دسته ها

راهنمای خرید گربه | نکات لازم برای خرید بچه‌گربه چیست؟

راهنمای خرید گربه
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

خرید گربه و نگه‌داری از آن در عین این که می‌تواند کاری هیجان‌انگیز و فوق‌العاده باشد، نیازمند برنامه‌ریزی برای خرید و نگه‌داری آن است. قبل از خرید حتماً باید به راهنمای خرید گربه توجه کنید و بدانید که شما قصد خرید چه نوع گربه‌ای را دارید تا بدانید از کجا باید آن را بخرید مکان‌های رایج برای خرید گربه پانسیون‌های حیوانات، فروشگاه‌های حیوانات خانگی و پرورش‌دهندگان حیوانات خانگی است. قبل از آوردن گربه به منزل می‌توانید تمام نیازهای او را برآورده کنید و هم‌چنین یک دامپزشک خوب برای او در ذهن خود در نظر بگیرید. آگاهی از راهنمای فروش گربه نیز می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

مشاوره خرید گربه خانگی و راهنمای خرید گربه

صحبت‌کردن با اعضای خانواده قبل از خرید گربه مهم است. همه اعضای خانه باید با خرید گربه کنار بیایند و بتوانند در نگه‌داری از گربه به شما کمک کنند، پس شما باید زمانی را اختصاص بدهید و با آن‌ها صحبت کنید. مهم است تا اعضای خانه بدانند که شما تمام تحقیقات موردنیاز را برای خرید و مراقبت از گربه انجام داده‌اید. عمر گربه‌های خانگی بین 15 تا 20 سال یا حتی بیشتر است؛ پس باید افراد خانه را متقاعد نمایید که در طول این مدت مشکلی با نگه‌داری گربه نداشته باشند و از ارائه غذای مناسب و سرپناه و علاقه به او دست برندارند زیرا رهاکردن گربه و به‌وجود‌آوردن تغییرات بزرگ در زندگی او مانند تعویض صاحب و خانه، می‌تواند برای حیوان بسیار استرس‌زا و سخت باشد. گربه‌های خانگی عمر طولانی‌تری نسبت به گربه‌های غیرخانگی دارند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با نحوه تهیه غذای خانگی گربه و بچه گربه

باید زمانی را به گربه‌تان اختصاص دهید، گربه‌ها به‌طورکلی وابسته نیستند و می‌توانند بخشی زیادی از روز را تنهایی سپری کنند این درصورتی است که گربه همچون باقی حیوانات خانگی به عشق، علاقه و توجه کافی نیاز دارد. زمانی‌که خانه هستید گربه دوست دارد نزدیک‌ شما باشد و با اسباب بازی گربه با او بازی کنید و او را درگیر هیجانات جسمی و روانی کنید. به گربه اجازه بدهید که گوشه و کنار خانه را کشف و جستجو کند زیرا این کار به او حس امنیت می‌دهد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع اسباب بازی گربه
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

نکات خرید بچه‌گربه و نحوه خرید گربه

گربه‌ها اصولاً حیواناتی جذاب و سرگرم‌کننده هستند و خیلی راحت به محیط تازه‌ عادت می‌کنند. نکته مهم در مورد گربه‌ها این است که آن‌ها به صاحب خود وابسته نیستند، اما نیاز دارند که سرگرم باشند پس اگر زمان و وقت کافی برایشان ندارید یا لازم است ساعات طولانی گربه را در خانه تنها بگذارید، خرید گربه و نگه‌داری از آن را پیشنهاد نمی‌دهیم. در این صورت گربه خسته و افسرده می‌شود و حرکاتی از قبیل ناخن‌کشیدن به مبل یا جویدن اجسام را شروع می‌کند.

مشاوره خرید گربه خانگی و راهنمای خرید گربه

انتخاب نوع نژاد گربه‌ای که می‌خواهید بخرید

در اصل گربه‌های بسیار متنوعی وجود دارند و برخی از افراد به نژاد خاصی از گربه علاقه‌مند هستند. برای خرید گربه اگر به دنبال نژاد خاصی از گربه هستید حتماً راجع‌به آن‌ها اطلاعات درستی را جمع‌آوری کنید به‌خاطر این‌که هر یک از این نژادها ظاهر و رفتار خاص خودشان را دارند. البته گربه‌های با نژاد مخلوط نیز حیوانات وفادار و بسیار خوبی هستند. هم‌چنین آن‌ها را بسیار راحت‌تر و با قیمت بسیار پایین‌تر از یک نژاد خاص می‌توان پیدا کرد. اگر از یکی از گربه‌ها خوشتان آمد حتماً قبل از قبول نگه‌داری از او تاریخچه‌ی پزشکی آن را بپرسید و پس از قبول نگه‌داری، گربه به‌صورت مداوم باید توسط دامپزشک چک‌آپ و واکسینه شود.

در صورت سالم‌بودن اگر گربه از نژاد خاصی باشد می‌تواند مشکلات ژنتیکی از خود بروز دهد. مثلاً در گربه‌های اسکاتلندی مشکلات تنفسی بسیار رایج است. گربه‌هایی هم که از نژادی خاص نیستند نسبت به گربه‌های خالص مشکلات پزشکی بیشتری دارند. گربه شما باید از ساس، کک و… در امان باشد و باید به بهداشت او توجه کنید و این گربه باید عقیم شود. یادتان باشد همیشه مشخصات و هویت گربه را همراه او قرار دهید. به گربه غذای کافی و مغذی به همراه عشق و علاقه بدهید و از بازی‌کردن با او غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:  غذای بچه گربه از تولد تا بلوغ

راهنمای خرید گربه و نکات آن

انتخاب کنید که برای نگه‌داری بچه‌گربه می‌خواهید یا گربه بالغ. گربه‌های بالغ آرام‌تر از بچه‌گربه‌ها هستند و بچه‌گربه‌ها اغلب باعث خراشیدگی روی پوست صاحبشان می‌شوند. درعین‌حال گربه‌های بالغ ممکن است که شرایط پزشکی خاصی داشته باشند. برای آشنایی با نحوه خرید گربه حتما سوالات خود را از فرد فروشنده بپرسید.

گربه اسکاتیش فولد

نژاد گربه اسکاتیش فولد با صورت کیوت و گوش‌های خوابیده یکی از محبوب‌ترین و بهترین نژاد گربه در ایران و جهان است و طرفداران زیادی دارد. این نژاد گربه خلق‌وخویی آرام و سازگار دارد و نگه‌داری از آن را به تجربه‌ای شیرین و دل‌چسب تبدیل می‌کند. گربه اسکاتیش رابطه‌ی خیلی خوبی با صاحب خود و آدم‌های دیگر دارد و درکل گربه‌ی خوش‌اخلاقی به حساب می‌آید. علاوه‌بر ظاهر و گوش‌های بامزه، اسکاتیش فولد به دلیل صدای ناز و لطیفش هم مشهور است و می‌تواند صداهای بسیار متفاوت و شیرینی از خودش دربیاورد که شاید در نژادهای دیگر گربه این‌طور نباشد. اگر دنبال گربه‌ای بامزه و شیرین و خوش‌اخلاق می‌گردید، قطعاً اسکاتیش فولد بهترین نژاد گربه برای شماست.

راهنمای خرید گربه و نکات آن

گربه پرشین

حال به نژاد گربه پرشین مشهور و افسانه‌ای می‌رسیم، درواقع هر جا صحبت از بهترین نژاد گربه باشد گربه پرشین حضور پررنگی دارد. این گربه پشمالو و موبلند و زیبا که اصالتی ایرانی دارد یکی از محبوب‌ترین و بهترین نژادهای گربه در دنیاست و از گذشته‌های دور به‌عنوان حیوان خانگی نگه‌داری می‌شود. حتی بسیاری از نژادهای محبوب گربه که درحال‌حاضر وجود دارند به‌نوعی از ترکیب نژادی با گربه پرشین به وجود آمده‌اند و جدشان گربه پرشین اصیل است. این نژاد گربه به دلیل شخصیت آرام، باوقار و مهربانش مشهور است و صورت فلت بامزه و جمع‌شده و همین‌طور چشم‌های گرد و بانمکش او را محبوب‌تر و خواستنی‌تر هم می‌کند.

البته این گربه‌ در مقایسه با سایر نژادهای گربه بهره‌ی هوش پایین‌تری دارد و دیرتر متوجه منظورتان می‌شود. گربه پرشین در طول سال‌ها تغییرات زیادی در رنگ و شکل بدنش پیدا کرده اما موهای بلند و پرپشت و زیبای او ثابت مانده است. البته موهای بلند گربه پرشین به مراقبت و رسیدگی مداوم نیاز دارد و باید مرتب شانه شود تا گره نخورد پس از شانه‌زدن موی گربه غافل نشوید. امروزه انواع مختلفی از گربه پرشین وجود دارد که در رنگ و طرح مو و همین‌طور فرم چهره و صورت‌شان با یک‌دیگر متفاوت‌اند.

گربه چین چیلا

کسانی که طرفدار گربه پرشین هستند، حتماً عاشق گربه چین چیلا هم می‌شوند. چین چیلا درواقع ترکیب نژادی گربه پرشین و نژاد دیگری است و هنوز هم خیلی‌ها چین چیلا را نوعی پرشین می‌دانند، اما از نظر اکثر کارشناسان چین چیلا نژادی جداگانه و متفاوت است. بااین‌حال، این گربه زیبا از نظر ظاهری و همین‌طور خلق‌وخو شباهت‌های زیادی به پرشین دارد، با این تفاوت که صورتش مانند پرشین فلت و تخت و جمع‌شده نیست. اگر گربه پرشین دوست دارید اما صورت فلت پرشین را نمی‌پسندید می‌توانید سراغ گربه چین چیلا بروید. گربه چین چیلا موهایی بلند و زیبا و چشم‌هایی فوق‌العاده زیبا به رنگ سبز یا آبی دارد که دورش با خط چشم مشکی خدادادی آرایش شده و یکی از زیباترین و بهترین نژاد گربه در دنیا به حساب می‌آید. خصوصیات اخلاقی این گربه هم بسیار آرام و شیرین و سازگار است و با همه رابطه خوبی برقرار می‌کند.

خرید گربه چین چیلا

توجه به بهداشت گربه

بعد از راهنمای خرید گربه باید به بهداشت او اهمیت دهید. پشت سر هم او را نشویید زیرا گربه‌ها علاقه‌ای به حمام و شست‌وشو با آب ندارند و درواقع نیازی هم به حمام ندارند. تنها درصورتی به حمام پیدا نیاز می‌کنند که از بیرون به داخل خانه بیایند و آلودگی و کثیفی تمام بدنشان را گرفته باشد. در حین حمام گربه توجه داشته باشید که آب داخل گوش گربه نرود. مورد دیگری که باید برای حفظ بهداشت گربه رعایت نمایید این است که حداقل هفته‌ای یک‌بار دهان گربه‌ را مسواک بزنید زیرا گربه‌ها دچار بیماری‌های دندان می‌شوند و ممکن است با دندان‌درد گربه مواجه شوید. شما حتماً برای گربه‌تان یک مسواک نرم و خمیردندان مخصوص حیوانات تهیه کنید. برای گربه‌تان اصلاً از خمیردندان انسان استفاده نکنید زیرا فلوراید آن ممکن است برای حیوان مضر باشد.

بیشتر بخوانید:  آموزش صحیح مسواک زدن گربه + زمان مناسب مسواک زدن گربه

عقیم کردن برای گربه مزیت‌های بسیاری دارد، مثلاً از بیماری‌هایی مانند پیومتر، حاملگی ناخواسته و اسپری‌کردن ادرار گربه نیز جلوگیری می‌کند. بهترین زمان برای عقیم کردن گربه بین ۲ تا ۶ ماهگی است. موهای گربه خود را با بررسی نرم شانه بزنید تا پوشش نرم و سالم و براقی داشته باشد. اگر گربه‌ شما موهای بلندی دارد چندین‌بار در هفته موهای او را شانه کنید و اگر موهای کوتاهی دارد کافی است هفته‌ای یک‌بار موهایش را شانه بزنید. این کار باعث جلوگیری از ریزش موی گربه می‌شود و هم‌چنین گربه دچار گلوله‌مویی نمی‌شود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع شانه گربه
به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

بچه‌گربه بخریم یا گربه بالغ

نگه‌داری و خرید بچه‌گربه برای خانه‌هایی که بچه کوچک دارند، خیلی خوب است به دلیل این‌که هر دو شیطنت زیادی دارند و خیلی خوب می‌توانند با یک‌دیگر بازی کنند البته باید خیلی حواستان به آن‌ها باشد چون ممکن است باعث صدمه‌دیدن کودک شما شود. علاوه‌براین نگه‌داری بچه‌گربه‌ها نیازمند وقت و زمان طولانی‌تری است و آن‌ها را نمی‌توان همانند گربه‌های بالغ در خانه تنها رها کرد. وقتی شما سرپرستی یک بچه‌گربه را بر عهده می‌گیرید زمان بیشتری برای تربیت گربه‌ خودتان دارید. شما می‌توانید گربه‌تان را به مسافرت و راحتی در مکان‌های مختلف عادت بدهید. یکی از مزایای سرپرستی گربه‌ بالغ این است که شما می‌دانید چه گربه‌ای را گرفته‌اید و این‌که آیا گربه‌ شما خوش‌اخلاق، فعال، عصبی، گوشه‌گیر یا اجتماعی است یا مطیع و ساکت است. درکل بچه‌گربه‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و نمی‌دانید چه شخصیت و رفتاری در آینده خواهند داشت پس اگر به دنبال یک شخصیت و رفتار تقریباً ثابت و شناخته‌شده هستید گربه‌ بالغ گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *