دسته ها

آشنایی با غذای گربه بالینز

غذای گربه بالینز
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

گربه‌های بالینز گربه‌هایی ظریف، با جثه متوسط با بدنی ظریف و مویی ابریشمی و نیمه‌بلند هستند. گربه‌های بالینز که شباهت بسیاری به سیامی‌ها دارند، دارای همان ویژگی‌های بارز مثل گوش‌های بزرگ، سر گوه‌ای شکل و بدن بلند و کشیده هستند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید خمیر مالت گربه

ویژگی‌های گربه نژاد بالینز

  • از بازی لذت می‌برد و در خانه فعال است.
  • گربه بسیار فعال و کنجکاوی است.
  • گربه پر سر و صدا و به‌اصطلاح پرحرفی است.
  • گربه لاغر و ظریفی است.
  • به نظافت یک بار در هفته نیاز دارد.
  • به فضای بیرونی گسترده نیازمند است.
  • می‌توان به‌طور منظم برای چند ساعت در روز آن را تنها گذاشت.
  • به محیطی آرام نیاز دارد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه رویال کنین به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

شخصیت

بالینز گربه‌ای بازیگوش و کنجکاو، باهوش و خواستار توجه است که با سرگرمی و بازی مشغول می‌شود، اما ممکن است بدون تخلیه انرژی، پر سر و صدا شود. مانند سیامی‌ها، بالینزها دو نسخه سبک قدیمی و مدرن با شکل سر و بدن بسیار متفاوتی هستند، اما از یک نژاد محسوب می‌شوند. گربه‌های بالینز دوست دارند کاوش و بازی کنند. روی درختان و اسباب‌بازی‌های بزرگ برای گربه سرمایه‌گذاری کنید، در غیر این صورت آن‌ها توجه خود را به زیورآلات و مبلمان شما معطوف می‌کنند.

بهداشت و بیماری گربه بالینز

گربه بالینز به نظافت منظم و مکرر نیاز دارد تا پوشش دوست‌داشتنی، اما ظریف خود را در شرایط خوب نگه دارد. مانند تمام گربه‌ها، بالینزها به واکسیناسیون منظم، کنترل انگل و بررسی سالانه سلامت گربه توسط دامپزشک نیاز دارند. گربه‌های بالینز از مشکلات چشمی رنج می‌برند و از نظر نژادی مستعد آن هستند؛ از جمله آتروفی پیش‌رونده شبکیه (PRA)، کاردیومیوپاتی، نارسایی کبد، مشکلات تنفسی و مشکلات کلیوی.

بهداشت و بیماری گربه بالینز

حقایق جالب درباره گربه بالینز

نام «بالینز» برای جدا کردن این نژاد از اجداد سیامی‌اش انتخاب شد و به‌دلیل آن بود که موهای بلند و ابریشمی گربه بالینز، هلن اسمیت پرورش‌دهنده را به یاد یک رقصنده بالیایی می‌انداخت. نژاد بالینز نژادی کمیاب است و از نظر محبوبیت در رتبه 35 از 41 نژاد شناخته‌شده توسط انجمن گربه‌سانان قرار دارد.

غذای گربه بالینز

انتخاب حیوان خانگی مستلزم مجموعه‌ای از تعهدات و مسئولیت‌هاست؛ بنابراین اگر تصمیم به انجام آن دارید نیازمند عشق و صبر زیادی هستید.. درواقع، اغلب اوقات، فرد در انتخاب گربه دچار اشتباه می‌شود؛ زیرا فرض بر این است که زمان کمتری را می‌گیرد و به مراقبت کمتری نیاز دارد. مهم‌تر از همه، خیلی‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که فکر می‌کنند گربه‌ها همه تغذیه مشابهی دارند؛ بنابراین هنگام تصمیم‌گیری برای نگهداری از یک گربه بالینز، مهم است درباره نیازهای خاص و تغذیه گربه بالینز اطلاعات کسب کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه جوسرا به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

هر گربه‌ای منحصر‌به‌فرد است و علاقه و نیازهای خاص خود را درباره غذا دارد. با این حال، گربه‌ها گوشت‌خوار هستند و هر گربه باید 41 ماده مغذی مختلف و خاص را از غذای خود دریافت کند. نسبت این مواد مغذی بسته به سن، سبک زندگی و سلامت کلی متفاوت خواهد بود؛ بنابراین جای تعجب نیست که یک بچه گربه در حال رشد و پرانرژی به تعادل متفاوتی از مواد مغذی در رژیم غذایی خود در مقایسه با یک گربه مسن با فعالیت کمتر نیاز دارد.

مانند همه گربه‌های دیگر، رژیم غذای گربه بالینز حاوی پروتئین‌هایی با منشأ حیوانی، تا حدی پروتئین‌های گیاهی و به‌دنبال آن کربوهیدرات‌ها و چربی‌هاست؛ به همین دلیل، به ترتیب اهمیت توصیه می‌شود غذای گربه حاوی ارزش‌های غذایی زیر باشد:

1- پروتئین‌ها: پروتئین‌های حیوانی برای گربه‌ها بخش عمده‌ای از غذای گربه بالینز را تشکیل می‌دهند (برای حیوانات

2- چربی‌ها: مقدار چربی در غذای گربه بالینز از 10 درصد تجاوز نکند.

3- کربوهیدرات‌ها: منبع فوری انرژی برای گربه بالینز هستند.

4- مواد معدنی: وجود آن‌ها در غذای گربه بالینز برای رشد و نگهداری بافت‌ها ضروری هستند.

5- ویتامین‌ها: برای قوی و سالم نگه داشتن سیستم ایمنی مفید هستند.

غذای گربه بالینز

غذاهای خانگی مناسب برای گربه بالینز

  • گوشت بدون چربی (مرغ، بوقلمون، گوشت گاو)
  • ماهی (ماهی آزاد، ماهی تن، قزل‌آلا)
  • احشاء (کبد، ریه، قلب، معده و غیره)
  • محصولات شیر تخمیرشده، ماست‌های پروبیوتیک و شیر
  • میوه و سبزی تازه
  • مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی (از جمله اسیدهای چرب که تأثیر مفیدی بر سلامت پوست و موی گربه دارند).

* درواقع این محصولات به‌عنوان غذای گربه بالینز، حاوی آمینواسیدهایی مانند آرژنین و تورین هستند که گربه به‌طور طبیعی قادر به تولید آن‌ها نیست.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، از آنجا که همه گربه‌ها یکسان نیستند و ساختارهای متفاوت و سبک زندگی‌های متفاوتی دارند، نیازمند مقادیر متفاوتی از غذا نیز هستند؛ به همین دلیل هر نژاد به حجم‌ها و دفعات مختلف وعده‌های غذایی نیاز دارد؛ بنابراین لازم است براساس عوامل بسیار مهمی مانند سبک زندگی (تنبل یا فعال)، وضعیت سلامتی گربه، سن (جوان یا پیر)، جنسیت (مذکر یا مؤنث)، وضعیت تولید مثل (عقیم‌شده یا عقیم‌نشده) و… تصمیم بگیرید که چگونه مقدار غذا را به‌طور مناسب مصرف کنید.

مقدار شیر

در مورد بچه گربه، مقدار شیر به وزن بستگی دارد: 25-30 میلی‌لیتر شیر در روز برای یک بچه گربه بالینز 100 گرمی کافی است. با این حال، هنگامی که شروع به افزایش وزن و بزرگ شدن می‌کنند، مقدار شیر مورد نیاز نیز به‌تدریج افزایش می‌یابد (حداقل 5 میلی‌لیتر در روز). شیر را می‌توان با یک بطری کوچک یا با سرنگ بدون سوزن به گربه داد. از هفته چهارم زندگی و تا هفته هشتم (دوره از شیر گرفتن بچه گربه) می‌توان حداقل مقدار غذای مرطوب یا غذای خشک گربه را به شیر اضافه کرد.

درباره غذای گربه بالینز بالغ لازم است از سنگین کردن وعده‌های غذایی خودداری شود؛ بنابراین باید بین 100 تا 200 گرم غذا در روز مصرف شود تا در دو وعده صبح و عصر یا در تعداد بیشتری وعده‌های غذایی کوچک تقسیم شده در طول روز مصرف شود.

غذاهای خانگی مناسب برای گربه بالینز

فواید غذای خشک در تغذیه گربه بالینز

از مزایای کلیدی غذای خشک گربه بالینز نگهداری آسان و سرو آسان برای گربه است. هنگامی که غذای خشک به‌درستی فرموله شده باشد، با استفاده از یک سطح ساینده ملایم روی ذرات غذا برای کنترل سطح تارتار روی دندان‌های گربه، به بهبود سلامت دندان‌ها نیز کمک می‌کند. غذای خشک گربه حاوی انرژی بیشتری است و از نظر اقتصادی نیز برای صاحب گربه بالینز به صرفه‌تر است.

غذای خشک گربه بالینز به سلامت دستگاه ادراری کمک می‌کند و درصورت مصرف درست و به اندازه از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. بالانس مواد غذایی مورد نیاز گربه در غذای خشک گربه بالینز به‌خوبی رعایت شده است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با غذای گربه آسیایی

بهترین غذای خشک برای گربه بالینز

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *