دسته ها

بهترین غذای سگ پامرانین چیست؟ | قیمت و خرید غذای سگ پامرانین

غذای سگ پامرانین
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سگ‌ها یکی از حیوانات خانگی محبوب و دوست‌داشتنی هستند که طرفداران زیادی دارند. از بین نژادهای مختلف سگ یکی از نژادهایی که توجه زیادی را به خود جلب کرده و بسیار پرطرفدار است؛ سگ نژاد پامرانین است. سگ‌های نژاد پامرانین پشمالو و زیبا هستند، جثه‌ای کوچک دارند و دارای روحیه‌ای شاد بوده و به دلیل مجموعه خصوصیات گفته شده و سرزندگی و نشاط سگ‌های این نژاد، معمولا بسیاری از افراد خواهان نگه‌داری کردن از این سگ‌ها هستند.

اما نگه‌داری از این سگ‌ها هم مانند نگه‌داری از هر حیوان خانگی اصول خاص خود را دارد. یکی از موارد بسیار مهمی که در نگه‌داری از سگ پامرانین باید به آن توجه کنید، غذای سگ پامرانین است. همان طور که غذای انسان‌های مختلف از نظر کیفیت و کمیت با یکدیگر تفاوت دارد، تغذیه سگ‌های نژادهای مختلف و حتی سگ‌های مختلف یک نژاد نیز با یکدیگر متفاوت است.

همچنین در مورد رژیم غذایی پامرانین می‌توان گفت که حجم و مقدار غذای آن به کیفیت غذای خریداری شده نیز بستگی دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم نکات بیشتری در مورد قیمت و خرید غذای سگ پامرانین و تغذیه آن ارائه کنیم.

ویژگی نژاد سگ پامرانین

سگ‌های پامرانین در واقع از نژاد سگ‌های سورتمه هستند؛ البته جثه آن‌ها به بزرگی جثه سگ‌های سورتمه نیست و بیشتر به صورت حیوان خانگی نگهداری می‌شوند. این سگ‌های کوچک و دوست داشتنی حدود 3 الی 7 پونـد وزن دارند و قد آنها از 18 تـا 31 سانتی‌متر متغیر اسـت؛ اما در عین حال خود را قوی‌تر از جثه‌شان می‌پندارند و به شدت به صاحبان خود وفادار هستند.

آرواره این سگ‌ها کوچک است و این موضوع تاثیر بسیار مهمی روی تغذیه این سگ‌ها دارد. این سگ‌ها پشمالو، باهوش و باوفا هستند و نسبت به محیط اطراف خود بسیار کنجکاوند. شاید باورش سخت باشد اما این سگ‌ها در کنار جثه کوچک و عروسکی‌شان صدای پارس بسیار بلندی دارند؛ از این رو دور از تصور نیست که بتوان از این سگ‌ها به عنوان سگ‌های نگهبان هم استفاده کرد.

اگر قصد دارید از یک سگ پامرانین نگهداری کنید، باید حتما به رژیم غذایی پامرانین توجه خاصی داشته باشید تا سگ شما در معرض بیماری و آسیب‌های ناشی از تغذیه نامناسب قرار نگیرد و طول عمر طبیعی داشته باشد.

مواد غذایی مضر برای سگ پامرانین

نکات مورد توجه هنگام تنظیم برنامه غذایی سگ پامرانین

قبل از انتخاب و خرید غذا برای سگ نژاد پامرانین، دانستن برخی از نکات مهم و ضروری است زیرا ممکن است این سگ‌ها به دلیل تغذیه نامناسب و نا کافی بیمار شوند و طول عمر آن‌ها به شدت کاهش یابد.

برای مثال اگر می‌خواهید برای سگ پامرانین خود غذای خشک خریداری کنید، بهتر است بدانید که غذای خشک سگ پامرانین باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. سگ‌های پامرانین به دو دسته خرسی و روباهی تقسیم می‌شوند و برنامه غذایی آنها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. هنگام خرید غذای مخصوص سگ پامرانین بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

 

  • از خرید غذاهای نامرغوب و کیفیت پایین خودداری کنید.
  • تغذیه سگ پامرانین اگر مناسب و ایده‌آل باشد می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌های نژاد پامرانین را بگیرد.
  • غذای خشک سگ پامرانین باید از دانه‌های نسبتا کوچکی ساخته شده باشد؛ زیرا اندازه فک و آرواره این سگ‌ها کوچک است و طبیعتا نمی‌توانند از غذاهای خشک دانه درشت به خوبی استفاده کنند.
  • حجم غذای مصرفی سگ‌های پامرانین با یکدیگر متفاوت است و به فاکتورهایی مانند: سن سگ، وزن سگ، جثه سگ و… بستگی دارد.
  • سگ‌های پامرانین بسیار فعال و پر جنب و جوش هستند؛ در نتیجه بیشتر کالری دریافتی خود را می‌سوزانند و اگر کیفیت و حجم غذای سگ کم باشد؛ بدن آن‌ها ضعیف و لاغر شده و حتی ممکن است بیمار شوند.

مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی سگ پامرانین

رژیم غذایی پامرانین ارتباط زیادی با سن و سال و میزان فعالیت آن‌ دارد؛ اما این رژیم باید حاوی مواد مغذی خاصی باشد. همان طور که هر وعده غذایی ما باید حاوی گروه‌های مختلف تغذیه‌ای به نسبت‌های مشخصی باشد؛ غذای سگ پامرانین نیز از قواعد خاصی پیروی می‌کند. مواد غذایی ضروری در رژیم غذایی سگ پامرانین شامل: کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که میتوانید این مواد خوراکی را از قسمت مولتی ویتامین سگ تهیه نمایید.

اگر نمی‌دانید که از این مواد باید به چه نسبتی و به چه شکلی به سگ خود بدهید؛ بهتر است از غذاهای خشک استاندارد و با کیفیت برای سگ‌تان استفاده کنید تا سلامتی او تضمین شده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه به بدنش برسد. هنگام خرید غذای خشک پامرانین به اندازه دانه‌های غذای خشک و نیز کیفیت آن‌ها حتما توجه زیادی داشته باشید.

مقدار غذای سگ پامرانین

مقدار غذای سگ پامرانین

بعد از انتخاب غذای مناسب و با کیفیت برای سگ پامرانین، اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که مقدار غذای مورد نیاز او چقدر است؟ در واقع همان طور که کیفیت غذای سگ پامرانین مهم است، حجم و کمیت غذای او نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا در صورت کم بودن حجم غذا، سگ دچار سوء تغذیه و بیماری‌های گوارشی شده و اگر حجم غذای او بیشتر از حد نرمال باشد، باعث بروز اضافه وزن می‌شود؛

هر دوی این موارد عوارض بدی برای سگ داشته و تاثیر منفی روی سلامتی او می‌گذارند. حجم غذای سگ پامرانین به عوامل زیر ربط دارد:

  • حجم غذا اول از همه به سن و سال این سگ‌ها بستگی دارد؛ زیرا حجم غذای توله سگ با سگ بالغ فرق دارد.
  • وزن و جثه سگ پامرانین نیز روی حجم غذای او تاثیر زیادی دارد.
  • میزان فعالیت و جنب‌وجوش سگ‌ها روی حجم غذای مصرفی آن‌ها تاثیرگذار است.
  • همچنین وضعیت فیزیولوژیک سگ پامرانین روی حجم و مقدار غذای او موثر است. مثلا آیا سگ باردار است یا در دوران شیردهی به سر می‌برد؟
  • اگر سگ پامرانین بیماری و اختلال خاصی داشته باشد؛ این موضوع روی حجم غذای او می‌تواند تاثیر بگذارد.
  • برای آگاهی دقیق از حجم غذای سگ پامرانین، حتما باید سگ خود را به دامپزشک نشان دهید و با او مشورت کنید تا مقدار دقیق و صحیح غذای مورد نیاز برای سگ شما را تعیین کند.


تغذیه توله سگ پامرانین

ماه‌های اول زندگی هر موجود زنده‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا این مرحله از زندگی روند رشد و نمو عمده آن موجود و حتی سلامتی آینده او را تعیین می‌کند؛ از این رو باید به تغذیه در این دوران اهمیت زیادی داد. برای سگ‌های پامرانین نیز تغذیه در دوران تولگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نکته مهم در مورد غذای توله این سگ‌ها این است که آن‌ها تا سن 4 هفتگی فقط باید از شیر استفاده کنند و بعد از این سن است که می‌توان از غذاهای دیگری مثلا غذای خشک سگ برای تغذیه‌شان استفاده کرد. تا سن 3 ماهگی باید مواد غذایی و آب دائما در اختیار توله سگ شما قرار بگیرد؛ اما از این سن به بعد بهتر است وعده‌های غذایی سگ را به 3 وعده در طول روز کاهش دهید.

نکته مهم دیگری که در مورد تغذیه توله سگ پامرانین باید به آن اشاره کنیم این است که نباید غذای سگ بالغ را به توله سگ بدهید، از دادن گوشت قرمز و مکمل کلسیم به توله سگ‌تان خودداری کنید؛ زیرا با اضافه کردن شیر به غذای مخصوص او شما می‌توانید نیازهای توله سگ‌تان به کلسیم را برآورده کنید.

بهترین غذای سگ پامرانین برای توله‌های پامرانین، غذایی است که به‌طور خاص برای توله سگ‌های کوچک ساخته شده است و از بالاترین کیفیت برخوردار است. غذاهایی با این طبیعت به 10 تا 25 درصد چربی و 22 تا 32 درصد پروتئین نیاز دارند. غذای سگ بالغ یا غذاهای بی‌کیفیت که در خانه تهیه می‌شوند، قابل قبول نیست. اگر سگ شما در سال‌های اول زندگی خود به سر می‌برد، شما به دستورالعمل رویال کنین پامرانین نیاز خواهید داشت. کیبل با اندازه‌های خاص با طعم‌های لذیذ به حفظ سلامت دندان‌ها و کاهش جرم و پلاک کمک می‌کند. این دستور غذای سگ پامرانین حتی به سلامت کلیه‌ها و وضعیت کت پوم کمک خواهد کرد. سگ‌های مسن دندان‌های شکننده‌تری نسبت به همتایان جوان خود دارند. غذای سگ رویال کنین پامرانین این دستور غذا را با درنظرگرفتن این فاکتور درست کرده است. آبگیری مجدد کیبل آسان است، فقط کمی آب را برای جویدن سگ مسن شما نرم می‌‌کند.

تغذیه سگ پامرانین بالغ

یک سگ پامرانین یک ساله به عنوان سگ بالغ محسوب می‌شود. در مورد تغذیه سگ پامرانین بالغ می‌توان گفت که آن‌ها در این سن با دو وعده غذا هم نیازهای تغذیه‌ای‌شان رفع می‌شود؛ اگرچه شما می‌توانید به یک سگ پامرانین بالغ حتی سه وعده غذا در طول روز هم بدهید یا از اسنک و غذاهای تشویقی در لابه‌لای وعده‌های غذایی اصلی او استفاده کنید.

غذای مخصوص توله سگ‌های پامرانین بسیار پرکالری و پر از چربی است؛ زیرا توله سگ‌ها برای رشد بهتر اندام‌های‌شان به چنین غذاهایی نیاز دارند؛ اما از آن‌جایی که برای سگ‌های این نژاد روند رشدی بسیار کند شده یا حتی متوقف می‌شود؛ در نتیجه باید حتما از غذای مخصوص برای سگ بالغ استفاده کرد. یعنی به عبارت بهتر غذای توله سگ پامرانین را نباید به سگ‌های بالغ بدهید.

بیشتر بخوانید:  بهترین غذا برای درشت شدن سگ کدام است؟

غذاهای ممنوعه برای پامرانین

اول از هر چیزی باید بگوییم که اگرچه غذای سگ پامرانین باید کیفیت و کمیت خوبی داشته باشد تا انرژی مورد نیاز و نیز سلامتی آن‌ها  تضمین شود؛ اما در عین حال شما نباید بیش از حد نیاز به این سگ‌ها غذا بدهید؛ یعنی غذای زیاد می‌تواند به اندازه کمبود مواد غذایی برای سگ پامرانین مضر باشد.

از طرف دیگر ذکر این نکته نیز ضروری است که شما اجازه ندارید هر غذایی به سگ‌های این نژاد بدهید؛ زیرا یک لیست از غذاهای ممنوعه برای سگ پامرانین وجود دارد که توجه به آن برای صاحبان سگ‌ها ضروری و الزامی است. در زیر لیست غذاهای ممنوعه برای سگ نژاد پامرانین را ذکر کرده‌ایم:

  • مصرف سیر و پیاز چه به صورت خام و چه به صورت پخته می‌تواند سگ پامرانین را مسموم و بیمار کند.
  • به سگ پامرانین خود فندق ندهید؛ زیرا فندق باعث ضعیف شدن عضلات پای سگ شما می‌شود.
  • مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌داری مانند چای و قهوه برای سگ‌های پامرانین ضرر دارد.
  • اگر به سگ خود کشمش یا انگور بدهید، این کار باعث آسیب به کلیه‌های سگ شده و منجر به استفراغ کردن او خواهد شد.
  • از دیگر مواد مضر برای سگ‌های نژاد پامرانین، انواع شکلات است که می‌تواند باعث بروز مشکلات قلبی، رعشه، تنش و استفراغ در آن‌ها شود.
  • همچنین مصرف آلو، آلبالو، هلو و خرما برای سگ شما مضر است و مصرف کردن این مواد می‌تواند باعث بیمار شدن سگ پامرانین شما شود.
  • الکل، آبنبات، غذاهای شور مانند چیپس سیب‌زمینی، غذاهای شیرین شده با زایلیتول مانند آدامس، کیک و محصولات پخته و نیز آووکادو برای سگ‌های پامرانین مضر و آسیب رسان است.

غذای سگ پامرانین خرسی و روباهی

مواد غذایی مضر برای سگ پامرانین

  • شکلات
  • قهوه
  • سیر و پیاز
  • انگور و کشمش
  • ذرت
  • غذاهای شور، تند و پرادویه

غذای خانگی سگ پامرانین

با نگاهی به غذاهای سگ موجود در بازار امروز شروع کنیم. تولید کنندگان مختلف غذای سگ، سالانه میلیاردها دلار درآمد دارند. متأسفانه، بیشتر محصولاتی که آن‌ها می‌فروشند از مواد کم‌کیفیت و گاهی اوقات ناسالم ساخته شده‌اند که می‌تواند پامرانین شما را بسیار بیمار کند و حتی ممکن است باعث پیری زودرس یا مرگ شود. در چنین شرایطی غذای خانگی سگ پامرانین انتخاب خوبی است.

بنابراین با این‌که برخی از افراد ترجیح می‌دهند که برای تغذیه سگ خود از غذاهای خشک و غذاهای آماده و بسته‌بندی شده استفاده کنند. اما در مقابل چون برخی از افراد از کیفیت غذاهای خشک رضایت ندارند یا قیمت آن‌ها را بالا می‌دانند، دوست دارند که غذای سگ خود را در منزل تهیه کنند؛ یا به عبارت دیگر به سگ خود غذای خانگی بدهند.

این افراد باید حتما توجه کنند که تغذیه سگ‌ها به خصوص سگ پامرانین بسیار حساس بوده و از قواعد و قوانین خاصی پیروی می‌کند. بنابراین چنین اشخاصی باید جهت تهیه غذای خانگی برای سگ خود برای مشورت‌کردن نزد یک دامپزشک بروند تا با توجه به فاکتورهایی مانند سن سگ، وضعیت فیزیولوژیک، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی سگ، غذاهایی که تمامی مواد مورد نیاز سگ را شامل می‌شوند برای پت خود تهیه کنند..

خرید غذای سگ پامرانین

‌اگر برای تغذیه سگ پامرانین خود از غذاهای خشک و بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید؛ باید به هنگام تهیه و خرید غذای خشک برای سگ خود به این نکته توجه و دقت داشته باشید که جثه سگ‌های نژاد پامرانین نسبت به بسیاری از سگ‌های دیگر کوچک‌تر است؛ در نتیجه اندازه فک و آرواره این سگ‌ها نیز کوچک می‌باشد؛ پس هنگام تهیه و خرید غذای خشک برای این سگ‌ها دقت کنید که حتما اندازه غذای خشک آن‌ها کوچک باشد تا خوردن و جویدن آن برای سگ شما دشوار نباشد.

به طور خلاصه بهترین غذای خشک برای سگ پامرانین، غذایی است که در آن به میزان کافی اسیدهای چرب مفید، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای رشد و تامین انرژی روزانه سگ وجود داشته باشد و کمتر از مواد قندی و کربوهیدرات برای تهیه آن استفاده شده باشد. بهتر است برای خرید غذای سگ پامرانین، حتما از برندها و مارک‌های معتبر و با کیفیت بالا استفاده کنید تا سلامتی و رشد سگ شما با مشکل مواجه نشود.

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای خشک سگ

حتما در هنگام خرید غذای سگ پامرانین به نژاد، سن، وزن سگ و میزان فعالیت او در روز توجه کنید و بر اساس نیازهای روزانه سگ و حساسیت‌های غذایی که دارد اقدام به خرید غذای خشک سگ نمایید. هم‌چنین در موقع خرید حتما به قیمت غذای سگ پامرانین، به کیفیت بسته، اندازه بسته، تاریخ انقضاء آن توجه کنید.

خرید بهترین غذای خشک برای سگ پامرانین

فروش غذای کنسروی سگ پامرانین

در تهیه غذای سگ‌تان شما می‌توانید علاوه بر استفاده از غذای خشک برای او غذای کنسروی سگ نیز تهیه کنید. البته غذای کنسروی سگ نباید به عنوان جایگزینی برای غذاهای خشک باشد؛ بلکه گاهی از این نوع غذا برای برانگیختن اشتهای سگ خود و در کنار غذاهای خشک استفاده کنید.

از آن‌جایی که سگ‌های پامرانین جثه کوچکی دارند؛ معده آن‌ها نیز حجم کمی دارد و به سرعت از مواد غذایی پر می‌شود. پس لازم است که هنگام خرید غذای کنسروی برای سگ خود، دقت کنید که مواد موجود در کنسرو صرفا حجم معده را اشغال نکند؛ بلکه باید از مواد مغذی و مقوی در تهیه این کنسروها استفاده شده باشد. مانند غذای خشک، حتما باید غذاهای کنسروی با کیفیت بالا و از مارک‌ها و برندهای معتبر خریداری کنید تا به سلامتی سگ شما آسیبی نرسد.

خرید غذای سگ پامرانین خرسی با قیمت ارزان

از آن‌جایی که غذای خشک سگ پامرانین خرسی برای سگ‌های خانگی فرموله شده است، کالری کمتری نسبت به سایر دستورالعمل‌های غذای سگ دارد. به عبارت دیگر، اگر سگ پامرانین شما بسیار فعال است، پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب و خرید غذای سگ پامرانین گزینه‌های دیگری را امتحان کنید که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

غذای سگ پامرانین خرسی و روباهی

غذای سگ پامرانین روباهی و خرسی با هم، هیچ تفاوتی ندارد. تفاوت سگ پامرانین خرسی و روباهی فقط در ظاهر آن‌ها است.

قیمت غذای سگ پامرانین

قبل از این که تصمیم قطعی برای خرید و نگهداری سگ پامرانین بگیرید، باید بدانید که لوازم نگهداری از سگ را نیز مانند هر حیوان خانگی دیگری برای او فراهم نمایید. نکته مهم در نگهداری از سگ پامرانین این است که باید برای تهیه غذای این سگ به اندازه کافی هزینه کنید و برای مثال از دادن غذاهای بی‌کیفیت و ارزان قیمتی که فقط معده سگ شما را پر می‌کند و ارزش تغذیه‌ای بالایی ندارد پرهیز کنید.

به علاوه برخی از افراد با توجه به قیمت غذای سگ پامرانین تهیه غذای خشک و آماده برای سگ خود را مقرون به صرفه نمی‌دانند و تمایل دارند که خودشان غذای سگ‎شان را تهیه کنند. این افراد حتما باید با مشورت یک دامپزشک و زیر نظر او چنین کاری را انجام دهند تا کیفیت و کمیت غذای سگ، متناسب با سن، جثه، فعالیت و نیازهای بدنش باشد و به اضافه وزن یا سوء تغذیه دچار نشود و سلامتی او حفظ گردد.

بیشتر بخوانید:  همه چیز در مورد غذای سگ قدرجونی + بایدها و نبایدهای غذایی

مشکلات سلامتی سگ پامرانین و رابطه آن ها با تغذیه سگ

سگ‌های پامرانین نیز مانند هر حیوان خانگی دیگری ممکن است به برخی از بیماری‌ها مبتلا شوند که البته می‌توان از این بیماری‌ها جلوگیری کرد. یکی از راه‌های جلوگیری از بیماری‌ سگ‌های نژاد پامرانین، اصلاح تغذیه این سگ و دادن غذاهای مناسب و با کیفیت بالا به او است.

برای مثال یکی از مشکلاتی که سگ‌های پامرانین ممکن است به آن دچار شوند؛ هاپیوگلایسمی یا افت قند خون در بدن است. پس لازم است هم حجم و هم کیفیت غذای سگ مناسب باشد تا به چنین عارضه‌ای دچار نشود. همچنین توصیه می‌شود که در زمان قبل از بلوغ ظرف غذای خشک همیشه در دسترس توله سگ باشد.

مشکل بعدی که برخی از سگ‌های پامرانین به خصوص توله سگ‌ها با آن مواجه می‌شوند، مشکل درماتیت پوستی است. این مشکل خودش را به شکل التهاب پوستی، خارش و خشکی پوست و بثورات جلدی نشان می‌دهد و ممکن است برای سگ بسیار آزار دهنده باشد.

پامرانین خرسی

تاثیر تغذیه بر مشکل درماتیت پوستی در سگ پامرانین

از آن‌جایی که سگ‌های پامرانین، به خصوص توله سگ‌ها پشم‌ها و موهای بسیار انبوه و متراکمی دارند؛ در نتیجه ممکن است که هوا به اندازه کافی به پوست این سگ‌ها نرسد و آن‌ها مبتلا به مشکل درماتیت پوستی شوند. برای پیشگیری از این مشکل شانه زدن موهای سگ و نیز رعایت بهداشت تاثیر خوبی دارد؛ اما از راه تغذیه‌ای نیز می‌توان از چنین مشکلی جلوگیری کرد.

بسیاری از دامپزشکان اعتقاد دارند که اگر رژیم غذایی سگ پامرانین سرشار از اسیدهای چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ باشد می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد. به علاوه حتی اگر این سگ به مشکل درماتیت پوستی دچار شود، اسیدهای چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ می‌توانند بر روند درمان این بیماری تاثیر زیادی داشته باشند.

سخن پایانی

اگر قصد دارید یک حیوان خانگی بخرید و از آن نگهداری کنید، سگ نژاد پامرانین که سگ‌هایی کوچک، پشمالو، باهوش و وفادار هستند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. برای نگهداری از این سگ‌های دوست داشتنی مانند هر حیوان خانگی دیگری، باید به نکاتی توجه کنید.

نکته بسیار مهم که روی فرآیند رشد و سلامتی سگ‌های پامرانین تاثیر زیادی دارد، تغذیه این سگ‌ها است. به علاوه سایز و اندازه فک این سگ‌ها کوچک است پس باید اندازه غذای آن‌ها متناسب سایز فکشان باشد. در حال حاضر غذاهای خشک و آماده و نیز غذاهای کنسروی برای تغذیه این سگ‌ها وجود دارد. حجم غذای سگ پامرانین به عواملی مانند سن، جثه، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی این سگ‌ها بستگی دارد. با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را درباره نحوه تغذیه سگ پامرانین و انواع غذاهای موجود برای این نژاد از سگ را به‌دست خواهید آورد.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *