دسته ها

 علائم سرماخوردگی سگ‌ها | چگونه سرماخوردگی سگ را درمان کنیم؟

سرماخوردگی سگ‌
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

سرماخوردگی بیماری است که حیوانات نیز به آن مبتلا می‌شوند و فقط انسان‌ها نیستند که دچار این بیماری می‌شوند. همینطور سگ‌ها نیز سرما می‌خورند ولی سرماخوردگی سگ‌ها با انسان‌ها کاملا متفاوت است. سرماخوردگی یکی از بیماری‌هایی است که در بین سگ‌ها رایج است و همینطور همه‌گیر است. سرماخوردگی سگ باید در زمان درست درمان شود تا از بروز بیماری‌های دیگر جلوگیری نماید. سرماخوردگی در سگ‌ها به این صورت است که توله سگ‌ها و سگ‌های مسن‌تر بیشتر و زودتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. در بعضی مواقع این بیماری در خانه با مکمل و مولتی ویتامین سگ و استراحت کافی درمان خواهد شد و لازم نیست به دامپزشک‌ مراجعه شود. اما در بعضی موارد باید به دامپزشک مراجعه نمود تا از پیشروی بیماری جلوگیری کرد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع مکمل و مولتی ویتامین سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

علائم سرماخوردگی سگ‌ها چیست؟

سگ‌ها نیز ممکن است به بیماری سرماخوردگی دچار شوند. این بیماری نشانه‌هایی از جمله سرفه، بی‌حالی، سرماخوردگی چشم سگ و تب سگ، را به همراه دارد. اگر این بیماری با مراقبت در خانه بهبود پیدا نکرد باید به دامپزشک مراجعه نمود و هرچه زودتر به درمان آن پرداخت. اگر این بیماری درمان نشود می‌تواند بیماری‌های دیگری را نیز به همراه آورد بیماری‌های مانند عفونت ریه، آنفولانزا حتی بیماری‌های کشنده که می‌توانند نیز خطرناک باشند.

بیشتر بخوانید:  آیا آنفولانزای سگ همان سرماخوردگی است؟ + علائم و راه های درمان آنفولانزای سگ

پیشگیری از سرماخوردگی در سگ‌ها

عوامل بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود سگ دچار سرماخوردگی شود تا به حال داروی سرماخوردگی سگ  تولید نشده است.  پس سعی کنید قبل از سرماخوردگی سگ پیشگیری لازم را انجام دهید. هرگز در هوای سرد سگ خود را نشویید. پس از شست‌وشوی آن، بدن سگ را به‌طور کامل خشک کنید. اگر سگ در هوای سرد دچار لرزش می‌شود از تشک‌های گرمایشی و پتو استفاده کنید. هم‌چنین در زمستان به سگ خود غذاهای مقوی بدهید تا سیستم ایمنی بالا برود و به‌راحتی دچار بیماری سرما خوردگی نشود.

پیشگیری از سرماخوردگی در سگ‌ها

درمان سرماخوردگی توله‌سگ‌ها

سرماخوردگی توله‌سگ باید هرچه زودتر درمان شود. زیرا توله‌سگ از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار است و همینطور امکان ابتلا به بیماری سرماخوردگی در آن بالا است و نسبت به سگ‌های دیگر زودتر به بیماری سرماخوردگی مبتلا می‌شود و همین دلیل باعث شده تا مراقبت ویژه‌ای از توله‌سگ‌ها انجام گردد. فردی که از توله‌سگ نگه‌داری می‌کند باید به رفتار و واکنش‌های فیزیکی سگ توجه‌های لازم را داشته باشد. علائمی که مشخص می‌کند سگ دچار بیماری سرماخوردگی شده است بی‌حالی، عطسه، آبریزش بینی و چشم، کاهش اشتها و همینطور بالارفتن دمای بدن توله‌سگ است. این علائم نشان‌دهنده این است که سگ دچار بیماری سرماخوردگی شده است و باید برای درمان آن به دامپزشک مراجعه شود و طبق دستور پزشک دارو مصرف نماید تا سلامتی کامل خود را به دست‌آورد. همینطور در بعضی موارد درمان‌های خانگی نیز مؤثر است و می‌تواند بیماری را تا حد بسیاری بهبود دهد.

بیشتر بخوانید:  دلیل غذا نخوردن سگ چیست؟ (10 دلیل عمده بی اشتهایی سگ‌ها)

درمان سرماخوردگی سگ‌ها

سرماخوردگی در سگ بسیار رایج است. اگر سگ دچار سرماخوردگی خفیف شده باشد می‌توان این بیماری را در خانه درمان نمود. روش‌های خانگی نیز می‌تواند در درمان بیماری سرماخوردگی سگ‌ها نیز مؤثر باشند و در روند بهبود هرچه سریع‌تر سگ نقش مهمی را ایفا نمایند. اما در بعضی موارد باید به دامپزشک مراجعه نمود. داروهایی که برای بهبودی سرماخوردگی در سگ ها‌تجویز می‌شود انتی‌بیوتیک، شربت دیفن‌هیدرامین و قرص سرماخوردگی است. همینطور داروهای تقویتی نیز تجویز می‌شود تا  سیستم دفاعی خود را بالا ببرد و بتواند در برابر بیماری مقاوت نماید. استفاده از این داروها باید طبق دستور پزشک انجام شود. زیرا استفاده از این دارو بدون مشورت با نظر دامپزشک ممکن است خطرآفرین باشد و مشکلات متعدد دیگری را به همراه بیاورد. پس هرگز بدون مشورت با دامپزشک از این داروها را به سگ خود ندهید.

استفاده از بخور

گلودرد در سگ‌ها هنگام بیماری سرماخوردگی رایج است. برای درمان گلودرد و همینطور مرطوب نگه‌داشتن بینی می‌توان از این روش ساده استفاده نمود. همینطور این روش به تنفس راحت‌تر حیوان نیز کمک خواهد کرد. سگ می‌تواند در یک حمام بخارشده  به مدت‌زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار بگیرد. این روش نیز در درمان سگ مؤثر است. بهتر است قبل از انجام این روش با دامپزشک خود مشورت‌های لازم انجام دهید.

درمان سرماخوردگی توله‌سگ‌ها

استراحت کافی

استراحت کافی در این دوران بسیار قابل توجه است و سگ باید در این دوران استراحت کافی را داشته باشد تا بتواند هرچه زودتر بهبود یابد. استراحت باید در یک مکان آرام و بی‌سروصدا و به دور از استرس انجام شود تا سگ روند بهبودی سریع‌تری داشته باشد و زودتر سلامتی خود را به دست‌آورد.

ضدعفونی‌کردن تمام وسایل سگ

باید پس از هربار غذاخوردن و آب‌خوردن سگ ضدعفونی شود و این ضدعفونی باید به طور کامل از روی ظروف پاک شود و روی ظروف باقی نماند. هم‌چنین تمام وسیله‌های سگ که در زمان بیماری با آن‌ها در ارتباط بوده است نیز باید ضدعفونی شود. زیرا امکان این که بیماری دوباره وارد بدن سگ شود بالا است. همین‌طور شستن وسایل سگ با آب داغ نیز می‌تواند ویروس‌های موجود روی وسایل را از بین ببرد.

استفاده از غذای مقوی

در این دوران سگ باید غذای مقوی با کیفت بالا استفاده کند تا بدن حیوان بتواند در برابر این بیماری مقاوت کند و سیستم دفاعی خود را بالا ببرد همینطور بهتر است در این دوره بیشتر از سوپ سگ استفاده شود تا بیماری هرچه زودتر روند بهبودی را طی نماید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع کنسرو و سوپ سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *