دسته ها

اسکرچر گربه چیست؟ | چگونه اسکرچر مناسب برای گربه را تشخیص دهیم؟

اسکرچر گربه چیست
به این مقاله امتیاز دهید
0/5
اسکرچر گربه چیست؟ اسکرچر گربه یکی از وسیله‌های مورد نیاز برای این حیوان خانگی است؛ چرا که گربه‌ها عادت دارند ناخن خود را روی درخت کشیده و یا به عبارتی قلمرو خود را تعیین کنند. اسکرچرها را می‌توانید در أنواع و اقسام مختلف مشاهده کنید؛ البته تمامی آن‌ها سطح زبری داشته و برای ناخن کشیدن مناسب هستند. چنانچه قصد خرید اسکرچر برای گربه داشته باشید انتخاب‌های متعددی پیش رو خواهید داشت و به عبارتی برخی از اسکرچرها روی دیوار نصب می‌شوند اما برخی از آن‌ها باید به صورت افقی روی زمین گذاشته شوند. در حالت کلی توصیه می‌کنیم که انواع اقسام اسکرچر‌ها را برای گربه خود خریداری کنید تا مبل‌هایی سالم داشته باشید! اسکرچرها با توجه به ظاهر، اندازه، جنس و… میزان قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند و می‌توانید پس از مقایسه قیمت و همچنین کیفیت محصول، نسبت به خرید اقدام نمایید. در ادامه این مقاله از دیجی پت توضیحات کامل‌تری از این قبیل ارائه نموده‌ایم:  

اسکرچر گربه چیست؟

همانطور که می‌دانید گربه‌های اهلی و خانگی امروزی از همان نوادگان گربه های وحشی هستند که در جنگل‌ها زندگی می‌کنند. غریزه طبیعی گربه‌ها به گونه‌ای است که آن‌ها را برای جنگیدن آماده می‌کند و از آنجایی که پنجه‌ها اصلی‌ترین آلت جنگی گربه‌ها هستند، گربه‌های وحشی ناخن‌های خود را با پنجه انداختن و کشیدن روی تنه درختان تیز می‌کردند. در این صورت یک لایه از روی ناخن افتاده و لایه جوان‌تر که طبیعتا تیزتر است بیرون خواهد آمد. پس گربه‌های خانگی نیز برای تمیز نگه داشتن دندان‌های خود نیاز به کشیدن آن روی تنه درخت و یا اقلام دیگر خانگی دارند؛ از این رو برای این که از خرابی وسایل خانه خود جلوگیری کنید بهتر است اسکرچر که مخصوص کشیدن ناخن گربه‌ها است را تهیه نمایید. اسکرچرها را بهتر است در بخش‌های مختلف منزل خود نصب کنید تا گربه در مدت زمان کوتاه‌تری به وجود آن‌ها عادت کند. با نصب این وسیله، خواهید دید که گربه شما چقدر سرحال‌تر خواهد بود. بیشتر بخوانید:
بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی بخش اول

چرا گربه به اسکرچر نیاز دارد؟

به نظر شما چرا گربه‌ها اسکرچر می‌کنند و در حالت کلی دلیل اسکرچر گربه چیست؟ گربه‌ها برای سالم بودن و تمیز و کوتاه کردن ناخن‌های خود به اسکرچر نیاز دارند و حتی چنانچه درخت گربه را برای این حیوان خانگی فراهم نکرده باشید ممکن است شاهد اثرات ناخوشایند روی مبلمان و یا سایر وسیله‌های خانه خود باشید. نیاز به اسکرچر امری غریزی در گربه‌ها است و به همین دلیل نمی‌توان این عادت را از بین برد و بهتر است به فکر برطرف کردن این مشکل با خرید درخت گربه باشید. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد گربه‌ها در جنگل، روی تنه درختان اسکرچر می‌کنند و به همین دلیل باید به دنبال خرید وسیله‌ای باشید که حالت درخت مانند داشته و عادت کردن به آن برای گربه، راحت‌تر باشد. چرا گربه به اسکرچر نیاز دارد؟

دلیل چنگ انداختن گربه ها چیست؟

چنگ انداختن یا اسکرچر کردن گربه‌ها دو دلیل عمده دارند که این دلایل از قرار زیر هستند:
  • گربه‌ها با اسکرچر کردن، ناخن‌های خود را تیز کرده و سبب برنده‌تر شدن آن‌ها خواهند شد. اسکرچر کردن به عنوان ورزش برای گربه محسوب شده و باعث کشیده شدن تمامی اندام‌های بدن از جمله: شانه، پنجه، پاهای عقبی و همچنین دستان جلویی گربه خواهد شد.
  • همانطور که علائم راهنمایی رانندگی برای انسان‌ها اهمیت و معنی خاصی دارد، محل خراشیدگی‌ها نیز برای گربه‌ها معنی خاصی می‌دهد. با این که خط‌های موجود روی اسکرچر برای شما معنی خاصی ندارد؛ اما این آثار به عنوان قلمرو گربه‌ها به شمار می‌رود و گربه دیگر حق وارد شدن به محدوده وی را نخواهد داشت.

روش های جلوگیری از اسکرچر گربه چیست؟

بسیاری به دنبال راه‌هایی برای پیشگیری از اسکرچر گربه هستند و در این رابطه باید بدانید که کشیدن ناخن گربه‌ها کاملا غریزی است و نمی‌توان این عادت را به صورت کامل از بین برد. اصلی‌ترین دلیل اسکرچر کردن گربه‌ها، کوتاه کردن ناخن‌ها و تیز کردن آن‌هاست و برای جلوگیری از اسکرچر گربه، خواهید توانست ناخن‌های گربه خود را کوتاه کنید. البته با این روش نمی‌توان لایه‌های کناری ناخن گربه را تراشید. پس در نتیجه خرید اسکرچر گربه روشی دائمی برای برطرف کردن مشکل اسکرچر گربه است.

ویژگی های یک اسکرچر برای گربه

اسکرچرها که از کاربردی‌ترین لوازم نگهداری گربه به حساب می‌آیند، در انواع اقسام مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند که هریک از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی نسبت با یکدیگر دارند؛ از این رو بهتر است ابتدا با خواسته‌های گربه خود آشنایی داشته و سپس نسبت به خرید اسکرچر اقدام نمایید؛ چرا که هریک از گربه‌ها علایق متفاوتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اسکرچر مناسب برای گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ارتفاع مناسب

اسکرچرهای عمودی بیشتر از اسکرچرهای افقی توجه گربه‌ها را به خود جلب می‌کنند و از آن‌جایی که گربه‌ها در طبیعت روی تنه درخت اسکرچر می‌کنند، بهتر است وسیله خریداری شده شما نیز ارتفاع زیادی داشته باشد. گربه‌ها برای اسکرچر کردن، ابتدا روی پاهای عقب خود می‌ایستند و سپس با قوس دادن کمر دستان خود را روی بلندترین نقطه درخت می‌کشند. پس هرچه ارتفاع اسکرچر خریداری شده بیشتر باشد حس طبیعی‌تری برای گربه خواهد داشت. ویژگی های یک اسکرچر برای گربه
  • جنس اسکرچر

سفت یا نرم بودن اسکرچر یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید. تنه درختان در عین سفتی، به گونه‌ای نرم هستند که با کشیدن ناخن گربه ها پوسته پوسته می‌شوند. از این رو اسکرچر شما نیز باید این خصوصیت‌ها را داشته باشد. بهترین اسکرچرها از نظر جنس، مربوط به نوعی از آن است که طناب کنفی به دور تا دور ستون پیچیده شده باشد.
  • استحکام اسکرچر

گربه‌ها تمام قدرت خود را در اسکرچر کردن به کار می‌گیرند و چنانچه معنی «اسکرچر گربه چیست؟» را به خوبی فهمیده باشید می‌دانید که حتما باید مقاومت بالایی در این وسیله وجود داشته باشد. مقاوم‌ترین اسکرچر‌ها نیز به مرور زمان، خاصیت اصلی خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. چنانچه گربه شما کم‌ترین احساس لق شدن اسکرچر را داشته باشد دیگر روی آن اسکرچر نخواهد کرد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع درخت و اسکرچر گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه کنید

 

انواع اسکرچر گربه

اسکرچر گربه را می‌توان در انواع اقسام مدل‌های مختلف مشاهده و خریداری نمود و انتخاب آن بستگی به نوع گربه و همچنین علایق آن خواهد داشت. در حالت کلی باید اسکرچری را برای گربه خود خریداری نمایید که حالت طبیعی‌تری داشته و حکم تنه درخت را برای او داشته باشد. انواع اسکرچر گربه از قرار زیر است:
  • اسکرچر افقی

احتمالا شما نیز شاهد اسکرچر گربه روی فرش یا موکت خانه خود بوده‌اید. به همین دلیل اسکرچرهای افقی نیز گاهی اوقات برای گربه‌ها جذابیت دارند و برای جلوگیری از پاره شدن فرش و موکت خود می‌توانید اسکرچرهای افقی را انتخاب کنید. البته اسکرچر عمودی اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل معمولا لازم است که هر دو نوع این اسکرچرها را تهیه کنید و از این رو اسکرچرها به صورت به هم پیوسته و عمودی و افقی موجود هستند.
  • اسکرچر عمودی

اسکرچرهای عمودی، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع اسکرچرها به شمار می‌روند که به شکل درخت و استوانه بوده و برای گربه‌ها جذاب‌ترین نوع اسکرچرها هستند. اسکرچرهای عمودی ساختار بسیار ساده‌ای دارند به گونه‌ای که در آن از یک لوله استوانه‌ای شکل و پیچیده شدن طناب دور آن استفاده می‌شود. گربه‌ها پس از اسکرچر کردن معمولا علاقه دارند که مدتی را روی آن نشسته و به محدوده قلمرو خود توجه کنند و به همین دلیل معمولا روی اسکرچرهای عمودی بخشی برای نشستن گربه‌ها در نظر گرفته می‌شود. انواع اسکرچر گربه
  • اسکرچر های اسباب بازی

اسکرچرهای اسباب بازی همانطور که از نام آن‌ها پیداست هم به عنوان اسباب بازی مورد استفاده قرار گرفته و هم حکم اسکرچر را برای گربه دارند. این اسکرچر‌ها در اشکال مختلفی نظیر: توپ، عروسک و سایر انواع اسباب بازی‌ها هستند و بخشی از آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده که قابل اسکرچ کردن باشد. این نوع اسکرچرها هم تنوع بیشتری داشته و هم قیمت پایین‌تری دارند و از این رو بیشتر مورد توجه قرار گرفته و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گربه خواهند بود. اسکرچرهای اسباب بازی به دلیل کوچک بودن امکان جابه‌جایی راحت را به شما می‌دهند اما دوام کمتری نسبت به موارد مشابه دارند.
  • اسکرچر آویز

اسکرچرهای آویز همانطور که از نام آن‌ها پیدا است به صورت آویز از دستگیره درب یا بخش‌های مختلف آویزان می‌شوند. اسکرچرهای آویز ساخته شده از ورقه‌های نازک در اشکال مختلف هستند که با کنف پوشیده شده و قابلیت اسکرچ کردن را فراهم آورده‌اند. اسکرچرهای آویز قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سایر انواع مدل‌های اسکرچرها دارند و برای سرگرمی گربه‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهند بود. البته اسکرچرهای آویز معمولا برای گربه‌های کوچک مناسب هستند. بیشتر بخوانید:
بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید محصولات حیوانات خانگی بخش دوم

درخت گربه

همانطور که می‌دانید تمامی انواع اسکرچرها نوعی درخت را در ذهن گربه شما تداعی می‌کند پس داشتن یک درخت واقعی، رویایی است که هر گربه ای را به وجد می‌آورد. درخت گربه بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند کلیه اسکرچر‌های ذکر شده را به صورت یک‌جا داشته باشند. به نظر شما درخت گربه برای اسکرچر گربه چیست؟ درخت گربه امکان استفاده برای چند گربه را نیز فراهم می‌کند و با داشتن درخت گربه بزرگ، هیچگونه نگرانی از بابت نگهداری چند گربه نخواهید داشت. لبه پنجره بهترین جا برای قرار دادن درخت گربه است چرا که گربه همزمان با بالارفتن از درخت می‌تواند فضای بیرون را نیز تماشا کند. این نوع اسکرچرها معمولا از چوب، پلاستیک یا نئوپان ساخته می‌شوند و از این رو دوام بسیار بالایی داشته و می‌توان به مدت زیادی از آن استفاده کرد. اما نباید فراموش کرد که درخت گربه، گران‌ترین نوع اسکرچرها است. درخت گربه

چگونه اسکرچر گربه درست کنیم؟

در محتوا اسکرچر گربه چیست باید به این مورد نیز اشاره کرد که شما خودتان نیز می‌توانید اسکرچری خاص برای گربه خود تهیه کنید. برای این کار ابتدا باید مدل اسکرچر مورد نظر را برای ساخت انتخاب کنید. برای ساخت اسکرچر گربه معمولا از چوب و کنف استفاده می‌شود به گونه‌ای که ابتدا باید چوب را روی یک صفحه چسبانده و کنف را پس از چسب کاری به دور چوب بپیچانید. البته توجه داشته باشید که چسب کاری حتما به صورت دقیق انجام شود چرا که در غیر این صورت در اثر اسکرچ گربه، کنف‌ها از جای خود بیرون خواهند آمد و این امر باعث نارضایتی گربه نیز می‌شود.

برای نگهداری از پتت نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر رو پر کن تا باهات تماس بگیریم

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

پشتیبانی دیجی‌پت
پشتیبانی دیجی‌پت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *