دسته ها

آشنایی با غذای گربه آسیایی

غذای گربه آسیایی
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

گربه آسیایی گربه‌‌ای با جثه متوسط و نسبتاً بلند و لاغر است. نرها عضلانی‌تر هستند؛ درحالی‌که ماده‌ها لاغرتر و ظریف‌تر هستند. آن‌ها دارای یک سر گوه‌ای شکل متوسط با گوش‌های متوسط و چشم‌های درشت هستند. پوشش مویی گربه آسیایی کوتاه و ظریف است و نزدیک به پوست قرار دارد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید خمیر مالت گربه

مزایای نژاد گربه آسیایی

  • برای اولین بار برای صاحب گربه به عنوان اولین پت عالی است.
  • به سطح بالایی از بازی‌های تعاملی نیاز دارد.
  • گربه بازیگوش و کنجکاوی است.
  • مستقل اما دوستانه است.
  • این گربه کمی پر سر و صدا است.
  • گربه لاغر و ظریفی است.
  • نیاز به نظافت یک بار در هفته دارد.
  • می‌توان تمام روز آن‌ها را تنها گذاشت.
  • برای یک خانه آرام عالی هستند.
  • به طور کلی نژاد سالمی است.

شخصیت

گربه‌های آسیایی صمیمی، دوستانه و پر جنب و جوش هستند، اگر با دیگر گربه‌ها و حیوانات خانگی بزرگ شوند، به‌خوبی با آن‌ها کنار می‌آیند. بازی با آن‌ها نیز سرگرم‌کننده است. نژاد گربه آسیایی نتیجه جفت‌گیری تصادفی گربه ماده برمه‌ای و گربه نر پرشین چینچیلا در بریتانیا در اوایل دهه 1980 است. گربه‌های آسیایی در رنگ‌های مختلف و اب موی کوتاه (آسیایی) و موی نیمه بلند (تیفانی) وجود دارند.

گربه‌های آسیایی از بازی و تعامل با صاحبان خود لذت می‌برند، از بازی‌هایی با توپ‌ها و اسباب‌بازی‌هایی که می‌توان آن‌ها حمل کرد و همچنین از بالا رفتن از درخت‌های گربه و به طور کلی کمک به نظارت بر فعالیت‌های انسانی لذت می‌برند.

مزایای نژاد گربه آسیایی

غذای گربه آسیایی

هر گربه‌ای منحصر به فرد است و هر گربه علایق و نیازهای خاص خود را در غذا دارد. با این حال، گربه‌ها گوشتخوار هستند و هر گربه باید 41 ماده مغذی مختلف و خاص را از غذای خود دریافت کند. نسبت این مواد مغذی بسته به سن، سبک زندگی و سلامت کلی متفاوت خواهد بود؛ بنابراین جای تعجب نیست که یک بچه‌گربه در حال رشد و پرانرژی به تعادل متفاوتی از مواد مغذی در رژیم غذایی خود در مقایسه با یک گربه مسن که کمتر فعالیت می‌کند، نیاز دارد. ملاحظات دیگری که باید در نظر داشت، مقدار مناسب غذا برای حفظ «وضعیت ایده‌آل بدن» مطابق با دستورالعمل‌های تغذیه و رعایت اولویت‌های فردی درباره دستورالعمل‌های غذای مرطوب یا خشک است. گربه‌های آسیایی به‌عنوان یک نژاد، معمولاً دمدمی‌مزاج یا حساس نیستند؛ بنابراین طیف گسترده‌ای از غذای مناسب برای انتخاب دارید و می‌توانید بین تغذیه خشک، مرطوب و نیمه‌مرطوب یکی را انتخاب کنید غذای گربه آسیایی باید شامل موارد زیر باشد:

  • پروتئین حیوانی
  • چربی حیوانی
  • کربوهیدرات تقریباً کم
  • تعادل صحیح ویتامین‌ها و مواد معدنی

پروتئین حیوانی گربه‌ها را از نظر اسیدهای آمینه (مانند تورین) که برای تأمین انرژی، ساخت عضله و حفظ عملکرد اندام‌ها نیاز دارند، تأمین می‌کند. توجه داشته باشید که گربه‌ها نمی‌توانند آنچه را که نیاز دارند به‌تنهایی از پروتئین گیاهی دریافت کنند و چیزی به نام گربه وگان که سالم باشد وجود ندارد. هرچه کیفیت غذای گربه آسیایی بیشتر باشد، بیشتر شاهد موارد زیر خواهید بود:

  • کاهش ریزش مو
  • کنترل وزن
  • عملکرد بهتر دستگاه گوارش

گربه آسیایی شما در رژیم غذایی خود به ویتامین‌های A، B کمپلکس، D و E و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، روی، منگنز و آهن نیاز دارد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

اگر غذای گربه آسیایی را اشتباه انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

  • مشکلات گوارشی
  • مشکل در سلامت پوست و مو
  • عفونت‌های دستگاه ادراری
  • تشکیل سنگ‌های مثانه و کلیه
  • عدم کنترل وزن و ایجاد اضافه وزن

مانند بسیاری از گربه‌ها، اگر غذای معمولی گربه آسیایی‌ باکیفیت‌ نباشد یا چیزی که برایشان مضر است بخورند، می‌توانند مستعد مشکلات گوارشی باشند.

اگر غذای گربه آسیایی را اشتباه انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتد

اگر متوجه شدید گربه آسیایی شما کمی چاق است:

  • غذای گربه رویال کنین رگولار فیت را جایگزین غذای فعلی کنید.
  • مصرف کالری را محدود کنید.
  • از دادن تشویقی‌ها که ممکن است پرکالری باشند خودداری کنید.
  • مدت زمان بازی و میزان فعالیت گربه آسیایی خود را افزایش دهید.

آنچه باید به گربه آسیایی بدهید:

همیشه باید به خاطر داشته باشید که گربه‌های آسیایی با بزرگ‌ترین گربه‌ها – ببرها، شیرها، پوماها و غیره – ارتباط نزدیکی دارند. در مقایسه با نحوه غذا خوردن ما انسان‌ها، گربه‌های آسیایی به خوردن نسبت بالایی از گوشت برای چربی و پروتئین نیاز دارند. بسیاری از اوقات، شما خانواده‌هایی را خواهید یافت که گربه‌های آسیایی خود را به همان روشی که خودشان و سگشان را تغذیه می‌کنند، تغذیه می‌کنند. از آنجا که غذای سگ مملو از کربوهیدرات است، رژیم غذایی سگ درصورت تغذیه مداوم می‌تواند برای گربه آسیایی شما کشنده باشد. گربه‌های آسیایی قرار نیست کربوهیدرات زیادی بخورند و نمی‌توانند آن‌ها را به‌خوبی هضم کنند. آن‌ها دچار مشکلات اضافه وزن شدید می‌شوند که درنهایت می‌تواند منجر به دیابت شود.

فواید غذای خشک در تغذیه گربه آسیایی

غذای مرطوب و خشک گربه بدون شک مزایا و معایب خود را دارد. بسیاری از صاحبان گربه درباره اینکه کدام نوع غذای گربه آسیایی بهتر است فکر می‌کنند، اما هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. فواید رژیم غذایی خشک گربه بسیار زیاد بوده و در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

تفاوت بین غذای مرطوب و غذاب خشک گربه آسیایی

همانند غذای سگ، تفاوت اصلی بین غذای مرطوب و خشک گربه (مانند غذای گربه رفلکس) در درصد آب موجود در آن است. غذای خشک گربه عموماً انرژی بیشتری از غذای مرطوب دارد. اگر گربه‌ای دارید که به اندازه کافی فعالیت نمی‌کند، می‌تواند مشکل‌ساز شود؛ چون ممکن است کالری زیادی مصرف کند که در آینده منجر به چاق شدن شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای گربه رفلکس به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

در مراحل خاصی از زندگی، گربه ممکن است ترجیح دهد غذای مرطوب بخورد؛ مثلاً وقتی بچه گربه هستند و از شیر گرفته می‌شوند، اگر مسن هستند یا اگر مشکلات دندانی دارند. غذای خشک گربه آسیایی ماندگاری طولانی‌تری از غذای مرطوب دارد و اگر تصمیم به خرید غذای گربه به‌صورت عمده دارید می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

به‌دلیل اندازه، غذای خشک گربه را می‌توان در اسباب‌بازی‌ها پنهان کرد تا گربه آسیایی تحریک به مصرف آن شود. اگر گربه تنبلی دارید و نگران سطح فعالیت او هستید، این روش می‌تواند راهی برای اضافه کردن ورزش از طریق بازی باشد. اگر گربه آسیایی را در خانه نگهداری می‌کنید، غذای خشک می‌تواند برایش مفید باشد؛ زیرا کالری کمتری دارد.

غذای گربه آسیایی اگر خشک باشد امکان تغذیه آزاد را برای گربه فراهم می‌کند، چرا که در معرض هوای آزاد چند ساعت می‌ماند و فاسد نمی‌شود اما غذای مرطوب به راحتی فاسد می‌شود. این برای گربه‌هایی که به غذا خوردن در طول روز به دفعات بیشتر و مقادیر کمتر نیاز دارند بسیار مفید است. برخلاف غذای مرطوب، غذای خشک گربه را می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی از آلوده شدن آن به باکتری کنار گذاشت. البته غذای خشک گربه باید همیشه در مکانی خنک و در ظرف دربسته نگهداری شود تا بهترین حالت و کیفیت خود را حفظ کند. این احتمال وجود دارد که گربه آسیایی شما بیشتر طول بکشد تا غذای خشک بخورد؛ زیرا نیاز به جویدن بیشتر آن دارد. تکه‌های سفت غذای خشک گربه آسیایی می‌تواند برای سلامت دهان و دندان گربه آسیایی شما مفید باشد.

تفاوت بین غذای مرطوب و غذاب خشک گربه آسیایی

نکات مهم در تغذیه گربه آسیایی

گربه‌ها گوشتخوار هستند و برای زنده ماندن به گوشت نیاز دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید گربه شما فقط با رژیم گیاهخواری تغذیه نمی‌شود. از آنجا که غذای خشک حاوی آب کمی است، ضروری است گربه شما هیدراته و همیشه به آب شیرین دسترسی داشته باشد. رژیم غذایی کم‌آب می‌تواند مشکلات جدی برای گربه‌هایی ایجاد کند که شرایط زمینه‌ای مانند یبوست، دیابت، مشکلات ادراری و بیماری کلیوی دارند.

گربه‌های آسیایی ممکن است دوست نداشته باشند آبشان در کنار ظرف غذا باشد. سعی کنید درصورت امکان آن‌ها را از هم دور نگه دارید و همیشه غذای آن‌ها را دور از محل نگهداری ظرف ادرار و مدفوع آن‌ها قرار دهید. گربه‌های آسیایی یک کاسه کم‌عمق را برای مصرف آب ترجیح می‌دهند تا سبیل‌های آن‌ها به طرفین ظرف برخورد نکند. درصورت امکان باید از کاسه‌های استیل ضد زنگ یا سرامیکی استفاده شود؛ زیرا در صورت وجود هرگونه خراش یا ترک روی ظرف، باکتری‌ها می‌توانند در داخل پلاستیک زندگی کنند.

گربه‌ها از امتحان کردن چیزهای جدید استقبال می‌کنند و ممکن است هر روز از یک نوع غذا خسته شوند. اگر گربه شما غذای خود را کنار گذاشته است، می‌توانید طعم دیگری را امتحان کنید یا آن را با مقداری غذای مرطوب مخلوط کنید تا تنوع جدیدی پیدا شود. به یاد داشته باشید اگر درباره عادات غذایی مداوم حیوان خانگی خود نگران هستید، با دامپزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید بهترین غذای گربه اسکاتیش فولد

بهترین برندهای غذای خشک گربه آسیایی

1- غذای خشک گربه رویال کنین رگولار فیت

ROYAL CANIN® Fit 32 برای گربه‌های بالغ بین 1 تا 7 سال مناسب و به‌طور ویژه طراحی شده است، که غذای گربه رویال کنین تمام نیازهای غذایی گربه شما را برای حفظ وضعیت سلامت برآورده کند.

سلامت دستگاه ادراری

گربه بنگال شما به تغذیه با کیفیت بالا نیاز دارد. این غذا با ترکیبی از مواد مغذی مفید – مانند انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی – فرموله شده است تا به حفظ سیستم ادراری سالم برای گربه‌های آسیایی کمک کند؛ چراکه این نژاد به‌شدت مستعد بیماری‌های کلیوی و سنگ‌های مجاری ادراری است.

کاهش گلوله‌های مویی

به لطف حضور فیبرهای غذایی خاص در این محصول، تشکیل گلوله‌های مویی نیز کاهش قابل‌توجهی می‌یابد.

حفظ وزن ایده‌آل

محتوای غذایی و کالری این غذا به حفظ وزن ایده‌آل گربه‌های بالغ که مقدار متوسطی فعالیت دارند، کمک می‌کند.

2- غذای خشک گربه عقیم‌شده رفلکس

غذای خشک فوق‌العاده خشک فرموله شده کامل و متعادل همراه با مرغ برای گربه‌های عقیم‌شده یا دارای اضافه وزن و با فعالیت کم و سن بالای 12 ماه.

3- غذای خشک گربه پلاس چوزی رفلکس

غذای خشک فوق‌العاده عالی و فرموله شده کامل و متعادل برای گربه‌های همه نژاد با سن 2 تا 12 ماه.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

اشکان اسدپور
اشکان اسدپور

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *