه حساسیت ویژه به نور دارد.

بیشتر بخوانید:  آیا بیماری هرپس گربه قابل درمان است؟ | علائم هرپس گربه + راه‌های پیشگیری

پیشگیری از عفونت چشم بچه گربه چگونه است؟

برای پیشگیری از عفونت چشم بچه گربه سعی کنید قبل از اینکه ترشح اطراف چشم بچه گربه بیشتر شود، گربه را نزد دامپزشک ببرید. لازم است همیشه ترشح چشم‌ها را تمیز نمایید. به واسطه یک پارچه پنبه‌ای ماده چسبناک را از میان بردارید و تا حد امکان تمامی موهای بلند اطراف چشم بچه گربه را کوتاه کرده و تمیز نگه‌دارید. البته کوتاه کردن موهای اطراف چشم، فقط برای دوران عفونت نیست؛ شما باید همیشه، حتی در دوران سلامت بچه‌گربه نیز موهای اطراف چشم آن را کوتاه نمایید. برای پیشگیری از عفونت، همیشه واکسن‌های گربه را به موقع تزریق نمایید؛ چون بسیاری از عفونت‌ها به خاطر عدم تزریق واکسن بروز پیدا می‌کنند. زمان فرا رسیدن واکسن گربه‌تان را مانند زمان واکسن بچه‌هایتان به یاد داشته باشید. طبیعتاً درد کشیدن بچه‌گربه‌ها به اندازه درد کشیدن نوزاد و بچه انسان، دردناک هستند.

بهتر است برای اینکه زمان واکسن زدن بچه‌گربه‌ها را فراموش نکنید، آن را روی یک کاغذ نوشته و بر دیوار یا یخچال خانه‌تان نصب کنید. آن‌گاه هر روز چشمتان به آن می‌اُفتد و به محض فرا رسیدن زمان واکسن، برای تزریق آن اقدام خواهید کرد.

علت عفونت چشم بچه گربه

نشانه ها و علائم عفونت چشم بچه گربه

در مورد عفونت چشم بچه گربه، شما باید به شرایط و علائم خاصی توجه داشته باشید؛ این علائم می‌تواند تورم بیش از حد چشم بچه گربه باشد. با مشاهده تورم بیش از حد شما باید به یک مشکل خاص آگاه شوید و هر چه سریع‌تر سعی کنید به درمان عفونت چشم بچه گربه بپردازید. بسته بودن دائمی چشم نیز از جمله دلایل عفونتی است که تا قبل از 2 هفتگی می‌تواند یک موضوع کاملاً طبیعی به حساب آید. اما بعد از 2 هفتگی باید یک بیماری در نظر گرفته شود. چشمک زدن‌های مستمر و پی در پی نیز به عفونت اشاره دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود. اما شاید شما با سفیدی چشم که دچار التهاب شده است نیز روبه‌رو شوید. در این شرایط باید التهاب را با روش‌های خانگی، هر چه سریع‌تر برطرف نمایید.

چشم‌های بچه گربه، چشم‌هایی زیبا، سالم و شفاف هستند؛ به همین دلیل است که وجود هرگونه مشکل در آن، صددرصد به بیماری خاصی اشاره دارد. تار شدن، وجود انواع لکه، تورم و التهاب که می‌تواند ظاهر چشم بچه گربه را تغییر دهد، باید تحت بررسی دامپزشک قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  سرفه گربه به چه دلایلی است؟ + راه‌های تشخیص و درمان سرفه گربه

علت عفونت عفونت چشم بچه گربه چیست؟

شما زمانی که به دنبال دارو و درمان عفونت چشم بچه گربه هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که علت عفونت چشم بچه گربه چیست. بچه گربه‌ها زمانی که در برابر انواع باکتری و ویروس قرار می‌گیرند، با عفونت چشم روبه‌رو می‌شوند. هر نوع عفونتی می‌تواند شدت خاصی داشته باشد. با توجه به نوع درمان می‌توانید عفونت چشم بچه گربه را در مدت زمان خاصی درمان کنید. اما باکتری‌های خاصی برای چشم بچه گربه باعث می‌شوند که چشم‌ها به خاطر ترشح شکل خاصی پیدا کند. از جمله دلایل عمده عفونت چشم وجود ترشح محسوب می‌شود. با از بین رفتن درخشندگی نیز باید یک مشکل بزرگ عفونتی برای چشم در نظر گرفته شود؛ خصوصاً در روز شما باید چشم بچه گربه را با یکدیگر مقایسه کنید که مشکلی بین چشم‌ها وجود نداشته باشد.

هرگاه در طول روز متوجه شدید که دو چشم بچه‌گربه‌های شما با هم یکسان نیستند، باید برای درمان آن دست به کار شوید. اگر در چنین شرایطی دست‌پاچه می‌شوید و نمی‌دانید باید چه رفتاری انجام دهید، مراجعه به دامپزشک بهترین راه‌حل موجود خواهد بود. نه تنها در مورد عفونت چشم بچه گربه،‌ بلکه در صورت بروز هرگونه عارضه برای حیوانات خانگی، بهتر است دامپزشک را در جریان قرار دهید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از دیجی پت در مورد عفونت چشم بچه گربه با شما صحبت کردیم؛ چراکه عفونت چشم از جمله مشکلاتی است که سلامت بچه‌ گربه را به خطر می‌اندازد. اگر انواع مختلف عفونت چشم را هر چه سریع‌تر رفع نکنید، در کوتاه مدت مشکلات بزرگی را برای سلامت گربه به وجود می‌آورند. اگر عفونت چشم بسیار حاد باشد، شما باید به دامپزشک مراجعه کنید. اما در حالت عادی با استفاده از روش‌های خانگی و آب جوشیده در کنار مقداری پنبه به راحتی این مشکل قابل حل است. شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین آسیب و مشکل، عفونت چشم بچه گربه را برطرف نمایید. همه چیز به نحوه نگهداری و توجه والدین برمی‌گردد. اگر شما جزو والدین وظیفه‌شناس باشید، ‌این مشکل برای حیوانات خانگی شما ایجاد نمی‌شود؛ اگر هم ایجاد شود، در اسرع وقت می‌توانید آن را برطرف سازید!

 

 

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *