دسته ها

تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ + نکات مهم غذایی هر نوع نژاد خاص سگ

تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ
به این مقاله امتیاز دهید
0/5

یکی از مهم‌ترین نکات در نگهداری از سگ‌ها نحوه تغذیه آن‌هاست. با تغذیه درست و صحیح می‌توانید این موجودات دوست داشتنی را در کنار خود به مدت طولانی داشته باشید. توجه کنید که همانطور که انسان‌ها در رژیم غذایی خود باید مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را داشته باشند در سگ‌ها نیز همین امر صدق می‌کند. اما با این فرق مهم که باید در غذادهی به آن‌ها تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ را رعایت کنید.

مسلماً همانند هر موجود زنده دیگر، توله سگ‌ها نیز نیاز به مواد غذایی متفاوتی از بزرگسالان دارند، آن هم به دلیل این است که اندام‌ها و اعضای داخلی به خصوص سیستم گوارش آن‌ها مانند سگ‌های بالغ نیستند. بنابراین تفاوت‌های زیادی میان غذای توله سگ و سگ بالغ وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای خشک سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ چیست؟

توله سگ‌ها برای این که بهتر رشد کنند و به بیماری‌های مختلفی مثل «دیسپلازی» دچار نشوند، باید مقدار بیشتری پروتئین مصرف کنند تا سالم بمانند و رشد کافی داشته باشند. همچنین تغذیه آن‌ها در میزان کالری نیز متفاوت بوده است. اگر توله سگ نتواند کالری مورد نیاز روزانه خود را تامین کند، رشدش دچار اختلال بدی خواهد شد و ممکن است به بدنش نیز آسیب برسد. به همین دلیل غذاهایی که به توله سگ‌ها داده می‌شود باید میزان بیشتری کالری نسبت به سگ بالغ داشته باشد.

سگ‌ها زمانی که رشد می کنند و بزرگ می‌شوند به حجم غذای بیشتری نسبت به توله سگ‌ها احتیاج دارند. در واقع احتیاجات مختلف غذایی آن‌ها نسبت به سنشان تغییر می‌کنند و شما به عنوان صاحبش باید این مسئله را در نظر بگیرید و برنامه غذایی متناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرید. توله‌ها به دلیل این که در حال رشد هستند، باید پروتئین و چربی بیشتری نیز مصرف کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز روزانه خود را تامین کنند.

غذای خشک توله سگ در واقع باید به نحوی باشد که تمام نیازهای غذایی آن‌ها را در یک روز نسبت به سنشان تامین کند. این در حالی است که سگ‌های بالغ‌تر به میزان چربی و پروتئین کمتری در روز نیاز دارند.
معمولا به توله‌ها شیر خشک و یا شیرهای بدون لاکتوز داده می‌شوند و این رویه تغذیه‌ای باید تا چهار ماهگی ادامه داشته باشد. البته لازم به ذکر است که از تخم مرغ هم می‌توان برای این سگ‌ها استفاده کرد. توله‌ها رشد سریعی دارند و حدود 20 برابر زودتر از سایر سگ‌های بالغ بزرگ خواهند شد.

تفاوت غذای سگ و توله سگ

تغذیه متناسب توله‌ها در زمان کودکی باعث می‌شود که در بزرگسالی یک سگ سالم و بسیار قوی باشند و در برابر بیماری های مختلف نیز مقاوم‌تر باشند. همان‌طور که گفتیم غذای توله سگ باید حاوی، چربی‌های مفید، پروتئین، کلسیم و انواع ویتامین‌ها باشد تا بتواند دوران رشد خوبی را سپری کند. اگر نمی‌دانید که چه غذاهایی به توله سگ خود بدهید با ما تا انتهای این مطلب همراهی داشته باشید.

رژیم غذایی توله سگ‌ها چه چیزی است؟

همانطور که مطالعه نمودید تفاوت غذای سگ و توله سگ باعث شده است که هر کدام از آن‌ها در سنین مختلف دارای رژیم غذایی و برنامه غذایی خاصی باشند. برای توله سگ خود می‌توانید از روش‌های زیر غذا تهیه کنید:

  • تهیه غذای خانگی برای توله
  • تهیه غذاهای تجاری آماده
  • ترکیبی از غذای خانگی و تجاری

شما می‌توانید با استفاده از این سه روش برای سگ خود غذا تهیه کنید. اگر می‌خواهید از غذای خانگی برای آن ها استفاده کنید و در واقع در هزینه‌ها صرفه جویی کنید باید ابتدا به سن و نژاد سگ خود توجه کرده و از تمام مواد مغذی که توسط مشاوره دامپزشک گفته می‌شود، نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از عواملی که در غذا دادن به سگ‌ها باید توجه کرد شرایط روحی و زندگی آن‌ها وهمچنین وزن آن‌ها است. همچنین توله سگ‌ها برای این که روند رشد خود را به خوبی طی کنند نیاز به سه الی چهار وعده غذا در طول روز دارند که این مقدار نسبت به میزان تحرک و نژاد سگ شما متفاوت خواهد بود.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع غذای تشویقی سگ به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

بهترین غذا برای رشد توله سگ چیست؟

حال که تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ را دانستید بهتر است بدانید که چه مواد غذایی برای این موجودات کوچک مفید ومغذی هستند تا موجبات رشد آن‌ها را بتوانید به خوبی فراهم کنید. از این دست مواد غذایی باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • چربی
  • پروتئین
  • فیبر
  • ویتامین‌های A-C-B-E-D
  • مواد معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم
  • کربوهیدرات

با توجه به این امر که توله سگ‌ها سیستم گوارشی و معده کوچکی دارند، نمی‌توانید به آن‌ها مواد گوشتی بدهید؛ به همین علت بهتر است که از غذاهای تجاری در تغذیه آن‌ها استفاده کنید.

قیمت غذای سگ بالغ

اگر سگ بالغ دارید و فرصت کافی برای تهیه غذاهای خانگی ندارید می‌توانید از غذای سگ رویال کنین استفاده کنید؛ قبلا در مقاله‌ای تحت عنوان لزوم استفاده از کنسرو گربه به این مورد اشاره کرده‌ایم. در مصرف غذاهای تجاری فرق غذا خوردن توله سگ با سگ بالغ در حجم آن است. همانطور که گفتیم سگ‌های بالغ میزان بیشتری غذای تجاری مصرف می‌کنند.

قیمت غذای سگ بالغ
اگر نگران هزینه‌های این غذاهای تجاری هستید، بهتر است بدانید که به عنوان مثال غذای خشک سگ رویال، برای سگ های نژاد کوچک و بالغ 300 هزار تومان است. به طور کلی اگر بخواهیم قیمتی برای انواع مختلف غذاهای تجاری بیان کنیم، این قیمت بین 100 هزار تومان تا بالای یک میلیون تومان است و همه آن بستگی به نژاد، سن و وزن سگ شما دارد.

خرید و فروش غذای توله سگ

با توجه به میزان تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ خرید و فروش غذای توله سگ امروزه به صورت گسترده‌ای انجام می‌شود. این روزها افراد به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی دیگر فرصت درست کردن غذاهای خانگی را برای سگ‌های خود ندارند و ترجیح می‌دهند که از غذاهای آماده استفاده کنند. شما می‌توانید برای تهیه این غذاها به فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی مطمئن و معتبر مراجعه نموده و غذای مورد نظر برای سگ بالغ و یا توله سگ خود را به راحتی خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای جامع نگهداری گربه

سخن پایانی

سگ‌ها موجودات بی آزار و دوست داشتنی هستند که نگهداری از آن‌ها امر بسیار لذت بخشی است. در نگهداری و محافظت از آن‌ها باید در نظر داشته باشید که علاوه‌بر محل نگهداری، تغذیه در رشد و سلامتی آن‌ها حرف اول را می‌زند. با توجه به این که تفاوت غذای سگ بالغ و توله سگ را در این مطلب آموختید، حال می‌توانید نسبت به انجام یک برنامه غذایی مفید و مغذی برای آن‌ها اقدام کنید و آن‌ها را از ابتلا به بیماری‌های مختلف نجات دهید. مسلماً این موجودات بی دفاع به نگهداری و مراقبت‌های خاص شما نیاز خواهند داشت.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *