دسته ها

راهنمای خرید لباس گربه | اهمیت خرید لباس برای گربه‌ها

راهنمای خرید لباس گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

در نازبودن بچه گربه‌ها با دستکش، گربه با کلاه و سایر تصاویر دوست‌داشتنی از این دوستان پشمالو شکی نیست. اما آیا این فقط عامل نازبودن است که باعث می‌شود لباس گربه ارزش آن را داشته باشد؟ ما انسان‌ها، همان‌طور که هستیم صاف و بدون مو، برای محافظت در برابر عناصر باید لباس بپوشیم. از طرف دیگر، دوستان گربه‌سان ما کت‌های خز مجللی دارند که به نظر می‌رسد نیاز به لباس را باطل می‌کند. برای هر صاحب گربه‌ای مهم است که حیوان خانگی او ایمن و راحت باشد، بنابراین راهنمای خرید لباس گربه را بخوانید تا بدانید چگونه لباس گربه بر سلامتی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و چگونه برای گربه خود لباس انتخاب کنید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع لوازم و وسایل نگه‌داری گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

راهنمای خرید لباس گربه

آیا گربه شما واقعاً به آن‌ها نیاز دارد؟ گربه‌ها قطعاً به‌اندازه ما به لباس نیاز ندارند، اما همچنان می‌توانند در ماه‌های سردتر از یک ژاکت، پیراهن یا هودی گرم بهره ببرند. حتی اگر خانه شما در این فصول گرمایش داشته باشد، افت دمای صبحگاهی می‌تواند گربه شما را بیمار کند. شما باید لباسی به گربه خود بدهید که به‌اندازه کافی ضخیم باشد و گرمای بدنش را حفظ کند و در عین حال به‌اندازه کافی نرم و سبک باشد تا مانع حرکت آن‌ها نشود یا آن‌ها را آزار ندهد. همه گربه‌ها یکسان نیستند و هنگام انتخاب لباس گربه باید مشخصات خزهای مختلف هر نژاد گربه را در نظر گرفت. برای مثال گربه آمریکایی – بریتانیایی Abyssinian و گربه بنگالی، گرمای بدن خود را در دوره‌های بسیار سرد از دست می‌دهند. می‌توان گفت بهترین نژاد گربه‌ها از نظر گرم‌ماندن، نژادهای موبلند مانند گربه‌های ایرانی، سیامی و نروژی جنگلی است و احتمال دارد این گربه‌ها نیازی به لباس نداشته باشند مگر این‌که واقعاً سرد باشد!

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید گربه | نکات لازم برای خرید بچه‌گربه چیست؟

در راهنمای خرید لباس گربه متوجه خواهید شد که برخی از گربه‌ها نیز دارای بیماری‌های پوستی هستند که می‌تواند باعث ناراحتی زیادی شود. این شرایط اغلب به دلیل نظافت بیش‌ازحد، زخم‌های باز یا شاید حتی آلرژی ایجاد می‌شوند. اگر گربه شما یک بیماری پوستی دارد، بسیار مهم است که پوست او را بپوشانید تا نواحی آسیب‌دیده خراشیده نشود. لباس‌های گربه برای گربه‌های مبتلا به بیماری‍‌های پوستی بسیار مفید است. به آن‌ها کمک می‌کند از پوست خود محافظت کنند و از آسیب بیشتر جلوگیری کنند. هجوم کک‌ها و سایر انگل‌ها را نیز می‌توان با کمد لباسی برای بچه گربه‌تان متوقف کرد.

مزایای لباس‌پوشیدن گربه‌ها چیست؟

مزایای لباس‌پوشیدن گربه‌ها چیست؟

لباس گربه دارای مزایای مختلفی برای گربه‌ها است که بسته به نیاز آن‌ها می‌تواند آن را برای حیوان خانگی شما ضروری کند. بیایید در راهنمای خرید لباس گربه نگاهی به برخی از این مزایا بیندازیم.

لباس‌های گربه گرما و محافظت حرارتی را افزایش می‌دهند

شاید متوجه شده باشید که گربه‌ها عاشق فضاهای گرم هستند، چه لپ‌تاپ، چه یخچال و چه حتی شارژر تلفن. آن‌ها هم‌چنین پیچیده‌شدن در پتو را نیز دوست دارند. به‌طورکلی، گربه‌ها گرم‌بودن را دوست دارند و این امر به‌ویژه زمانی مهم است که دمای محیط برای آن‌ها به طرز ناراحت‌کننده‌ای سرد شود.

اگر می‌خواهید میزان سرد بودن گربه‌تان را اندازه‌گیری کنید، از این ترفند ساده استفاده کنید:

اگر هر زمانی احساس سرما کردید، به احتمال زیاد گربه‌تان هم سردش است. اگر خودتان را در لباس‌ها می‌پیچید و بخاری را روشن می‌کنید، مطمئن شوید که گربه‌تان به این گرمایش نیاز دارد. پوشاک و خز هنگام گرم نگه داشتن موجود زنده به روش‌های مشابهی عمل می‌کنند. وقتی خود را در لباس ضخیم می‌پیچید، داشتن خز ضخیم گربه را شبیه‌سازی می‌کنید و زیر لباس‌هایتان احساس گرمای بیشتری می‌کنید. این گرمای اضافی توسط لباس‌هایتان تولید نمی‌شود، بلکه درواقع از گرمای داخلی بدن شما تولید می‌شود که توسط لباس‌هایتان به دام افتاده است. بدون لباس، گرمای بدن شما از بدن شما خارج می‌شود و شما احساس سرما می‌کنید. پوشاندن لباس به گربه ظرفیت جذب گرما را در خز آن‌ها افزایش می‌دهد و می‌تواند آن‌ها را در دوره‌های بسیار سردی که خز آن‌ها قادر به تحمل آن نیست، گرم نگه دارد. اگر گربه‌تان را در زمستانی برفی بیرون می‌برید، حتماً باید لباس مناسب به او بپوشانید.

گربه‌ها می‌توانند با پوشیدن لباس بیش‌ازحد گرم شوند

مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید لباس گربه این است که مراقب احساس گربه خود در هنگام پوشیدن لباس باشید، زیرا ممکن است بدون توجه شما بیش‌ازحد گرم شود، به‌خصوص اگر خز بلند و ضخیمی داشته باشد.

چه نوع پارچه‌ای برای لباس گربه بهتر است؟

لباس‌های گربه می‌تواند به شما کمک کند با گربه خود پیوند برقرار کنید

گربه‌ها نمی‌توانند لباس‌های خودشان را بپوشند، بنابراین پوشاندن لباس‌هایشان فرآیندی آهسته و روشمند است. هر بار که گربه خود را لباس می‌پوشید، فرصتی برای پیوند بین خود و حیوان خانگی فراهم می‌کنید. اگر پرمشغله‌ هستید و به‌سختی وقت دارید به گربه خود توجه کنید، این امر به شما در برقراری ارتباط با گربه کمک می‌کند. وقتی برای گربه‌تان لباس می‌پوشید، احساس می‌کنند که او را نوازش و لمس می‌کنید و به‌طورکلی به آن‌ها توجه می‌کنید. این به تقویت رابطه شما کمک می‌کند.

لباس‌های گربه می‌تواند احساسات مثبت را تقویت کند

با پیونددادن لباس‌های گربه خود با احساسات مثبت می‌توانید خلق‌وخوی گربه خود را فقط با لباس پوشیدن آن‌ها بهبود بخشید. اگر آن گرمای آشنا و بافت راحت را روی بدن خود احساس کنند، احساس آرامش و استرس کمتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

هنگام خرید لباس گربه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شما باید لباسی به گربه خود بدهید که به‌اندازه کافی ضخیم باشد تا گرمای بدن او را حفظ کند و در عین حال مانع حرکت او نیز نشود. در راهنمای خرید لباس گربه بهترین لباس را می‌توانید انتخاب کنید.

چه نوع پارچه‌ای برای لباس گربه بهتر است؟

راهنمای خرید لباس گربه سه نوع پارچه را به شما پیشنهاد می‌دهد: ابریشم، ساتن یا تافته. ابریشم مانند میکروفیبر دارای بافتی بسیار سفت است که به آن اجازه می‌دهد به راحتی در لباس حرکت کنند. هم‌چنین ریون و ویسکوز. این پارچه‌های مصنوعی می‌توانند شیک به نظر برسند و بدن گربه را بپوشانند. حتی پارچه‌ی جین. جین یکی از معدود پارچه‌های طبیعی است که به‌خوبی از گربه محافظت می‌کند.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *