دسته ها

صفر تا صد راهنمای خرید غذای مرطوب گربه

راهنمای خرید غذای مرطوب گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

در این مطلب می‌خوانید:

غذای گربه یکی از مهم‌ترین نیازهای حیوان خانگی شماست. با این حال، امروزه گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که پیدا کردن بهترین آن‌ها می‌تواند کار سختی به نظر برسد. دو نوع محبوب‌ غذای گربه عبارت‌ است از غذای خشک که معمولاً کیبل نامیده می‌شود و غذای مرطوب یا کنسروشده گربه که برای انتخاب آن‌ها به راهنمای خرید غذای مرطوب گربه نیاز دارید.

در این راهنمای خرید غذای مرطوب گربه، مزایای غذای مرطوب برای گربه‌ها را توضیح می‌دهیم و برخی از محصولات پرفروش را نام می‌بریم. غذای مرطوب گربه به‌دلیل طعم و بافت بهتر جذاب‌تر از غذای خشک گربه است. غذای مرطوب می‌تواند منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا و سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. برای اطلاع از راهنمای خرید غذای مرطوب گریه، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هنگام انتخاب غذای مرطوب گربه یا کنسرو گربه، به مواد تشکیل‌دهنده، رطوبت و برند آن نگاه کنید. با استفاده از این راهنمایی‌ها، همراه با نظر دامپزشک و بررسی‌های صاحبان حیوانات خانگی، لیستی از بهترین غذاهای مرطوب گربه، از جمله گزینه‌هایی برای گربه‌های مسن، بچه‌گربه‌ها و حیوانات خانگی با معده حساس جمع‌آوری کردیم که راهنمای خرید غذای مرطوب گربه برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با غذای گربه بالینز

مواد مغذی اساسی در غذای مرطوب گربه        

مواد تشکیل‌دهنده: گربه‌ها به رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی نیاز دارند و منبع پروتئینی مانند مرغ، بوقلمون، گوشت گاو یا ماهی باید در غذای آن‌ها باشد. پروتئین‌های حیوانی مواد مغذی ضروری را برای گربه شما فراهم می‌کنند، از جمله تورین که یک اسیدآمینه ضروری است که گربه‌ها در رژیم غذایی خود به آن نیاز دارند؛ چراکه بدن گربه قادر به ساختن آن‌ها نیست.

محتوای رطوبت: مواد غذایی با رطوبت حداقل 75 درصد به اطمینان از سطح مناسب هیدراتاسیون کمک می‌کند.

کالری: مهم است که مطمئن شوید گربه شما روزانه مقدار مناسبی کالری دریافت می‌کند. کالری مورد نیاز آن‌ها به وزن، سبک زندگی و وضعیت بدن آن‌ها بستگی دارد، اما به‌طورکلی، انجمن جهانی دامپزشکی حیوانات کوچک بین 240 تا 270 کالری در روز برای یک گربه بالغ سالم با وزن 5 کیلو توصیه می‌کند.

پروتئین: عنصری کلیدی برای غذای مرطوب گربه است. گربه‌ها گوشت‌خواران اجباری هستند؛ به این معنا که به رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی نیاز دارند. برای برآورده کردن این نیاز، به‌دنبال غذای مرطوب باشید که شامل مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو یا نوع دیگری از پروتئین حیوانی باشد. فهرست مواد تشکیل‌دهنده باید به‌راحتی قابل خواندن باشد. بهترین غذاهای مرطوب گربه دارای پرکننده‌ها و افزودنی‌های مصنوعی مانند رنگ‌ها یا طعم‌ها نیستند.

نیازهای غذایی خاص: برخی از غذاهای مرطوب گربه برای مشکلات کلیوی یا ادراری، مشکلات دندانی، مدیریت وزن یا مشکلات گوارشی فرموله شده‌اند. اگر گربه شما شرایط پزشکی خاصی دارد، دامپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا غذای مرطوبی را انتخاب کنید که برای نیازهای غذایی او مناسب باشد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بهترین غذای مرطوب گربه

غذای کنسروشده مخصوص گربه رویال کنین بزرگسالان

رویال کنین یکی از برندهای بسیار توصیه‌شده برای غذای حیوانات خانگی است و غذای Adult Instinctive Canned Cat انتخابی محبوب برای گربه‌های بالغی است که داخل خانه زندگی می‌کنند. این غذا برای کمک به گربه‌ها در حفظ وزن سالم و هضم مناسب طراحی شده است، حتی اگر فعالیت کمی داشته باشند.

بهترین غذای مرطوب گربه

غذای کنسرو گربه رویال کنین مخصوص بچه گربه

این غذا برای بچه گربه‌ها و با هدف حمایت از رشد و نمو تا 12 ماهگی فرموله شده است. این غذای مرطوب گربه با پروتئین‌های بسیار قابل هضم، فیبر و پری‌بیوتیک‌ها برای سلامت دستگاه گوارش ساخته شده است و حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی برای حمایت از سیستم ایمنی بدن است.

مزایای غذای مرطوب گربه

غذای مرطوب گربه اغلب برای گربه‌هایی جذاب است که ممکن است طعم و بافت آن را بیشتر از کیبل یا غذای خشک گربه دوست داشته باشند و رطوبت بالای آن برای حیواناتی که آب کافی نمی‌نوشند، مفید است. از آنجا که جویدن غذای مرطوب آسان است، دامپزشکان اغلب آن را برای گربه‌های مسن‌تر و گربه‌هایی که مشکلات دندانی دارند توصیه می‌کنند. کنسرو گربه نیز می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد غذای مرطوب گربه می‌تواند برای گربه‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند مفید باشد؛ زیرا به‌طورکلی کالری کمتری از غذای خشک دارد.

غذای مرطوب گربه می‌تواند به گربه‌ها کمک کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری و رضایت کنند که ممکن است احتمال پرخوری را کاهش دهد.

مضرات غذای مرطوب گربه

این غذا فواید و معایب متعددی برای گربه شما دارد. غذای کنسروشده گران‌تر از غذای خشک گربه است. ممکن است پیامدهای درازمدت سلامتی برای گربه‌هایی که صرفاً با غذای مرطوب تغذیه می‌شوند وجود داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند گربه‌هایی که غذای مرطوب یا نرم می‌خورند اغلب سلامت دهان بدتری از حیواناتی دارند که با غذای خشک تغذیه می‌شوند.

فواید زیادی برای غذای مرطوب گربه وجود دارد. غذای مرطوب منبع عالی هیدراتاسیون است که برای گربه‌هایی که آب کافی نمی‌نوشند، مهم است. همچنین هضم آن آسان است؛ بنابراین برای گربه‌هایی با معده حساس ایده‌آل است. یکی دیگر از مزایای بزرگ غذای مرطوب گربه این است که به طور معمول پروتئین بیشتری از غذای خشک دارد. غذای مرطوب همچنین می‌تواند انتخاب خوبی برای گربه‌هایی باشد که نیاز به افزایش وزن دارند.

چرا غذای مرطوب گربه را امتحان کنید؟

اگر تا به حال به گربه خود غذای مرطوب نداده‌اید، اکنون زمان مناسبی است که آن را امتحان کنید! غذای مرطوب می‌تواند فواید مختلفی برای گربه شما داشته باشد، از جمله افزایش هیدراتاسیون، بهبود هضم و موارد دیگر. به علاوه، استفاده از غذای مرطوب راهی عالی برای افزودن تنوع به رژیم غذایی گربه است.

مضرات غذای مرطوب گربه

چه چیزی غذای مرطوب گربه را به غذایی مرغوب تبدیل می‌کند؟

ویژگی بارز غذای مرطوب گربه، مواد سالم آن است. هرچه غذا به حالت طبیعی خود نزدیک‌تر باشد، بهتر است. غذای مرطوب خوب اغلب دارای پروتئین بالایی از منابع گوشت واقعی است. رطوبت یکی دیگر از عوامل مهم است. گربه‌ها به‌طور طبیعی بخش قابل‌توجهی از آب دریافتی بدن خود را از غذا به دست می‌آورند؛ بنابراین یک غذای مرطوب غنی از رطوبت نه‌تنها آن‌ها را راضی نگه می‌دارد، بلکه به حفظ میزان آب بدن آن‌ها نیز می‌کند.

درنهایت اینکه هر چه افزودنی‌ها کمتر باشد بهتر است. وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری عالی است، اما از غذاهایی با طعم‌های مصنوعی، رنگ‌ها یا مواد نگهدارنده خودداری کنید. در اصل، سادگی، اصالت و تغذیه سالم سه فاکتوری هستند که غذای مرطوب گربه را به بهترین نحو متمایز می‌کند.

در غذای مرطوب گربه به دنبال چه موادی باشیم؟

از دیدن چربی‌ها در لیست مواد ابایی نداشته باشید. چربی‌های سالم، مانند روغن ماهی یا چربی مرغ، برای درخشش مو و سلامت مغز گربه شما ضروری هستند. تائورین! گربه‌ها به این اسیدآمینه حیاتی نیاز دارند که نمی‌توانند خودشان آن را تولید کنند. این ماده از بینایی، عملکرد قلب و غیره پشتیبانی می‌کند؛ پس همیشه از وجود آن در غذای گربه اطمینان حاصل کنید.

درحالی‌که پرکننده‌های معده برای تغذیه گربه لازم نیست، فیبرهای طبیعی مانند کدو تنبل یا پالپ چغندر می‌توانند به هضم غذا کمک کرده و به کنترل تشکیل یا دفع گلوله مو کمک کنند. گربه‌ها از ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی در رژیم غذایی خود بهره می‌برند و به آن‌ها نیاز دارند. این موارد باید به طور ایده‌آل از منابع طبیعی تهیه شوند، نه افزودنی‌های مصنوعی.

درنهایت باید به باکتری‌های مفید اشاره کرد که اغلب نادیده گرفته می‌شوند؛ درحالی‌که برخی از تولیدکنندگان غذاهای درجه یک گربه در حال حاضر از پروبیوتیک‌ها در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. این باکتری‌های مفید می‌توانند سلامت گوارش گربه شما و سیستم ایمنی را نیز تقویت کنند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

سه قانون راهنمای خرید غذای مرطوب گربه

هنگام انتخاب غذای مرطوب گربه، این سه قانون را به خاطر بسپارید:

1- پروتئین را انتخاب کنید! همیشه گوشت‌های نام‌گذاری‌شده و باکیفیت را به جای عبارات مبهم مانند «پودر گوشت» یا «محصولات جانبی» انتخاب کنید.

2-غذای مرطوب تازه و طبیعی را به انواع دیگر غذاهای مرطوب گربه ترجیح دهید.

3- راحت اعتماد نکنید! اگر برچسب روی کنسرو محرمانه به نظر می‌رسد یا ترکیبات غذای مرطوب گربه را ذکر نکرده است، آن را به‌عنوان غذای مرطوب گربه انتخاب نکنید.

سه قانون راهنمای خرید غذای مرطوب گربه

آیا انواع غذاهای مرطوب گربه باهم تفاوتی دارند؟

غذای مرطوب گربه از نظر کیفیت، مواد تشکیل‌دهنده و ارزش غذایی متفاوت است. ضروری است غذایی را انتخاب کنید که با نیازهای غذایی گربه شما مطابقت داشته باشد.

آیا طعم غذای مرطوب برای گربه‌ها اهمیت دارد؟

درحالی‌که گربه‌ها ترجیحات فردی دارند، عموماً به سمت طعم‌هایی که از رژیم غذایی طبیعی آن‌ها تقلید می‌کنند، مانند ماهی یا مرغ جذب می‌شوند. با این حال، به‌طورکلی، طعم کمتر از تغذیه واقعی غذا اهمیت دارد.

آیا غذای مرطوب برای سلامت دندان گربه مفید است؟

غذای مرطوب تأثیری در سلامت دهان و دندان ندارد، اما غذای خشک گربه مثل غذای گربه جوسرا تأثیر بیشتری از کنسرو گربه در بهداشت دندان دارند.

آیا می‌توانم غذای خشک و مرطوب را برای گربه‌ام مخلوط کنم؟

ترکیب غذای مرطوب و خشک می‌تواند هم برای آب‌رسانی به بدن مفید باشد و هم فواید دندانی داشته باشد، اما اطمینان حاصل کنید که کل غذای مصرفی از نظر تغذیه‌ای برای گربه شما متعادل است.

بهترین کنسروهای گربه

از بین برندهای معتبر خارجی بهترین کنسروهای گربه، کنسروهای گربه رویال کنین هستند. پس از آن کنسروهای شایر و گورمت انتخاب مناسبی به‌عنوان کنسرو برای گربه شما هستند. غذای مرطوب گربه یکی از مغذی‌ترین گزینه‌های غذایی برای گربه‌ها و بچه‌گربه‌هاست. گربه‌ها گوشت‌خوار هستند، به این معنا که آن‌ها در رژیم غذایی خود به گوشت نیاز دارند. غذای مرطوب گربه حاوی پروتئین حیوانی بالایی است که برای همه گوشت‌خواران مهم است. با این حال، بزرگ‌ترین مزیت مواد غذایی کنسروشده، رطوبت بالای آن است.

آب نیز برای سلامت گربه شما حیاتی است. از آنجا که طعمه وحشی حاوی 75 درصد آب است، گربه‌ها تکامل یافته‌اند تا بیشتر آب مورد نیاز خود را از غذا تأمین کنند. اگر غذای مرطوب گربه را برای حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که بعد از باز کردن برای نگهداری و حفظ کیفیت خود به یخچال نیاز دارد و نباید در تمام طول روز مانند کیبل‌ها یا غذای خشک گربه کنار گذاشته شود.

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی رژیم غذایی مرطوب را با کیبل یا غذای خشک گربه در طول روز برای وعده اصلی و میان‌وعده ترکیب می‌کنند. تغییر غذای گربه شما می‌تواند راهی عالی برای ارائه یک رژیم غذایی متعادل به آن‌ها باشد.

بهترین کنسروهای گربه

چه مقدار غذای مرطوب باید به گربه داد؟

برای تعیین نیازهای غذایی گربه خود با دامپزشک مشورت کنید. این مقدار بسته به اینکه رژیم غذایی گربه شما به غذای مرطوب گربه نیاز داشته باشد یا فقط غذای مرطوب را به‌عنوان میان‌وعده بخواهید متفاوت خواهد بود. بیشتر بسته‌بندی‌های غذای گربه یک راهنمای تغذیه در پشت بسته یا در سایت فروش خود ارائه می‌دهند تا بدانید چه چیزی و چه مقداری باید به گربه خود بدهید.

چه مدت می‌توانید غذای مرطوب گربه را بیرون بگذارید؟

غذای مرطوب گربه باید بعد از یک تا چهار ساعت بسته به درجه حرارت دور ریخته شود. هرگز به گربه خود غذای مرطوبی که بیرون مانده یا به‌درستی نگهداری نشده است، ندهید.

گربه‌ها هر چند وقت یک بار باید غذای مرطوب بخورند؟

گربه‌ها به‌طورکلی می‌توانند روزانه غذای مرطوب گربه بخورند. بهتر است درباره رژیم غذایی گربه خود با یک دامپزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها را برآورده می‌کنید.

آیا غذای مرطوب گربه بهتر از غذای خشک گربه است؟

با یک دامپزشک مشورت کنید تا درباره اینکه کدام نوع غذای گربه برای گربه شما بهتر است، صحبت کند. غذای مرطوب گربه می‌تواند برای گربه‌هایی با نیازهای بهداشتی و غذایی خاص مفیدتر باشد.

بهترین غذای مرطوب گربه چیست؟

بهترین غذای مرطوب گربه با توجه به سلامتی، نیازهای غذایی و فعالیت‌های روزانه گربه شما متفاوت است. با یک دامپزشک مشورت کنید تا درباره اینکه کدام غذای گربه برای همراه شما بهتر است تصمیم بگیرید.

غذای مرطوب برای گربه‌ها: دامپزشکان چه می‌گویند؟

تا چند دهه پیش، نه دامپزشکان و نه صاحبان گربه‌ها، معضل غذای مرطوب و خشک گربه را قبول نداشتند، اما طی سال‌ها، دامپزشکان متوجه شده‌اند گربه‌هایی که فقط غذای خشک می‌خورند، مشکلاتی در سلامتی دارند؛ از این‌رو به‌راحتی می‌توان با وارد کردن غذای مرطوب به رژیم غذایی گربه از آن‌ها اجتناب کرد.

بهترین غذای مرطوب گربه چیست

آیا همه گربه‌ها غذای مرطوب گربه دوست دارند؟

بیشتر گربه‌ها غذای مرطوب را دوست دارند زیرا:

  • جویدن و بلع آن آسان است.
  • بافت گوشتی را به گربه‌ها ارائه می‌دهد.
  • عطر اشتهاآور دارد.
  • خوشمزه است.

بچه گربه‌هایی که تنها با خوردن غذای خشک بزرگ می‌شوند، ممکن است بافت آن را ترجیح دهند و به آن عادت کنند و این باعث می‌شود که بافت نرم و سبک غذای مرطوب را به کلی رد کنند. برای رفع این مورد، با مقدار کمی غذای مرطوب شروع کنید و سپس به‌تدریج مقدار آن را هر روز افزایش دهید تا زمانی که به آن عادت کنند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با غذای گربه آسیایی

گربه من هنوز غذای مرطوب را رد می‌کند! چه‌کار کنم؟

اگر معرفی گام به گام غذا جواب نداد، نگران نباشید. در اینجا چند راه‌حل جایگزین وجود دارد که به انتقال غذا کمک می‌کند:

تغییر به برند دیگری: بعضی از تولیدکنندگان از گوشت ارزان، لاستیکی و بی‌طعم برای دستور پخت غذای مرطوب خود استفاده می‌کنند. با تغییر برند مواد غذایی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

کمی فضا به گربه خود بدهید: گربه‌ها به‌دلیل غریزه بقای خود می‌توانند به غذای جدید مشکوک شوند. اگر گربه شما در هنگام تعویض غذا مستعد اضطراب است، باید به او فضا بدهید. هنگامی که آنها را رها کنید، آنها غذا را بررسی می‌کنند و در زمان خود آن را می‌پذیرند.

مشاوره با دامپزشک: اگر گربه دارای روحیه حساسی است و از خوردن غذا امتناع می‌کند، باید با دامپزشک مشورت کنید تا اختلالات خوردن یا مشکلات سلامتی را برطرف کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *