دسته ها

آموزش دستشویی سگ در آپارتمان | تربیت سگ برای دستشویی

آموزش دستشویی سگ 
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

آیا فکر می‌کنید که آمادگی نگهداری از سگ را دارید؟ آیا در آپارتمان زندگی می‌کنید؟ آموزش دادن سگ در آپارتمان یک چالش منحصر‌به‌فرد خواهد بود که باید از اطلاعات و دانش کافی برخوردار باشید. با خواندن این مقاله شما با نکات و ترفندهایی آشنا خواهید شد که شما را در آموزش دستشویی سگ در آپارتمان و تربیت آن کمک خواهد کرد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

زمانی که تصمیم به نگهداری از یک سگ گرفتید باید بدانید که مراقبت و نگهداری از یک سگ درست به اندازه بزرگ کردن یک بچه تازه متولد شده اهمیت دارد؛ غذا دادن، محبت کردن و مراقبت از سگ به صبر و حوصله شما بستگی دارد. همچنین برطرف کردن نیازها و در عین حال تربیت سگ برای دستشویی و اقدام به خرید توالت و لوازم آموزش ادرار سگ نیاز به دقت کافی دارد که این برای همه افراد ممکن نخواهد بود. قبل از اینکه برای داشتن یک سگ و نگهداری از آن اقدام کنید، مطمئن شوید که توانایی مراقبت کردن از آن را دارید و  به تمام مسئولیت‌هایی که در نگهداری یک سگ لازم است، تعهد کامل را خواهید داشت. بهترین روش برای شروع آموزش دستشویی سگ این است که در اسرع وقت و فورا شروع به تقویت رفتارهای مثبت و محدود کردن فرصت‌هایی برای رفتارهای بد کنید؛ این شروع روز اول از رابطه شما با سگ‌تان خواهد بود. داشتن یک روتین روزانه به شما کمک می‌کند که در زمان مشخصی به سگ‌تان غذا بدهید و آموزش دستشویی سگ که در نظر گرفتید با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع توالت و لوازم آموزش ادرار سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

آموزش دستشویی توله سگ

برای آموزش دادن توله سگ باید در ابتدا به نشانه‌های رایجی توجه کنید که به شما می‌فهماند زمان دستشویی توله سگ است؛ در اینجا ما به چند نشانه دقیق اشاره می‌کنیم که نشان دهنده زمان دستشویی توله سگ است:

  •  آهسته قدم زدن
  •  حرکت دایره وار دور خود چرخیدن
  •  خرناس کشیدن
  • بعد از پیاده روی طولانی
  • بعد از چرت زدن

اگر این نشانه‌ها را دیدید، به صورت کلامی به توله سگ دستور دهید که صبر کند و به سرعت او را به بیرون از خانه یا جایی که پد هست ببرید. گاهی اوقات آموزش دادن توله سگ به پد در آپارتمان‌های چند طبقه بسیار آسان‌تر خواهد بود؛ چرا که بیرون بردن توله سگ و طی کردن پله‌ها یا صبر کردن برای آسانسور زمان بر خواهد بود.

برای پیدا کردن پاسخ مناسب به سوالاتی مانند: چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم؟ چگونه به سگ آموزش دهیم کجا دستشویی کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه‌بر این موارد به تربیت سگ برای دستشویی و جای دستشویی سگ بپردازیم.

آموزش دستشویی توله سگ

• توله سگ یا سگی که دارید، اگر آن را هنگام ادرار در محیط داخل دیدید با ایجاد سرو صدا این کار او را قطع کنید:

با سرو صدا ایجاد کردن به صورت دست زدن یا سرو صدای دهانی هم چون جیغ یا فریاد اغلب باعث می‌شود سگ یا توله‌ای که درحال ادرار کردن است را متوقف کرد؛ بلافاصله آن‌ها را به بیرون ببرید و فرصت تمام کردن کار را به آن‌ها ندهید. می‌توانید جایی از بیرون برای آن‌ها در نظر بگیرید یا اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بروی پد این کار را انجام دهند.

• از قفسه یا محفظه هنگام آموزش دستشویی سگ استفاده کنید:

اگر در طول آموزش دادن سگ‌تان نمی‌توانید در طول روز خانه باشید از قفسه یا محفظه استفاده کنید، سگ یا توله را داخل محفظه‌ای که در نظر گرفتید قرار دهید و به او موقعی که وارد محفظه یا خارج می‌شود جایزه دهید.

• یک مکان مشخصی برای ادار و مدفوع سگ در نظر بگیرید:

اگر از پد استفاده می‌کنید، یک ناحیه‌ای را در نظر بگیرید که همیشه ثابت باشد؛ چرا که تغییر مکان باعث گیجی سگ می‌شود و ممکن است هرجایی ادرار کند؛ همچنین مطمئن شوید که مکانی که در نظر گرفته‌اید از مکان خواب و غذای او فاصله دارد.

• همسایه یا یک دوست را برای چک کردن و مراقبت از سگ داشته باشید:

اگر مجبور به استفاده از محفظه برای نگهداری از سگ‌تان درحالی که سرکار هستید، زمان و قانون ساعت‌ها را به یاد داشته باشید و مطمئن شوید که موقع استراحت به خانه بر می‌گردید. اگر نمی‌توانید به خانه برگردید از دوست یا همسایه خود درخواست کنید که این کار را به‌جای شما انجام دهد.

آموزش دستشویی سگ در آپارتمان؛ چقدر زمان می برد که سگ خودش را نگه دارد؟

اگر شما ساعت‌های طولانی سرکار هستید ممکن است نگران این باشید که چقدر زمان می‌برد که سگ‌تان را در خانه تنها بگذارید. سگ‌ها معمولا توانا هستند که مثانه‌شان را برای طولانی مدت نگه دارند؛ اما نکته مهم این است که چقدر طول می‌کشد، برای دانستن این که سگ چقدر می‌تواند خودش را کنترل کند؟ و آموزش دستشویی سگ چگونه است؟ به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • سن
  • سایز
  • سلامت
  • رژیم غذایی

 

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

•سن:

سگ‌های جوان به ویژه توله سگ‌ها نمی‌توانند به طور کامل آموزش ببینند؛ چرا که به اندازه سگ‌های بزرگ و بالغ‌تر نمی‌توانند ادرار خود را نگه دارند؛ این مسئله به سایز و اندازه مثانه آن‌ها و سیستم ادرار آن‌ها بستگی دارد. در اینجا یک جدول را نشان می‌دهیم که به شما کمک می‌کند به صورت تقریبی سن گروهای متفاوت را ببینید و مدت زمان نگهداری هر کدام چقدر است را مشاهده کنید:

  • توله سگ کمتر از 6 ماه 1-3 ساعت
  • توله سگ بیشتر از 6 ماه 2-6 ساعت
  • سگ بزرگسال کمتر از 7 سال 6-8 ساعت
  • سگ پیر بالای 7 سال 4-6 ساعت
  • سگ پیر بالای 12 سال 2-4 ساعت

این تخمین ممکن است شروع، خوب باشد؛ اما ممکن است برای هر سگی به صورت کاملا دقیق نباشد. سگ‌های بزرگسال می‌توانند ادرار خود را حدود 10 الی 12 ساعت اگر نیاز باشد، نگه دارند؛ اما این به این معنی نیست که حتما باید این اتفاق صورت بگیرد.

• سایز:

سایز سگ یکی از فاکتورهای مهم است؛ به این صورت که یک نژاد کوچک سگ مثانه خیلی کوچکی نسبت به سگ‌های بزرگ‌تر از خود خواهد داشت. این به این معنی نیست که سگ‌های بزرگ‌تر ظرفیت نگهداری ادرار خود را در طولانی مدت دارند.

• سلامت:

شرایط سلامتی زیادی می‌تواند بر تعداد دفعات ادرار تاثیر داشته باشد؛ موضوع مجاری ادراری، مشکلات کلیوی، دیابت سگ و حتی مشکل وزن می‌تواند یکی از این فاکتورها باشد. اگر از تعداد تکرر ادرار سگ‌تان که غیرعادی است نگران هستید، صحبت کردن با دامپزشک خیلی مهم است؛ چرا که در صورت داشتن بیماری می‌توانید بفهمید که مشکل از کجا نشات می‌گیرد.

• رژیم غذایی:

نوع غذایی که به سگ داده می‌شود در واقع نقش مهمی در سلامت ادرار و مثانه بازی می‌کند؛ رطوبت غنی مواد غذایی مثل کنسرو و سوپ سگ و  مواد غذایی خام، مقدار و تکرار دفعات ادرار را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با تغذیه سگ باردار و غذای سگ شیرده

تربیت انواع سگ برای دستشویی

  • ژرمن: تربیت سگ ژرمن برای دستشویی به این صورت است که پس از بیدار شدن، نوشیدن مایعات یا در فاصله زمانی نیم ساعت یا یک ساعت بعد از خوردن غذا زمان ادرار و مدفوع این نوع سگ است.
  • شیتزو تریر: در تربیت سگ شیتزو تریر برای دستشویی باید حساسیت زیادی به خرج دهید؛ چرا که این نژاد علاوه‌بر این که مثانه کوچکی دارند، خیلی زود دچار استرس می‌شوند و باید تندتند ادرار کنند.
  • هاسکی: تربیت سگ هاسکی برای دستشویی نیاز به صبر دارد؛ چرا که این نوع نژاد خلق‌وخوی خاصی دارند و کمی لجباز هستند.
  • پامرانین: آموزش دستشویی سگ پامرانین به این صورت است که با وجود جثه و سایز کوچکی که دارند می‌توانید با مشخص کردن ناحیه‌ای در بیرون یا داخل منزل با استفاده از پد این کار را انجام دهید.
  • خانگی: تربیت سگ خانگی برای دستشویی نیز به مراتب به صبر و حوصله نیاز خواهد داشت و با استفاده فاکتورهایی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید آموزش دستشویی سگ را به آسانی فرا گیرید و از داشتن یک سگ خانگی لذت ببرید.

تربیت انواع سگ برای دستشویی

آموزش دستشویی سگ روی پد

آموزش دستشویی سگ روی پد به این صورت است که پدها به دلیل قابلیت جذب بالا و گرفتن بوی نامطبوع قابل استفاده به مدت 48 ساعت است و بعد از 8 ثانیه به طور کامل خشک می‌شود.

همان طور که در بالا ذکر شد، سگ‌های بزرگسال می‌توانند برای مدتی هم که شده ادرار خود را نگه دارند؛ اما مجبور کردن سگ‌تان برای نگه داشتن ادرار در مثانه برای مدت طولانی و به صورت منظم ریسک موارد زیر را افزایش می‌دهد:

• عفونت مجاری ادراری: چرخه دفع ادرار به بدن سگ کمک می‌کند که باکتری و مواد سمی موجود در کلیه، مثانه و مجرای ادرار خارج شود. نگه داشتن ادرار باعث تجمع باکتری‌ها می‌شود که سنگ را تشکیل می‌دهد و این انسداد تهدیدی برای زندگی خواهد بود.

• سرطان مثانه: نگه داشتن ادرار در طولانی مدت به سرطان مثانه منجر می‌شود.

• بی اختیاری و عدم کنترل ادرار: این مسئله بیشتر در سگ‌های پیر رایج است؛ اما ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد؛ به این صورت که وقتی سگ ادرار را در طولانی مدت نگه دارد، باعث تورم مثانه می‌شود و به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند که این خود دلیلی بر عدم کنترل ادرار می‌شود.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید ظرف آب و غذای سگ | ضرورت خرید ظرف غذای سگ چیست؟

زمانی که هر کدام از موارد بالا برای سگ تان اتفاق بی‌افتد باید سریعا به دامپزشک مراجعه کنید؛ ادرار نکردن، ادرار قطره‌ای، تقلا کردن برای بیرون‌روی و خون همگی از نشانه‌های بزرگ و خطرناک‌تری است که باید به آن به صورت جدی رسیدگی کرد.

آموزش دستشویی سگ در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت؛ اما موردی که باید به آن اشاره کرد این است که ممکن است با آموزش‌هایی که به سگ داده می‌شود گاهی اوقات به نتیجه نرسد که این موضوع به هیجان اشاره دارد. برای توله سگ‌ها و حتی سگ‌های بزرگسال جوان، ادرار هیجانی اتفاق رایجی است که هر از چند گاهی رخ می‌دهد؛ البته این به این معنی نیست که سگ‌تان قدرت نگه داشتن ادرار را ندارد بلکه نشان‌دهنده هیجان سگ از دیدن شما است.

تمامی مطالب آموزش دستشویی سگ به صورت جامع سعی شد در این مقاله گنجانده شود؛ شما در نگهداری از سگ‌تان به چه مواردی برخورد کردید؟ از چه روشی برای آموزش به سگ‌تان استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *